Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Viola-85 toinen meikäläisen vaihtoehto olis ollut novascotiannoutaja, on niin super kaunis kanssa. Mutta iloinen että päädyttiin berniin. :heart:
Wuhuu, 3 päivään ei ole pissannut sisällekään!

 
iltoja vaan

taas kääntynyt pv iltaan.. muksut unessa.
Itse tekis kovasti milei lenkkeilemään koiran kanssa tuonne pakkaseen, mutta mitenpä lähdet :whistle:

Täällä alkaa typy olla oma iloinen itsensä :) joten jospa tulehdus on voitettu!
Viime yönä heräsi syömään 4.30 ja jatkoi unia seiskaan asti :D Kyllä se tästä, kyllä se tästä =)

vaatteiden väreistä.. itse puhuin joskus (ennen kun oli edes lapsia), että jos mulle joskus tulee tyttö vauva niin en takuulla pue sitä kokonaan pinkkiin tai missään nimessä käytä mitään röyhelöitä :whistle: :LOL: ja voitte vaan kuvitella... pääasiassa Jennan vaatekaappi koostuu violetista, keltaisesta ja vaaleanpunaisesta.. On jotakin vihreää ja ruskeaa ja jokunen vaaleansininen vaate, mutta aika paljon meillä käytetään "tyttöjen" väriä. Itsestä pojalle oli ihana ostaa vaatteita kun oli puolivuotiasta.. Oli niiiin hirmuisen ihania kesä asuja jne :) mutta nyt kun on kasvanut niin vaatteissa näkyy aivan selvästi mikä buumi on meneillään (just esim. cars jne) lenkkareissa ainakin totesin että ihan rihveli kamaa :headwall: eivät yhtä kesää kestäneet, mur!

Käytiin tänään ostoksilla ja rahaa meni aivan liikaa :| mukaan tarttui toppatakki ja kengät itselle. Jennalle ostettiin britaxin istuin. Alkaa kaukalo käydä ahtaaksi ja ajateltiin että jos pitkä reissukin menisi mukavammin kun on vähän isompi istuin. Pian se olisi pitänyt joka tapauksessa hommata.

pöh, ajatus katkes kun näpytin viestin tässä ohessa..

 
Zoe-F
vihvi Kuparikierrukasta mulla ei ole kokemusta, mutta muistelisin, ettei se ainakaan vähennä vuotoa.
Miekin taidan olla yhden lapsen äiti. Ainakin minusta on siltä tuntunut tähänkin asti eikä se o kummemmaksi muuttunu. Usein oon mun tutulla jolla on vähän yli vuoden ikänen lapsi, ja vaikka meitä onkin siinä kaksi aikusta, niin on se aika härdelli.

marza Pojille on hankalampi löytää vaatetta, oon samaa mieltä. Tykkään kovast "retro"vaatteista mut en ihan kaikkein värikkäimmistä niistä. Kirpparilta oon löytäny paljon poikien vaatetta mut kaupois tuntuu olevan panostettu enemmän tyttöjen vaatteisiin ja poikien vaatteet tuppaa olemaan ihan perus tylsää. Olikohan se nyt H&M mistä löysin kivoja vaatteita Ronille.
Teillähän tulee hampaita ihan rytinällä :D Ja onnea hyvin alkaneesta laihdutuskuurista :) Miä totaalikieltäydyin karkista ja oon nyt ollu 6kk ilman ja tuskaa se on :D Mut kyl miä välil muit herkkui ittelleni sallin, mut miä oon rajannu ne viikonloppuun niin ei sit niin helpost anna periks kaikille mielihaluillee :)

fasu Koiran pennut on ihania :) Tosin meijän piski se muuttu päivä päivält kamalammaks :D Se puri ihan kaikkea ja kaiken. Mut hyvä siitä on tullu, vaikkei ees oon niin söpö kun pienenä :D

Marais Kyl miä lähtisin ihan rohkeasti reissuun, ei se kuitenkaan sen takia varmaan pahene, toivottavast teil oltais jo sillo terveit ni varmaa pikkunenkin pirteempi mut tosiaan, jos ei kummemmin mitään hankaluuksia ole niin eihän siinä mitään, menoks vaan :)

Viola-85 Ne vatsanpuruthan saattaa johtua ihan siitä mustikastakin. Tai siis vatsakipuunhan mustikka helpottaa mutta saattaa kovettaa mahaa.
Muistaakseni myös uusimmassa tai toisiksi uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua syömälakosta.

Agda Miten tarkoitat pystyyn? Siis seisomaan vai? Roni ei ainakaan vielä yritä vaikka kovasti jokaisessa pöydän jalassa ja hyllyn reunassa roikkuukin. Istuu ja sen sellaista kyllä. Pari kertaa on muksahtanut mutta selkeesti vähenemään päin. Ainakin nyt jos kippaa nurin niin ei tule enään itkua, hetken on hämillään ja jatkaa leikkiä.

Danjuska Yksi tutuistani sanoi samaa, että jos tulee tyttö niin ei ikinä pue pinkkiin :D Juupajuu :whistle:

Huomenna ja ylihuomenna olis miehellä vapaata. Mulle laitetaan vihdoin ja viimein se kapseli niin pitää vähän varoa toista kättä.
Tänään Roni onkin sitten istunut niin lattialla kuin syöttötuolissakin selkä ihan suorana. Otin syöttötuolistakin jo ne pehmusteet pois. (Ikean potero ja puhallettava pehmuste)
Tänään on ollut paljon vauhtia ja vilskettä, ihan kotioloissa. Tuntuu että poika on ollut koko viime yön jossakin laturissa. Aamulla kun heräsi niin kauhea vauhti päällä ja mittarimatoili ympäriinsä, hyvä että suostui edes päikkäreille käymään. Muutenkin joku rytmin muutos meneillään. Parina päivänä Roni on nukkunut kahden tunnin päikkärit ja jättänyt iltapäikkärit kokonaan väliin. On kyllä jättänyt niitä väliin muutenkin, vaikkei ole nukkunutkaan pidempiä päikkäreitä samana päivänä.
 
Huomenta kaikille!
Tääl on kauhea huuto,Minni,,,grrrrrrrrrrrrr....noh kyl se tästä.
Noustii tänää 9 sängystä ku nukutti nii vietävästi |O
Sämpylätaikina on kohoamassa,on kohonnu jo jonkii aikaa,,noh ei se siitä säikähä..
Empä kirjota enempää tai muute tulee vaa murinaa ja pörinää... :/
Toivottavasti muila paremmin..
 
Hep hep, mukana ollaan!

Käytiin 6 kk:n neuvolassa. Kalle jatkaa omilla käyrillään: 70 cm ja 7580 g. Eli hoikka on, mutta kummasti sitä painoa oli edellisestä neuvolasta tullut 800 g. Kaikkea ei siis pulautetakaan, vaikka minusta siltä tuntuukin.

Tein kovan päätöksen: palaan töihin vanhempainvapaan jälkeen. :'( Kyllä särkee sydäntä, mutta uskon kuitenkin tämän olevan parempi meille kaikille. Mieheni jää vielä isäkuukaudelle Kallen kanssa kotiin, ja pidän vuosilomia (kun pomoni on sitä mieltä, ettei mulla voi olla ensi kesänä 7 viikkoa lomaa), joten maaliskuussa Kalle joutuu hoitoon. Ahdistaa...

No, nyt itkuhälytin huutaa. Mentävä on!

Keiju
 
Heipä hei pitkästä aikaa.

On tullut taas vain lueskeltua teidän juttuja, enkä varmaan muista edes kaikkea mutta yritän kommentoida edes jotain.

Vihvi: toi sun viime viikon juttus oli just kuin mun olotilani sillon. Hyvä että syy selvis. Mulla oli niin paha olo kanssa viime viikolla että keskiviikkona piti soittaa mies kesken päivän kotiin kun en vaan jaksanu pojan kanssa olla. Meillä on nukuttu huonosti öin ja päivin ja minä öisin miehelle itkin että en muuta haluais kun joskus nukkua edes 5 ehjää tuntia. eli mulla syy oli tajuton väsymys. Nyt alkaa pikkuhiljaa yöt parantua, viime yönä poika heräs puol 1 ja 4. Päikkäreillä syy on se, ettei Kalle osaa kevyen unen jälkeen ite nukahtaa, eli 45 minuutin välein pitää hyssyttää vaunuja ja on tosi herkkä nukkuja, tuntuu että herää heti jos on vähän meteliä.

Vaatteista: meillä on käytössä jo 80 cm vaatteet. Poika kasvaa niin tajutonta vauhtia että tuntuu ettei kaikkia vaatteita edes ehdi pitää. Mä olen kanssa kirpparifani ja lastenvaatteita tulee sieltä ostettua. Väreinä meillä on sinistä, vihreää, ruskeaa, valkoista ja keltaista (anoppi ostaa viimeksmainitun värisiä vaatteita). Mä tykkään kanssa retrovaatteista ja saatiinkin miehen kanssa lahjakortti Metsola-liikkeeseen joka myy just sellaisia 70-luvun kuoseja ja froteevaatteita.

Agda: Meillä yritetään nousta polviseisontaan välillä. Poitsulla on vain vielä kesken konttaamisen, jokeltelun ja istumisenkin opettelu, et sais nyt treenattua jonkun taidon eteen päin ennen kuin uutta opettelee :headwall:

Lapsiluvusta: Ainaski joksikin aikaa tämä viipeltäjä riittää mulle. Katotaan sit muutaman vuoden päästä uudelleen. Ehkä 2 olis sopiva määrä.

töihin olen menossa huhtikuun alusta ja mies jää sit kotia

Muumivaippoja en ole kokeillu, kun kuulin etteivät olis hyviä. Meillä käytetään pääasiassa Pamperseja ja nyt yritetään saada kulumaan vanha Liberopaketti loppuun. Mä olen muuten taas laittanu pojalle välillä kestovaippojakin. me käytettiin aluksi niitä, mutta sit meni hermot kun poika ei nukkunu kunnolla kun vaippa tuntui aina märältä ja pyykkiä tuli tajuttomasti. Myinkin jo vaippoja pois mutta isompia jätin ja nyt tuntuu et vois taas hurahtaa niihin uudestaan.

Tulipas taas tekstiä ja omaa napaa :ashamed:

Riksu ja Kalle- viittä vaille 7 kk
 
Argh, korvat halkeaa! Siis Ada kiljuu ihan mielettömästi, kovaa ja korkealta! Tuntuu, että kun neiti sai vihdoin kropan hallintaan ja oppi ryömimään, istumaan ja lähes konttaamaan, sitä pitää nyt toitottaa kaikille. Eli koko ajan on meteliä, koska ilokiljunnan vaihtoehto on kait hampaiden tulosta johtuva kitinä. Siihen päälle vielä se, että syöminen on yhtä showta niin onko ihme, että äitiä väsyttää.

Ja siitä huolimatta haluan ainakin toisen lapsen ja mahdollisimman pian. On vaan hormonit sekaisin, joten vielä ei ole tärpännyt. Minulla on jotenkin sellainen tunne, että haluan raskaudet ja pikkulapsiajan eka pois alta ja sitten taas keskittyä kunnolla töihin. Iltatähteä voidaan sitten väkertää nelikymppisinä :)

Minilla ja aurinkoisen kiljuvan kitisevä Ada melkein 7kk
 
nonniin. nyt kun jere rupeisi noita öitä nukkumaan paremmin niin tyttö valvottaa |O
lääkärissä käytiin ja korvatulehdushan se siellä.
nyt on sitten jerellä ja tytöllä kuurit päällä. onneksi vanhin lapsista on edes terve (koputtaa puuta)
joku piristäväkin asia onneksi on. jere meni eilen pari kertaa eteenpäin ja tänään jo enemmän. välillä täytyy vielä härnätä noiden lelujen kanssa ;) konttaus asennossakin usein on mutta siihen jää.
minilla meillä kanssa kiljutaan varsinkin kun on hyppykiikussa. lattialla touhutessa on onneks vielä hiljainen.
 
Keiju: Varmaan ihan hyvän päätöksen teit töihin menosta, täällä nimittäin sama juttu. Tuntuu, että tarvitsen niitä töitä ollakseni mukavampi tyyppi, hmm.. hankala selittää. Meidän lapsuudessahan lapset vietiin usein jo esim. 6kk vanhana töihin, ja vielä useampi ennen 1 vuoden ikää. Silti meistä on tullut ihan täyspäisiä, ja lapset on sopeutuvaisia :) Joten elä ainakaan Kallen vuoksi morkkista pode!

Cadillacin lapsille paranamista!

Meillä on nukuttu älyttömän huonosti viimeiset 3 yötä. Hyvä jos muutaman 2 tunnin unipätkän on saanu yhteensä. Taju kankaalla. Toivottavasti flunssan jälkeen helpottaa, soitin neuvolaan et mikä voisi auttaa kuivaan yskään, niin suositteli ilman kosteuttamista esim. kuivattamalla reippaasti pyykkiä, laskemalla pesuhuoneessa kuumaa vettä, jne. Pitää kohta alkaa tuo kosteutus, meillä kosteusmittari näyttää vaan 17%.

Aamulla uhkailin miestä, että soitan neuvolaan ja sanon että apua tänne nyt ja heti, en jaksa. Sit mies sanoi, että lopeta kotityöt. Hän tekee kaikki, ehdottomasti vaatii. No siitä sit suutuin, et pitäiskö mun sit päivät elää sotkuissa ja illalla vahtia että varmasti rätti heiluu?!? Kun on väsyny, niin koko ukko tekisi mieli työntää jonnekin, missä vaikka se pippuri kasvaisi. (toivottavasti se ei koskaan lue mun kirjoituksia täältä...)

Eli parisuhdekriisiä kohta pukkaa mun puolelta. Yrittäähän se mies tosissaan, mut ei se kuitenkaan tajua miten väsyny voi jo meikäläinen olla. No, ehkä poika alkaa kouluikään mennessä nukkumaan kunnolla, naapurissa tollanen 1,5 vuotias parkuu joka yö pariin otteeseen... :| Aamut on mulla pahimpia, mut jotenkin sitä sitten päivän mittaanm pääsee käyntiin ja saa silmät auki,

T:Taas valittava Marais ja äidin mussukka -Leo :heart:
 
Iltoja!
Sämpylätki on paistettu ja oikee hyviä tuli :p laitoin neljän-viljan velliäkii joukkoon.
Kohta saunaan. Minni on iskän kans nyt saunassa ja mie ja Emppu mennään kohta. Minni on siel kylvyssä,sit veen vaihto ja on Empun vuoro =) tykkee taas varsi hirmusesti!
Mitähä sitä huomena touhuis,ni mitäpä sitä viel miettii..
Mihihä kaikkee sitä pitikää kommentoida..lapsista oli ainakii puhetta =) tänne on tervetullutta heti ku tärppää :heart: menkat ei oo viel alkanu ja imetän. Ehkäsyy ei käytetä. Tein jo kyl yhessä vaiheessa testin ku oli semmone oksettava olo,,mut höh,,jos vaikka joskus :heart: on nää äipän kax ihmettä kyl aivan ihania :heart: lisää saa tulla jos on tullakseen,,toivottavasti..
 
Heps olen mukana!

Ihan pikaisesti taas vaan, luin kahden viikon jutut ja unohdin puolet :headwall: Mutta Zoe ei saa lähteä yhtikäs mihinkään ja Minealle ihan hirmuisesti onnea! :flower:

Kävin äänestämässäkin tapaamisesta. Olisikohan mahdollista saada tapaamiseen jotakuta sponsoria? Esim. jos joku lehti kirjoittaisi jutun äitien nettivertaistukiryhmistä? Viidelläkympilläkin tekis jo paljon tarjoiluihin yms. Ideoita?

Päksy etkös sä ollut samalta suunnalta kun minä, heitätkö yv:tä jos tiedossa, millä mahdollisesti kulkisit tapaamiseen (voitais ehkä suunnitella jotain kimppakyytihommelia).

Tultiin kotio tosiaan ti-ke välisenä yönä, eilinen meni aikaeroa kuroessa ja tavaroiden purkamisessa. Oli ihan mielettömän ihana reissu, täytyy laittaa neidistä kuva tänne paremmalla ajalla. Matka ylitti meidän kaikkien odotukset roimasti.

Ai niin, kävin tänään koululla katsomassa opettajien antamat pisteet yo-kirjoituksista, terveystieto lähti YTL:n tarkistettavaksi eximiana ja pitkä enkku magnana, lähellä e:n rajaa :)

upupa ja Mimosa, joka nousi just ekaa kertaa tukea vasten seisomaan, 7kk 3vkoa
 
Upupa hienoja tuloksia kirjoituksista! Toivotaan että arvosanat pysyvät.

Ei taida meidän yötissittelyn vähentämisprojekti ottaa tuulta alleen... Itse olen aivan liian lyhytpinnainen jotta jaksaisin kovin kauan lasta hyssytellä, kun tietää että tissillähän se hiljenee :kieh: Mies taas laittoi ehdoksi hyssyttelyyn osallistumiselleen sen, että Siiri pitäisi siirtää omaan huoneeseen. Siiri on nukkunut perhepetissä pääsääntöisesti nyt kolmisen kuukautta ja haluaisin itse ensin yrittää tyttöä palautella nukkumaan omaan sänkyyn ja sitten kun se onnistuu niin siirtää vasta sängyn eri huoneeseen.

Mies on myös sitä mieltä, että yösyötöt vaan pitää jättää kertalaakista kokonaan pois ja antaa vaikka tarpeen vaatiessa puollosta yöllä. Mutta kun pitäis opettaa pullollekin ensin!!!
Itse taas haluan jatkaa yösyöttöäkin, jotta maidontuotanto pysyis vielä hengissä.

Näistä näkemyseroista sitten saatiin eilen väsyneinä kunnon riita pystyyn :( Kovilla on meidän parisuhde ajoittain perheen perustamisen jälkeen. No toivottavasti näistä selvitään.

Nyt illalla nukutin Siirin pitkästä aikaa omaan sänkyyn. Ollaan siis nukkuvana omaan sänkyyn siirretty alusta asti, mutta nukuttaminen suoraan omaan sänkyyn on jäänyt tosi vähälle. Oon mennyt sieltä missä aita on matalin ja tainnuttanut vieressäni tissillä :kieh: Saapa nähdä montako kertaa saan käydä lauleskelemassa neidin uneen. Ja missä vaiheessa yötä annan periksi ja otan viekkuun tissi suussa...

Öitä - ja rauhallisia sellaisia kaikille!

Kaatjuska ja Siiri 6,5 kk
 
marais :hug: mie tiedän miltä susta tuntuu. itelläkin välillä on sellainen olo että tuon mihen sais kadottaa johonkin.....
välillä tekis mieli ruveta huutaa kun mies tulee kotiin ja menee lattialle makamaan ja kertoo kuinka raskasta oli. toki en ole koskaan väittänyt että hänellä on helppo työ vaikka kaivuria ajaakin. joutuuhan hän ulkonakin olemaan, mutta tuntuu välillä siltä ettei ne tosiaan ymmärrä kuinka raskasta on valvoa joka yö, touhuta päivä lasten kanssa ja kun olisi pieni hetki taukoa lasten ollessa päikkäreillä niin sitten tehdään ruokaa tai siivotaan.
mie lyön vaikka vetoa ettei miun mies ei tähän pystyis eli olemaan kuin minä edes viikkoa :kieh:
 
huomenta!

Meillä herättiin jo 5.30 |O tosin sain seskaan asti viihtymään vieressä ja ehkäpä torkahdin itsekkin siinä vielä..
Otti kyllä aivoon ja pahasti... nämä on niitä aamuja jotka pitäis kelata takas ja tolkuttaa itselleen että en minä univelkaan kuole ja nousta sitten oikeella jalalla ylös ;) :whistle:

Kaatjuska, Outius, Cadillac ja Marais: :hug: jokaiselle. Täälläkin kausia jolloin mies nyppii, mutta hänen edukseen on myönnettävä että parempaa miestä tuskin löytää :heart: Tekee kotitöitä ja laittaa ruokaa siinä missä minäkin. Ja hoitaa lapsia. Kyllähän se varmasti jokaista parisuhdetta muuttaa/koettelee kun uusi perheenjäsen tulee, mutta toivottavasti aika auttaa.
Ja kaiketi sitä pitäis vaan osata puhua enemmän tuolle toiselle puoliskolle :ashamed: Itseä ottanut päähän tässä kun minä hyppään yöt läpeensä.. Siis toki mielelläni viikolla sen teenkin että mies saa nukkua ja jaksaa käydä töissä, mutta kun ei herää viikonloppunakaan vasta kun tyttö huutaa ihan kunnolla.. ja siinä vaiheessa olen jo itse pystyssä.. on tieten tottunut nukkumaan niin että ei joka inahdukseen herää, joka tietenkin työnkäynnin kannalta hyvä. kai näillä asioilla on aina kaksi puolta.. ja vaikka kuinka väsyttää ja ottaa kupoliin välillä niin aina sitä löytää uusia voima varoja ja vahvasti vaan nostaa se tunne päätään että ei Jenna meidän viimeinen ole.. ehkä.. jos vielä jossain välissä ;) :whistle:

Outiukselle vielä hurjasti jaksuja! Pyydäppä miestäsi hoitamaan Annika ja kaikki kotityöt jonkun aikaa.. luulisi muuttuvan ääni kellossa.
Meillä mies myöntänytkin että hänestä ei olisi koti-isäksi ihan tuosta vain. Rakastaa kyllä muksuja ja hoitaa mielellään mutta meille sopii tämä järjestely että minä kotona ja mies hankkii leivän.
Itse ajattelin pojan ollessa vauva että "olen vain kotona", mutta olen tajunnut että yhtä arvokasta työtä tämä on siinä missä muutkin. jos ei fyysisesti kovin raskasta niin ainakin henkisesti välillä ;)

okei.. tulipas sepustukset :ashamed:
me odotellaan että kello käy ja päästään reissun päälle :)

niin ja unohdin mainita että toissapäivänä meillä sisäistettiin nokkamukin tarkoitus :D sitä ei enää purra ja kalistella hampailla vaan siitä imaistaan hienosti hörpyt =) Toki välillä on sitten kiva päräyttää maidot menemään, ihan niin kuin puurokin.. lentää kivasti ;)

danjuska ja jenna n.6,5kk
 
Jaksamisia teille kaikille, joilla hermot kireenä miesten takia! Kyllähän se niin on, että lapsen saaminen vaikuttaa aikas paljon parisuhteeseen. Meilläkin oli pari kuukautta takaperin aika paljon turhia riitoja sun muuta mutta nyt on vaan oppinut keskustelemaan miehen kanssa asiat paremmin halki niin on riidoiltakin vältytty.

Marais: Toivottavasti teidän yöt helpottuisi ja Leo paranisi pikaisesti. Jaksamisia miehen kanssa!

Outius: Jaksamisia sinullekin miehen kanssa! Meilläkin tyttö päristelee, ja varsinkin silloin kun on suu täynnä puuroa :D Muutaman kerran olen joutunut vaihtaa meille molemmille vaatteet kun ollaan oltu ihan ruoassa!

Danjuska: Kamalan aikaisin heräsitte. Itse en pystyisi noin aikaisin herätä! Juotatko nykyään maidon aina nokkamukista? Itse rupesin miettimään että koskahan pitää pullosta luopua ja alkaa nokkamukia käyttää? Meidän tyttä juo todella hyvin nokkamukista kun tarjoan vettä ruoan kanssa.

Jeps, se on nyt mentävä tekemään vähän kotihommia. Lähden yhdeksitoista töihin ja pääsen kotiin vasta illalla. Ja sitten vielä huomenna aamuvuoro :/
 
Outius, Väestöliitolla on parisuhdeneuvontaa, ja käsittääkseni aika edullista sellaista. Niillä on myös lisämaksuton palvelupuhelin, johon voi soittaa, vilkaisepa niiden www-sivut!

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/
Siellä mainitaan seuraavasti: Parisuhdekeskuksen valtakunnallinen neuvontapuhelin toimii lisämaksuttomassa palvelunumerossa 010 309 3900 (ma klo 10-12, ti klo 18-20 ja to klo 12-14).

Olen samaa mieltä kanssasi, että kannattaa ajoissa jutella jonkun ulkopuolisen kanssa jos vähänkin siltä tuntuu, ettei oma taakka kasva liian isoksi. "Yksin" univelkaisena lapsen kanssa kun voi olla ihan tajuttoman raskasta.

T.Marais
 
Hei kaikki väsyneet äipät ja miesten kanssa hermonsa ( välillä ) menettävät!
Täällä huudetaan HEP HEP hengessä ollaan mukana!
Miten voi olla NÄIN väsynyt koko ajan?
Olen myös miettinyt että onko mussa vikaa kun kaikki nyppii ja mieheen sen purkaan.
Joka ilta mietin että, enää en korjaa miehen jättämiä astioita ympäri taloa, pyykkää hänen kalsareitaan..Tehköön itekkin jotain...mutta...
Sanoin kyllä, että sitten loppuu tää mun YKSIN tiskaaminen ja pyykkäminen kun menen takas töihin. Siinä minäkin olen töissä kuin hän ja saa luvan auttaa.
Hänen äitinsä oli jo kuulemma arvostellut meikäläistä, että se sun LEHMÄ ei pidä kotia siistinä, ei tiskaa, ei pyykkää ym paskaa.
Kiitos ihanille anopeille. 2,5v ei olla nähty, en ole puhunut, ei ole nähnyt lapsenlastaan ja jäänyt kokonaan meidän elämän ulkopuolelle. Ei itseasias ole käynyt täällä meidän omakotitalossakaan koskaan. Joten hyvin vahvasti ihmettelin että mistä hiivatista saatanan noita-akka voi tietää että minkälaista meillä kotona on!?!?
Aah..purkautumista ja omaa napaa. Sorry!! :ashamed:

Tänään Wellu heräs 4.30 ja sit päätin antaa aamusapuskat. Alkaa siis toi unikoulu meillä vaikuttaa. Jätetty nyt se klo 01-02 ruokailu pois! Ehkä tässä vielä tulen joskus nukkumaan kunnon yöunia, ehkä...

Kuitenkin täällä väsynyt äippä heiluttaa kaikille kättä ja kahvikuppia tarjoaa ja toivottaa kaikille energiaa tähän pimeyteen! Jaksamisia kaikille! Yhdessä ollaan vahvempia!!
:hug:
 
Oikein iso :hug: teille kaikille ja erityisesti niille joilla yöunet jäävät vähemmälle. On kyllä raskasta heräillä monta kertaa yöllä. meillä on vähän helpottunut yöt. 3-6 kertaan täytyy tuttia laittaa suuhun, mutta nekin kerrat ajottuu illalla nukahtamisen jälkeen muutaman kerran ja sitten yöllä pari kertaa. Mutta nyt kun on joten kuten päässyt nukkumaan öisin niin kaikki näyttää päivisinki paremmalta.

miun ukkeli on viikot aina työmatkalla ja viikonloppusin vain kotona. Muutaman tunnin päästä hää sitte tulee kotia ja hirmu ikävä on. Mutta sunnuntai ilta ku koittaa niin toivois jo että olis maanantai.. :kieh: :LOL:

Mun piti kyllä vaan merkata, mut tuliki ihan vähän vaan asiaa. hih
 
Zoe-F
Outius Täällä ei ole tarvinnu vielä laskea pinnasängyn pohjaa, mutta varmaan aika pian ajankohtaista. Roni nimittäin vetää ittensä tosi helposti seisomaan jos on vaikka istumassa ja ottaa esimerkiksi mun kädestä kiinni. Nyt on alkanut tuolla pinnasängyssä pinnat kiinnostaa niin ei varmaan oo kuin ajan kysymys milloin se siellä tervehtii mua seisoskelemalla :D

Tää on taas niitä aamuja kun kaikki riepasee. Tuntuu että kun mies hoitaa poikaa, niin poika vaan pillittää koko ajan. Oon painottanu sitä, että syöttämiset ja nukkumaan laittamiset pitää tehdä ennen kun Roni on ihan väsynyt mutta ei mee jakeluun. Muutenhan mies osaa poikaa hyvin hoitaa, mutta se ei vain opi ajoissa tekemään noita juttuja.

Toinen asia on se, että eilen tosiaan kävin siellä lääkärissä. Lääkäri joutu sitte lueskelemaan kapselin ohjeita kun ei enää muistanut mitä pitää tehdä. :| Törkki sitten sen asettimen ihon alle ja otti pois ja kävi ihmettelemään että meniköhän kapseli paikalleen. Ei ollut sitten ihan varma vaikka olis voinut ihosta kokeilla että onko, ja alkoi sillä asettimella sörkkimään lisää ihon alta. Sitte se ääliö laittoi hyvin pienen verenvuodon takia kiristyssiteen siihen päälle vaikka pelkkä perhoslaastari riittäs ihan hyvin. :headwall:
Ihan hauskaahan se oli joo, hyvä että kotiin pääsin kun ajoin tuhatta ja sataa, niin mun käsi oli jo aivan sinertävä ja oransseilla laikuilla, äkkiä vaan repimään sitä typerää pakettia auki.
Nyt mulla on sitten tosi tyylikkään violetti käsivarsi, kun tuli "kiva" mustelma. :headwall:
 
Huomenaamuna ollaan sitten viisaampia :)

Tuo Upupan idea sponsoreista oli hyvä! Kunhan ajankohta on selvillä, niin minä voisin kysellä esim. Muksulta, saisiko heiltä jotain tuote(näyte)pakettia tms!

Mitä mieltä olette, kysytäänkö esim. Kaksplus-lehdeltä, olisivatko he kiinnostuneita jutun tekoon?
Mä en ole tosin ihan varma, miten mun imago ikävänä virkamiehenä kestäisi ton mukavan jutun :saint: Mutta olishan se kivaa!
--------------

Sitten muihin aiheisiin: Kiitos sympatioista väsyneille/kypsyneille kohtalotovereille ja muillekin! Kyllä tämä tästä.

Fasu: sana mielenkiintoinen ei taida ihan riittää kuvaamaan anoppiasi.... Voimia sen kanssa!!

T.Marais
 
Heips!

Täällä myös yksi väskä äippä ilmottautuu, jaksuhalit kaikille :hug: tää on ihan hirveetä.

Paranemiset kaikille äideille ja vauvoille. Tää on nyt tautista aikaa, toivottavasti eii mitään pahempaa kellekkään tuu.

Meillä nyt kolme yötä pidetty unikouluu ja opeteltu nukkumaan ilman tissiä. Meillä meni yöt siihen et tissi suussa nukuttiin, ei muuten. Tää kolmas yö anto jo merkkejä, et tästä vois olla jotain apuu kun vaan pitää ittensä tiukkana ja koittaa horroksessa jaksaa päivät ja yöt. Mut jos palkinto on täydet yöunet ni eiköhän sen jaksa. Meillä siis yösyötöt on nyt lopetettu, TOIVOTTAVASTI :D Niin ja mun mielestä 5-6 on jo aamu enkä pidä sitä enää yösyöttönä. Meen on pojatkin alottanu aamun pienempinä tuohon aikaan ja se on vaan äidin tehtävä jaksaa nousta ja viettää päivä pandakarhuna tai arskat päässä B) |O

Syöminen edelleen showta. Kun ei suju niin ei suju, välillä paremmin välillä huonommin. Minilla, en mä ihan mitä vaan sotkuja niihin lihoihin tunge. Possuun vähän omenaa, peuraan puolukkaa ja broileriin nyt pistin ananasta. Kyllä mä joskus omaankin ruokaan samaa sotken. :whistle: :D

Danjuska, sama täällä neidin vaatetuksesta. Oon aina sanonu sitä, et jos meillä joskus on tyttö ei sitä pueta kaiken maailman pinkkiin ja röyhelöön. Mut kuinkas kävi kun kahden pojan jälkeen pääsi sinne tyttöjen vaateosastolla :ashamed:

Meillä istuminen sujuu jo hyvin, eikä muksahtele pitkin poikin. Usein on myös siinä aitajuoksija asennossa. Potallakin ollaan koitettu nyt kun neiti istuu, eikä ainakaan kovin pahana pitäny. Mites muilla? Jokos ootte testannu pottaa?

Meillä miehellä oli kesäloma nyt vasta. Tää viikko eka työviikko ja nyt marraskuun lopulla pitää kaks viimeistä isyysloma viikkoa.

Töihin mulla ei kiirutta oo. Nyt vasta ekaa kertaa tuntuu, et viihdyn kotona, vaikkakin ne ainaset riidat kotitöistä ja yhteisesti/erikseen vietetystä vapaa-ajasta rassaa. Mä en jotenkaan ymmärrä tuota miesten ajatusmaailmaa, et kun tullaan kotiin töistä niin sit alkaa hänen oma aika. Milloin ihmeessä on kotiäidin oma aika? :attn: Enkä mä tarkota et mun tarttis illat liipottaa ympäriinsä, mut ees joskus automaattisesti pyytämättä viikonloppusin saisin nukkua pitempään, tai ainakin niin ettei mun tarttis yksin niitä aamuhommia tehä. Tai ottas imurin kouraan pyytämättä ja imurois, ees eteisen, keittiön ja olkkarin tai tyhjäis ees tiskikoneen tai veis roskat.
Mut oon aatellu, et jotain keikkaa voisin heittää äippäloman jälkeen, mut sit on tuo imetys juttu. Nyt kun se ekaa kertaa sujuu ongelmitta niin sen takii en tahtois lopettaa, et pääsis töihin.

Muumivaippoja kokeiltu sen verran kuin niitä oli äitiyspakkauksessa ja musta ne oli kovia, mut imi kyllä ihan ok. Liberot meillä käytössä kun ovat sopineet eikä oo falskannu.

Munkin mielestä se on työntekijän oikeus mennä töihin isäkk ajaksi. Monet vaan taitaa olla vuosilomalla sen ajan.

No mut tänään on kärty päivä täällä, vissiin ikäkriisi neiti tänään tasan 7kk :D
 
Marais: Ei todellakaan :LOL:

On ottanut meikäläisen syntipukiksi koko elämänsä kurjuudesta..niin teki miehen exällekin.
Miespä siis päätti antaa varoituksen sanaisen äidilleen, että jos kerran vielä haukkuu meikäläistä niin katkaisee kokonaan välinsä ja niin teki kun ei äitinsä uskonut 2,5v sitten.
Aluksi olin että mitä turhia, kipeä ihminen, alkoholisoitunut, katkera akka, sitä pitää ymmärtää, mutta nyt ottaa päähän alituinen haukkumistekstiviestit ja valitusvirret joita jättää kännissä kännykkään..(liittymien vaihto olis järkevää, onneks poliisien lait muutuivat ja voi haastaa oikeuteen viestien vuoksi, WHIPPII)

Kummastelen vaan että mitenköhän meikäläinen on tuhonnut hänen elämänsä ja saanut yli 20v sitten miehen jättämään toisen naisen takia ym ym ym ym....mitä ei jaksa edes muistaa!!! No kai mä sit oon vaan niin paha ihminen! :LOL:

Menis hoitoon, töistäkin pistettiin pakkolomalle kun alkoi kännissä soittelee/tekstailee työkavereilleen ja pomoille. Ehdottivat hoitoa, mutta kun kaikissa muissa vika, ei hänessä niin ei ota hoitotarjousta vastaan ja varmaan saa loman jälkeen fudut persiilleen työpaikastaan!! :whistle: (mutta hei, senkin se noita varmaan mun syyksi vierittää...)
 

Yhteistyössä