Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

ajankuluksi kysymyksiä....
1. Miten teillä nykysin jaetaan kotityöt? ja kuin paljon siivootte? Tätä on kyl aikasemminki kysytty, mut sillon me oltiin vasta saatu nyytit kainaloomme niin nykysin voi olla vähän eri meininki..
2. Meikkaatteko joka päivä? yms. jaksatteko katsoa hieman oman ulkonäön perään?
3. Miten vietätte laatuaikaa? ilman muksuja meinaan..
4. Ne jotka valitsitte kummeiksi ovatko he olleet sitä mitä toivoittekin valitessanne kummit? Tuliko tuo kysymys muotoiltua vähän hassusti. No toivottavasti hokaatte pointin..


Juu eiköhän tuota utelua nyt tullu ihan tarpeeksi. :D
 
Huomenta!
Ja tunnin pätkiä Emppu nukku.. |O mut :D nekii pätkät omassa sängyssä!! jihuu!!!
Huuto oli iha mahoton 11 jälkee,mikää ei auttanu,syliteltii ni se helpotti..
Eile illasta huomasin Empun kasvoissa,selässä ja rintakehässä pieniä punasia näppylöitä. Mietin jo rokkoja ja ruoka juttuja,,mut nyt aamulla ne ei näytäkkää enää miteskää hälyttäviltä,näyttää et ne ois haalentunu..
Ja Minnilläkää ei nenukka vuuvva.

1. Joka päivä tulee jotai pientä siivoiltuu. Mie hoitelen pyykit. Yhessä hoijetaan imuroinnit ja astianpesukone. Mies yleensä vie roskat ulos. Mie käytän koiran lenkeillä.
2. En meikkaa joka päivä. Ripsaria kyl tulee sipastuu aika useesti. Kyl sitä tulee katottuu et kauppaa ei lähe pyjama päälä ;)
3. Tyssit on ollu tosi vähän hoijossa. Emppu ei olleskaa. Kahestaa ei olla nyt oikeestaa oltukkaa. Mitä nyt sillo jos tyssit sattuu menee nukkuu enne meitä. Ja sillo ku Minni on ollu yökylässä,ja Emppu menny nukkuu ni ollaa katottu sohvalla leffaa ja käyty vaix pizzat hakee. Oisha toi kyl iha kiva kahestaaki joskus olla..
4. Kummit on ollu oikee kiva valinta,tosin yhteyttä jotkut sais useemmi pitää..

Oli siitä asumisesta puhetta,ni myö asutaan kax kerroksisessa omakotitalossa,neliöitä 119,5.
 
pikaseen kommentoimassa

1. minä järjestelen enemmän paikkoja ja pyyhin pölyt ja yleensä hoidan vessojen pesun. Imuroidaan suunnilleen yhtä paljon molemmat ja mies vie yleensä roskat ja lehdet ja tamppaa matot.
2. meikkaaminen on kyllä vähentyny valtavasti. ei tule meikattua läheskään joka päivä.

3. kalle on ollu vaan kerran hoidossa sillai et ollaan oltu molemmat yhdessä jossain useamman tunnin ja itkuksihan se oli menny kun heräs päikkäreiltä ja ei ollut isä tai äiti paikalla. sit lyhyempiä aikoja poika ollu mun isän ja äidin kanssa kun olen käynyt juoksemassa. nyt ollaan taas puhuttu että jos käytäis jossain leffassa tai syömässä piakkoin.
4. kummeina on mun sisko miehensä kanssa ja miehen veli vaimoineen. enemmän nähdään mun siskoa ja he onkin kiinnostuneempia kallesta. en sit tiedä johtuuko siitä että miehen veljellä on jo omiakin lapsia.

Sit kyssäriä sinnepäin..
1. ootteko jo antanu tuoreraasteita tai hedelmiä?? minä oon antanu banaaninpaloja ja hyvin on maistunu. seuraavaks ajattelin antaa kurkkua.
2. ulkoiletteko joka päivä vauvojen kanssa niin että ovat hereillä tai käyttekö joka päivä jossain esim. kaupungilla???

 
No niin...

Neuvolassa käyty, omalla käyrällään neiti oli kasvanu 7300g (6950) ja 66,5cm (65,5). Oli aivan ihanaa käydä neidin kans kahestaa neuvolaan. Vanhin koulussa ja 5v kerhossa. Tais mennä yli ajallekin 45min olin ja puhua pulputin. Terkka on tuttu, kun oon töissä joskus ollu tuos tk:ssa. Mietittiin mitä sitä keksis loppuviikolle kun kerhot on ma ja ti ja loppuviikosta tuo 5v hyppii seinille.

1. Mä meillä suurimmaks osin siivoon ja mies jos monta kertaa jaksan pyytää, mut oon päättäny et kerran pyydän ja sit teen ite :) Päivittäin siivoilen periaattella vie mennesäs, tuo tullesas ja tee ollesas B) Imuroida pitäs parin päivän välein, mut aika menee vauhdilla niin se jää, mut kerta viikkoon yritän :D

2. Kotona ollessa en meikkaa, mut yritän tukan harjata ja kattoo vähän miltä näytän, mut jos johonki lähden koitan muistaa kattoo peiliin ja jotain sipasta.

3. laatuaika jääny vähiin, mut katotaan kun tuo nuorimmainen ei niin tissin perään enää ois.

4. Kaikkien lasten kummit on aivan ihania ja paljon ollaan tekemisissä. onnistuneet valinnat :)

täytyy välistä viedä isommat lapset kaverille, mut tuun jatkamaan vielä
 
moikka

Täällä lapset nukkuu.. Onkin touhu päivä ollut =) ensin oltiin perhekerhossa ja sitten kaverin luona leikkimässä. Illasta vielä hyvä tovi ulkoiltiin.

Jossun kysymyksiin:
1, Meillä minä hoidan pyykit. Muuten aika paljon tehdään yhdessä ja tasaväkisesti. mitään tiettyjä hommia ei ole mitä kumpikin tekee. Mutta tottakai yritän tehdä niin plajon kuin mahdollista kun kotona olen. Esim. yritän aina loppu viikosta siivota niin ei tartte yhteistä aikaa siihen sitten käyttää kun mies töistä tulee. Mutta näitten naperoitten kanssa se ei aina vaan mene niin kuin haluais ;) Mutta hyvin on mies kotihommissa kaverina vaikka tuleekin aina toisinaan jostain mainittua :whistle: ;)
2, En meikkaa joka pv.. Tosi harvoin tulee meikattua.. mutta silloin kun lähtee esim. ihan kunnolla shoppailemaan niin on kiva laittautua ja se virkistääkin kivasti. Mutta esim. ruokakaupassa jos lähden käymään niin en jaksa alkaa naamaa sutia.
Hiukset laitan kyllä ( ees jotenkin.. ) joka aamu. kulmakarvat yritän säännöllisesti nypiä jne.
3, laatu aikaa tulee vietettyä pääasiassa iltaisin renoutumalla kun lapset nukkuu. Ja yleensä viikonloppuisin on pyritty siihen että ollaan ihan rauhassa ja nautitaan rennosta olosta ja toisistamme =)
4, Kummit on ihania =)

Ja sitten riksun kysymyksiin..
1, Meillä ei ole vielä tuoreeltaan mitään mennyt.. kaikki kypsennettynä. meillä tosin ei kovin laaja ole edelleenkään tuo ruokavalio.
2, Meillä ulkoilu kuuluu kyllä joka päivän ohjelmaan. Jenna yleensä nukkuu, mutta toki poikkeuksiakin on. Esim. tänään lähdettiin vielä 18 jälkeen kävelylle. Jenna katteli mielellään manducasta ja kikatteli kun veli kiikku :D
Jos on huono ilma niin sen verran edes on itse käytävä ulkona että saa koiran lenkitettyä.. ja vois melkein sanoa että pää alkaa levitä jos ei iltapäivään mennessä ole päässyt ulos liikkumaan. Siihen kun on tottunut niin sitä kaipaa kovasti.

meillä tyttö alkanut taas huolia tissin mutta minuun sattuu aivan kamalasti :| yöllä piti kiskaista tissi toisen suusta ja antaa tutti tilalle kun en enää kärsinyt syöttää |O

nyt suihkuun.. tosin pää jää kastelematta.. kävin aamulla luomen poistossa niin ei pysty hiuksia pesemään.. huomenna pitää kulkee pipo päässä :LOL:
hirvitti ihan kamalasti mutta enpä tuntenut mitään kun olivat puudutteen saaneet laitettua. Ikinä en ole puukon alle joutunut niin tuntui ekaks että käännyn ovelta takas :whistle:
 
Vinkki: Ne jotka eivät tykänneet muksun riisipuurosta niin kannattaa kokeilla semperin iltapuuroa. Siinä on riisiä sekä pastaa. Meidän neiti ois ahminu vaikka kuinka sitä. Ei tarvinnu muuta laittaa sekaan.

Jos vastaisin itekki noihin kysymyksiin...
1. Pääasiassa mie teen kaikki kotityöt ja pyrin piettämään kämpän koko ajan puhtaana. Ainakin silleen että ei tarvii ku vähän sipasta ku tulee yllätysvieraita. Viikonloppusin mieski sit auttaa, lähinnä kantelee raskaita tavaroita ja yms.
2. Meikkaaminen on kyl jääny vähemmälle, mut tukka pitää olla kondiksessa ennen ku lähden ihmisten ilmoille. Ja ripsaria kyl laitan lähes päivittäin.
3. Laatuaikaa on yleensä sillon ku lapset menee nukkumaan eli yleensä tuosta puol ysistä eteenpäin. Me ei pahemmin olla päästy käymään kahdestaan missään joten vietetään kotona leffaa katellen yms.
4. Valittiin vissiin huonosti kummit kun eivät pahemmin ristiäisten jälkeen oo pitäneet yhteyttä. Eivät kertaakaan oo käyneet kylässäkään... Tässä yks päivä näin yhtä kummia ja kyseli miten ninni on kasvanu ja muuta kuulumisia. Hmm. Aina ei mee tasan nallekarkit.

sit riksun kyselyihin...
1.banaania oon antanu, mut enpä viel pahemmin muuta. Vois kyl antaa muutaki.
2. siis ihan esikoisenki takia on pakko ulkoilla, mut yleensä sillon ninni nukkuu vaunuissa. Ja ton takia meil ei oo tarvinnu vielä ottaa vaunuista koppaa pois vaikka kyllähän sen vois jo ottaa. Mut sit ku ninni on hereillä niin käydään kaupoissa, kylästelemässä, kerhoissa yms autolla.
 
no niin josko hetken kerkeis jatkaa..

Miten ihmeessä te jotka vielä perhepetissä nukutte onnistutte siinä? Meillä neiti on kaks kertaa tipahtanu meen sängystä, vaikka vasta aamulla nostan kuuden-seittemän välissä tissille. Ite nukahdan ja tyttö mönkii lattialle. Ei kiva :(

Sit vielä niihin toisiin kysymyksiin:
1. banaania oon antanu ja kuoritun porkkanan käteen (vaikka se keitetty luultavasti aiheutti niitä iho-oireita) Sit tomaattia oon miettiny, mut jää nyt ainakin hetkeks kun muutenkin tuntuu olevan herkkä iho. Mut seuraavaks vois koittaa kurkkua.

2. meillä nuo isommat jo ulkoilee ihan keskenään ja tyttö nukkuu ulkona. Toisinaan lähetään vaunuttelemaan vastaan kun esikoinen tulee koulusta.

Danjuska, onneks pipot on nykyään muotia :LOL:
 
Huomenta!

Eipä maistunu riisipuuro pojalle äsken, mutta nukahti aamupäiväunilleen kumminkin.. Katotaan koska iskee kauhee nälkä..
Kysymyksiä oli..
1. Meillä kotityöt menee lähinnä sen mukaan et kumpi huomaa/jaksaa/viitsii.. Imurointi esim on nyt viime aikoina menny siten et toinen lähtee pojan kanssa ulos ja toinen jää rauhassa siivoamaan! Vessan siivous on useimmiten mun heiniä, lähinnä siitä syystä et oon aika tarkka sen suhteen, mut muuten molemmat pesee pyykkiä, käyttää astianpesukonetta, ym. Mies tekee enemmän ruokaa (koska osaa sen lajin huomattavasti paremmin) ja jos joskus tarvii jotain silittää ni se on mun hommia. Mä myös hoidan meillä useimmiten kaikki huonekalujen kasaukset (ikean palapelit) sekä lamppujen asennukset ym. :)
2. Meikkaa en todellakaan joka päivä, mutta tää asia ei oo mitenkä muuttunu, ku en meikannu ennen vauvaakaan. Hiukset pyrin laittamaan viimeistään ulos lähties mut toisaalta ku on pitkät hiukset, ni jotenki ne tarvii sitoa heti aamusta, ku poika on äärimmäisen ihastunu mun hiuksiin ja repii niitä mistä vaan hiukanki kiinni saa. Mut myönnän et välillä tulee lähdettyä kaupas käymään aika luonnollises kuosis.. :D Tykkään meikata ja laittautua paremmin sit ku oikeesti on joku erikoisempi tilaisuus.. Mut esim vaatteitten suhteen oon aika tarkka toisaalta (esim ei nahkakäsilaukkua ja crocseja yhtä aikaa :D ) mut käyn kyl koulussaki ihan collegehousut ja huppari päällä (mikä on varmaan meiän vaihtareiden mielest aika järkyttävää ku siellä vetää jätkät kauluspaita pääl joka päivä)
3. Me on pyritty siihen et pari kolme kertaa kuukaudes lähdetään johonki kaksistee, syömään, kavereiden luo tai ihan vaan kaupas käymään. Tämä tietenki on edellyttäny aivan ihania ja innokkaita isovanhempia, jotka lähinnä yllyttää et menkää nyt ihmees, et he saa pitää poikaa. just oli eilen illalla puhetta, et tarvis mennä johki kahdestaa ku nyt viime aikoina on aina oltu jossain kavereiden luona, ja sillon yleensä ei toista ees näe koko illan aikana
4. Kummit on sellasia mitä aattelinki. Toiset on lähin kaveripariskunta ketkä asuu naapurissa ja toiset on miehen sisko ja veli joten kaikki on aktiivisesti pojan kanssa ja kyselee kuulumisia sillonki ku ei nähdä..

Joku muu kyseli vielä..
1. On annettu kerran maistaa banaania (ku katto niin himoiten ku isänsä söi :D ) mut lähinnä tuorejutut on ollu kesällä tuoremarjat puuron joukossa: mansikkaa, mustikkaa ja vadelmaa
2. Jos ollaan maalla, poika nukkuu vähintään kahdet mutta välillä neljätki päikkärit ulkona vaunuissa. Kaupungissa ollessa lähdetään vähintään kerran päivässä kävelylle, jollon nukkuu vaihtelevasti, mutta on jo niin iso ettei yleensä nosta meteliä vaikka olis hereilläki :) Kuten joku toteski, pää tuppaa hajoamaan jos ei ulos pääse jossain vaihees päivää..

Eilen oli vähän pitempi koulupäivä ni kyllä huomas et oli pojalla vähän ikävä ollu, ku istu pitkiä aikoja illalla mun sylissä ihan rauhallisesti.. Normaalisti on aika matoilija :D

Mut nyt tais kuulua jotain ähinää, pitänee mennä kattomaan...
 
Heips!

Selvishän sitten miks tyttö on viime päivinä ollut niin kamalan kiukkunen eikä ole syönyt eikä nukkunut kunnolla. Meidän neidille puhkesi ylähammas! Eli likalla on nyt 3 hammasta, alhaalla kaksi ja ylhäällä yksi. Eilen ostin vihdoin hammasharjankin, et pääsen harjaileen tytön hampaita. =)

Olittekin aika paljon laittanut kyssäreitä. Ekaks vastailen Jossun kysymyksiin.

1. Kotityöt teen pääasiassa minä, varsinkin nyt kun mies on oikeastaan vaan yöt kotona; päivät töissä ja illat raksalla. Mies käyttää koiran aamuisin, mä sit päivällä ja illalla. Oon tosi huono siivoamaan, joten yritän pitää paikat jatkuvasti siistinä, jottei tarvi kovin usein järjestellä paikkoja. Koirankarvoja meillä on lattioilla jatkuvasti, vaikka olis just imuroinut. Välillä oon niin kypsä tuohon koiraan, että olisin valmis tekeen siitä rukkaset....

2. Meikkaan aina kun lähden johonkin. Tai en mä nyt tohon lähikauppaan mennessä meikkaa, mutta muuten kyllä. Välillä tuntuu että verkkarit on kasvanut mun takapuoleen kiinni, kun pidän niitä niin paljon, mutta kyllä mä kaupungille lähtiessäni laitan aina farkut jalkaan.

3. Meillä laatuaika on aika vähissä tuon talon rakentamisen vuoksi, mutta silloin harvoin kun ollaan ilman muksuja, eli yleensä iltaisin klo 21 jälkeen, me pötkötetään viereikkäin sohvalla ja kattellaan tv:tä. Usein iltaisin käydään myös yhdessä suihkussa. Ja silloin kun lapset viedään hoitoon, niin aika usein ollaan käyty yhdessä syömässä ravintolassa. Meillä olis holiday clubin lahjakortti, mikä oikeuttaa yöpymiseen jossain hotellissa ja se on voimassa vuoden loppuun, joten sinne olis sit tarkoitus mennä kaksin viettään laatuaikaa. Kun vaan keksis mihin hotelliin menis...

4. Kummit... hmmm... meidän esikoisella on aivan ihanat kummit, jotka jatkuvasti kyselee mitä poitsulle kuullu. Tytönkin kummit on ihania, mutta eivät läheskään niin aktiivisia kun esikoisen kummit. Tytön kummina on miehen sisko miehineen ja miehen paras kaveri avokkinsa kanssa. Esikoisella taas on kummina mun sisko ja mun paras kaveri, joten tietysti mä itse pidä enemmän yhteyttä esikoisen kummeihin, joten kuulumisia tulee senkin takia vaihdettua päivittäin. Ja kyllä mieskin soittelee lähes joka päivä kaverinsa kanssa, joten eiköhän likankin kummit ihan aktiivisia ole, mutta soittelevat ja kyselevät kuulumisia pääasiassa miehen kanssa.

Ja sit Riksun kysymyksiin.

1. Oon antanut likalle porkkanaa ja banaania. Kurkkua vois kokeilla seuraavaksi.
2. Ihan joka päivä en ulkoile oikein ulkoilemalla, mutta kyllä me joka päivä jossain käydään. Eilenkin oltiin shoppailemassa ja kävin moikkaan mun mummia. Mutta semmosina pävinä kun ei lähdetä mihinkään, niin sit mennään puistoon tai tuonne lammen rantaan ulkoileen. Kyllä joka päivä on pakko edes hetkeks päästä kämpästä pois.

Mäkin halusin kysyä yhtä asiaa, eli kun hermostutte vauvalle, niin mitä teette? Vai hermostutteko ollenkaan? Mä itse hermostuin eilen kun likka oli niin kiukkuinen enkä saanut sitä nukkumaan. Olin itse aivan poikki ja lopulta hermostuin likan kitinään ja raivosin sille pää punaisena et miksei se nuku. Sit tajusin itsekin että on ihan tyhmää huutaa vauvalle, kun ei tahallaan huuda ja kitise. Tuli ihan sairaan huono mieli itselle ja aloin itsekin itkemään. Monen yön univelat purkaantui siis mulla kauheana raivona, oikein itsekin pelästyin miten sillain raivostuin. :eek:

Aika monella tuntuu olevan omat tai jonkun läheisen synttärit lähipävinä. =) Mun isä täyttää tänään 55, ja lupasin leipoa sille kakun. Pitäis vaan tästä lähteä kauppaan ostaan aineksia kakkuun. Illalla sit mennään mun porukoille juhliin iskää. =)

Laitoin muuten eilen hakemuksen kouluun. :p En usko sinne pääseväni, kun mulla on niin huonot todistukset, mutta ainahan sitä voi yrittää. =) Oon vaan niin kyllästynyt mun työhön, enkä todellakaan halua tehdä sitä hommaa loppuelämää, joten päätin nyt sitten lähes 7 vuoden jälkeen hakea kouluun ja ihan eri alalle mitä teen tällä hetkellä työkseni. Aasinsiltana tulikin mieleeni, et te jotka meinaatte jäädä hoitovapalle, meinaatteko siinä ohella tehdä työtä? Mä olen vähän ajatellut et ilmottaisin pomolle, et voisin hoitovapaan aikana tulla paikkaan sairaslomia ja tehdä viikonloppuja. Katsotaan nyt mitä pomo on sitä mieltä.

Mutta nyt lähden sinne kauppaa, jotta pääsen leipomishommiin.

marza
 
vauvalle hermostumisesta: En oo kertaakaan hermostunu. Mut sillon ku oli koliikkia niin silloin purin itteeni lähinnä itkemällä itsekkin. Se oli raskasta aikaa. Esikoisen ollessa vauva saatoin pari kertaa hermostua, mut ei tainnu enää olla niinkään vauva. Nykysin kyl hermostun esikoiselle lähes päivittäin. Joku aika sitten voitin taistelun palapelin keräämisestä.. heh. Tunnin sitä taistelua kestikin. Se tuo uhma tuntuu vaivaavan tota poikaa.
 
Hei,

Meillä on vietetty kotitekoista muskaria koko aamupäivä, kun mulla oli niin iso pyykkivuori silitettävänä. Pikkuinen touhusi olohuoneeen matolla ja välillä äiti heilui musiikin mukana leikkilauluja. "Jos sul lysti on" ja kaikki samantyyppiset soi nyt päässä taukoamatta. Uusi suosikki on "Känkkäränkkä". Mutta meillä viihdytään niin hyvin lattialle, että eipä aina muuta viihdykettä tarvisikaan. :) Onneksi näin, koska muutaman päivän olen kyllä joutunut aika lailla hosumaan, kun olen joutunut suunnittelemaan muutamia lukion kursseja kotona. Huh.

Jossun kysymyksiin.

1. Meillä minä teen usein kotityöt jo päivällä, sillä pyrin tekemään mahdollisimman paljon miehen ollessa töissä. Kokkaan, siivoan, laitan pyykkiä. Yritän muka järjestää illalla aina koko perheen laatuaikaa. Olipa se sitten lenkki tai mitä vaan, kunhan ei mitään silitysjuttuja. Mutta ainahan tämä ei tietenkään onnistu. Olen hirveä siivous- ja siisteysfriikki ja nyt kun on aikaa tutkia nurkkia niin... no mutta onneksi lapsen myötä oppii vähän hölläämään. Ja lapsi tulee aina ensin, sitten vasta pölypunkit. :D Viikonloppuisin mies auttaa todella paljon, tehdään kerran kuussa suursiivous ja kerran viikossa pieni viikkosiivous. Minulla surkeat käsivoimat, joten matonkantelijaa tarvitsen. Mies sanoo usein töistä tullessaan, että "anna minä ripustan pyykit tai tyhjennän astianpesukoneen". Sanoo, että jotain konkreettista tehdessä työasiat unohtuu.

2. Meikkaan kyllä lähes päivittäin, mutta saatan myös mennä lähikauppaan ilman laittautumista. Samoin lenkille. Hiuksia laitan harvemmin, sillä myös minulla on pitkät hiukset. Ja kotona niiden on oltava kiinni. Agda, meidänkin pikkumies tykkää varsinkin pitkistä hiuksista. Niitä on kiva nykiä. :D Just naurettiin vanhan lukiotyttöporukan kans, että kuinka jaksettiin muutama vuosi sitten laittautua kouluaamuina viimeisen päälle, lämpörullat ja kaikki. Hahaha, eipä onnistuisi enää, saati sitten kiinnostaisi. :D Mutta muodista olen edelleen kiinnostunut, seuraan trendejä melko paljon ja poimin sieltä itselleni sopivat jujut. Toki kotona olen ihan lököissä vaatteissa, en viihdy kotona edes farkuissa. Ja kauppaan voin mennä aivan tuulipuvussakin. Mutta toisinaan on ihana miettiä vähän enemmän: menoilla, tapaamisille, työkeikalle jne.

3. Laatuaikaa meillä vietetään usein iltaisin vauvan mentyä nukkumaan. <3 Ei mitään ihmeellistä, tehdään yhdessä iltapalaa, katsotaan telkkaria tai jutellaan. Usein yritetään ajoittaa sauna siten, että päästään yhdessä. Mutta harvoin onnistuu. :) Välillä käymme kahdestaan kaupassa tai syömässä tai leffassa. Muutaman kerran ollaan käyty myös baarissa tai konsertissa, mutta eipä ole baareja ikävä. Yhdesti ollaan oltu myös kahdestaan hotellissa, yhdissä häissä eri paikkakunnalla. Harmitti niin kovasti, kun juhlissa meni aamuyöhön. Ei kerennyt nauttia hotellihuoneen kylvyistä eikä tankata sitä unta.

4. Kummit osuivat kohdilleen. Vaikka kummipariskunta sai itsekin vasta lapsen, ovat osallistuneet meidänkin vauvan elämään hienosti. <3

Mitä vaippoja teillä käytetään? Meillä ne Pampersin kolmoset edelleen käytössä, ei vielä tarvetta nelosille.

Istutaanko teillä jo selkä suorassa? Me harjoitellaan sitä joka päivä lyhyitä aikoja, ja usein lounasaikaan on alkanut myös syöttötuoli kelpaamaan.

Joku kyseli vähän aikaa sitten lihoista. Meillä siirryttiin kanasta possuun. Neuvolassa suosittelivat, että kokeilee ensin valkoista ja vaaleaa lihaa, sitten vasta punaisempaan päin.

Mulla on sisustuksessa menossa nyt joku ihme värivillitys. Olen aina tykännyt sisustaa maanläheisesti ja melko pelkistetyn neutraalisti. Valkoinen ollut aina aivan lemppari, mutta nyt oli saatava luumunvärisiä tyynyjä valkoisille olohuoneen sohville. Sitten ostin myös luumunvärisen rahin sohvien kaveriksi. Aika kiva. Sitten tänään luinkin jostain, että luumu on sisustuksessa tämän syksyn trendi (olinpa edellä aikaani, kun sattumalta valitsin tuon). Ei sillä, että trendillä mitään väliä olisi. Onko muita sisustusintoilijoita?

Ja Riksulle vielä.

Olen antanut sormiruokana maissinaksuja välipalan yhteydessä. Muutaman kerran myös banaania. Kurkkua voisi kokeilla. Ja lenkille on päästävä joka päivä, tekee hyvää molemmille.

Hei nyt täytyy mennä. Lähdemme viikonlopuksi Savoa kohti ja tekemistä on vielä vaikka kuinka hurjasti. Ensin kuitenkin päiväkävelylle pikkuisen kanssa. <3
 
Zoe-F
Vaipat Liberon 4:set käytössä.

Istuminen Hetkittäin selkä suorassa, varpaat kiinnostaa niin kovasti et yleisesti etukenossa vähäsen.

Sisustaminen Just on menossa sellanen kotikuntoonmeininki. Tapetoidaan yks seinä tummalla, vaihetaan vähän verhoja ja tarkotus olis ostaa parit pöytäliinat ja istuintyynyt uuelle keittiöpöyälle ja sen tuoleille. Tummaa violettii oon kattellu :)
 
pikaisesti...

meillä lähti neiti konttaamaan ½-vuotispäivän kunniaks :heart:

Joskus yöllä oon vauvalle hermmostunu ja silloin tullu tiuskittuu, mut sit se aikuinen löytyy sieltä jostain ja vauvakin rauhottuu kun iotekin saa ittensä rauhallisemmaks.

Mulla ei oo varsinaista paikkaa mihen mennä äippäloman jälkeen, mut hoitsu kun oon ni keikkaa varmaan saan tehä niin paljon kuin jaksan ja pystyn :)
Kouluun hain ja pääsin, mut siirsin alotuksen ainakin ens syksyyn. Katotaan meenkö silloinkaan.
 
Istumisesta: istuu sylissä jo melko selkä suorassa, syöttötuoli pitäis käydä tällä viikolla ostamassa. Lattialla ei ole istutettu

Vaipoissa on menossa Pampers 4+. Oon aina pitäny isompia kokoja kuin mitä tarvis niin on imukykyisempiä eivätkä ole niin ihossa kiinni. Ohivuotojakaan ei ole tullut.

hermoista: On tullu kyllä pari kertaa sanottua tiukemmalla äänensävyllä Kallelle :ashamed: ja poika on kattonu ihmeissään että mikäs äipälle tuli. Tämä vauva-aika on kyllä erinomaista itsehillinnän kasvun aikaa tällaiselle äkkipikaiselle luonteelle.

Sisustamisesta Mieli tekis ostaa uus keittiönpöytä, mutta piheys iskee. Oon yrittäny nyt saada hieman pelkkistetympää ilmettä meille ja raijattiin mm. suurin osa kirjahyllyn kirjoista divariin. Itse olen kanssa ihastunu valkoiseen, mikä ei kyllä kovin järkevää ole näin tulevan taaperon äitinä. :)

Onneks olkoon Päksy vauvan konttaamisen ja sinun kouluunpääsysi johdosta. Täällä noustaan jo kovin konttausasentoon ja heilutaan sit siinä.

täällä tulee vettä ja on niiiin syksynen ilma. Kalle nukkuu päikkäreitä ja toivottavasti nukkuis lähelle 4 niin ei jaksais sit puol 6 olla vauvauinnissa. Meillä on muutenkin nyt muutamana kertana jääny uiminen 10-15 minuutin mittasex (normi 20 minsaa) kun Kalle on alkanut äkiseen. Pari kertaa syy on ollu joko nälkä tai väsy ja siksi tää on melkosta säätämistä päikkäreiden ja syömisen kanssa että poika olis virkku ja kylläinen uinnin alkaessa. Juteltiin kyllä miehen kanssa että jos ei ala sujua tuo uiminen niin lopetetaan se sitten. Mites muilla, onko vauvat hyvin jaksaneet uida??

Huoh, pitäis varmaan alkaa kasata uintikamppeita valmiix. Aivan käsittämätöntä kuinka monta pyyhettä siellä tarvii. Yx pitää olla kaukalon suojana, yx vauvalla kun nousee altaasta ja sit vielä kolmas mihin vasta kuivataan ku kax edellistä on ihan likomärkiä
:headwall:

-Riksu-
 
sisustusintoilija täälläkin!!! :D Nyt kesän aikana oon vaan rauhottunu tuon sisustamisen kans. mut kun syksy on tullu niin taas haluttas ostaa verhoja, tyynyjä ja sit haluaisin ostaa sohvan päälliset. varmaanki mustat. ne ois helppo sit vaan pestä. siivouksen kannalta siis olis kätevät. oi mie oon tykästyny kans luumuun, lilaan ja muihin ton sävysiin. aikas maanläheisiä värejä meilläkin on. nyt tällä hetkellä punanen on piristämässä vähän muuten niin ruskea sävystä sisustusta.
 
HUIIII kun te ootte kirjoitellut ahkerasti! :)

Nyt olis sitten englannin kirjoitukset takana päin. Ihan jeppiksesti meni kirjalliset, kuuntelusta sain 12/15 kertoin 2, 9/10 kertoin 3 ja 9/10 kertoin 3 eli 78 pistettä yhdeksästäkymmenestä :) Oon tosi tyytyväinen, kun ei pahemmin tullut luettua. Ens viikolla sitten se terveystieto ja sit olenki aika varmasti ylioppilas, jee! Kokeilin jo miehen lakkiakin, en viitsi ostaa omaa kun en sitä ikinäkoskaan päässäni pidä sen lakkiaisseremonian jälkeen. Mun täytyy muutenkin varmaan paeta koulun takaovesta juhlien jälkeen, kun kenellekään ei tahdo mennä jakeluun, etten halua mitään juhlia. Mun toivomus oli, että mies veis mut ja Mimosan ravintolaan syömään koululla olevan tilaisuuden jälkeen, mutta ''kyllä kahvitilaisuus täytyy ainakin olla!'' Kenen luo sais tulla evakkoon??

Jossun kysymyksiin vastailen ensin:

1. Kotityöt teen pääosin minä. Mies ei osaa tehdä ruokaa, ja jos imurointi olis miehen vastuulla, niin meidän täytyisi lainata naapurilta imuria että saatais imuroitua oma imuri esiin siivouskomerosta. No ei nyt ihan, mutta mä tykkään että on SIISTIÄ ja miestä taas ei haittaa vaikka sukanpohjissa muutama leivänmurunen olisikin. Tiskikoneeseen laitetaan astiat suoraan ja päälle sen laittaa ja tyhjentää kumpi vaan sattuu huomaamaan. Pyykit laitan koneeseen minä, mies ripustaa joskus. Kylppärinpesu on mun hommia. Matot mies vie ulos kun pyydän, mä en jaksa noita nostella. Lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä on vähän molempien hommaa. Talvisin mies hoitaa lämmityksen.
2. Meikkasin ennen raskautta todella harvoin ja nykyään vielä harvemmin :D Hiukset harjaan ja laitan kiinni joka aamu, ja vaatteet katson tilanteen mukaan: kotona rönssikuteet, sitten jos tulee vieraita tai mennään jonnekin niin vähän jotain siistimpää, juhliin ykköset ylle (silloin meikkaan ja laitan hiuksetkin kunnolla) ja ulkoillessa verkkarit tai tuulipuku.
3. Laatuaikaa vietetään kun neiti nukkuu :heart: Kaksi kertaa ollaan käyty elokuvissa Mimon syntymän jälkeen, ja juhannuksena Mimosa oli mummulla 4 tuntia. En vielä uskalla ajaa Mimosa kyydissä, joten viedään typy mummulaan ajeluiden ajaksi, ei olla tuntia kauempaa jaksettu kruisailla kerralla. Sitten oltiin sitä Anna Puuta katsomassa kun Mimosa nukkui kotona mun siskon kanssa, oltiin poissa huimat kolme tuntia :LOL: Arkena kun ollaan kahdestaan, niin köllötellään sohvalla, höpötellään, katsotaan leffoja tai pelataan Carcassonnea. (On muuten paras lautapeli IKINÄ.)
4. Kummit valittiin hyvin, molemmat kyselevät Mimosan kuulumisia ja miehen kaveri käykin meillä usein. Mun paras ystävä asuu aika kaukana, joten hän ei usein Mimosaa näe, mutta puhelimitse ja netissä vaihdetaan kuulumisia usein.

Sitten Riksun kysymyksiin:

1. Ollaan annettu Mimolle banaania, porkkanaa, kurkkua, maissinaksuja ja varrasleipääkin oon antanut imeskellä. Siinä on suolaa 1,5% ja siitä ehkä kymmenen gramman palasesta Mimosa on vatsalaukkuunsa asti saanut mutusteltua ehkä puoli grammaa (loput yhdeksän ja puoli viskataan esimerkiksi patterin taakse) joten saatu suolamäärä on niin pieni että tuskin haittaa.
2. Kyllä me aikalailla joka päivä ulkona käydään, edes sen verran että kävellen mennään kauppaan. Ulkona en nukuta, kun asutaan niin keskustassa, että tässä voi liikkua ties minkälaista hiihtäjää, ja lisäksi täällä kulkee tosi paljon kissoja vapaana.

Vauvalle en ole hermostunut kertaakaan. Mulla on lehmän hermot, mitä tulee mieheen ja Mimosaan. Hermostuminen ja huutaminen ei yksinkertaisesti vaan tehoa, joten turha kuluttaa energiaa moiseen :) Mutta mä olen aika rauhallinen sielu, en ole muutenkaan kovin äkkipikainen tai kiivasluonteinen.

Vaipoissa käytössä Fuzzit M-koossa, villikset ties minkälaisilla sisävaippaviritelmillä sekä ajoittain Pampersin neloset.

Mimosa istuu selkä suorana, ja on seisookin tukea vasten (ei kyllä nouse itse vielä seisomaan). Syöttötuoli ollut käytössä jo pari kuukautta.

Täällä yksi ikuinen sisustuslehtien selaaja, joka ei koskaan saa kotona mitään aikaiseksi :wave: Mun visiot vaatis hiukan pääomaa ja lisäksi aikaa, että saisin kodista just sellaisen kuin haluan. Tykkään vanhoista huonekaluista, olis ihana ostaa kunnon talonpoikaistyylisiä kalusteita ja entisöidä ne... Mä rakastan värejä, ja se näkyy sisustuksessa. Esimerkiksi meidän olohuoneen sohva on violetti, sohvatyynyt Marimekon purnukka-kankaasta, nojatuoli sinapinkeltainen, keinutuolinpäällisessä on oranssia, sinistä, violettia, vihreää, ruskeaa ja kultaa. Matot oranssit, verhoja ei ole. Kalusteet tummaa puuta. Mun missio on pitää lastulevyshaisset meidän oven ulkopuolella, ja kirjahyllyksi en huoli muuta kuin Lundiaa. Muutamia mattoja yms. lukuunottamatta meidän kaikki huonekalut ovat second handia, meillä meni elokuussa 2007 koko koti tulvassa eikä saatu silloin vakuutuksesta pesoakaan joten kaikki täytyi haalia ties mistä. Mutta tykkään meidän karnevaalitunnelmasta, ja moni on kehunut meillä olevan kodikasta :D

Huhheijaa, tulipa itsekin kirjoitettua aika romaani. Vois mennä maaten, mies ja Mimo veteleekin tuolla jo sikeitä, kakstahtikuorsaus kaikuu makkarista :LOL:

upupa ja Mimosa 6kk 3vkoa
 
Huomenta!

Meidän poju vetelee unia vielä, nyt 12,5h mennyt :)

Sitten kysymyksiin:

1. Kotitöistä: Minä teen päivisin yhdessä pojan kanssa. Mies auttaa raskaimmissa sitten viikonloppuisin. En ole koskaa ollut hirveän kova siivoilemaan, eli nytkin on huusholli usein hujan hajan :) En ota paineita. Viime viikolla ylitin itseni, kun sahasin pienen koivun pihalta ja maalasin kuistin. Poju tsiikaili vaunuissa :heart:

2. Meikkaan joka aamu koko arsenaalin kasvoihin, niin kuin aina ennenkin. Vaikka olisin vain kotona, en muuten kärsi katsoa peiliin, kun muuten tulee alaston olo. Hiustenlaiton kanssa onkin sitten toinen juttu, yleensä vaan laitan ne jotenkin kiinni, muuten pojan kädestä löytyy tukko hiuksia. Kun on pitkät, takkuiset ja luonnonkiharat hiukset, niin näytän usein varmaan mörrimöykyltä.

3. Laatuaikaa on vietetty kerran, kun poika oli n. 1kk ikäinen. Enää ei pysty, kun pitää tissi olla 2 tunnin matkan päässä. Eikä siinä ajassa hirveästi kerkiä pk-seudulla leffaan tai syömään (no mäkkärille ehkä :LOL: ) Pojan mentyä nukkumaan useimmiten molemmat on niin koomassa, että möllötetään vierekkäin ja vaihdetaan vaan muutama sananen. Toivottavasti meno ei kostaudu joskus parisuhdekriisinä....

4. Kummit (2 naista, 1 mies) ovat erilaisia. Naispuoliset kummit ovat ystäviäni, toinen kovastikin kiinnostunut pojasta ja toinen taas yksi huithapeli, mutta mukava sellainen. Miehen kaveri on taas vähän sellainen jörrikkä, tykkää pojasta kyllä, mutta ei "turhia" kysele.

Riksun kysymykset:

1. Sormiruokaa en ole antanut vielä, pelkään että hampaaton mussukkani tukehtuu. Paitti pari maissinaksua olen antanut.

2. Ulkoillaan meilläkin joka päivä, yleensä aamupäivällä ja iltapäivällä tehdään vaunulenkit. Kaupassa käydään jotain hakemassa melkein päivittäin.

3. Asuntona meilläkin on rivari-kolmio, piha aukeaa puistoon päin, tykätään paljon asunnosta, mutta vähän matkan päässä on niin levoton alue, että se hirvittää kun poika lähtee liikkeelle.

4. Istutaan aika hyvin, mutta ei vielä ilman tukea. Meilläkin jaksaa seisoa tukea vasten, mutta ei vielä nouse siihen itse.

5. En ole hermostunut, joskus väsymystäni yhdessä parkunut pojan kanssa. Kuorossa. Mies on katsonut vähän hitaasti. No tota ei ole kyllä viime aikoina esiintynyt, musta arki on jotenkin helpottunut kun poika on isompi ja saadaan enemmän untakin. Tai sitten tähän arkeen on jo ehtinyt tottumaan. Mäkään en suutu oikeastaan mistään, alan korkeintaan murjottamaan.

Vaipoista käytössä Pampersien 4-koko. Ne muuten uusiutui, mainoksessa luki että imukyky yötä ajatellen entistä parempi!!

T.Marais ja Ilari 6kk 1,5vko
 
Heipparallaa!

Mä en sit saa tuota tyttöä enää nukkumaan päikkäreille vaunuihin. Tai nukkuu niin kauan kun vaunut liikkuu, mutta heti herää kun en vaunuja heijaile. Mutta onneks nyt nykahti edes sisälle.

Siis hirmu nopeesti menee aika! En voi käsittää et tuo meidän neiti tulee maanantaina jo puoli vuotta! Ja joku täällä kirjoitteli et pian tulee 7 kk täyteen. Mihin se aika oikein meni? :LOL: Pian ne jo muuttaa pois kotoo....

Vaippoina meillä on edelleen käytössä Liberon 3-koko. Ostin kyllä jo 4-kokoakin, kun mammuttimarkkinoilla oli liberon vaipoista tarjous; 3 pakettia 27 euroa. Ostin siis 2 pakettia tuota 3-kokoa ja yhden paketin nelosta.

Vauvauinnissa neiti on jaksanut yllättävän hyvin. Meillä uinnit kestää 30 minuuttia ja koko sen ajan likka on ollut ihan tyytyväinen ja reipas. Pari kertaa ollaan jopa jääty vauvauinnin jälkeenkin vähän uiskenteleen, kun esikoista ei meinaa millään saada altaasta pois. Mutta kyllä uni sit maittaakin uintien jälkeen. =)

Sisustamisesta; meillä on tällä hetkellä niin hirvee sisustus. Kaikki tavarat on saatu sieltä täältä eikäö mikään sovi toisensa kanssa yhteen. Sohvan oon saanut meidän porukoilta joskus 5 vuotta sitten ja se oli niiden vanha, eli taitaa sohvalla olla jo ikää yli 10 vuotta. Samoin ruokapöytä on mun porukoiden vanha, senkin olen saanut mukaani kun muutin pois kotoa vuonna 2000. :LOL: Oikeastaan sänky on meillä ainoa itse uutena ostettu huonekalu. Mutta pianhan mä pääsen sisustaan, sillä tuo sänky on ainoa tavara joka otetaan mukaan pesukoneen lisäksi meidän uuteen taloon. Kaikki muu menee vaihtoon. :D Avotakankin jo tilasin että saisin vähän vinkkejä sisustukseen.

Kukas se olikaan joka pääsi keväällä siihen sairaala-sarjaan? Joko se jakso on tullut ulos?

Huomenna mä lähden lasten ja mun siskojen kanssa Vaasaan. Mun serkku asuu siellä, eli mennään sitä moikkaan. Vähän jänskättää miten meillä menee, kun mies ei ole mukana auttamassa lasten kanssa. Kyllähän siskotkin mua auttaa, mutta eipä nuo lapset suostu kuitenkaan menemään esim. nukkumaan mun siskon saattelemana, joten odotettavissa on et joudun tekeen kaiken yksin. Ja täytyy toivoa et automatka menee hyvin.

Nyt pitäis tarttua imuriin, ja illalla olis sit esikoisen muskari ja äidin odotettu uinti-ilta. =) :LOL:

marza
 
noniin...

Mä en voi ymmärtää tuon neidin ajatusmaailmaa. Päivällä ollaan oikea ihanuus :heart: , mut kun ilta tulee ja yöunille pitäs mennä ni on niinkuin toinen tyttö. Vehtaa ja vääntää ja kääntää, ei oikeen nuku. Olis itellä varmaan parempi kun ei menis nukkumaan ollenkaan. Oon niin väsyny kaiket päivät ja illalla oon väsy ko meen nukkumaan, mut uni ei tuu kun vaan odotan et koska se vehtaus ja vääntäminen alkaa |O

Uimassa meidän tyttö viihtyy tosi hyvin ja niin kuin jollain muullakin on just silloin uniaika, mut hyvin jaksaa silti uida.

Mä oon ikuinen sisustushaaveilija. Mä oon kova suunnittelemaan ja tykkään sisustaa. Mies ei innostu mun suunitelmista, sanoo vaan et kuka mahtaa toteuttaa noi sun suunnitelmas :LOL: Sisustuslehtiä lueskelen ja etin vinkkejä. Olis kiva jos koti pysyis siistinä ja sellasena kuin sen on laittanu, mut miten sais noi lapset ajattelemaan samoin? Mä tykkään kans ihan puukalusteista, mut poikien huoneissa on ikea-juttuja ihan siks, et ne tuntuu hajottavan ja sotkevan kaiken minkä käsiinsä saa. Eipä sit niit harmita kun on hylly pilalla, kun hintakaan ei ihan hurja oo. Mut oon mä saanu askostakin puisen senkin, tuntuu joka liitos retkottavan ja laatikot roikkuu. Eikä ollu mikään edullinen ja täys susi ostos.

Vaipoista meillä on Liberon 3 koko vielä käytössä, mut kaipa sitä pian vois alkaa ostaa seuraavaa kokoa, kun 7kg meni rikki.

Zoe-F, ei muuta kuin kova treeni päälle ni alkaa sujumaan ;) Meillä nosteltiin varmaan viikon verran käsiä ja jalkoja vuorotahtiin kuivaharjotteluna ja sit eilen uskallettiin yhdistää kädet ja jalat ja niin vain kävi, et liikkeelle pääs. Vauhti ei oo hirmunen, et kun kiire tulee mennään ryömien. Katsotaan kauanko menee et alkaa pääsääntösesti konttaamaan.

Mut mentävä on, neiti tahtoo tissille ruoan päälle
 
joo samassa huoneessa nukutaa, mut tarkotus ois nyt täs miehen kesäloman aikana koittaa et meen nukkuun toiseen huoneeseen, jos vaikka sit neitikin nukkuis kunnolla. Niin ja sit saa taas alkaa suunnittelemaan uutta sisustusta :D

Meillä tosiaan oltiin konttausasennossa ja nosteli kättä lattiasta vuorotellen ja muutamana päivänä alko ottaa jo tavaraakin käteen. Harjotteli vissiin tasapainoa.
 
jos kanssa kerkeis vastaa noihin kysymyksiin kun jere nukkuu.
1.kotityöt minäpä ne melkein teen. aika harvoin annan miehen imuroida kun ei viitsi sitä kunnolla tehdä. pyykkeihin ei saa koskea. yleensä kun minä imuroin niin pyydän miestä auttamaan rojujen keräämisellä lattioilta pois tieltä.
2.meikkaaminen en juuri meikkaa arkisin. puuteria pistän joka aamu couperosan takia. nykyään on kyllä usein tullut ripsiväriä pistettyä kun lähtee johonkin kaupungille. hiuksille ei paljoa tarvitse tehdä mitään kun ovat pitkät ja suorat.
3.laatuaika sitä saadaan aina kun tarvitaan. ollaan tässä muutaman kerran käyty syömässä.
4.kummeista ihan tyytyväinen olen ollut valintaamme.
je sitten toiset kysymykset
1.hedelmistä en ole muuta antanut tuoreita kun kerran vähän banaania
2.ulkoilusta ulkoillaan joka päivä tuossa pihalla. kahdet päikkärit jere nukkuu ulkona ja sitten vielä illalla rattaillaan tuossa lähellä tai tehdään pihahommia.
päksy79 onnea uudesta taidosta :heart: täällä vielä odotellaan sitä ryömimistä. eipä siihen välttämättä kauaa enään men. kaksi ensimmäistä aloitti siinä 7kk iässä.
vaipoista libero 4 käytössä mutta kohta ajattelin siirtyä 5.
hoitovapaalla työskentely en usko että mitään ihmempää aion tehdä. jos nyt tarvitaan tuurajaa tuohon paikalliseen niin voin silloin tällöin mennä. saa siitä vähän ruokarahaa ;) noita kynsihommia kyllä aion tehdä miten vain asiakkaita riittää.
 
Päksy, mustakin tuntuu meillä asuu täällä kaks eri vauvaa. :LOL: Meillä on vaan toisinpäin kun teillä, eli päivisin likka kitisee, ei nuku eikä syo kunnolla eikä oikein viihdy muualla kun sylissä, mutta yöt nukkuu ainakin toistaseksi ihan hyvin yhdellä heräämisellä. Mihin se aurinkoinen, 3 tunnin päikkäreitä nukkuva vauva hävis.... :ashamed:
 
Paljon tullut tekstiä!

Kotityöt Ennen tehtiin melkein tasan, nyt teen minä aikani ratoksi. Kun mies on kotona, niin pyykkää aika usein ja siivoaa keittiötä ja tekee ruokaa. Hankittiin keittiöremontin yhteydessä pesutorni, joten pyykitkin tulee kivasti kuivina sieltä ulos!

Meikkaaminen Meikkasin kevyesti joka päivä, mutta nyt kotona en meikkaa juuri koskaan. Olen pikkuhiljaa ruvennut taas meikkaamaan useammin ja laittamaan tukkaa, mutta perusulkoilun takia en viitsi ripsaria sutia..

Laatuaikaa
Emme ole juurikaan viettäneet. Joka ilta poika menee kahdeksalta nukkumaan, niin saadaan olla kahdestaan pari tuntia! :heart: Huomenna poika menee ekaa kertaa yöksi mummin luokse!! :eek:

Meillä ei ole kummeja. Vain läheisiä aikuisia.

Sormiruoka Banaania, näkkäriä, ruisleipää ja maissinaksuja on kokeiltu. Kurkkua voisi vaikka kokeilla seuraavaksi!

Käytämme Lidlin vaippoja nro 4. Halpoja ja hyviä!

Voisin mielelläni työskennellä hoitovapaalla ja mietinkin, että mitä sitä tekisi. Työtä kun ei ole valmiiksi. Sosiaalialalla varmasti pääsee tekemään keikkaa, mutta en tiedä, huvittaako mennä uusiin laitoksiin töihin..

Hermostumisesta
Olen kyllä äkkipikainen ja tapanani on tehdä silloin kun hermostun niin samalla tavalla, kuin Zoe-F. Vauva vaan omaan sänkyyn ja sitten sormet korviin ja laalaalallaa. Sitten jo tuntuukin aika tyhmältä ja voi taas olla se aikuinen ja lapsen säiliöfunktio ikäville tunteille ja pahalle ololle.

Me nukutaan eri huoneissa ja se on rauhoittanut meidän molempien unta!

Ostettin tänään trip trap-syöttötuoli. Harmaana ostettiin, kun saatiin halvalla anttilan poistomyynnistä. Maksoi 149 ? ja siinä oli se istuinosa mukana! Ei paras väri, mutta hyvä tuoli!

Varattiin matka kanarialle joulukuuksi! Ihanaa, että pääsee vähän aurinkoon! Nyt pitääpi mennä katsomaan telkkaria ja syömään miehen tekemää mannapuuroa! :p

Hyvää yötä!
 
jes, tänään tuli se kauan odotettu virtapiikku :D

Aamusta siivosin yläkerran. kävin koiran kans lenkillä ja illasta kun Jenna nukkui ja esikolla oli treffit muumien kans ;) niin laitoin hösseliksi alakerrassa =)
Nyt on kiva olla kun on puhdasta. ( juu.. pysyy ehkä huomiseen puoleen päivään puhtaana ;) )

mitäs täällä on juteltu.. pää lyö tyhjää..

vaippana täällä liberon 4 koko.. otettiin vähän aikaa sitten käyttöön.

sisustus.. no jaa.. tykkäisin että kaikki ois yhtenäistä ja ois kivoja sisustus juttuja mutta meikäläisellä ei ole ei sitten tipan tippaa silmää/ideointia semmoiseen.
Tosin sen verran on tehty että on tässä osteltu yhtenäisempää kalustoa.. Meilläkin kun on tähän asti ollut juuri tuota Zoe:n mainitsemaa kirppislookkia.. ja lastulevyä.. ja muitten vanhaa :LOL:
ollaan tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana ostettu olkkariin kotimaista hyllykköä.. ensin tv- taso, sitten vitriini, vierashuoneeseen semmoinen levitettävä (olikohan antiikki petsattu ) sohva ja keittiöön toinen lasikaappi/vitriini. ja silti tuntuu että voi kun sais yhtenäisemmän sisustuksen..
matoista haaveilen kovasti.. maksaavat vaan ihan tolkuttomasti semmoiset mitä haluaisin. Meillä perinteiset räsymatot olkkaria ja eteistä vaille joka huoneessa. ja eipä sillä, ei harmita sitten niin paljon jos muksut/eläimet sotkee ja tulee join tahra joka ei lähdekkään pois.

olen hermostunut jennalle.. kun yöt oli huonoimmillaan ja univelka tolkutonta niin tuli tiuskittua ja paasattua. Niin, ja esikoisen kanssa otetaan myös yhteen.. tosin se on aivan toisenlaista.. eihän vauva ymmärrä miks äiti on hermona.. poika tekee sitä välillä tahallaan :whistle: siis että yrittä saada äitin kuohahtamaan.. nyt olenkin opetellut hillitsemään itseni ja en korota ääntä yleensä. jestas että oli pojalla koomiset ilmeet alkuvuodesata kun aloin tätä taktiikkaa soveltamaan :LOL: toki tiukkaan sävyyn pojalle sanon kun tarvitaan ja ei s meikäläisen pinna ihan katkeamaton ole.. ja silloin nousee äänikin..
Mutta tuota olen juuri viime aikoina miettinyt kuinka paljon sitä on itse kasvanut esikoisen kanssa. Pinna on pidempi ja osaa ajatella asiaa useammalta kantilta jne.. suht räiskyvä ja temperamenttinen luonne kuitenkin olen. se vaan ei näy ulkopuolisille.. ehkä ennemminkin olen kuuntelija ja hiljainen vieraassa sakissa.

Ite vaan soudan ja huopaan tämän imetyksen kanssa.. vieläkin :headwall: ois niiiiin helppoo kun vaan ois joku tietty tie ja tekis sen päätöksen, mutta kun ei... kalvaa vaan mielessä.

huh kun kello jo paljon.. nyt ilta hommille.
 

Yhteistyössä