Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

:ashamed: On kyllä menny pitkä aika, kun viimeksi oon täällä käynyt. Syy on ihan hyvä, sairastuin lievään masennukseen ja mikään ei kiinnostanu. Pakolla itteni revin joka aamu sängystä. :(

Aada on kasvanut. Kääntyy mahalleen, ryömii hieman ( jos ei mene hermoja :) ) ja tahtoa löytyy. :D Yksi hammas on tullut alas ja toista pukkaa.

Aada siirtyi neljän kuukauden iässä nukkumaan veljen kanssa samaan huoneeseen. Aattelin, että kokeillaan, miten onnistuu, kun lopetti itse tissittelyn juhannuksen aikaa. Vissiin suuttu, kun olin yhden yön poissa. :p Ja hyvin on menny. Esikkokin on alkanut nukkumaan paremmin. :heart:

Ens viikolla ois 6kk neuvola ja mä en itse asiassa tiedä, onko seuraava silloin 8kk iässä. No se selviää ens viikolla.

Mies käy töissä ja minä olen lasten kanssa kotona. Välillä vaan tuntuu, että hajoaa pää, kun esikko kiukuttelee (ah, niin ihana uhmaikä :headwall: ) ja Aada on niin äitin tyttö, että sylissä pitää olla.

Aadan lempijuttu on se, että saa nauraa räkättää veljelle. Aivan ihanan kuuloista, kun neiti nauraa aivan älyttömästi ja lujaa. :heart: Kyllä meille muillekkin nauraa, mutta se räkätys tulee vaan veljelle. :D Ja juttelee todella paljon. Jotenkin ihmetyttää tuo jutustelu, kun ei esikko jutellu noin. No eipä se vieläkään juttele. :( Sanoja on, mutta lauseet puuttuu ja niitä sanojakin on liian vähän. Mutta ei siitä sen enempää.

Mitäpäs muuta... Ei tuu nyt muuta mieleen, kun pitäs lähteä nukkumaan. Ollaan lähössä huomenna Ouluun ja sieltä sitten lauantaina Kauhavalle lasten serkun ristiäisiin. 4 tyttöä syntynyt sukuun, joista Aada oli ensimmäinen. Ja kuulemma tää viimeinenkin ois tyttö. Tyttövuosi vissiin.
 
Viipi :hug:

Meillä neiti konttaamisen myötä kekkas et hei mähän voin seistä polvillani niin yllän paremmin :eek: Kai se yks päivä tulee kävellen vastaan kun tuun vessasta :D

Mut on nää yöt kyllä niin p*****stä! Viime yönä sit kerran tunnis touhus ja herätti mut, mies käänsi kylkee ja jatko kuorsausta. Mä yritin olla niin kuin en oliskaan, mut huutohan siitä nousi. Tissi suussa olis tarvinnu nukkuu eikä ainakaan omassa sängyssä. Puol neljä tuli kakkahätä ja sehän järkytti neidin niin et äitin viekku oli ainoo mika kelpas. Päätin et ens yön nukun eri huoneessa ja sit on vaan isompi elin ottassa kun joudun tulla toisesta päästä taloa neitiä palvelemaan :headwall: Katotaan kuinka käy... miten voi meillä asua kaks eri vauvaa???

Mites teen vauvat antaa pukea? Meillä ihan hirvee huuto kun lakkia ja paitaa puetaa. Kaiken paras olis jos sais olla ilkosillaan jatkuvasti :D
 
Moi!

:attn: :attn: Emmaljungien yhdistelmien omistajat, nyt koitti tekninen ongelma: Miten turvakaari kiinnitetään vaunujen runkoon? Tarvitsenko ruuvaria? Ohjeissa ei mainita tuosta mitään.

Mulla hajosi äsken tuosta duolift-kopasta vetoketju, ja se täytyy lähettää nyt takuuhuoltoon. Kuitenkaan poika ei siihen enää pitkään mahdu, niin tulen käyttämään koppaa (ilman pohjalevya) lähinnä lämpöpussina. Eli nyt on aika siirtyä vaunuista rattaiden käyttöön :)

Että voi ihminen olla avuton.....

T.Marais (häpeää..)

Ai niin, ja Viipille voimia, toivottavasti voit jo paremmin!
 
:wave: ilmoilen itestäni! tääl ollaan!
En oo ees kerinny konetta aukasee =) on ollu nii paljo kaikkee. Miun vanhemmat oli meillä yö kylässä. Eile saunottii ja syötii,oli oikee mukavaa :)

Aattelitteko muute lapsosille kenkiä? vai jotai töppösiä? ihan siis ulkoiluun hereillä ollessa?
 
pikaiset moikat täältäkin :wave:

onpas tosiaan hiljaista ollut :whistle:

Kiva kuulla Viipistä, Herminasta ja Fazerinastakin!

Viipi: Aurinkoista mieltä sulle sinne lähettelen! :hug: Muista pitää itsestäsikin huolta ja puuhata asioita mitkä tuntuu kivalta.
Hienoa että teillä yöt parantuneet. Minkä ikäinen esikoinen teillä on??
Meillä kans Jenna räkättää isoveljen tempuille ja jutuille ihan antaumuksella :D

Fazerina: Valoa ja aurinkoista mieltä myös sinulle, :hug: Onhan tämä syksy vähän mälsää aikaa... Toivottavasti tänään parempi päivä sulla???
Muista ajoissa hakea apua masennukseen jos siltä alkaa tuntua.

Marsujasiskit: Miellä mennään töppösillä niin kauan kun oppii kävelemään. Esikoisella oli yhet pienet "koriste" kengät ja mielestäni aika turhat.. eihän niissä talvella ees tarennu.

Meillä aloitettiin riisipuuro eilen ja tyttö tykkää ihan kamalasti :D Mutta kasvissoseet tökkii ja pahasti.. ei syö ei millään, kun taas hedelmä sosetta oottaa suu auki aina :p perso makealle.. äitiinsä siis tullut.
Meillä ollaan siirrytty pullo ruokintaan. Ainoastaan yöllä suostuu imemään.
Ollut vähän yötkin sitä ja tätä ja rytmi aivan sekaisin. päivisin nukkuu 3,5h pariinkin otteeseen ja yöllä ei sitten nukuta.. Nyt on kaksi yötä mennyt hyvin kun koitettu kipata vähän rytmiä erilaiseks. tänään heräs vähän jälkeen seiskan joka on hyvin :)

Konttaus asentoa typy hakee kovasti.. tosin tyyli on aivan eri mit esikoisella :whistle: nostaa ensin etuosan pystyyn käsillä ja siitä tavallaan alkaa nojata taaksepäin ja vetää polvia alle.. esikoinen kun oli ensin kyynärpäiden varassa ja nosti pepun ylös, ja siitä sitten nous pikku hiljaa.

mutta nyt tuntuu olevan pikku kiljukaula tuolla alakerrassa.. meen kattomaan tartteeko mies kaveria.

 
Täällä ollaan kotiuduttu viikon sukuloimisreissulta Saksasta, jossa olimme espanjalais-saksalaisissa häissä miehen espanjalaisten ja saksalaisten sukulaisten kanssa.

Parin tunnin lennot menivät pientä väsymyskitinää lukuunottamatta hyvin, kuten kuvasta näkyy!



Menomatkalla kolmelta aamuyöstä sängystä kiskottu neiti otti tirsoja ja päristeli tyytyväisenä. Takaisin tultiin yötä vasten ja silloin oli selkeästi väsyneempi, mikä näkyi voimakkaampana itkuna - joita sitten seurasi pidemmät unet.

Kilorajat riittivät hyvin, vaikka meillä oli matkassa viikon maidot ja soseet Adalle. Sapuskojen kuskaaminen kannatti, koska Saksassa ei saa isoistakaan kaupoista valmista korviketta - vaikka esim. Nanin pikkutetrat tehdään siellä - vaan pelkästään jauhetta. Ihan paras päätös oli jättää vaunut kokonaan kotiin - niillä ei olisi tehnyt mitään, kun pisimmät matkat tehtiin autolla, eikä meidän neiti nuku pitkiä päiväunia. Manducassa oli turvallista katsella uusia maisemia ja ottaa pieniä tirsoja, sekä flirttailla ihastuneille sukulaisille ja kaikille ohikulkijoille.

Ekana päivänä Ada ei suostunut olemaan kenenkään muun kuin minun sylissä, mikä on hänelle tosi outoa käytöstä. Seuraavana päivänä levännyt tytteli siirtyikin tyytyväisenä sylistä syliin. Automatkatkin sujuivat paljon pelkäämääni paremmin, ja Ada oppi reissun aikana leikkimään oikein tosissaan eri leluilla; siirtelemään niitä kädestä toiseen pelkän mutustelun sijaan. Paluumatkalla lentokentällä hän alkoi myös ensimmäistä kertaa jokeltaa, eikä sitten muuta tehnytkään kuin päristeli ja huuteli päpäpäpä tätätätä vuorotellen.

Kiva reissu, mutta kyllä on ihana olla taas kotona. Nyt aletaankin valmistautua seuraavaan isoon koitokseen, eli muuttoon!

Pirtsakkaa syksyä,
Minilla ja Ada 6kk :heart:
 
Hellurei! :)
Mitäpä kuuluu?
Oli nii väsy et viime yönä en jaxanukkaa siirtää Emppuu omaan sänkyyn,jote siin se nukku miun viekussa,ja =) hyvin nukkukii ku vaa pari kertaa heräs imuttaa,ja oli se sit nii helppo ku ei mihkää tarvinnu nousta ku vaa antaa tisu suuhun :) kyl se täytynee silti koittaa sitä omaa sänkyy.
Kysymyksiä oli tullu,,vaipoista; meillä täällä pamperssin 4 koko just vaihettii 3sta. Niin pehmosia ja joustavia.
Sit liberon housuvaippaa 4 kokeiltii eile :) ja hyvi toimi.
Emilia ei muute oo olleskaa syöny tuttia,ei haluu. Se nyt ei haittaa mtn,mut ois kyl kiva et tuttipullosta vellin söis..ei oikee taho onnistuu.
 
Huomenta!

Jotenkin ollut niin kiire ettei ole ehtinyt kirjoitella. Mutta nyt kuulumisia:)

Aloitettiin viikko sitten kiinteiden maistelu. Olen sittenkin valinnut soselinjat vaikka ensin ajattelin että sormiruolla mentäisiin. Tai oikeastaan puolet kumpaakin. Syötän soseita ja neidillä on kädessä joko keitettyä porkkanaa tai perunaa. Aika takkuisesti alkoi syömään. Osasi nätisti kielellä pyöräyttää soseet pois suusta. Mutta nyt pikkuhiljaa alkaa paremmin menemään. Mustikkakiisseli on ihan ykkös juttu. Sitä syötäisiin vaikka millämitalla. Kun ollaan käyty puolukassa ja on löytynyt vielä mustikkaa, niin suu auki odottaa ja napostelee. Eikä kuoret haittaa. Aika monta ruoka-ainetta nyt reilussa viikossa tullut. Siis porkkana, peruna ja mustikka. Sekä välillä kurkkua. Mutta ei ole tullut mitään mahavaivoja tai muuta itkuisuutta. Mennään nyt tällä vähän aikaa.

Kaksi hammastakin puhkesi alas:) En huomannut asiaa ennekuin kaksi tynkää pikisti ikenestä. Ei ollut mitääm itkuisuutta tai muuta vastaavaa.

Me ollaan käyty perhekahvilassa, perhekerhossa, muskarissa ja vauvauinnissa. Tuntuu että tekemistä on kovasti. Välillä tuntuu että voisi hieman asettua aloilleen. Viime viikko kyläiltiin lisäksi melkein joka päivä.

1. Kotityöt: Yleensä siivotaan koko perheellä. Illalla laitetaan paikat kuntoon että on kiva aamulla herätä. Pojalla on alkanut kotitalous ja meillä leivotaan aikapaljon pojan toimesta nykyään. Viikonloppuna saatiin kaksi kertaa suklaamuffinseja.

2. Meikkaus: En kotona meikkaa. Kun lähden ulos, laitan ripsiväriä.

3. Laatuaika: Lapset nukkumassa ja me kahdestaan. Avataan viinipullo ja lämmitetään takkaa ja jutellaan.

4. Kummit: Kummit ei ole kovin tärkeä juttu minulle. Pääasia että lapsilla on kummit ja saatu nimi. Mutta niin onnellisesti on että joku omista siskoista on aina kummina lapsille + muutama muu. Niin on aivan ihanat kummit:)

Neidillä on jo niin pitkä tukka että piti laittaa ponnarilla etutukka kiinni. Muuten menee simille ja mies ei suostu tasoittamaan tuota tukkaa. Neiti on kuin peikon poika:)

Ihan tavallisilla liberon 4 koon vaipoilla mennään täällä.

Lotta ja neiti 6kk
 
Heips!

Olihan urakka lukee.. Nettipimento kesti odotettua vähemmän aikaa, kerrankin Elisalla nopeempaa toimintaa kuin aluksi luulin.

Kotityöt: Pääosin minä, koska olen niin tarkka ja tykkään tehdä niitä. Mies yleensä tiskaa (ei apk) ja vie roskat ja imuroi hmmm.. pyykkejä en anna pestä koska oon niin suhteen IHAN YLITARKKA. Mutta mua hermostuttaa jos oon ostanu vaatteita, ostan yleensä mielestäni hyvälaatuisia vaatteita. Sit jos ukkeli pesee valkoiset mustien kanssa niin mun hermokäyrä näyttää silloin punaista.

Laatuaikaa: Mitä se on??? Viimeiset 2 kk neiti on itkeny lähes kaikki yöt. 2 viimeistä viikkoa on ollu pahimmat. Oon käyttäny lääkärissä ja antanu särkylääkettä ja lisämaitoa ja kaikkee oon koittanu, mut mikään ei oo vikana (lääkärin mielestä) nyt vkl yks kaks yllättäen on alkanu nukkumaan paremmin,. Herää syömään 2-3 krt mutta nukahtaa saman tien ja ei jää itkemään eikä myöskään herää itkemään. 2 viikkoa oon nukkunu keskimäärin 2 tuntia vuorokaudessa, koska huuto on ollu jatkuvaa ja neiti ei oo nukkunu päiväunia kuin maks 15 min kerrallaan joilloin oon kerenny just syömään jotain. Mutta toiveissa ois joku tylsän tavallinen viikonloppu miehen kanssa IHAN kahdestaan, joilloin voitais nukkua urheilla ja syödä hyvin. Mitään muuta vaatimuksia ei oo. Nyt tietenkin ois kiva jos neiti alkais mennä nukkumaan ajoissa niin jäis illalla aikaa olla yhessä ja lukee lehtiä sohvalla toisen kainalossa. Telkkarista tulee pelkää saissee ja yhtään mölyä ei hermo enää kestä.

Kummit: ei oo elämässä mitenkään aktiivisesti mukana, mutta ei odotetakaan sitä. Niin kuin Lotta sanoikin niin riittää et kummin ja nimi on ?

Hermostuminen vauvalle: ihmettelenkin itekin miten en oo vielä raivostunu vauvalle vaikka viime ajat on ollu mitä on. Välillä oon sanonu et oo hiljaa, mutta en oo huutanu. Teen niin kuin zoe ja mimmukka et jätän vaikka pinnasänkyyn huutamaan vähäksi aikaa ja käyn pihalla laskemassa 10.

Nyt alkaa kitinä. toiste enemmän!
 
Hyvää viikonalkua kaikille!!

Kylläpä aika rientää. tuntuu et nää viikot menee ihan hujauksessa, eikä mitään ehdi tehdä. Viimeks kun kirjoittelin niin oltiin menossa sinne uimaan ja jännittynein mielin että kuinka sujuu kun pari edellistä kertaa meni kätinäksi. No hyvin meni, poika nautti uimisesta ja päästiin jo sukeltamaankin. Saatiin kuvia ja videotakin siitä kun meillä oli kaverin kamera lainassa jolla pystyi ottamaan kuvia veden altakin.

:hug: kaikille joilla mieli vähän matalalla. Onhan tää syksy pimeetä aikaa ennen kuin lumi tulee maahan ja siellä etelässä ei taida edes tulla joka vuosi.

Kiva Minilla että teidän matka sujui hyvin. Olis kyllä mukava lähteä johonkin mutta ei taloudellinen tilanne ja miehen työt taida antaa periksi. Taitais olla helpointa matkustaa just tämmösen puol vuotiaan kanssa, joka ei vielä kävele vaan pysyy ainakin joten kuten paikoillaan. No, jospa sitä jonnekin aurinkolomalle vuoden, parin päästä sitten.

Meilläkin rikkonaiset yöt jatkuu. Joko pitää antaa tissiä tai sit tutti on tippunut. Harkitsen kyllä vakavasti että meillä aloitetaan kohta jonkin sortin unikoulua. Nyt mietin olisko meillä viimenen tiheän imun kausi meneillään kun sehän sanotaan osuvan puolen vuoden tienoille..

Käytiin ostamassa Tripp Trapp ja Kalle on jo istunut siinä lyhyitä aikoja. Olihan kyllä sikakallis, mutta perustelin miehelle että siinä on tuolia loppuiäks ku tavallisen syöttötuolin käyttöikä on muutama vuosi


Riksu ja Kalle 6 kk
 
Heippa! Taas ollaan täällä pojan kanssa kahdestaan, kun mies on työmatkalla.

Kuullosti ihanalta matkalta minilla! Pitää kanssa ottaa sitten nuo korvikkeet mukaan matkalle, joka me varattiin jouluksi! Ihana päästä vähän etelän lämpöön!

Muty :hug: Tosi kurja juttu, että teillä menee noin. Toivottavasti loppuu nopeasti ja saatte nukuttua kunnolla!!

Laatuaika
Poika oli viime viikonloppuna yötä mumminsa luona! :eek: Oli aika jännittävää, mutta tosi ihanaakin saada vapaata pojasta! Riekkumiseksi se tosin meni.. Tultiin miehen kanssa sitten kaupungilta kuudelta aamulla, nukuttiin muutama tunti ja haettiin sitten poika takaisin kotiin. |O Ei hirveän rentouttavaa.. Ensi kerralla käydään vaan syömässä ja leffassa ja mennään nukkumaan koko yöksi ja nautitaan rauhallisesta aamusta. :saint:

Riksu Me ostettiin kanssa viikonloppuna Trip trap. Se on kyllä tosi hyvä. Poika pystyy aika kauankin istumaan siinä, eikä tarvitse pelätä tuolin kaatumista. Ostettiin se Anttilasta poistomyynnistä, joten en saanut valita väriä. Saimme harmaan tuolin, missä se istuinosa mukana 149 eurolla. Pehmustetta ei ostettu, kun en jaksa olla pesemässä sitä koko ajan..

No nyt tuo poika heräsikin.. Siinä se tauko sitten. :kieh:

Yritän tulla myöhemmin kirjoittelemaan lisää!
 
iltaa...

pitää nyt jatkaa päivällisiä juttuja..
mimmukka nyt tää elo on ollu ihan luksusta pari yötä ku neiti on nukkunu "kunnolla" siis muutamalla syötöllä. Nekin on ollu sellanen tapa et tissi suuhun ja pari imaisua ja uni voittaa.

Mutta joku kyseli täällä painosta siis vauvan painosta. ja muistelisin et kaatjuska on joskus puhellu siirin pienipainoisuudesta. Meillä on kans siro tyttö painoi 6 kk neuvolassa 7 kg. kasvaa kuitenkin tasaisesti. Mä ite en oo huolissani, koska on virkeä ja aktiviinen lapsi. Mun mielestä syö vähän, koska kiinteet on aloitettu 2 kk sitten ja edelleen on ihan extrahyvä jos menee 1/2 pilttipurkillista/pvä lihaperunajuttuja. hedelmä soosia ja puuroa saattaa mennä enemmänkin. OOnkin maistanu lihajuttuja hedelmäsoseella, menekki ei oo ollu kovin paljon enemmän.

no niin (mää--ää--äää--määä), onkohan lapsilla joku vaisto et pitää alkaa ulvomaan jos äiti yrittää joskus jotain....
meillä neiti muuten karjuu heti jos äiti menee "piiloon" eli esim vessaan tai oven taakse tms..

no niin hiljaisuus tuli..

menkoista muuten, mulla on niin sekaisin rytmit ku olla ja voi. tulee menkat 2 kertaa kuussa kestäen n. 2 viikkoa eli toisin sanoen koko ajan on kuljen rätti pe**ssä. eli on muuten mukavaa... toiset menkat on niin runsaat että ei voi kuvitellakaan lähtevänsä ihmisten ilmoille jos ei tiiä, missä on vessa ja siellä on käytävä vähintään 1-2 välein. toiset menkat on iisimmät. kuinkahan kauan tälläsiä menkkoja kannattaa katella. netistä lueskelin niin epäsäännöllisyys ja runsaus kuuluu kuulema synntyksen jälkeiseen kiertoihin.. ei van jaksais ite näitä... niin ja ihana akne!

onks teidän sänkykamarielämä "palautunu" vauvan jälkeen millekään tolalle? meillä kerrat on enää jouluna ja juhannuksena johtuen ikuisesta väsymyksestä. aattelin et pitäis jotain piristystä keksiä, mutta kun väsyttää niin ei kauheesti oo ideoita ja mikää drive-in tyyli kiinnosta.

no niin ehkä lähden nukkumaan ku tuntuu et silmät menee vaan kiinni....
 
sänkykammari puuhat on meillä parantunu huomattavasti. Sillon ku esikoinen synty niin meinas lopahtaa vallan tyystin. Mut nyt ku meillä ei oo välissä muita nukkumassa niin jo vain peittoja on heiluteltu usiampaanki kertaan. ja muutenki parisuhde kukoistaa. Kyllä mie nyt ymmärrän kuinka tärkeää se seksi on parisuhteessa. Toki se ei oo kaikki kaikessa, mut aika iso osa.

Mulla on kerran ollu menkat tossa pari viikkoa sitten. Saas nähdä millon toiset tulee ja millonka niistä tulee säännölliset.

Anoppi ois ollu hirveen innokas lähtemään vauvamuskariin, mut ku alettiin sit kattomaan että millonkas se mahollisesti on niin huomattiin sen olevan keskellä päivää eli Ninnin päikkäreitten aikaan. hassuun aikaan se kyl oli
 
Huomenta kaikille! =)
Tääl kohta lähetään ulkoilemaan.

Zoe-Z Emppu ei oikeestaa enää puklaile. Puuroo oon antanukki ja hyvälle maistuu. Varmaan joteskii jääny se velli ajatus, ku Minni joi iltavellin :) ja tosiaan ei kai sitä välttämättä tarvia. Muita tuttipulloja en ookkaa kokeillu ku nukin pulloja,,vois tiesti kokeilla muutaki.

Nyt pepun pesulle,Emppu murjas paketin :)
 
pikaseen kommentoimassa

Täällä kanssa konttauasennosta hyökätään eteenpäin niin kuin Zoen Roni tekee. Kiva kun tekee sitä kirjahyllyn tai tv-tason vieressä niin saa olla tarkkana ettei iske päätään ja lujaa. Samoin sängyllä tykkää hyökkäillä kohti reunoja ja jos Kalle sais päättää niin suoraan pää edellä tietty lattialle.
 
Moikka!

Kirjoittelin toissa iltana aika pitkän kirjoituksen ja se hävis taivaan tuuliin. Ärsytti niin paljon etten jaksanut edes tulla eilen lukeen kuulumisia. Josko nyt kokeilis uudemman kerran, vaikken enää muista mitä kaikkea silloin kommentoin...

Viipille iso :hug: ja hurjasti tsemppiä!!

Meillä oli eilen 6 kk neuvola. Joku tällä puhuikin siitä vauvan pienestä koosta, niin meillä semmoinen taitaa olla. :D Likan mitat oli eilen 7275 g, 66,5 cm ja pipo 41,6 cm. Kuukaudessa painoa tullut lisää reilu 300 g ja pituutta reilu sentti. Likka menee kaikilla käyrillä miinus ykkösellä, eli kasvaa ihan tasaisesti, vaikka pienikokoinen onkin. Puhuttiin myös terkan kanssa vauvan aukileesta. Huomasin n. pari viikkoa sitten että likalla on aukile jo umpeutunut, ja olen jostain lukenut että jos se umpeutuu liian nopeesti se voi olla vaarallista koska aivot ei pääse kasvamaan kunnolla. Sovittiin nyt et likan päänympärysmittaa tarkkaillaan ja terkka vielä kysyy lääkäriltä mitä mieltä se on tuosta umpetumisesta. Huomenna pitäis terkan soittaa, jos on tarvetta lisätutkimuksille. Muuten neuvolakäynti sujui hyvin, likka oli aurinkoinen ja hymyileväinen koko ajan ja terkka ihmetteli likan jäntevyyttä. Tyttö nousee konttausasentoon ja on muutaman kerran yrittänyt nousta sitteriä vasten ylöspäin. Makuulla ollessaan nostaa päätään niin, että hartiatkin ovat irti lattiasta.

Menkkoja ei vieläkään kuulu eikä näy...

Sänkykamarielämä on meillä vakiintunut n. yhteen kertaan viikossa. :eek: Tällä hetkellä se riittää, vaikka haluja olis paljon usemminkin. Ollaan pyritty pitään kiinni siitä että vähintään kerran viikossa rakastellaan, koska seksittömyys vaikuttaa varsinkin mun mielialaan, eli tuun kiukkuiseksi ja vihaiseksi. :LOL: Joskus tietysti on niitäkin aikoja kun rakastellaan viikossa neljäkin kertaa, ja välillä saattaa olla kahdenkin viikon tauko. Kuitenkaan koko meidän yhdessä oloaikana, eli n. kahdeksan vuoden aikana, meidän pisin seksittömyysjakso on ollut esikoisen syntymän jälkeen ja silloin se kesti vähän reilu 3 viikkoa.

Nyt pitää lähteä muskariin.

marza
 
Moikka!

Tämä mamma on NIIN LAISKA kirjotteleen tätänykyä. Lukemassa kyllä käyn.

muty ihan oikein muistelit, että meidän Siiri on oikein siro typsy - kuten teilläkin. Ens maanantaina 6 kk-päivä ja neuvola samalla. Meillä tuskin menee 7 kiloa rikki, siinä huiteilla kuitenkin (5kk oli 6400 g). Muutenkin voisin kopioida täysin tekstisi: en ole myöskään huolissani Siirin kasvusta - tasaseen kasvaa ja reipas tytsy. Samoin ruokamäärät on ihan tismalleen samanmoiset Siirilläkin. Vihdoin kasviksiakin ruennu uppoamaan edes jollain tapaa. Hedelmäsoseet kyllä kelpaa ja uusin herkku on Piltti jugurtit! Mustikk-vadelma-jogurttia veti toissailtana koko purkin, mikä on meillä aivan tavatonta! tulikin siitä niin täyteen, että vielä hyvän tovin myöhemmin massulla ollessaa oli puklannu osan pois ja maalaillu meidän parkettia uuteen uskoon. Miehen kans ihmeteltiin, kun viihtyi kerrankin niin hyvin massullaan.

Yöt on meillä kohta jo pari kuukautta ollu tuota tunnin- reilun kahden tunnin välein heräilyä. Tapatissittelyks on menny, mutta en laiskuuttani jaksa oikein muutakaan kokeilla :ashamed: Välillä koitan tyynnytellä ilman tissittelyä, jos edellisestä syötöstä on vain tunti aikaa, mutta aika harvoin Siiri tyytyy ilman. Tuttiahan meillä ei osata syödä edelleenkään. No, on näissä rikkonaisissa öissä se hyvä puoli, että ainakin Siiri nukkuu nämä ekat päikkärit tosi hyvin - yleensä pari tuntia, joskus menee kolmekin. Saa itsekin ottaa kunnon unet, jos malttaa.

Vauvauinti meillä edistynyt oikein mukavasti ja koko perhe nauttii suuresti. Kolme kertaa nyt käyty ja viimesimmällä kerralla lauantaina sukellettiin jo kolme kertaa. meillä myös uinti sattuu normi päikkäriaikaan, mutta ei kovin paljon Siirin uinti-intoa haittaa, kun on niin mukavaa. Uinnin jälkeen kyllä uni maistuu - koko perheelle
:LOL:

Tapaamisesta jossain vaiheessa taas kyseltiin: edelleen olen osallistumassa. Tuli sellanen ajatus mieleen, että eikös Tampereella järjestetä käsityömessut näin syksyllä? Täällä pinossa tuntu olevan paljon käsityöihmisiä ja jos tapaaminen toteutuis Tampereella, niin vois ehkä yhdistää johonkin tapahtumaviikonloppuun? Vai onko viikonloppu ylipäätään hyvä ajatus? Ilman miehiä toki onnistuu viikollakin...

Kuulostaa niin ihanalta, kun aika moni varannut aurinkomatkoja syksyks/ talveks! tahtoo kanssa. meillä tämä matkustelu on ikuisuusasia, joka hiertää välejä miehen kanssa ainakin mun puolelta :kieh: Minä nimittäin lähtisin millon vaan, minne vaan, mutta mies ei ole pätkääkään kiinnostunut. Sairaalassa heti synnytyksen jälkeen meni lupaamaan, että syksyllä lähdetään, mutta kesällä se ehdittiin jo perumaan :(
Viime syksynähän olin reissussa Ranskassa, kun mun vanhemmat oli siellä useamman viikon omalla autolla. Nyt ei vaan Siirin kanssa ole intressejä kahdestaan lähteä, kun ei ole seuraa tiedossa perillä. No, vanhempani varmaan keväällä taas menevät, joten ehkä sitten pääsen Siirin kanssa reissuun. Kirkkonummelle tarkoitus tehdä reissu Siirin kanssa junalla joskus nyt syksyllä. Entinen työkaverini on vuorotteluvapaalla ja mentäis häntä ja perhettä moikkaamaan. Edes jotain reissua...

Kovia liikkumaan teidän piskuiset tuntuu olevan - onnea uusista taidoista! Meillä ei vielä läpimurtoa asiassa. Kovasti kyllä ruennu kiukuttamaan massulla ollessaan, kun lelut karkaa ulottumattomiin eikä pääse perään. Toisaalta nautin kyllä vielä tästä helposta vaiheesta, kun ei tartte perässä kulkea. neljä kuukautta vanhemoi naapurin poika oli eilen Siirillä kylässä ja kyllä sai äitinsä olla varpaillaan!

Viipille ja mahdollisesti muille (syys)masennuksen kanssa painiskeleville uskoa mielialan ja asioiden kirkastumiseen!

Nyt Siiri heräsi päikkäreiltä. Menoks!

Kaatjuska ja Siiri 5 kk 3 vko
 
Heipat!

Mä olin viikonloppuna ystävän 30v juhlis ja viihdyinkin oikeen hyvin ja hauskaa oli. Kotiuduin vasta kahden jälkeen. Isä oli lasten kanssa kotona, eikä ollu neidille pullo kelvannu ennen kuin yhden jälkeen oli tutista puristanu maitoa suuhun. Muuten oli isä hyvin pärjänny, mut otti neiti tissittelyn kyllä takas seuraavana päivänä. Teki kyllä itelle hyvää päästä tuulettumaan, vaikka alkuun meinasin jättää menemättä.

Meillä myös yöt on vieläkin ihan hirveitä. Jatkuvasti herätään ja vissiin vaan totuttu tissille tai sit on hampaita tulossa. Yläikenet pullottaa ja alhaalla on valkee kohta. Kun vaan sais nukkuu pari yötä niin taas jaksais.

Sänkykamarihommat on kyllä jääny aika vähille. Mä oon niin väsyny |O Mut kun on jaksanu alottaa niin sit jälkeen päin miettii et miks ei useemmin, mut kun se itse asiaan pääseminen...

Nyt noustaan sit jatkuvasti polviseisontaan milloin mitäkin tukea vasten ja niinhän siinä sit lopulta käy et kopina käy. Kova yritys on päästä seisomaan jaloille ja tyylillä käsivoimin suorin vartaloin.

Mulla oli olevinaan kovasti asiaa, mut en kyl enää muista kun tähän istahdan :LOL:

Niin siitä tapaamisesta... meille sopis parhaiten viikonloppuna niin olis noille isommille isä kotona, koska mukanani en kyllä laahaa. Ja Kuopio on meille kyllä vähän turhan pitkällä, mut niinkuin upupa mietti, et jos Porissa, niin se sopis meillekin tooosi hyvin :whistle: :LOL: Ei vaan, paikasta ei oo tainnu olla sen tarkempaa juttua :D
 
Zoe-F
MarsuJaSiskit Annan mieki vielä varmuuden vuoks vellin illalla, kun poika pyörii yöllä kuitenki ja puklu tulee tosi helposti jos vaan maitoa antais.

Marza
Mie kirjotan aina muistioon, pysyy paremmin kärryilläkin, et kelle on vastaamassa ja mitä :)

kaatjuska Kirjotat kun jaksat, kiva lukea kuulumisia. :)
 
Heipsan!

Ihan ekaks halit Viipille ja Fazerinalle :hug: Kovasti jaksamista.

Mun pitäis tässä lukea huomisiin terveystiedon kokeisiin, mutta käytiinkin sitten mun siskojen ja Mimosan kanssa kaupungilla. H&M:n alusvaateosastolla luulin jotain naista mun pikkusiskoks, enkä mahtunu kulkemaan sen ohi, joten pukkasin sitä vaunuilla pyllyyn ja sanoin ''tsuku-tsuku-tuut-tuut''. Arvatkaa hävettikö, ku hoksasin, ettei tuo olekaan mun sisko :ashamed:

muty meil on kans tämmönen pikkumyy, Mimosan mitat 6kk-neuvolassa olivat 6160g ja 64,5cm. Kasvaa nätisti omilla käyrillään. Mimosaa seurataan ''tavallisten'' käyrien mukaan, vaikka olis voitu laittaa keskoskäyrillekin, kun syntymäpaino oli alle 2500g.

minilla kiva että matka oli mennyt hyvin! Me lähdetään ensi maanantaina kohti Helsinkiä, ja ma-ti välisenä yönä lähtee lento Portugaliin. Toivottavasti meilläkin onnistuis reissu! Kaikki matkavinkit (etenkin vauvan kanssa matkustamisen suhteen) ovat tervetulleita. Meillä tissitellään vielä, joten korvikkeita ei ole tarvis raahata mukana. Puurot otan mukaan, soseita en.

Meillä kans vääntäydytään karhukävely- ja konttausasentoon, ja seisotaan tukea vasten jos asetetaan siihen. Ryömimällä Mimosa etenee ihan hurjaa vauhtia tahtoessaan.

Nyt alkoi kuulumaan tissinnälkäisiä huudahduksia, gotta go!

upupa ja Mimosa, perjantaina 7kk!
 

Yhteistyössä