Mä nyt kerron teille miksi mä en kykene töihin.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
paulamummu
http://ekoodit.fi/E426/soijapapuhemiselluloosa/


Soija on aina muuntogeenistä, jos ei ole luomua. Tiesitkö, että sitäkin on koodattuna ihan missä vaan?

Munuaisvaivat ilmenevät myös selkäkipuna.

Munakkaat ovat helppoja ruokia ja maistuvat lapsillekin. Niihin täytyy vaan raaskia ostaa luomukananmunat ja oikea kerma, jossa ei ole karrageenia E407. Sellaisen voit syödä vaikka joka aamu, kunhan et pilaa sitä millään aromisuolalla tai pansuolalla tai maustesekoituksella, jossa on glutamaatteja.
Glyfosaatti on se, mitä soijassa on liikaa jääminä ja siksi kaikki, minkä kasvatuksessa sitä on käytetty, ei sovi. Myrkkyähän se onkin, eikä millään muuksi muutu. Viljan suorakylvössä on paljon mykotoksiineita ja niitähän crohnikko ei siedä ollenkaan. Mutta onneksi ilman viljaa pärjää ihan hyvin:)

Tiedottamisen tuskasta pois
 
paulamummu
Alkuperäinen kirjoittaja hyvää yötä!;30254700:
^nyt se alkoi taas keskustella itsensä kanssa :O
Eiku muistin juuri, että tämä asia on jo 10 vuotta vanha ja se olis pitänyt tiedottaa kaikille sairaille, terkkareille, päättäjille, lääkäreille ym:
BBC NEWS | Health | Scientists identify Crohn's gene

Tietysti täytys myös ymmärtää, mitä siinä sanotaan. Ihan selvä juttu, et ihmisten ei tarvitsekaan sietää myrkkyjä!

Oliko tuo artikkeli jollekin crohnikolle uusi?
 
paulamummu
Kiitos tsempeistä! Kai tää taas jossain vaiheessa helpottaa.

Niin ja kolme vuotta sitten kun oli edellinen tosi paha kausi, kysyin avanteen mahdollisuutta, mutta ei semmosta mulle luvattu. Ja siinäkin vaihtoehdossa tosiaan hirvittäis mahdolliset tulehdukset ja kiinnipysymisongelmat.
Mitä suolaa olet käyttänyt? Maldon on monen mielestä parasta:)

Mut ei ainakaan aromisuola eikä pansuola:
Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Mikä ruoka sopii ja mikä ei?

Kurkumalla tosiaan voi lähteä tavalliset kolotukset pois. Kokeile ihmeessä:)
 
"heips"
Mulla oli ennen ärtyvän suolen oireyhtymä, se parani kokonaan karppauksella, runsasrasvaisella sellaisella. Jo opiskeluaika oli tuskaa kun ripulikohtaus saattoi yllättää milloin tahansa... Mutta noin paha tilanne minulla ei ollut, ei lähellekään. Nyt olen voinut hyvin jo monta vuotta :) Täysjyväviljoihin reagoin kaikista voimakkaimmin, eli niistä pysyn kokonaan erossa. Olin jonkin aikaa täysin ilman viljaa ja huomasin että sen jälkeen kestän pieniä määriä riisiä (ennen riisistäkin tuli oireita).
 
Huutelen puskista
Ihana, aiheutti täällä päässä kunnon naurut :). Paulamummua (-mummoa?) yhtään väheksymättä, melkoista hippihuuhaata on jutut välillä. Pitäisikö alkaa elää pelkästään happea hengittelemällä kuten se ihmis-Barbie mikä lie Victoria..?

Aloittajalle iso hali! Tuli mieleen, että voisit kokeilla ruoansulatusentsyymejä. Mulla auttavat syömisen jälkeiseen kipuiluun ja turvotukseen todella hyvin.
 
paulamummu
HippuTAR
Ruuansulatusentsyymeistä en oo kuullutkaan, mitä ikinä ne onkin niin taidan kokeilla, tuskin ne ainakaan pahentaa tätä.

Rasvaiset ruuat ei sovi.

Tota riisiä oon alkanu täs kans epäillä mutta kun en tiedä enää että mitä keksin sen tilalle. Oon siis syöny riisikakkuja leivän sijasta jo pitempään. Ja tosiaan lämpöösenä ruokana on nyt ollu riisiä ja lihaa pari-kolme viikkoa. Pelkkää lihaakaan huvita puputtaa. Mut ku tuntuu ettei oikein kasvikset tai vihanneksetkaan sovi.

Tein tos iltasella lapsille kääretortun... Ja multa katos itsehillintä ja vetääsin sitä kaks palaa :ashamed:. Sen jälkeen ei tosin oo pihalle tullu mitää, mahas vähän myllertää muttei pahasti.
Huomenna varmaan kärsin tästä.

Sellanen outo juttuhan täs on ollu että aina iso yhtäkkinen ruokavaliomuutos hillitsee oireita viikon-kahden ajan. Tosin aiemmat muutokset on ollu lähinnä niitä että olen jättänyt jotain pois. Tuskin se kumminkaan noin päin toimii että yhtäkkiä lisää jotain, ainakaan vehnää.
 
"Sirkkeli"
Mulla on ärtynyt paksusuoli, ja jumatsuka kun iskee se paha kausi. Aivan ykskaks nousee ensin verenpainen ja leposyke pilviin, siitä vartin päästä alkaa pönttö kutsua. siellä sitten jusotaan viis kertaa, ja pää on samaan aikaan vadissa, kun yrjöt lentää.

Ihan helevetin mukava lähtee kotoa, kun se saattaa iskee kaupassa, lenkillä yms. Onneks on saanut pidäteltyä tähän asti, mutta joskus on ollut erittäin tiukkaa.
Usein on myös yrjökausia, ja tuolla sitten koiraa kusettaessa yökin pitkin tienvieruksia vedet silmissä.

Lisää mukavasti paniikkihäiriötä ja sos.til.pelkoa.
 
Ihana, aiheutti täällä päässä kunnon naurut :). Paulamummua (-mummoa?) yhtään väheksymättä, melkoista hippihuuhaata on jutut välillä. Pitäisikö alkaa elää pelkästään happea hengittelemällä kuten se ihmis-Barbie mikä lie Victoria..?

Aloittajalle iso hali! Tuli mieleen, että voisit kokeilla ruoansulatusentsyymejä. Mulla auttavat syömisen jälkeiseen kipuiluun ja turvotukseen todella hyvin.
Syönkin tästä lähin pussillisen kurkumaa Tramalin sijaan. Pakkohan sen on toimia kun Paulamummu ja Magneettimedia niin sanoo. :popcorn:
 
paulamummu
Rasvaiset ruuat ei sovi.

Tota riisiä oon alkanu täs kans epäillä mutta kun en tiedä enää että mitä keksin sen tilalle. Oon siis syöny riisikakkuja leivän sijasta jo pitempään. Ja tosiaan lämpöösenä ruokana on nyt ollu riisiä ja lihaa pari-kolme viikkoa. Pelkkää lihaakaan huvita puputtaa. Mut ku tuntuu ettei oikein kasvikset tai vihanneksetkaan sovi..
Onko niissä riisikakuissa jotain maustetta? Ne ei käy, vaan täytyy olla niitä luomukakkuja, muuta ei kannata kokeilla.

Kasvirasvaseokset ei varmasti sovi, mutta kokeilepa ihan oikeaa voita, mieluiten suolatonta. Lisäät sitä kaikkiin ruokiin vähän. Monenlaisia vaivoja tulee pelkästään siitä, ettei elimistö saa riittävästi rasvaa. Mut onhan meidät aivopesty siihen rasvattomuuteen niin kauan, että aika usein se vaan unohtuu. Luomukermaviiliä voisit käyttää myös. Maistuu hyvälle:)

vitolit
 
paulamummu
Olen huomannut, että laktoosin lisäksi minulle ei sovi sokeri, valkoinen vehnä eikä alkoholi, rasvainen ruoka ja punainen liha. Eli kevyt ruokavalio on paras.
Hippu, jos sut on tutkittu eikä mitään diagnoosia löydy, niin ruokavaliohoito.
Noin kymmenen vuotta sitten olin itse kuvailemassasi kunnossa ja tänä päivänä voin jo paljon paremmin.
Lisään vielä, että särkylääkkeet on pahaksi mun suolistolle. Ruoka tehdään yleensä itse raaka-aineista eli valmiita ruokia käytetään mahdollisimman vähän.
Ja varmaan tiesit, että kefalosporiinit aiheuttavat crohnin tautia? Niitähän käytetään eläintenkin lääkityksessä ja siksi niitä jäämiä voi olla jäljellä- Punainen liha tosin voi tarkoittaa nitriittilihaa - eikä nitriittejäkään herkkä maha siedä ollenkaan. Mutta rasvat täytyykin olla sellaista, missä ei ole soijaöljyä eikä maissiöljyä yhtään, kun se maissiöljy sisältää koisamyrkkyjäämiä ja soijaöljyssä on glyfosaattijäämiä eikä niitä kumpaakaan tarvitse ilmoittaa erikseen KASVIöljyissä.

Harmi, että useissa laktoosittomissa tuotteissa on karrageenia, joka puolestaan aiheuttaa tulehduksia.

Sienisokerikin aiheuttaa valtavia vatsakipuja eikä siitäkään lääkärit puhu mitään! Trehalaasientsyymin puutos, ei voi mitään muuta kuin karttaa sieniä. Kipulääkkeitähän ei pidä koskaan ottaa mahakipuun...

Samaa mieltä muuten sun kans, kiva kuulla, et auttaa:)
The World According to Monsanto - Marie-Monique Robin - YouTube

Tuossa se yksi dokumentti, mikä tuli ranskan kielellä, mut oli kyllä silloin käännetty, kun katsoin. Katsokaa ihmeessä!
 
vierasd
Mulla myös samankaltaisia vatsaongelmia ja krooninen selkäkipu, sekä lisäksi vakava masennus. Mitään apua en mihinkään saa, yritetty on. Psykan polilta laitettiin pois "meillä ei oo sulle mitään tarjottavaa." Työkkäri koittaa laittaa kursseille ja työharjotteluun, en mene kun en sairaudelta kykene. Vittu mikä noidankehä. On alkanut tuntua siltä että odottavat että laitan itse itseni pois päiviltä. Turha sanoa että mene lääkäriin, olen käynyt ja yrittänyt saada apua mutta suorastaan naureskellaan päin naamaa että menehän töihin siitä. Panadol resepti ehkä just ja just irtoaa, ei muuta.
 
harmaaaa
Tuo heikko olo valmiiksi lietsoo sitä paniikkia. Itselläni samaa. Kärsin ennen kovasta paniikista, mutta nyt saanut vain muutaman kerran kohtauksen ja silloin olen ollut muuten jotenkin heikkovointinen eli valmiiksi pyörtymiskunnossa.
 

Yhteistyössä