*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Oon nyt parina päivänä panikoinut, kun tuntuu että jotain lirahtaa housuihin..ei ole pissaa (vaikka meinannut tulla sitäkin kyllä :LOL: ) vaan joko sitten hyvin vetistä valkovuotoa, taikka lapsivettä. Todennäköisestihän se olis valkovuotoa, eikös..Mä oon niin hysteerinen ollut koko odotuksen ajan että tuntuu etten oikeesti KEHTAA mennä näytille taas :ashamed:

Harhis ja Pikku-Ella(?) 26+1
Harhis Mulla oli ja on edelleen samanlaista lirahtelua. Mainitsin tästä neuvolan tädille ja hänen ottamansa pH-testi osoitti, että kyse oli lapsivedestä ja kaikesta muusta kauheasta. Siis kiiruusti lähettiin äitiyspolille, jossa otettiin toinen testi. Tämä pram-testi on kuulemma nimenomaan suunniteltu tätä lapsiveden tihkumisen mittausta varten ja tulos kohdallani oli negatiivinen. Eli neuvolassa säikähdin ihan turhaa, koska gynen mukaan valkovuoto voi muuttua esim. todella märäksi. Siis varsinkin jos siellä sisällä on paikat herkkänä.
 
Schnappy & hannanmamma, mulla pienemmän veijarin potkut tuntuu tosi selvästi (potkii oikeeseen kylkeen/oikeelle navan viereen). Isomman kaverin, jonka siis luulisi olevan vahvempikin, potkut ei tunnu juuri ollenkaan. Tiedän sydänäänistä suurinpiirtein, missä mötköttää ja jos makoilen pitkään selälläni nään kyllä mahan pinnalta liikkeet, mutta mitään ei tunnu. En tiedä sitten mihin puutuneeseen paikkaan kaveri monottaa, mutta mitään ei tunnu...
Ehkä kyse sitten on juuri tuosta, mistä Chira kirjoitti. Että meilläkin pienemmällä vesselillä on vielä tilaa jumpata, mutta isommalla alkaa olemaan jo ahdasta...

Jennulan kuviin sanon, että auts! :hug:

Raskausarpia ei ole täälläkään vielä näkynyt. Hysteerisesti olen pötsiä, kylkiä ja rintoja rasvannut, mutta toisaalta taas henkisesti jo siihen valmistautunut, että jos tässä pitkälle päästään, niitä arpia tulee varmaan väkisin...

Ai niin ja ammattini on laboratoriohiiri. :D


Ihana sateinen päivä! Mä olen aina ollut jostain syystä syysihminen ja rakastan tällaisia ilmoja. :heart:


 
Täytyy nyt taas raportoida tänne,että nyt on taas koko aamun tuntunut mahasta "jumpsahduksia" ja ilmakuplia" :D että eiköhän siellä kaikki hyvin liene..
Sitä saa vaan itsensä NIIN helposti hermostumaan jokaisesta poikkeavasta asiasta :p
Perjantaina aijon kyllä märistä kaikki huoleni sille lääkärille,saa sitten miettiä että onko kaikki normaalia vai olisko syytä ultrata tms..Meillä on onneks tosi mukava neuvola lääkäri vaikka onkin nuori mies mutta tosi symppis. Viimekskin jutusteltiin kaikessa rauhassa pitkät tovit tytön kehitysvammasta jne..ja tuntui että todella kuunteli ja oli kiinnostunut.Eikä vaan sillä tyylillä että haarat levälleen ja parin minuutin päästä näkemiin :p

Pitäis varmaan alkaa kaivelemaan pikkuhiljaa tytön vauva vaatteita vintistä,katsella että mitkä niistä menis pojalle ja mitkä vois laittaa eteenpäin.. :D

Hannanmamma 26+1 :heart:
 
Ai ja mä siis olen maatalousteknikko (kuulostaa tosi hienolta :LOL: ) Eli lypsän lehmiä,meillä on miehellä veljensä kanssa maatalousyhtymä,viljelevät perunaa myyntiin ja käyvät toreilla myymässä,lisäks on tuo karja ja niille viljellään itse rehut.
 
Jennula, jaksamista kohjujen kanssa elämiseen :hug:

mimona, tervetuloa mukaan!

Liikkeistä, täällä liikkeet eivät ole voimakkaita ja eikä niitä tunnu jatkuvasti. Etuseinässä oleva istukka taitaa olla ainakin täällä syy. Potkuja ja töytäisyjä tuntuu lähinnä mahan sivuilla. Onneksi tällä viikolla on käyty ultrassa, niin tietää ainakin, että tällä hetkellä kaikki on masuasukilla hyvin.

Hyvää sunnuntain jatkoa! Täällä vietetään sitä sateesta johtuen kotosalla.

Esikko77 ja Möhköfantti 26+2
 
Sateiset huomenet täältäkin :wave:

Jennulalle iso myötätunto :hug: Hurjan näköiset kohjut kyllä ja varmasti myös kipu sen mukainen :( :hug: jokapäivä kuitenki ollaan lähempänä marraskuuta, toivottavasti sun ei kuitenkaan enää töihin tarttis mennä!!!

Mullahan on myös oikea jalka tai paremminkin nilkka aika karmean näköinen katkenneine verisuonineen ja kohjunalkuineen mutta ei todellakaan voi mitenkään verrata Jennula sun jalkoihin :ashamed:
Neuvolalääkäri tätä mun nilkkaani 'kauhisteli' mutta mitäs kun näki sinun jalat (meillä siis sama lääkäri )?!?!
Ostin itselleni instrumentariumista kalliimmat tukisukat ja kyllä nää paremmat on kun markettien lentosukat. Näillä ja hirudoidilla varmasti pärjään loppuraskauden!
Miten muuten tollanen pinnallinen laskimotukos oireilee?!

Ammateista
oli puhetta...mä olen käynyt kampaajalinjan sekä vähän vanhempana opiskellut lähihoitajaksi. Eli tällähetkellä lähihoitajan hommissa, vanhusten parissa (kotihoidossa ).
Lähihoitajat onkin täällä hyvin edustettuina ;)

Liikkeistä...täälläkin vaihtelee kovasti. Monottelu ja mylläys alkaa sit paremminki illalla tai syönnin jälkeen ja yöllä/aamulla jos heräilee niin yleensä vauva potkottelee silloinkin. Näin päiväsaikaan taas kun itekkin touhuan niin aika vaisua on! Eli ilmeisesti nukkuu päivällä enemmän ja illalla sit virkistyy =)
Mut ylipäätään tää vauva on aika rauhallinen (+istukka edessä ), ei mitenkään hirmumonottelija ja näin kyllä muistuttaa kovasti veljiään! Ite en siis osaa stressata tästä liikkumisesta, tai en ainakaan vielä tähän mennessä ole stressannut ;)

Muuten vointi hyvä ja supisteluja tulee taas harvemmin. Ihmettelin kuinka kiivas työtahtikaan ei niitä tälläviikolla aiheuttanut. Mut sit kun suppari tulee niin se on kyllä niin napakka ja puristava tuolla alapäässä (pimppa ja pyllyosastolla ) että pysähdyttävä kyllä on!! Onko nää nyt sit kipeitä vai ei?! Ainaki tuntuu kyllä ihan reippaan napakalta :/ Enkä minäkään huomaa niinkään masun kovettumista vaan enemmänki just puristusta tuolla alapäässä!!

Ensviikko vielä töitä ja sitten taas 2vko lomaa ja lähdetään sinne Jenkkeihin :D Toivottavasti ei nyt tulis mitään viimehetken estettä!! Molemmilla pojilla ainaki sopivasti flunssanalku! :/
Ensviikolla saakin painaa kun iski sitten yllättävä vkl-vuorokin ja keskiviikkona vain vapaa. Silloin on sitte asioiden hoitelua...vakuutukset pitää hoitaa kuntoon ja tukivyön ajattelin käydä apuvälinelainaamosta hakemassa loppuraskaudeksi. Rahaa pitäis käydä vaihtamassa jne.
Reissun jälkeen on sitten se ihana 4D-ultra (ja muuten neuvolakin ) ja toivon että olis sitten hintansa arvoinen kokemus :heart:

Vaatteita alkaa olla jo vähän liikaa :whistle: Mun äiti toi eilen lisää uusia vauvanvaatteita, pyyhkeen, pehmolelun jne. ja vanhat päälle niin huuuh :D Ja nämä siis kaikki nuita pienempiä, kokoon 62cm asti. Yli 70cm ei sitten oo niinkään.

kai mä lopetan tän jaarittelun ja ryhdyn siivoamaan ja ehkä leipomaan sadepäivän 'iloksi' :wave:



Ps. Raskausarpia ei ole. Epäsäännöllisen säännöllisesti rasvailen öljyllä (ihan vauvaöljy ) ja kosteusvoiteella. Kaksosistakaan ei tullut joten taidan olla vaan sitä tyyppiä jolle niitä ei tule?!
 
Poksut täältäkin 25+0!

Raskausarpia on mulle tullu vähän toiseen pohkeeseen ja pakaroihin, vai liekö jotain suonikohjuja? Pitäis muistaa rasvailla useemmin... Viime aikoina oon myös kärsiny suonenvedoista, täytyy varmaa alkaa tankata magnesiumia.

Liikkeet tuntuu edelleen aika huonosti, mulla istukka edessä. Mut iltaisin ja aamulla ku makoilen nii tunnen yleensä kunnon potkut :D Eilen kuuntelin sydänääniä dopplerilla ja hyvin kuulu eli kaikki varmaan kunnossa! Mä oon jostain kuullu et liikkeet alkaa kunnolla tuntuu vasta rv 28 jälkee, en tiiä onko siinä mitää perää... Mullakin on ollu päiviä jolloin en tunne liikkeitä ollenkaan.

Ammatista: Mulla ei vielä ammattia ole, vaan oon opiskelija :D Mut parin vuoden sisällä pitäis kauppatieteiden maisteriks valmistua ja mua odottaa todennäköisesti tilintarkastusala. Kesällä oon opiskellu ja tehny töitä vaihdellen ja tän kuun jälkeen en enää töihin mee vaan keskityn opiskeluun. Tenttejä paljon edessa mutta luentoja vain 3 kertaa viikossa lokakuun loppuun saakka! Ja sit ei luentoja ookaa enää :kieh: Toivottavasti vaan saan tarpeeksi opintopisteitä syksyn aikana nii voin nostaa opintotukea kevääseen asti vaik oon vaan kotona vauvan kaa... Mut ehkä mä jaksan pari tenttiä vauvankin kans.
 
Kiitos kaikille myötätunnosta :ashamed: Ajattelin, että pistän oikein kuvan, niin näette, että miksi mä aina valitan jaloista tai mun kirjoitukseni liittyy aina jotenkin jalkoihin. Ja olkaa onnellisia jos teillä on vähemmän kohjuja, tosin aika harvassa taitaa olla ne, joilta samanlaiset jalat löytyy, eli saan teidän onneksi pitää sen kunnian itselläni ;) Onneksi kivusta ja särystä on luvassa mitä parhain palkkio ja valitettavasti pari leikkaustakin :) ;)
<-no joo, leikki leikkinä, pakko on välillä vähän vitsaillakin, ei tätä muuten selväjärkisenä jaksa.

Jennyli Pinnallinen laskimotukos oireilee siten, että suoni saattaa olla jostain kohdasta ensin kipeä, kyseiseen kohtaan tulee semmoinen kova, kipeä, ympäriltä punottava patti ja se on tosi kipeä!! Mulla ainakin tukoksen laajuudesta riippuen patti on ollut ainakin (miehen) peukalonpään kokoinen, isoin on ollult melkein kananmunan(puolikkaan)kokoinen. Mutta siis se patti on kova ja tosi kipeä.

T:jennula, jolla on tänään taas semmonen "olisin mielummin vaikka jalaton"-päivä
 
raskausarpia tullut tuonne mahan alle, en oo niitä ite ees huomannu mut täs yks ilta silittelin masua niin tunsin ne... vaaleita onneksi :D

ammatti on lähihoitaja tosin kaupan kassana ollu kohta 3 vuotta.. haaveissa olis oma yritys ja oman alan hommat, saa nyt nähä

uusille tervetulo toivotukset

omaan napaan ei uutta, väsymys kamala, ku ei saa nukuttua.. viikotki poksuu, nyt siis rv 28

tt ja pömppis rv 27+6 (28)
 
heippa taas pitkästä aikaa..
jos nyt jaksais alkaa istuun koneella enemmän ku kelitki huononi.
reilu vko sitten tuntu että kaveri on taas tosi rauhallinen,ja nyt sitte se vasta onki alkanu kunnolla jyllään.käy varmaan kohta paikat ahtaiksi,pää alaspäin on ollu rv:lta 24 asti.

ammattini mun on kuntosaliohjaaja ja 5 vaille kampaaja

sängystä nouseminen ja sukkien laitto alkaa oleen ihan työtä:) eikä varmasti helpotu.. nyt siis rv 27+2,äkkiä menee aika

hei kysymys teille,mitä mieltä olette!!

- uskallanko kulkea junalla 2 krt / vko turvallisesti ilman että saisin sikaflunssan??
ja sitten panikoin jos synnytys alkaakin junassa,mitäs sitte..? :eek: :x =)
 
ja täällä myös poooks 26!
Voi zsiisus tätä väsymystä! Ei auttanut, että perjantaina nukuin 2h päikkärit työpäivän jälkeen, eilen yöunia 9h + päikkärit, vaan tänään en saanut itseäni ylös sängystä kun vasta klo 12! Mä tahdon nyt verikokeeseen... Nyt alkaa pelottaa, jos tää onkin raskausdiabeteksen oireita.

ammateista mun työnkuvaani kuuluu pääasiassa toimistotyötä eli työpäivät menee istuskeluun. Mulla tää on myös lisännyt suonikohjuja, entisten alkaneiden muututtua nyt näkyviksi, mutta kyllä tuo Jennulan kuva pisti hiljaiseksi, että enpäs taida omistani edes valittaa...

arvista Mulle tullut vaan yks arpi tähän mennessä, rintaan. Otin Weldan öljypurkin nyt sängyn viereen, että muistan laitella sitä. Mies vaan ei voi sietää sitä hajua :p

Nyt pitää lähteä rintsikka-ostoksille, alkaa C-kuppi käymään liian pieneksi :eek:

PlanBaBy & poitsu
 
Jennula ootko käyttänyt tukisukkia? Mun yhdellä kaverilla oli jopa sua pahemmat suonikohjut, teki vielä seisomatyötä, jotka niitä lisää vielä pahensi. Käytti tukisukkia ja sanoi, että helpotti kipua huomattavasti. Leikkattiin sitten ne kohjut synnytyksen jälkeen, hänellä oli suonissa joku ihme homma (suonet yhdistyi jotenkin väärin, en kyllä muista miten) ja leikkaus oli tavallista hankalampi.

Mulla ei ole tullut suonikohjuja jalkoihin missään kuudessa raskaudessa, mutta alapäähän :ashamed: sitten onkin tullut. Nyt taas myös.
Ne ei onneksi ole kipeät, mutta varmaan ovat karsean näköiset :x Onneksi en näe itse, enkä varmasti laita kuviakaan tänne :LOL: Vois olla seuraavaks jossain iltalehden lööpeissä :kieh:

Raskausarvista, mulla on melkoiset, mutta ovat tulleet jo ekassa raskaudessa osa ja sitten seuraavissa pahentuneet. Nyt ei varmaan uusia ole tullut, kun ei ole enää tilaa missään. Arvet yltää noin reilu 10cm navan yläpuolelle ja ovat todella leveitä.

Mulla ei varsinaisesti maha paina keuhkoja, vaikka kulkeekin yläkäyrän yläpuolella nuo mitat.
Mun maha kun on aina ollut alapainotteinen eli näyttäisi olevan jo nyt alhaalla. Joku tuttu jo sanoikin, että ihan kuin se olisi jo laskeutunut.

Vauva kyllä liikkuu paljon, potkii ja pökkii ja välillä runnoo alaspäin virtsarakkoon. Toissapäivänä jo tuntui jytyyttävän kohdunsuuta.

Galla, mä en osaa sanoa tuossa junassa kulkemisesta, vaikka jos itse joutuisin kulkemaan, niin varmasti pelkäisin tartuntaa. Kannattaa varmaan ottaa käsidesi mukaan ja laittaa sitä aina, kun joutuu käymään vessassa tai sattumaan ripoihin, tietysti maalaisjärkeä käyttäen ;) Ja vältellä vähän muita kanssamatkustajia mahdollisuuksien mukaan.
Ja mitä synnytykseen tulee, niin riippuu, kuinka pitkän välin aina kuljet junalla? :attn:
Mun viides synnytys kesti vaan tunnin, mutta se olikin viides. Kerittiin sentään sairaalaan :whistle: Tosin muut lapset olivat autossa synnärin pihalla :kieh:

Mulla on selkä taas sellasessa mallissa, että petistä noustessa saa todella jo miettiä, miten pääsee yöäs huutamatta. Tukea pitää ottaa sieltä sun täältä, kunnes saa selän edes jotenkin toimimaan. Iskiastyyppinen on tuo kipu, pakaran päältä ja oikeasta reidestä on pahiten kipeä ja siihen vielä liitoskivut päälle, niin johan naurattaa...

Pitäisköhän mennä maistelemaan pojan tekemiä muffineja :p On nyt seiskalla ja innoissaan kotitaloudesta (on pienestä asti tykännyt katsoa kokkiohjelmia) ja nyt sitten päätti toteuttaa itseään.

-Fiona ja masu 25+2-

Muuten kysymys kaikille :attn:

Kuinka moni täällä tietää tulevan vauvan sukupuolen? Siis tietää , ei arvaa.
On vaan pistänyt silmään, että monilla olisi sukupuoli selvillä. Että oonko ainoa, joka ei ole ottanut selvää eikä halua sitä etukäteen tietää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja galla:
- uskallanko kulkea junalla 2 krt / vko turvallisesti ilman että saisin sikaflunssan??
ja sitten panikoin jos synnytys alkaakin junassa,mitäs sitte..? :eek: :x =)
Tää toinen kysymys oli kyllä oikee hyvänmielentuoja :D Taitaa olla ensimmäinen tulossa? ;) Jos synnytys alkaisikin junassa niin ei siinä mitään, matkan pituudesta tietysti riippuen sitten päätöksiä mitä tehdä. Jos tarkoitat työmatkaa niin olettaisin ettei kestä 12h vaan jotain tyyliin puolesta tunnista max parin tunnin matkaa.. Mutta useimmiten (tietysti on aina poikkeuksia mutta jos nyt oletetaan että ihan normaali synnytys) synnytyshän kestää tuntikausia ja nopeimmillaankin kyllä siinä aikaa menee. Eli jos synnytys alkaa supistuksilla niin niistä sanotaan että kun pari tuntia on tullut säännöllisesti niin voi alkaa soittelemaan sairaalaan lisätietoja. Ja jos alkaa lapsiveden menolla niin huomaat kyllä kun pöksyt kastuu ja sitten vaan kuivat tilalle ja odottelemaan supistuksia. Eli silloinkaan ei kiire ole sairaalaan.

Jäisin toki kyllä junasta pois jos vesienmenolla alkaapi :D Jos supistuksilla itsellä alkaa jossain julkisessa niin luultavasti siinä innostuu mutta kyllä aikaa on tosiaan yleensä ihan rauhassa soittaa kyyti tai mennä julkisilla kotiin tai mihin nyt on menossakaan.

ja ensimmäiseen kysymykseen, ihan hyvin voit liikkua junalla. Siellä on samat pöpöt kuin ruokakaupoissa ja vaikka rappukäytävässä joten missään ei riskiltä voi välttyä valitettavasti. Itselläni on mukana käsidesipullo jota käytän tarpeen mukaan :)

(muoks vielä ettei siihen tartu kukaan: syöksy- ja riskisynnyttäjät tietysti asia erikseen,sitten ottaisin yhteyttä sairaalaan aika sukkelasti )
 
Voi kauhea kuinka kipeen näköset jalat Jennulalla :eek: Mun äitillä on ollut yhtä pahat suonikohjut jotka leikattu 4n lapsen syntymän jälkeen mutta takasin ovat tulleet. Itse olen niiltä onneksi kokonaan välttynyt vaikka onkin tuo sukurasite ja jo viides lapsi 7vuoden sisään tulossa.
Raskausarvista joku kyseli, mulla tuli esikosta vasta viimisellä vkolla kun maha kunnolla laskeutui, nyt ei vissiin ole uusia tullut, entisetkin aika vaaleita jo. Muistakaa mammat että ne on niitä KUNNIAMERKKEJÄ! :D
Fiona;Täällä ei tiedetä sukupuolta ennen marraskuuta
=) tyttötuntemus on, mutta niin oli viimeksikin ja poika syntyi :D

Onni rv 28+5
 
Fiona, kiitos päivän parhaista nauruista. :LOL: Siis eihän noissa kohjuissa ole mitään hauskaa, mutta tuo kirjoituksesi sai kyllä vedet silmissä nauramaan.
Niin ja me myös tiedetään. ;)

Täällä on tänään valmistunut kolme kuivakakkua pakkaseen (no okei, ehkä joudun vähän maistamaan) ja nyt uunissa järkyttävä satsi makaronilaatikkoa, joka päätyy osittain myös pakkaseen. Täällä varaudutaan siis jo monikkoperheen arkeen. :D
 
Kiitos pikaisista kommenteista ku kyselin liikkeistä. Mä kyllä stressaan aina ihan kauheasti ja pelkään pahinta, mutta ku on eka raskaus niin ei aina tiedä miltä pitäis milloinkin tuntua. Ne mun liikkeet on just sellaisia möyrimisiä ja töytäisyjä ja eniten tuntuu ihan alavatsassa ja kyljessä. Keskellä masussa ei enää tunnu juurikaan. No, mä kysyn sit lekurilta keskiviikkona lisää.

Emme tiedä lapsen sukupuolta emmekä sitä ole halunneetkaan tietää. Ammateista, itse olen opetusalla opon tehtävissä. Olen siirtynyt alalle taloushallinnon (boring) tehtävistä..
 
Kuulumiset luettu, olipas niitä taas kertynyt paaaaljon... =)

Unohtui eilen poksua, joten tässä hieman myöhästyneet poksut rv 26+0 *poks*

Raskausarpia näkyy hieman masussa, mutta ei mitenkään haittaavasti ja häviävät sitten aikaa myöden.

Vauvanliikkeet vaihtelee todella, jos on kovasti liikkeessä, vauva nukkuu, mutta syönnin jälkeen alkaa sensortin myllerrys :D ja nukkumaanmennessä tai sohvalla maatessa oikoo jäseniään.

Kuiskaten 26+1
 
Liikkeistä: Olen lukenut, että liikkeitä ei tarvitse laskea kuin ihan loppuraskaudessa. Olen siis näin lukenut netistä eri keskustelupalstoilta, joten toki kannattaa neuvolasta varmistaa asia. Itse en aio alkaa laskea mitään ennen kuin neuvolasta sellaiseen kehotetaan. Käsittääkseni normiraskaudessa vasta viikolta 35 eteenpin. Tämä meidän poika liikkuu samoin kuin monella muullakin eli illalla nukkumaan mennessä sekä syömisen yhteydessä. Muuten on aika rauhallinen.

Ammatista: Olen opettaja, jolla työt alkaa tosiaan vasta huomenna, yhdentoista viikon lomailun jälkeen. Minusta on siis kiva mennä töihin, kun on niin pitkään saanut levätä. Töitä on syyskuun loppuun asti eli vain noin kuusi viikkoa. Työmatkaan täytyy varata runsaasti enemmän aikaa kuin keväällä, sillä en pysty enää kävelemään läheskään yhtä nopeasti kuin ennen ja kävelyä on noin 20 minuuttia suuntaansa vanhalla tahdilla, nyt varaan ainakin puoli tuntia. Tämän päälle vielä lähijunassa parikymmentä minuuttia.
 
Pakko tulla hehkuttamaan että tänään poitsu on ollut oikein jumppa tuulella :D ihanaa,ei ainkaan tarvi murehtia kun ei tunnu liikkeitä,kaikki liikkeet tuntuvat joko ihan ylhäällä vatsassa tai ihan alhaalla..kylkiin joskus joku monotus osuu myös mutta toi keskimaha on ihan tunnotonta aluetta..

Mulla on esikoisen jäljiltä kauheat raskausarvet mahassa.. :ashamed: Sillon maha pompsahti esille niin yhtääkkiä että arpia tuli ja paljon..Nyt oon joka ilta rasvaillu aj yks kaveri neuvo kuorimaan myös mahaa välillä.Toivottavasti ei nyt ainakaan enempää arpia vaan tulis kun entiset on jo haalistuneet :p

Ei vaan,en mä jaksa niitä oikeasti stressata,musta siinä ei oo mitään pahaa että kroppaan jää lapsen saamisesta merkkejä,onhan se kumminkin tosi iso ja mullistava asia joka suhteessa. :LOL: Nykyään kun vaan pitäis olla pari viikkoa synnytyksen jälkeen samoissa mitoissa kun ennen raskautta.. :/
 
Kiitos vastauksista :flower:
kunhan mietin kaikenlaista :ashamed:
junamatka kestää onneksi vaan 50min ja nyt pääsen allergiakoppiin,jihaa! ja kannan käsidesiä,mutta en sillä pese nyt koko aikaa tietenkään.
jotenki kuvittelin että jos ne vedet lorahtaa junassa ja housut märkänä kuljen sitte kaikki nauraa mulle :LOL:
no joo,on ensimmäinen tulossa..

noista arvista; itelle ei ole tullu yhtään arpea, enkä ole helteillä kyllä rasvaillu itteeni ku hiki valuu muutenki.
mutta mahan ihoa (?) kiristää niin ku olis joku kiree paita päällä.

polven kanssa on ongelmia,kun koukistan niin sattuu,varsinki jos nousen vaikka kyykystä ylös.
ja selän kans toinen, jos makaan selällään sohvalla tai kovemmalla,tuntuu ku häntäluu lähtis pois paikaltaan enkä pääse ylös,sattuu.. mitähän se on?

ultrassa nyt 2 krt on veikattu tyttöä,mutta en sitte tiedä varmaksi.. vaaleanpunasta jonku verran jo ostanu =)
 
liikkeistä, tuntuu aika vaihtelevasti päivästä riippuen. mutta en ole huolissani koska sieltä kuitenkin siihen malliin tulee muistutusta että täällä ollaan.

raskausarvista, ei ole vielä näkynyt uusia. edellisen kanssa tuli jonkin verran ja näyttäisi ettei ole muutosta tullut. ei kyllä mitenkään miellyttävää ole omistaa sellaisia...

sukupuolesta, kysyttiin kyllä ultrassa, mutta eihän sitä silti voi varmuudella tietää ennenkuin vauva on todella syntynyt. eli täällä ei ainakaan luoteta 100% varmasti siihen mitä lääkäri sanoi. jotkut tosin sanovat että 4d-ultran tulokseen voisi luottaa...?? tästäkin olen lukenut ettei veikkaus ole aina ihan pitänyt paikkaansa. johtuuko siitä sitten millä viikoilla ultra on tehty vai mistä?
 
Aikani kuluksi ottelin kuvia ostamistani/saamista vaatteista 50-62cm. :whistle: :D Joku kun kyseli sitä että kuinka paljon vaatetta tarvitsee ostaa!
Tässä siis uudet, vanhoja löytyy sitten myös...eli mulla on kokoa 56-62 (vallanki bodyja) ihan liikaa (niitä näyttäs olevan yli kymmenkunta, jopa ylikin ) :$ :D

Tässä pyyhe, unipussi (alhaalla ) sekä bodyja vas. 50cm (3kpl), kesk. 56cm (3kpl) ja vas. 62cm (5kpl).


Potkarit 2kpl 56cm ja yhdet 62cm sekä muutamat sukat (tikru-sukkikset jäi kuvasta )


Housuja 56-62cm (samettihousuja tosin 2kpl 62 ja 68cm )


Sekä tietty se karhupuku :heart: ja velour-asu 62cm


Haha...on tääki kun ei muuta tekemistä oo :whistle: :LOL:
 

Yhteistyössä