*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kaikki jälleen luettu. Söpöjoosepille halauksia ja thorille toivon mahdollisuuksia lepohetkiin.

Lispu, mistä ostit kohtuammeen ja paljon maksoi? Itse olen suunnitellut sellaisen ostavani, mutten ole vielä päättänyt, mistä ja minkä merkkisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Lispu, mistä ostit kohtuammeen ja paljon maksoi? Itse olen suunnitellut sellaisen ostavani, mutten ole vielä päättänyt, mistä ja minkä merkkisen.
Baby style nettikaupasta, merkki Shantala baby bath ja hinta 16,90. Toi oli halvin mitä löysin, toivottavasti toimii. Ihan hyvältä se mun mielestä ainakin näyttää.
 
Heipat piiitkästä aikaa.. on tässä ollu kaikenlaista ohjelmaa enkä oo tänne ehtiny kirjoitteleen.
POKSUminenkin on kahdelta viimeiseltä vikolta jäänyt.

Söpöjooseppi paljon voimia ikävään tilanteeseen, toivottavasti saisitte kuitenkin asiat selvitettyä ja kaikki kääntyisi vielä parhainpäin :hug:

AUTS Jennula kurjalta näyttää sun jalat ja varmasti on kipeet :/

Thor nyt otat vaan rauhallisesti jotta pikkuinen viihtyis yksiössään mahdollisimman pitkään!!

Ammateista oli ollut puhetta.. täällä ilmoittautuu siivooja, elikkäs oon bussifirmassa hommissa ja niitä linjureita siellä jynssäilen ja rankkaa se on. Tilat melko ahtaat. Tosin enhän siellä ny paljon tän raskaudenaikana oo viihtyny.. sattuneesta syystä. Viime viikolla olin kolme päivää töissä ja tällä viikolla saman verran. Molemmille viikoille oli buukattuna pari pekkasta jotta saan ne pidettyä pois. Mukavahan siellä olis olla, kun vaan tois syöminen luonnistuis ja sitäkautta ois enemmän voimia. Rankkaa olla 8h pystyssä ja rehkiä kokoajan, ravinnotta. Jonkin verran on suppareitakin nyt töissä ollessa tullut, ei onneksi kovin kipeitä eikä ihan hirveen paljoo. pikkuinen liikkuu edelleen vilkkaasti joten sen suhteen voi ainakin olla hyvillä mielin :)

Vaatteista ja säilytyksestä me hommattiin makkariin lipasto minne vaattet yms kamaa saa laitettua. Vaatteita on pääasiassa vaan 56-62 kokoja, ihan muutamat 68 löytyy, en hirveesti oo noita isompia viittiny ostella kun kuitenkaan ei ihan varmuutta kumpi siellä köllöttelee. Eli väriskaalakin on melko neutraalia. Mut kyllähän niitä sit myöhemminkin toivottavasti ehtii osteleen?!?!

Äippäpakkauskin saapu viime ja tykkäsin kyllä sisällöstä. Kestoista vioin luopua jos jotain kiinnostaa. Täällä siis aijotaan käyttään kertiksiä :ashamed:

Mitähän kaikkee muuta piti kommentoida :whistle: oli niin kovasti tullu juttua ettei millään muista kaikkee.





 
Kuiskaten : Aivan ihana sänky vaavelille valmiina =)

Eipä täällä kummempia,harrastettiin eilen vähän peittojen pöllytystä miehen kanssa ja sen jälkeen oli alapää kun tulessa.. :p Aamusta on nyt pissattanut koko ajan,mietin heti että olisinko taas vaihteeks jonkun virtsiksen hommannu itelleni vai johtuuko vaan tosta et limakalvot on niiiin kuivat.. :p
 
kuiskaten aivan ihana!!! minäkin haluan noin nätin!! =)

fb:ssä jo manailin, olen siis valvonut koko viime yön kun vauva on antanu monoa kylkiin ja hikkaillut koko yön... jee, nyt siis tosi pirteenä, pitäs jaksaa kaverin kanssa ostoksille kohta,huoh..

eilen illalla oli niin kovat selkäsäryt että jouduin ihme asennoissa köllimään kun itketti vaan, niin kovasti sattu.. ja siinä vaiheessa panadoli on ihan yks hv kun ei ne mitään auta, alkuvuodesta oli sirdalud ja panacod särkylääkkeet samaiseen vaivaan nii ei panadoli o mitään niihin verrattuna.. (mulla siis välilevyn pullistuma)

miehen 2 poikaa meni uusiin kouluihin tänään, ihan tippa tuli itelläkin linssiin kun 2luokkalainen oli niin peloissaan uuden koulun aloittamisesta :'( sinne se jäi pihalle kun kellot soi.. 7 vuoden päästä sama edessä oman kanssa, hui :p

ja mistä tämä MAKEANHIMO tulee??? :headwall: eilen söin levyllisen suklaatia :ashamed: ja sit ihmettelen painonnousuani :LOL:

nojoo, jos lähtis nyt sinne ostoksille sitten,moips!

tupuna&pokken 27+2 :heart:
 
Jennula oho, sulla siis jo kerran leikattu! ei voi muuta sanoa ku paska mäihä (geenien suhteen) :/ meidänkin suvussa kaikilla naisilla suonikohjuja, äidillä leikattu aikanaan ja mulla puskee nyt niitä jalkoihin. kyllä se surettaa kun menee "jalat pilalle" (siltä musta tuntuu) mut mitäpä tässä ruikuttamaan kun mulla ne ei oo vielä erityisemmän kipeet..

Kuiskaten ihana tuo pinniksen verho =)

Saikulla olijoille muistakaahan levätä kunnolla! :hug:

Mä kävin neuvolassa + lääkärissä, tässä kuulumiset
rv 27+1
hb viimeks 151
paino 74,8kg (+400g/vko)
rr 139/79
pissa ok, ei turvotusta
sf-mitta 25
painoarvio 1100g, rt, liikkeet + syke +

ja tiiättekö mitä lääkäri sanoi melkein ensimmäiseks ku katteli mun korttia? "sulle on ruoka maistunut" :LOL: (lähtöpaino mulla siis 65kg ja ennen ekaa neuvolakäyntiä painoin 63kg...) mä vaan nauroin ja sanoin että niin on, mutta et samallailla lihoin esikoisen aikaan raskaana ja kaikki lähti mikä tulikin sitten loppujen lopuksi (tuli 24kg, synnärille jäi n.10kg). tuumasi siihen että no sinä kuulut sitten näihin naisiin jotka kerää sitä painoa raskausaikana.. ja sanoi vielä että kannattaakin sitten saada kaikki kilot pois... jepjep. ;)

ultra oli tosi lyhytkestonen ja vähän aikaa näytti profiilikuvaa ja miten päin on, sekä kysyi tiedänkö kumpi siellä kasvaa johon sanoin vaan että en. synnärillä sitten saahaan tietää... =) siellä se aukoi suutaan ja iso oli nenä! :D (ihan niinku isällänsäkin..)

menisi nyt tämä aika äkkiä... nyt mä odotan sitä mammaloman alkua (syyskuun lopussa) vaikka ajattelin niin että jos tuntuu ettei jaksa niin elokuun lopun jälkeen voi jäädä hyvillä mielin saikulle koska kk:n ajan saa täyden palkan, mutta antaakohan ne pelkän väsymyksen takia saikkua raskaana olevalle? ku mulla on raskaus menny kaikin puolin niin hyvin että en usko että saisin saikkua jos sanoisin vaan että enpä jaksa enää olla töissä... toisaalta on kiva olla töissä kun aika kuluu joutusammin mut kun mulla menee kaikki voimat siihen, kotona ei jaksa sitten kun pakollisen. (vali vali...)
 
Kiitos kaikille toivotteluista, koetetaan pitää tahti rauhallisempana... :whistle:

tupuna21 piti vaan kommentoida, että tuota panacodia saa käyttää raskausaikana, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Varmistin lääkäriltä sen vielä viime raskaudessa. Tietty sirdalud on sellainen hieno tehoste siihen lisäksi, mutta kyllä tuo särkylääkekin hieman auttaa... Koetahan jaksaa! :hug:


thor ja rinsessa 29+4
 
Ihan tavan vuoksi :D Rv 28+0 täynnä!!! :heart: Ja tässäpä uutta päivitystä pömpöttimestä :heart: :D


Täällä hoidellaan jälkikasvua kotosalla! Töihin en siis eilen päässytkään, tosin se nyt ei juuri haitannut :whistle: ;) Mutta mieluummin sitä nuo ipanat terveinä pitäisi...vallankin kun reissuun enää viikko!! :eek:
Hieman alkaa jännittää meneekö kaikki loppujen lopuksi hyvin ja päästään lähtemään!!
Onneksi meillä tuntuisi nyt olevan pelkkä nuha-yskä joten ehkäpä se tästä viikossa helittää!! Kurjasti vaan omakin kurkku kutisee...teellä+hunajalla sitä yritän tässä nyt lääkitä :/

Tupuna täällä myös yksi erittäin kova makean perään :whistle: Tai pullat ym. leivonnaiset saa olla kyllä rauhassa mutta suklaa ja namit, ai että :p Niitä menee joka päivä...ainakin muutama :ashamed: :saint:

Thor
huppista sentään!! :eek: Koitahan ottaa tosiaan hissuksiin että tyttönen vielä jokusen viikon ehtii kasvaa!! :heart:
Tosin saattaahan sulla vaikuttaa suuresti tuo ettei edellisestä raskaudesta ole aikaa juuri mitään?! ;) Eikä välttämättä sitten kuitenkaan tarkoita sitä että vauva vielä syntyy!! Voi tietenkin kyllä ennen laskettua tulla kumminkin!

Nojoo...eikai sen kummempaa :D


 
Poks täälläkin eli 29+0. Viikon päästä on pienen juhlan paikka.

Nopeasti tuo aika kuluu, vaikka juuri nyt tuntuu, että vielä jäljellä olevat neljä työviikkoa on iäisyys. 20 päivää ei kuulosta niin pahalta. Nopeasti nuo menee. Suunnittelin kyllä jääväni lopuksi saikulle :LOL: Mutta tuskinpa jään kuitenkaan ellei mitään oikein kunnon vaivaa löydy. Olisi vaan mukavaa, jos riittäisi energiaa muuhunkin kuin työhön. Ja aiemmin ajattelin, että sikaflunssan takia pitäisi jäädä jo aiemmin pois, mutta ehkä se pahin epidemia vähän viivästyy. Jossain vaiheessa ajattelin, että heti elokuun alussa se alkaa pahasti mylläämään, mutta aika vähän olen tapauksia täällä päin kuullut.

Onkos muuten muilla mitään fiiliksiä siitä syntyykö lapsi ennen vai jälkeen lasketunajan? Jostain kumman syystä huomaan ajattelevani, että tämä syntyisi jo lokakuun puolella. Vaarallista tällainen ajattelu :)

Nyt äkkiä pikku levolle, kun lapset on leikeissään.

Emmama 29+0
 
Emmama: täällä toinen joka on vakuuttunut vauvan syntyvän jo lokakuussa :D Mun tuurilla tää ajoissa valmistautuminen johtaa siihen että meillä neiti pysyy masussa tonne joulukuun alkupäiviin saakka :LOL:

Jotenkin vaan hankala ajatella pitkälle menevää raskautta, kun edellinen kesti sen 32 viikkoa..Tottakai toivon että nyt päästäis AINAKIN 36 viikkoon asti :| se vauvatehoaika on niin rankka, että toivon nyt saavani tämän pikkuruisen suoraan syliin, viekkuun, tissille ja kotiin :heart:

Tänne ei kuulu oikeestaan mitään. Eli palaanpa taas kunhan on jotain raportoitavaa :D ens viikolla olis äitipoli, ja pääsee ultraan :heart:

Harhis ja potkuri, 26+3 (piti kalenterista tarkistaa :LOL: )
 
Poksumis kuulumiset täältä, rv 28 alkaa nyt!!!

Kuiskaten ihanan pinniksen olit vauvelille laittanut!

Söpöjooseppi ja Jennula voima :hug: teille molemille. Ihan uskomattoman näköset nuo sinun koipesi Jennula. Toivottavasti pääset nopeasti leikkaukseen synnytyksen jälkeen.

Itse poden täällä ikävää flunssaa. Panikoin heti kun ekat oireet ilmeni, että joskos se onkin sikainfluenssa, mutta ei kuumetta ainakaan ole tullut. Taitaa olla vaan perinteinen syysflunssa. Ikävää on vaan se kun mieskin sairastaa ja se on tietty aina mua PALJON kipeempi eli mä saan hoitaa sen, esikoisen ja koiran, vaikka pää olis kainalossa |O Ja sit se tietty valittaa ja äksyilee koko ajan kun kerta kipeä on :headwall: Mä en kestä sairastavia miehiä!!

Liina ja ötö 28+0
 
Täälläkin poksuu rv 29+0 :D

Kuiskaten;Ihana pinnis, ihan kateeksi käy kun ite ei ole voinut mitään laittaa valmiiksi kun vielä ainakin nyt kuun vaihteessa muutto ja jos se omakotitalo löytyy lähiaikoina niin kukaties vielä toinenkin muutto ennen kuin vauva syntyy :/

Emmama ; mulla vahva tunne että tuskin tämä ainakaan yliaikaiseksi menee, mutta toivottavasti ei kovin liian aikaisin synny =) Mulla kaks ensimmäistä menneet yli LA 1-2vkoa ja pojista toinen syntyi 3,5h lasketunajan jälkeen eli 40+1 ja kuopus 5,5h ennen LA eli 39+6, eli aika täsmällisiä poikia ovat olleet :D

Liina- ; täällä kans ollaan oltu syysflunssassa koko perhe jo vkon. Itekin ensin vähän säikähin että jos se onkin nyt "sitä" mutta ihan tavalliselta räkätaudilta vaikuttaa =)

Vauvan liikkeet on oikeastaan enää tönimistä ja puskemista, varsinaisia potkuja ei tunnu, eli taitaa olla tila käynyt jo vähiin. Eilen illalla tunsin pikku takapuolen tuossa navan päällä josta sai kiinni otettua :heart: Mulla maha ei tunnu olevan tiellä eikä paina mihinkään vaikka SF-mitta huiteleekin siellä yläkäyrän yläpuolella. Tosin ei kuopuksestakaan ollut lopuksikaan erityisemmin tiellä vaikka silloinkin viimisen mittauksen mukaan rv 36+ kohdunkorkeus oli jo 37cm.

Eipä tähän hätään muuta...

Onni ja pikku rääpäle 29+0
 
täälläkin vahva tunne et vaavi syntyy jo lokakuussa (tosin mun tuurilla tää sit menee 2 viikkoa yli), sisarukset syntyny molemmat ennen la.. esikoinen 39+4 ja kakkonen 38+4 :)

nyt en kerkee muuta kirjottaa, mut kaikkien kuulumiset luettu

tt ja pömppis rv 28+1 (+2)
 
Emmama, mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia siitä syntyisikö vaavi ennen vai jälkeen lasketun ajan. Johtunee varmaan siitä, että ensimmäistä tässä odotetaan.

Oho, kohta osa marrasmasuista ylittää jo 30 raskausviikon maagisen rajan!

Olipas ihana työpäivä! Pitkin päivää masuasukki ilmoitti olemassa olostaan pienin potkuin ja liikkein. :heart: Ei ole vaavi tainnut tässä aiemmin ollakaan noin aktiivinen päivällä. Töissä tulee istuttua koko päivä tietokoneella, joten olen nyt sitten vissiin töihin lomalta palattuani rehkinyt vähemmän, niin pikkuinenkin on ollut hereillä. Lomalla ollessani olin kokoajan liikkeellä, joko siivoomassa tai sitten kaupungilla talsimassa.

Esikko77 ja Möhköfantti 26+4
 
Heiss..

Tunnen oloni ulkopuoliseksi täällä mutta jos nyt jotain rustais pitkästä aikaa...

Raskaus on mennyt hyvin, poika kasvaa hienosti (eilen oli ultra jonka mukaan painoa oli arviolta 1066g ), sairauteni on tässä kiukutellut ja joudun nyt oleen erityis tarkkailun alaisena kun ravintoarvot ja leukkarit ainakin liian matalat, en muista mitä muuta oli. Tukos epäilyn vuoksi jouduin keskisuomessa yöpymään sairaalassa ravinto- ja nestetipassa, minulle ois kyllä kipulääke lihakseen riittänyt mutta lääkäri tahto varmuuden vuoksi jättää minut yöksi sinne, toisaaltaan tietty ihan hyvä mutta se reilu 60euron lasku vajaasta vuorokaudesta ei yhtään lämmittänyt mieltä.. :/ Huomenna lääkäri taas soittaa eilisiä labroja ja sit katotaan mitä tehdään, kortisoni jo menee täydellä annoksella, aloitettiin viime kuun alussa. Aamulla pitäis vielä pissanäyte käydä viemässä mutta ei sille soitolle varmasti tulokset kerkeä, tänään kun esikoinen piti kouluun kävellen viedä niin en voinut tänään näytettä käydä antamassa.

Väsymys on aivan kamalaa, joka voinee johtua myös raskaudesta mutta myös noista huonoista veriarvoista, töitä pitäis jaksaa tehä mutta tuntuu ettei jaksa, selkäkin tulee kassalla tosi kipeäksi, tänään viimesellä tunnilla tuntui että nytkö tuo muksu meinaa syntyä kun jomotti alapäähän oikein kunnolla kun selän takia seisten koitin töitä tehä..

Sori tämä avautuminen..

Olen siis entinen Ninnuli (vaihdoin nikkiä, en tykännytkään ja koitin vaihtaa samantien takas niin ei anna vaihtaa joten tähän nyt tyytyminen )

rv 27+1
 
Iltaa... taas tullut mukavasti juttua.

Täällä ei mitään tuntemusta, että tulisi ennenaikojaan... mulla on kolme laskettua aikaa tiedossa, menkkojen mukaan, ultran mukaan ja enneuneni mukaan =) , josko joku niistä osuisi kohdilleen, mut marraskuulle menis jokatapauksessa, jos niihin on luottaminen.

Liikkeet on enemmän möyrimistä ja mönkimistä kuin potkuja... olisko käynyt ahtaaksi yksiö?

Kuiskaten 26+3
 
Hei taas kaikille B)

Jennulalla tosi kipeännäköiset nuo jalat, joten ei muuta kuin voimia :hug:

Täällä oli eilen aivan kamala päivä...olin auto-onnettomuudessa. Autonkuljettajamme ajoi 100 kilometrin tuntinopeudesta autoletkan perään. Auto tietenkin lunastuksessa! Onneksi oli takapenkillä, koska tein samalla paperitöitä, mutta sanotaanko et kylläpä sattui vatsaan kun turvavyö tempaisi iskusta! Kaikki tapahtui kuin hidastetussa filmissä. Shokissa tajusin kuitenkin sen et tarkistin samantien et vuodanko verta. No en onneksi vuotanut yhtään. Vatsaan sattui ja ajatus siitä et vauva on pääalaspäin oli kauheeta. yritin töniä masua et olisin saanut elonmerkkejä. Pientä liikettä tuntui, mutta ei vielä vakuuttanut. Siitä sitten ambulanssilla sairaalaan. Mies tuli heti kun ehti paikalle ja yhdessä saimme varmistuksen et vauva voi hyvin. Ortopedi oli kuitenkin sitä mieltä, että onnettomuudella voi olla vaikutusta loppuraskauteen ja synnytykseen, koska eivät voi raskauden takia kuvata paikkoja.
Tällä hetkellä niskat on jumissa, kamalat vyönmustelmat ja lantio hellänä, mutta onneksi vauvalla on kaikki hyvin. Oli ultran mukaan kasvanut kahdessa viikossa 300g ja painoa nyt n. 1000g.

Muistan katselleeni mainosta raskaanaolevien turvavyönmuuntajasta ja miettineeni et tarttenko sellaista. Huomenna menen ja ostan sen. Jos teissä on ystävät sellaisia, jotka autoilevat paljon, hankkikaa ihmeessä, sillä se voi pelastaa vauvanne!

Indo ja Ebba 26+3
 
Indo, hui, jopas olet ollut kovassa koettelemuksessa. Onneksi kaikki oli teillä kahdella hyvin! Toivottavasti kaikki menee myös loppuun asti hyvin! :hug:

Mikäs tuo turvavyönmuuntaja on? En ole koskaan sellaisesta kuullutkaan.

Esikko77 ja Möhköfantti 26+5
 
Hui, hui, hui Indo! :eek: Onpa sinulla ja Ebballa ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin kaikilla! :hug:

Mulle myös joku suositteli turvavyönalentajaa (puhui muistaakseni tuolla nimellä ), mutta eipä tuota tule näin saikulla paljoa ajeltua. Se mielestäni vetää sen turvavyön alemman lenkin alemmas, ettei ole suoraan siinä masun päällä painamassa.
Ja tämä asia on kyllä mietityttänyt, varsinkin kun juuri pienten hedelmöittymisen aikaan ajoin komiasti auton ympäri omaa tyhmyyttäni. Toisaalta olenkin naureskellut, että taisi se tölväisy tehdä eetvarttia, koska parin viikon päästä huomasin olevani raskaana. :whistle:

Täällä myös henkisesti valmistauduttu synnyttämään ennen marraskuuta, mutta tuollainen viimeistään rv 38 synnyttäminen onkin kaksosraskauksissa ihan normaalia. Toivottavasti nyt päästäisiin lokakuulle asti... :whistle:

( . ) Eilen tyhjennetty Ikean lastentarvikeosasto ja äitiysavustukset tuli ja meni. :ashamed: Mutta kyllä nyt on kaikkea. :D Tänään sitten äippäpolille katsomaan taas, miten ne meidän jätkänpätkät siellä jakselee.


 
:wave:

indo: :hug: onneksi ei käynyt pahemmin!! Taidan kanssa lähteä turvavyö kaupoille!

valkolilja: :D mutta vaika rahat menikin niin on varmasti ihanan näköistä nyt =) pistä kuvaa!

Esikoinen syntyi la. ja tosiaan mulle ne synnytys supistuksetkaan ei tuntunut missään ja olin aika pitkään kotona..enkä varmaan ois lähtenyt mutta äiti kiljui puhelimessa että MEE JO,supistuksia tullut siis 9 tuntia kotona jo :D no sairaalaan ja suoraan saliin!
sen takia vähän ehkä jännittää mitä tapahtuu tämän kanssa,osaanko lähteä ajoissa sairaalaan? jne. Meiltä matkaa sairaalaan kuitenkin n.70km ettei ihan viime tippaan viittis jättää,ettei joudu synnyttää linkkaripysäkillä!

Täällä kaikki hyvin,mutta selvästi supistuksia tulee enemmän kun kotona oon,eilen illalla rupesin laskemaan että tunnissa tuli yli 10 mut ei onneksi kestoiltaan pitkiä!

nyt syömään aamupalaa,tyttö huusi aamulla 04.15 ÄITII, ÄITII...ÄÄÄIIIITIIIII |O

Niina
 
indo hyvä että sulle ja vauvalle ei käynyt kuinkaan :hug:

Kiva kun omalta osalta tuleva muutto sujuu aika kevyesti koska kaupunki suostuu kustantamaan meille muuton kunha ite vaa soitetaan tohon yhteen muuttofirmaan josta saadaan sitte muuttomiehet avuksi..ite ei tarttekko vaan pakata kamat ni he hoitaa sen kantamis puolen.

Huomenna ois taas pojalla aika lasten ja nuortenpolille,saas nähä mitä siel tällä kertaa tehää kun tunti täytyy sitä varte varata aikaa siellä olemiseen.
 
Hui kauhia indo :eek: :eek: Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin, hirvittävä tilanne!! Vauhti on ollut kyllä hirmuinen joten suojelusenkeli ollut mukana :heart:
Itse joskus peruutin toista autoa päin ja siinä ei vauhtia ollut tietystikkään nimeksikään mutta sekin törmäys tuntui komeasti niskoihin...saati tuollainen!!! :eek:

Ninnuliinille/Sagittarius kovasti halauksia :hug: Toivottavasti loppuraskaus sujuisi hyvin :heart: Etkö saisi sairaslomaa loppuajaksi jos töissä käyminen alkaa olla epämukavaa etkä jaksa? Onko sinulla jokin perussairaus vai mistä vaivasi johtuvat? Hirmusti jaksuja :hug: Ja ikävää jos tunnet olosi ulkopuoliseksi :(
Monia nimiä tuolla listassa kyllä on joista en muista kuulleeni mitään mutta sinun nimim. kyllä muistan =)

(.) Flunssa se sitten iski minuunkin :( Huomenna pitäis yrittää kumminkin jo töihin |O Ääh, toivottavasti menis ohi pian!!

Jennyli 28+1
 

Yhteistyössä