*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Hei,

teidän juttuja on kiva lueskella, mutta miten sitä on itse niin laiska aina kirjoittamaan... :ashamed:

Rokote on täälläkin aiheuttanut päänvaivaa, koska ehdin luultavasti sen saada ennen synnytystä, mutta nämä uutiset sen sivuvaikutuksista on kovasti pistäneet miettimään. Kaipa tässä tilanteessa täytyy valita kahdesta se pienempi paha, eli mietiskellä sairastumisen + jälkitautien riskiä ja toisaalta rokotteen _todennäköisiä_ riskejä.

Linea negra näkyy mutta on vaalea ja melkein menee jo rintoihin asti. Hui kun joku sanoi sen ennakoivan lähellä olevaa synnytystä! :eek: Ainakin mulla se vanha uskomus tästä viivasta pitää paikkansa, koska poikaa odotellaan. (Tai sitten tyttö saa tosi hienoja rokkibändibodeja ja -paitoja jne. :LOL: )

Tämä on kyllä ollut erittäin poikkeuksellinen syksy, koska jouluvalmistelut on jo melko pitkällä ja yleensä ne tahtovat jäädä viime tippaan. Lahjoja on hankittu ja lähes kaikki on suunniteltu valmiiksi. Olen myös arkarrellu paljon, mm. kortteja. Vauvarukka on varmaan ollu ihan liimahuurussa tuolla mahassa. =)

Oletteko muut päässeet jo henkisestikin äitiyslomalle? Itsellä pyörii työasiat vähän väliä mielessä ja eilenkin setvin puhelimessa yhtä vaikeaa tapausta, vaikka sijaisellehan ne kuuluisivat. Asiaa vielä pahentaa se, ettei tämä sijainen ole tykätty työpaikallamme...

Ludde 35+1
 
Anilja ymmärrän sun olotilan, mulla esikoisen aikaan jouduin osastolle rv39 raskausmyrkytysepäilyn takia, ja vihjailtiin että vauva kainalossa pääsen sieltä pois. Eikä mitä, olin siellä vähän yli vuorokauden seurannassa ja pääsin kotiin "tyhjin käsin"! |O että mua keljutti silloin... tolkutin silloin itselleni että tärkeintä että kaikki oli vauvalla hyvin mutta minkäs sitä pettymyksen tunteelle silti pystyi! (Onneks tyttö syntyi sit 40+3).

Rokotteesta mä emmin taas vaikka eilen olin sitä mieltä että otan sen... :headwall:

Isyyslomasta mies pitää joko viikon tai sit kaksi heti alkuun.

Viime yönä nukuin ihmeen hyvin, nyt ihan pirteä olo, pitää tänään puuhata kaikkea kun on virtaa! huomenna saattaa olla taas eri olotila...

Nunneliini 36+1
 
Täällä on tuo vauva ollu aika hiljanen nykyään,sillon tällön tulee potku jos toinenki mutta on kyllä rauhottunu kummasti.

Viime yön supisteli taas lähes kokoajan ja sama jatkuu nyt taas..sais tapahtuu kyllä jo jotain jos on tapahtuakseen kun on jo näin kauan supistellutkin kipeesti.

 
zera lähinnä tuota vanhaa uskomusta linea negrasta meinasin, et kuinka hyvin pitää paikkansa.. :D täällä ku ei tiedetä kumpi tulossa eikä itsellä ole tuntemuksia suuntaan taikka toiseen.. :)

Onnea tämän päivän poksujille.. :)

TB 37+1:heart:
 
!!!POKS 37+0!!!

Neuvolassa tänään käyty. Kaikki ok. Samoin kun edellisellä viikolla: pää jo syvällä lantiossa, mutta tuntuisi edelleen liikkuvan.

Eilen illalla oli suht säännöllisiä suppailuja noin vartin välein ja kesti sen reilu parisen tuntia. Eivät olleet kovinkaan kipeitä ja loppuivatkin sitten. Yöllä supisteli muutamaan otteeseen, mutta en niiden takia heräillyt. Mulla taas yöt pelkkää valvomista. Nukahdan hetkessä ja nukun sellaiset 4 tuntia, jonka jälkeen valvon 2-3 tuntia. Ei vaan tule uni. Pissallakin saa jatkuvasti ravata. Mä oon enemmänkin kun valmis saamaan tän mukelon ulos!!! Liikkuminen hankalaa, sattuu ja ahdistaa :ashamed:

Kamalasti on alkanut ruoka taas maistua, enemmän ja enemmän. Tekee koko ajan mieli jotain! Paljon on kulunut omenoita ja satsumia :p . Mulla pitäs rajoittaa jopa noitten hedelmien syöntiä tän raskausdiabeteksen takia, mut ei vaan oo pystynyt! Onneks sokerit ollut kohdallaan. Neuvolasta tullessa iski kamala tärinä päälle. Aamupalasta oli jo aikaa ja silloinkin söin vaan jugurtin (paljon sokeria). Nyt sitten arvasin, et matalista sokereistahan tuo olo johtuu. Nyt alkaa hieman hellitää syönnin jälkeen. Jännä kun oli kamala ruokahimo, mut ei edes nälän tunnetta!

Linea negra Mulla ollut aiemmissa raskauksissa aika alusta lähtien ja navasta ylöspäin kivunnut. Ed. poikia. Nytpä ei juurikaan oo mitään viivaa näkyvissä vaikka poikahan tääkin vissiin on :heart:

Rokotteesta Mä haluan sen rokotteen ehdottomasti, mutta vasta synnytyksen jälkeen!!! Kuulun riskiryhmään eli saan sen joka tapauksessa aikaisin. Lasten rokottamisesta en osaa sanoa juuta enkä jaata vielä... Ei sen puoleen. Meidän terkka ei edes tänään puhunut mitään koko rokotteesta! :eek: Aika jännä...

Mitäs muuta... onnea poksujille, jaksamisia suppailijoille ja muille kipuilijoille!

Todella jännää, kukahan saa nyytin seuraavana... omanapaisena toivoisin sen olevan minä :D
 
Täällä varmaan roikutaan iankaiken. Viime viikolla rv 37 ei neuvolalääkärin mukaan ollut tapahtunut kohdunsuulla tai vauvan laskeutumisessa mitään editystystä. Olenkin mielessäni siirtänyt vauvan odotetun synytymäajan lasketusta ajasta kaksi viikkoa yliaikaiseksi (sittenhän viimeistään käynnistetään...)

Olin eilen menossa kauppaan, niin auto levisi kesken kaiken 100km/h tunnissa nopeudessa. Hukkasen kyllä pelästyin, että joku ajaa päälle, kun auto sammuu iltasella vilkkaasti liikennöidyllä tiellä. Eli otan takaisin kaikki kauniit sanani taannoisista perheille sopivista autoehdotuksista. Tuo meidän Renault Grand Scenic kun on vähän ajettu ja merkkiliikkeessä huollettu ja vain muutaman vuoden vanha... Siinä sitten tien vieressä odottelin hinausautoa ja vain yksi ystävällinen ohikulkija pysähtyi ja tajosi apuaan. En vielä tiedä mikä hajosi, mutta maksanee taas omaisuuden :headwall:
 
Hei jälleen!

Oli pakko tulla kommentoimaan tuota Manduka-kantoreppua. Ostin kesällä kun oltiin lomalla Suomessa. Aika kallishan se oli, vielä kun halusin erikoisvärillä. Jo nyt kuitenkin ollut tosi tarpeen kun kannettiin siinä nukkuvaa nelivuotiasta Singaporen formuloissa. Tyttö painaa jotain 16,5 kg ja mies kehui et ei tunnu yhtään. Testasin itse kakrua kesällä kun masu ei ollut niin suuri ja tuntui tosiaan mahtavan kevyeltä kun kaikki paino kohdistuu tohon lantioon. Uusi vauveli olisi tarkoitus opettaa siihen lähes syntymästä asti (ohjeessa sanotaan et 3,5 kg lähtien, mut kaupantäti sanoi et voi laittaa täysiaikaisen vauvan, vaikka paino ei täyttyisi). Kahdella ekalla oli BabyBjörn-rintareppu ja käyttöikä jäi kesävauvoilla tosi lyhyeksi. Yksivuotis kesänä eivät sitten siinä enää viihtyneet ku tauko oli liian pitkä ja kävelyn opettelu käynnissä!

 
Eli poksumassa täällä rv 37+0!! :heart: :heart: :D
Ja samalla tuoreimmat neuvolakuulumiset...

Rv 37 (36+1)
Rr 116/82 (128/86)
Hb 137 (-)
Paino +500g (-700g)
Pissa puhdas
Sf 33 (33)
Rt (rt)
Liikkeet ++ (++)
Syke 120-150 (150)

Kiva käynti ja kovasti tuli taas juteltua omista ajatuksista, jaksamisesta, miehestä ja vaikka mistä :whistle: =)
Puhuimme myös huolestani liittyen lapsen kokoon joka aiheuttaa mulle kuitenkin paljon lisästressiä ja sain heti lähetteen painoarvioultraan jota ei siis lääkäri viimeviikolla kirjoittanut! :eek: :D
Jipii, ette arvaa mikä helpotus ja kivi sydämeltä tippui!! Mitään syytä eikä hätää ei ole mutta mä oon vaan saanu kehiteltyä itelleni tän stressin...ihan siitä että kaksoset oli syntyessään niin reippaan kokoisia!
Ja ensi maanantaina pääsen sitten murua masuun kurkkaamaan :heart:
Muuten kaikki oli masussa hyvin. Pää liikkuu vieläkin joten kiinnittynyt ei ole.

Sikainfluenssarokotteet sapuu tänne perjantaina ja ensitiistaina täytyis sitten olla päätös tehty ottaakko vai ei. Edelleen vatvon ja vatvon enkä tiedä mitä tekisin |O
Kovin oli vähäsanainen ja tietämätön tuo meidän terveydenhoitaja eikä antanut kyllä minkäänlaista tukea päätökselle. Ei edes sitä onko muut äidit olleet kuinka huolissaan tai ottamassa rokotetta :kieh:
Vaikeeta!!! |O

Thor nytpä kävin linkin lukemassa ;) Mä luulen että meidän loppuraskauden sekstailut oli tässä :whistle: En ole vieläkään toipunut eilisestä :LOL:
Mahaa supistelee ja kiristelee monen viikon edestä ja alapää on turvoksissa, häpyluu kipeä ja paineentunnettakin löytyy :whistle:
Olo on senverran epämukava että en kyllä tällaista jaksa...oli niin mukava olla ennen eilistä :whistle: Vaikka täytyy sanoo että todella nautinnollistahan 'sekin' oli isoine 'oineen' ;) :p
Noh, mutta eiköhän tämä tästä taas :D

Isyyslomasta senverran että meillä mies pitää vissiin 2vkoa ja loput myöhemmin. Isäkuukautta ei pidä.

Jennyli+nappula rv 37 :heart:
 
LINEA NEGRASTA, mulla on ollut kaksi kertaa napaan asti, kerran rintojen väliin asti ja tämänkin kanssa tullut rintojen väliin saakka, kolme tyttöä on siis jo ja epäilen juurikin tuon viivan vuoksi että tyttö tämäkin :D
Synnytystapa-arvio loppuviikosta, onkin ensimmäinen laatuaan mihin joudun, käydään kuulema läpi samalla edellistä synnytystä, vaikka ei mulla mitään traumoja siitä jäänytkään, kun hengissä selvittiin molemmat, minä sekä vauva. Mutta tuleepa käytyä, kannattaahan nuo tutkimukset ottaa mitä kerran tarjotaan.
Viime yö oikea painajaisten yö, synnytin aivan valkotukkaisen tytön kuolleena ja kun lähdin sairaalasta niin emokarhu ja kaksi kettua hyökkäsi kimppuuni ja alkoivat purra ja kaluta käsiäni :/ Koko päivän on ollut jotenkin ahdistunut olo unesta :(

PP+pikkupupu 35+4
 
Ludde, mullakin pyörii vähän väliä työasioita mielessä eli tunnustan, että en ole vieläkään täysin henkisesti äitiyslomalla. Tosin lomani alkoi vasta alle viikko sitten, joten kai siihen jokunen aika menee, että pääsee kokonaan irti työasioista. Pidän nimittäin tosi paljon työstäni ja työpaikastani.

Koko päivä on pesty pyykkiä sekä silitetty vaavin vaatteita ja lakanoita. Kovasti tekisi jo mieli pikkuruista pitää sylissä. :heart: Huomenna lääkärineuvolassa selvinnee mikä on tilanne ja kuinka kauan pitää vielä odotella.

Masussa taitaa olla jumppatuokio parhaimmillaan, sillä niin kovia muljahduksia tuntuu nyt olevan. Pakko mennä sohvalle makoilemaan, kun koneen äärellä ei kykene nyt oikein olemaan.

Esikko77 ja Möhköfantti 35+4
 
Unohtui kommentoida vielä...

Isyyslomaa meillä mies pitää 2 viikkoa ja yhden sitten hiihtoloma-aikana. Ollaan siis silloin lähdössä Egyptiin. Sikäli mikäli kaikki menee hyvin =)

Manduca Enpä ollut tällaisesta kuullutkaan! Meillä myös ollut käytössä (hyvin vähäisessä sellaisessa) Baby Björnin rintareppu. Ei ainakaan kovin mukava kantaa, mutta menetellyt ne muutamat kerrat... Nyt kävin tutustumassa netin kautta tähän Manducaan ja ihastuion aivan täysillä! Meillä mies ohimennen puhunut, että joskos sellaista selkärinkkajuttua miettisi. Mä en oikein ole lämmennyt, mutta täähän muuttaa kaiken. Voi kantaa edessä sekä takana, sopii ihan vaaville ja sit jo isommallekkin!!! Mahtava!!! Vähän kyl toi hinta kirpasee jos sitten ei tule käytettyäkään paljon, mutta siltikin. Etenkin tonne Egyptin reissulle tää ois tosi kiva :) . Tuhannet kiitokset vinkistä :hug:

Lahopäinen EDTA 37+0 (pakko hehkuttaa tätä :D )
 
Heippa kaikki! Mäkin käyn joka päivä lukemassa kuulumiset, mutta oma kirjottelu jääny vähemmälle. Kävin tänään anestesialääkärin juttusilla ja meiän pienen aarteen synttäripäiväksi vahvistui ensi viikon to 29.10 (silloin tasan 39+0)!! Ajatella, että ens vkolla on vihdoin nyytti sylissä!!! :heart: Johan häntä on kyllä odotettukin niiiiin monta vuotta... !

Isyyslomaa meillä pidetään se kolme viikkoa, kun kaikki ainakin sanoo että leikkauksen jälkeen tarvii kyllä apua ja että toi 3vkoa menee ihan opetellessa muutenkin, kun esikoinen kyseessä.

Onneks mun ei tarvi vaivata päätäni tolla sika-tauti-rokotteella, koska siitä ei oo vielä neuvolassa puhuttu mitään niin empä ehtisi sitä raskausaikana saamaankaan enää.. En kyllä tietäs yhtään ottasinko vai enkö. Todennäköisesti en..

Hirveä ummetus vaivaa täälläkin, oon nyt Levolacia vedelly jo kolme päivää ja ylävatsa on tosi kipee, toivottavasti rupee pian toimimaan. Olo on aika kauhee... Plussapallo-olo kun on muutenkin niin saati että kaikki sapuskakin jää jumiin.. :whistle:

Kivaa kirpakkaa syyspäivää kaikille!!!! :hug:
t.sandy 37+5
 
Itse liputan trikoisen liinan puolesta kantamisessa. Kannoin aika painavaa poikaani siinä vielä, en kyllä muista meidän liina merkkiä...Manducaa en kokeillut, mutta trikoinen liina siis kokeilluista eniten mieleen, sitten mulla on sellanen kantopussi :D
 
Moikka ! :wave:
Kaikkien kuulumiset luettu :wave:

Meillä vauveli voi hyvin, syö ja nukkuu :heart:
Tänään kävi terkkari, poisti multa tikit, punnitsi, ja tarkasti vauvan.. Kaikki ok, poitsu painoi jo 3kg, joten ainakin maito riittää hyvin :D

Saadaan aloitta jo ulkoilu pienissä erissä, pitää jo tänään käydä mutka ulkona :)

:wave: kaikille, ja tsempit viimeisille viikoille ! :flower:

pikkuruinen ja poitsu 8 pv
 
pikkuruinen kiva kuulla teidänkin kuulumisia ja kiva että poika kasvaa hyvin.

Täällä vaan supistaa ja supistaa lähes kokoajan kipeesti mutta kun ne ei ole säännöllisiä niin ei viitti ees näytille turhaa lähtee kun kotiin mut kummiski passitetaan.
 
Täällä käyty tänään neuvolassa. Kaikki muuten ok mutta verenpaineet huitelee pilvissä 154/103 |O Nyt joudun mittaileen paineita kotona ja meen ylihuomenna uudestaan neuvolaan. Toivottavasti ei mitään raskausmyrkytystä pukkaa, on ihan tarpeeks ollu mutkia matkassa tässä raskaudessa.

Niin ja toinen mikä vähän laitto miettimään oli pieni sf mitta eli 29cm. Oli viimeks kylläkin 32 ja neuvolantäti sano et vauva on laskeutunut jo alemmas et saatttaa johtua siitä...

Kohta meillä kaikilla on pienet nyytit, ihanaa

Ellen ja rontti 36+5 :heart:
 
Linea negra, mulla ei ole ollut ainoassakaan raskaudessa tuota, ja on siis tyttöjä ja poikia.
Joku tuolla aiemmin kirjoitti, että ennakoi tulevaa synnytystä, jos ylettyy korkealle. Linea negrahan ei tätä ennusta, vaan takamuksessa ;) on sellainen lilan värinen viiva (siis pakaroiden välissä), joka nousee yhä korkeammalle synnytyksen lähestyessä.

Nyt siis naiset peilillä kurkkimaan, näkyykö tuollaista :kieh:
Mulla tuo viiva on näkyvillä, en nyt ole tosin hetkeen katsonut, missä se menee...

Tänään on ollut ikävän kipeä olo. Jalkoja ja selkää särkee enemmän kuin normaalisti |O Ja hommia olisi tehtävänä. Puukuormaa pitäisi purkaa ja miettiä samalla, mitä tavaroita sitä veisi vuokrakämppään... :headwall: Meillä siis vuokrakämppä tän talon lämmitysongelmien takia ja sinne pitäsi ainakin talveksi muuttaa. Asunto on kyllä ihan lähellä. Oikoen pyörätietä pitkin on ehkä noin 400m, autolla puolisen kilometriä.

Mutta muuten tuo muuttaminen on ihan suosta :headwall: Raahata nyt tavaroita 72 neliön kämppään pian 8 ihmiselle. Ja mitä sitä sinne vie???
Sitten on tavaroita siellä ja täällä, ja aina tietty joku on väärässä paikassa.
Pyykkikonekaan ei taida mahtua sinne, joten pyykkäys tapahtunee täällä. Homma sekin, jos pitää joka päivä ravata pyykkihommissa täällä. No, onneksi sentään talvella tulee vähän vähemmän pyykkiä kuin kesällä.

Sikarokotteesta: todennäköisesti otan sen, jos vaan ehdin. Saapahan vauvakin sitten suojaa eksksi puoleksi vuodeksi. Meillä on kuitenkin noita koululaisia, jotka kuskaa tauteja kotiin, niin en taida ottaa riskiä, että minä tai vauva sairastutaan.
Mulla kun menee ihan tavisflunssassakin helposti kurkku tukkoon, niin että ilma ei kunnolla kulje, niin hirvittää tuo sikaflunssa , joka helposti iskee just hengitysteihin.

Ja kun oon sairastanut kausi-influenssan 03, ja oli siis tosi rankka, niin ihan kauhistuttaa ajatus, että raskaana ollessa saisi tuollaisen. Ei kiitos.

Fiona ja masu 34+5




 
Mua kauhistuttaa koko rokotus.Mistäköhän lukasin, tais olla linkkinä tuolla mitäs nyt puolella että aika moni terveydenhuollon ammattilaisist kieltäytyy niin ööö ..uskaltaako sitä sitten ihan tavis ottaa :ashamed: . Mä olin jotenkin siinä luulossa että noitten terveydenhuollon puolen on otettava se, ei kai se sitten sielläkään ole pakollista...

..ku tietäskin että se on tarpeellinen eikä mikään "paha" rokote niin ottasin kyllä...mutta...mutta...en nyt tiedä kyllä yhtään...
 
No tuolla on siitä rokotteesta taas jotain
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1547406

mutta miksi who suosittelee raskaana oleville ei adjuvanttia sisältävää rokotetta ja suomessa jaossa juuri se jossa tätä on...missään ei selosteta mitä tämä aine tekee ja miksi sitä ei suositella raskaana oleville?

eli näin sanoo who
"Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee pandemiarokotusta kaikille raskaana oleville. Suosituksessa todetaan, että paras vaihtoehto ovat ilman adjuvanttia eli tehosteainetta olevat tavanomaista kausi-influenssarokotetta vastaavat pandemiarokotteet. Jos näitä rokotteita ei ole käytössä, WHO suosittelee rokottamista adjuvantillisilla rokotteilla.
Euroopassa ei ole laajassa käytössä pandemiarokotteita ilman adjuvanttia. Tällaisia rokotteita valmistetaan ja käytetään lähialueistamme Venäjällä, mutta venäläisille rokotteille ei tulla hakemaan myyntilupaa Euroopan lääkevirastosta.


 
Neuvolalääkärillä käyty koko arviossa ja vähän oli lääkäri et "jaa, että suako muka vauvan koko huolettaa..." No ei se sillain huoleta kun tiedän että isokin mahtuu syntymään, mutta kyllä mä haluun tietää jos kunnon jätti tulossa. Lääkäri meinas että ei tää mikään valtava ole muttei pienikään. Ilmeisesti saan läheteen Ä-polille sitten laskettuna päivänä eli kahen vkon päästä jos ei sitä ennen synny. Ja uskon että syntyy ja niin epäili lääkärikin. Viime torstaina vauva ei ollut vielä laskeutunut ja nyt pää oli ihan alhaalla kuten epäilinkin kun sen verran on viime päivinä vihlonut häpyluuta. Kohdun suu oli vielä kiinni, mutta uudeelleensynnyttäjällähän se voi aueta silti hetkessä, joten siitä ei voi päätellä mitään.

Pelagia
; mua pelottaa kans tuo että joku kuolee ku meijän vauva syntyy :/ Joka kerta(4krt) on ollut synnytyksen lähellä sukulais/tuttavapiirissä joku kuolintapaus... Mun rakas mummuni kuoli nyt Juhannuksena ja toivon ettei kukaan muu kuole enää... Mutta niin se elämänkulku menee....

Mulla on ollut joka kerta päivä tai kaks päivää ennen synnytystä masussa tosi rauhallista ja liikkeitä on pitänyt laskea. Olo ollut muutenkin levoton ja ruoka ei maistunut, siitä olen tiennyt aina että lähtö tosi lähellä. Sitä oloa odotellessa :D

Onni rv 38
 
Heissan kaikille ja isot onnittelut jo vauvautuneille! :flower:

Niin se laskettu aika meillä kaikilla lähenee, käsittämätöntä kuinka nopeesti tää aika on sitten kuitenkin mennyt! Omassa mahassa ei vielä mitään tuntemuksia siitä että sieltä oltaisiin kohtapuoliin tulossa, toivottavasti kuulun niihin Thorin mainitsemiin ohituskaistalaisiin.. :D
Sinänsä oma olotila on suhteellisen hyvä, eli ei supistuta, nukun suhteellisen hyvin vielä jne. Toki masu jo painaa mutta hyvin pystyy yhä liikkumaan ja puuhastelemaan kaikkea.

Reilu viikko sitten oli vika neuvolalääkäri ja ultran mukaan toukka painoi reilu 2,8kg (rv 35+5) eli syntymäpainoksi lääkäri arvioi 3,8-3,9kg. Jotain tuon suuntaista ajattelinkin sillä itsekin olen syntyessäni ollut 4kg:nen. Toivottavasti ei kuitenkaan hirveästi mene yliaikaiseksi jottei mene hirveästi yli 4kg:seksi.

Isyysvapaasta meillä ollaan suunniteltu niin että mies on kotona viikon synnytyksen jälkeen ja sitten joulun aikaan säästellään loput, näin sinne vuoden vaihteeseen saa pyhien kanssa kolmisen viikkoa lomaa! :D
Sellaisen asian muuten hokasin ja tarkistinkin Kelasta, että kun isyysvapaa on 18 arkipäivää ja Kela laskee arkipäiviksi kaikki päivät ma-la väliltä niin se ei kuitenkaan tarkoita sitä että tuosta 18 arkipäivästä täytyisi kolme olla lauantaita.. Eli jos pitää esim. viikon pätkissä niin kannattaa hakea isyysvapaa rahaa vain ma-pe väliltä (ellei sitten työ ole myös lauantaityötä) niin näin ollen isä saa vapaata 3 viikkoa ja 3 päivää.. Toivottavasti joku ymmärsi tästä minun sepustuksesta tän itse pointin... :attn: :D

Mukavaa loppuodotusta teille kaikille kanssa odottajille, mielenkiinnolla seurataan että kuka on seuraavana vuorossa!

Päksy + toukka rv 37+2 (täysikäisiä ollaan siis oltu jo pari päivää, JEI!! :LOL: )
 
tuosta kuolemasta niin täälläkin hieman pelkoa ilmassa että kuka. Esikoinen kun syntyi niin kuoli silloisen mieheni nuori serkku, pelasi venäläistä rulettia :( , pojan syntyessä en kyllä muista kuka mutta oisko ollut joku suvun vanhemmista . Isäni kun kuoli vasta 32 vuotiaana, syntyi serkkuni ja nyt keväällä kolme tuttua sai vauvan ja aivan ihana ystäväni ja monen monen muun ystävä kuoli siinä ratsastus onnettomuudessa. Minulle sinällään ei ottaisi koville jos vanhoja ihmisiä kuolee, se on luonnollista :saint: ...nuo nuorten kuolemat ovat ne minkätakia pelkään...Minun läheltäni on kuollut aika monta alle 35 vuotiasta, ja ne on ihan kamalia aina...se on vaikea ymmärtää... :'( ...toki kun vanhempi elämää nähnyt ihminen kuolee jää ikävä ja saattaa itkukin tulla mutta tietää ainakin useimmiten sen että iäkäs ihminen on kerennyt elämään sen elämänsä ja kokemaan asioita...


Kauheen herkkä päivä...taidan mennä tytsyn kaa sohvalle kattoon eläinlääkäriä
 
pikkuruinen , kiva kuulla teidänkin kuulumisia ja ihanaa, että siellä voidaan hyvin!

Voihan itku, tää raskaus herkistää väkisinkin... Katselin tuossa tämän päiväisen Sairaalan jakson ja itkuhan sieltä tulla tupsahti, kun sitä synnytystä seurasin. Samaan aikaan alkoi taas masuasukki aikamosen monotuksen, tuntui jopa kylkiluissa. Ihana tietää, että masussa voidaan hyvin. Meillä kun on tuo vaavi ollut yleensä sitä vähemmän liikkuvaista sorttia.

Mies tuossa viikonloppuna repesi ihan täysillä, kun meikämamma alkoi leffaa katsellessa itkemään vaikka mitään 'nyyhkykohtausta' ei juuri siinä kohtaa ollutkaan. Ihmettelin vähän itsekin moista vollotusta. Olisiko sitä näin loppuraskaudessa tullut sitten entistäkin herkemmäksi?

Esikko77 ja Möhköfantti 35+4
 
Pakko tulla valittamaan lantion magneettikuvauksen tuloksista! Eri lääkäri sit soitteli noista tuloksista ja sanoi, että jotkin lantion mitat on ahtaampia kun normaalisti. Lähetteen antanut lääkäri sanoi, että jos mitat on ahtaat mennään automaattisesti sektioon. Nyt tää toinen lääkäri oli taas sitä mieltä, ettei noi mitat kerro yhtään mitään (ja ihmetteli miksi kuvaus yleensäkin tehtiin mulle kun yleensä tehdään vaan perätilavauvojen kanssa), vaikkei iso vauva mahdukaan alakautta syntymään |O Siis jos noi mitat ei kerro mitään niin miksei sit iso vauva mahdu syntymään, ei ymmärrä :headwall:
En alkanut vaatimaan sektioo, koska alakautta haluaisin synnyttää, mutta nyt on illan mittaan alkanut epäillyttämään, etenkin kun se lääkäri vielä toisteli puhelimessa useesti, ettei voi luvata, etteikö tääkin synnytys päätyis sektioon. Lääkäri antoi kuitenkin ajan vielä rv 39 ultraan, jossa katotaan vauvan kokoa, mutta en tiedä mitä väliä silläkään on kun tuskin ne synnytystä kuitenkaan käynnistää. Nyt on tosi ristiriitanen olo! En tiedä yhtään mitä pitäs tehdä, soittaako sille lähetteen antaneelle lääkärille vai tyytykö vaan tähän :/

Tulipas vuodatus.

Pikkuruinen kiva kuulla, että teillä kaikki hyvin.

Liina ja ötö 37+0
 
Päksy, mun mies on pähkäillyt myös, mikä olisi järkevin tapa pitää isyysloma. Hän mietti, että jos ottaa tuon ma-pe isyyslomaa, niin siitä, ainakin hänen työpaikallaan, menee myös viikonlopun palkka. Näin ollen hän on päätynyt pitämään 4x4 päivää isyyslomaa ja aina niiden isyyslomaviikkojen perjantain pitää yhden ihan tavallisen lomapäivän. Näin hän ei menetä viikonlopun palkkaa. Se tosin tarkoittaa sitä, että hän voi pitää vain 16 isyyslomapäivää eikä 18, koska isyysloma pitää pitää korkeintaan neljässä osassa, mutta voittaa rahallisesti todella paljon tällä systeemillä ja on siis kuitenkin niiden yhteensä neljän oman lomapäivän kanssa yhteensä neljä viikkoa isyyslomalla. Tosin niistä hän pitää nyt alkuun vain kaksi ja myöhemmin sitten loput. Toivottavasti en selittänyt turhan sekavasti :ashamed:

Täällä on tuota paineentunnetta myös takalistossa, ainakin luulen, että sellaiseksi sitä voi kutsua.

Mites hyvin nuo oman äidin synnytyshommat periytyvät?? Mun äiti sai sekä mut että siskoni etuajassa (sisko syntyi 2 viikkoa ja minä kolme päivää ). Elättelen siis toiveita, että tämä voisi jotenkin päteä myös muhun. Vaikka olo on ihan hyvä, niin en jaksaisi olla raskaanakaan paljon yli lasketun ajan.

mere rv 37+5
 

Yhteistyössä