*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Joo mulla kanssa napsuu ja se napsuminen kuuluu tosi kovana äänenä.

Tänää on taas ollu kokoajan aivan kaamea paineentunne varsinki tuolla takalistossa,ärsyttävä yritää käydä sillä kakkoshädällä kun mitää ei oikee aina tuu vaikka kova hätä oiski kun tuo paine on nii kova.
 
Nla kuulumisia

38+4 (37+4)

*paino sama
*hb ei mitattu (107)
*rr 128/78 (120/78)
*pissa prot + (puhdas)
*tarjonta rt (rt)
*liikkeet ++ (++)
*syke ++ (130)
*sf 36 (37)

vielä ei merkkejä synnytyksestä, ens ti seuraava aika.

Sikainfluenssa ei tullu varmuutta päätekseen suuntaan eikä toiseen, mut kätilö anto vinkin et tänään tulee 45min ohjelmassa 20.00-21.00 tietoo odottajille rokotteesta ym eli kannattaa katsoa!!

Tsemppi :hug: kaikille kipuilijoille

ja suuret onnittelut kaikille täysaikaisuuden saavuttaneille :heart:



 
nopeasti ilmoittelen, että palauduin eilen takaisin tayssiin ja tänään otettiin uusi napaveripunktio, josta kontrolloitiin tilannetta.
vauva liikkuu hyvin ja käyrät on priimat, aivoverivirtaukset ovat kuitenkin jo melko korkeat ja kontrollinäyte paljasti hb:n olevan vain 89!!
joten minulle kerrottiin kolmen aikaan tänään, että vauva syntyy heti huomen aamulla :heart:
verensiirrosta ei siis ole ollut apua, immunisaatiotila on pahentunut..
tunnetila on melko sekava, kun aivan ajattelin mennä vielä kotilomille vloppuna..

kiitos kaikille, jotka tsemppailivat =)

ilmoittelen tulokkaasta, kun pääsen joskus tulevaisuudessa koneelle.
hyviä vointeja kaikille marrasmasuille

:heart: heituska 36+0
 
Polkkajäde , onko sullakin siis sektioaika 5.11? Kun sulla näyttää olevan myös virallinen laskettu aika sama kuin minulla :) Missä päin synnytät?

Ja mikä on sektio-ohjaus? Tuollaisesta en ole kuullutkaan vaikka esikoinenkin oli kyllä sektiolla.

Kävin tänään neuvolassa ja terveydenhoitaja tuumasi että oli sitten se perätila, sitähän ME vähän epäiltiinkin. Miten niin me? Viimeksi sanoi vielä että kyllä on rt vaikka sanoinkin että luulen olevan perätilassa, neuvolakorttiinkin merkitsi rt. No aivan sama sinänsä, mietityttää vaan jos ei tuota äippäpoliaikaa olisi ollut niin se olisi sitten aika varmasti varmistunut vasta synnytyksessä..

Nyt on sitten tullut kamala hötky laitella kaikkia juttuja valmiiksi, tänään piti käydä ostamassa tutteja ja varalta tuttipullojakin.. Viimeisiä pesemättömiä vaatteita pesty ja pinniksen ajattelin laittaa huomenna valmiiksi.. On se kumma kun on 9 kuukautta aikaa ja sitten tulee muka kiire :D

37+3
 
heituska paljon tsemppiä tulevaan :hug: ihanaa kun tulee näitä vauvoja lisää pikkuhiljaa.

Mua niin rupes tympimään tuo ukon ajatusmaailma kun hän ostelee itelleen tosta noin vaan jopa jonku 500? laitteen ja rupee mulle sanoo jos näen esim jonku 20? ihanan vaatteen vauvalle että ei tommosta voi ostaa kun on liian kallis yms.. |O aina ei oikee ymmärrä noita miesten ajatuksia.

Ja sitte mua ärsyttää myös se kun tosi vanhat ystävät ketä ei o pitkään aikaa pahemmin yhteyttä pitäny niin nyt ollaa ruvettu kerjäämään joka viikko rahaa,en o kyllä antanu en |O kä anna kun tiiän mihin nekin menee.Anteeksi tää purkautuminen mut oli pakko vähän päästää höyryjä.
 
heituska tsemppiä koitokseen ja onnea jo etukäteen vaapukan syliin saamisesta :heart: tulehhan kertomaan kuulumisia kun jaksat..

Mulla palaa hermo.com ostin maaliskuussa uuden auton, tai siis käytetyn tietty, siitä sit kuukauden ajon jälkeen levis moottori ja uuden vaihto makso 1500e, no nyt siitä sit kuulu ihme rätinää ja pauketta ja ukot lähti sitä hallille kattomaan, olivat lähdössä ajamaan koeajolle niin arvatkaa vaan lähtikö se paska enää käyntiin, no eipä lähteny ei vaan se perkeleen uus moottori levis aivan kute entinen........................... arvatkaa sapettaako? anteeksi kielenkäyttö on vaan niiin kireellä hermo nyt ja masentaa, eikö voi mun elämässä ikinä mikää sujua hyvin :snotty:

väsynyt mm ja tirppa rv 35+0
 
Kuulumiset luettu...

Heituskalle tsemppiä huomiseen :heart: , ajatella, että saat jo nyytin syliin huomenna 4 vkoa ennen laskettua aikaa.

Täällä selkäsärky vaivaa ja pientä vihlontaa alamassussa havaittavissa.

Kuiskaten 35+4
 
Seuraava tapaaminen ensi keskiviikkona 28.10 klo. 10.00 Hämeenkadun Coffee Housessa! :attn:
Toivottavasti esikko, Milli ym. pääsisitte myös mukaan :wave:

Ja kiitos kaikille tästä päivästä :heart: Oli mukavaa taas tavata! =)

Heituskalle kovasti tsemppiä huomiselle :hug: :heart: Kuulumisia odotellessa ;)

(.) Supistukset ja alapää rauhoittunut ;) Nyt olo taasen hyvä!
Eipä siis uutta, ihmeellistä...paitsi Vy 100cm rikki!! :D
 
pikaisesti tulin poksumaan 38+0!!!

Heituskalle onnea nyytin haku reissuun :heart:

Kiitos seurasta tampereen mammat!

Enempää en nyt jaksa kirjoitella..oon ihan väsy. Tyttö kipeänä ja kiukutellu koko päivän :whistle:
sit pojalla oli tarhakaveri kylässä ja menoa riitti. Nyt molemmat lapsoset nukkumassa ja rauha maassa. Jos menis vaikka vaan oleen ja lepään =)
 
Taaperot Siis tarkoitatko oikeesti että sun YSTÄVÄT kerjää sulta RAHAA? Lainaan vai noin muuten..? Ei kuulosta hyvältä ei... :|

Miss Mindy Voi ei. Koita jaksella ja kestää! Nuo auto-ongelmat meille tuttuja edellisen auton kanssa :(

Täällä tuntuu jännää tunnetta tuolla alakerrassa. Vähän niin kuin leviäis nuo lonkkaluut joka suuntaan. Ei mitenkään sinällään oo kivuliasta eikä oikeestaan edes suppaile, mut silti tuntuu. Selässä lähinnä ja sit jossain tuossa edessä syvällä... Huoh, mä ehkä alan toivoa vaan liikoja :/ .

EDTA levotonta yötä odotellen
 
Tsemppiä heituskalle huomen aamuun!!!Saat nyyttisi pian syliin :heart:

Joku muukin halusi raskautensa vielä jatkuvan kun minä, en nyt muista kuka. Mulla kans tuntuu että pää ei ole ihan näillä vkoilla vielä :D En ole henkisesti omasta mielestä vielä valmis, mutta eipä se vauva sitä kysele :LOL: Mulla on vaan vahva mielikuva ollut jo pitkään että kuun viiminen vkonloppu ollaan synnärillä. Kaikki lapset on syntynyt vkonloppuna niin enkai mä nytkään voi vkolla synnyttää?! :D Ens vkonloppu ei oikein sovi kun ei ole lapsenvahtia mutta seuraavana voitas jo mennä, tai isäinpäivä vkonloppuna :LOL:

Flunssa tuli sitten takaisin...Sunnuntaina loppu antibioottikuuri ja viime yönä tuli kurkku kipeeksi ja yskä palasi mulle ja pojille. Toivottavasti sais ees synnytyksessä olla terve!

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

Nyt syömään mustikoita ja jäisiä viinimarjoja, ne mun himona ollut tämän loppuraskauden. Onneksi karkki ei maistu!

Onni ja rääpäle rv 38+1
 
onnea heituska huomis aamuun :heart: :flower:
omaan oloon kipuilua alamahalla ja jalat puutuu,öisin varsinkin.
malttamattomana odottelen maanantaita sais sen sektio ajan :headwall:
pää tuntuu olevan tyhjä,palailen paremmin :wave:
rv 36+3
muoks. siis maanantaina synnytystapa lääkäri missä päätetään päivä jolloin sektio tehdään :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja RöhkyPossu:
Polkkajäde , onko sullakin siis sektioaika 5.11? Kun sulla näyttää olevan myös virallinen laskettu aika sama kuin minulla :) Missä päin synnytät?

Ja mikä on sektio-ohjaus? Tuollaisesta en ole kuullutkaan vaikka esikoinenkin oli kyllä sektiolla.
Juu sain maanantaina varmuuden sektiopäivästä ja ti oli heti sairaalas semmonen n. puolen tunnin keskustelu missä käytiin läpi ohjeet. Eli mitä pitää tehdä ennen sektioon menoa... Sain tommosen esitteen missä on ohjeita keisarileikkauksella synnyttävälle äidille... Siihen on myös laitettu milloin pitää käydä verikokeessa ja mitä aikaa pitää olla sektiopäivänä sairaalassa.
Mä synnytän Hyvinkään sairaalassa.
No empäs ollutkaan huomannu että samalla la:lla mennään :ashamed:. Mutta pakko myöntää että on menny varmaan tosi paljon muutenkin asioita ohi kun välillä yrittää lukea viestejä silleen että lapset touhuaa ympärillä...

Mulla esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla eli silloin en mitään ohjausta saanut. Tuli täysin yllätyksenä kun normaali synnytystä yritettiin. Ongelmista johtuen lääkäri päätyi tekemään sektion. Kuopus tuli kyllä sitten normaalisti eli sekin tapa on koettu.

Nyt on pakko mennä nukkumaan kun on koko ajan niin väsy olo että. Mitään ei jaksaisi ja kyykystä kun nousee niin pulssiki vetelee hurjaa vauhtia. Mittasin huvikseni kun tuntui kunnon jumputus rinnassa. Taitaa olla vauva sen verran ylhäällä ettei happi aina meinaa riittää kun on tehny jotain... tai jotain semmosta...

Hyviä masuhetkiä kaikille

:D
 
Tsemppiä heituska huomiseen! :wave: :heart: Tulehan kertomaan ihania vauva uutisia kun jaksat!

Pitäisi mennä koettamaan nukkumista - tiedän jo nyt että on ihan mahdottoman levoton yö tiedossa... :|

Onko muilla muuten sellaista hassua juttua, kun käy vessassa pissalla ja tulee ekaks aika vähän ja sitten kun nojaa eteenpäin, niin rakko tyhjenee vasta kokonaan? Mä huomasin tämän ihmeellisen (ja helpottavan) jutun vasta pari viikkoa sitten, aina ei toimi mutta joka kerta varmuudeksi kokeilen. ;) Okei joo, pissajuttuja. :ashamed: Halusin vaan jakaa jos vaikka muillakin auttaisi, ilmeisesti vauvan pää, joka on mulla ihan alhaalla lantiossa kiinnittyneenä painaa rakkoa jotenkin kovasti ja kumartumalla hieman muuttaa pään asentoa ja vapauttaa rakosta"pohjatkin". Elämän pienet ilot. :LOL:

thor ja rinsessa 38+5
 
:wave:

heituskalle onnea :hug: :flower:

Täällä kaikki hyvin,eilen kävin neuvolassa ja proteiinia oli pissassa mutta ainakin eilen oli verenpaineet suht hyvät,sanoi vaan että jos päänsärkyä tulee vielä niin heti yhteys sinne.

supistuksia tulee ja menee,mutta tuskimpa lähtö on lähellä kuiteskaan :whistle:

odottaako muut jo mahtuvansa normaaleihin vaatteisiin? mä ootan ihan hirveesti :D

mutta nyt syömään

niina ja vauva 38+0 :D
 
THOR :D Mä olen tehnyt samalla lailla jo pitkään. Muuten ei rakko tyhjene. Monesti on käynyt niin kun on punnaillut ja käännellyt itseään pöntöllä monella lailla ja alkaa pyyhkimään paperilla ja siinä sitten automaattisesti nojautuu eteenpäin on tullut vielä pissut käsille :kieh: Ärsyttävää.

Niina22 voih, kyllä odotan. Äippävaatteet on ihania joita olenkin hommannut ihan kiitettävästi, mutta haluaisin jo niistä eroon kiitos. Just eilen tilasin kotiutumisvaatteeksi sairaalasta ja kotioloihin vauvan kanssa h&m:ltä veluuri-hupparin ja housut:) =)

Heituska Onnea matkaan :heart: Jään odottelemaan kuulumisiasi.

ONKO KELLÄÄN ÖISIN/ILTAISIN MENKKASÄRKYÄ Kun mulla on nyt sellainen alannut..usein yöllä tuntuu pientä painetta ja samalla sellaista menkkasärkyä ihan tuossa häpyluun yläpuolella pienellä alueella alavatsalla. Paikat sielä varmaan kypsyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamukastetta:
ONKO KELLÄÄN ÖISIN/ILTAISIN MENKKASÄRKYÄ

mulla on juurikin tämmöistä kipua, ollu jo pitkään... oliskin vain iltaisin/öisin niin ehkä kestäis vielä, mut mulla se kipu on 24/7 :/


heituskalle tsempit täältäkin :flower:

sikainfluenssa rokotetta oon alkanu nyt tosissaan miettimään (ku oon vielä tääl rovaniemellä jossa on alkanu ihan kunnon epidemia nyt), mut tuo 45min ohjelma sai pään ainaki entisestään sekasin... ku mie oon miettiny sitä et onko se nyt tässä vaiheessa enää niin välttämätön, ku vauvathan ei kuulu riski ryhmään, niin olisko tuosta rokotteesta vauvalle mitään hyötyä vai mahdollisesti vain haittaa :|
 
Huomenet, kuulumisia luettu taasen...

Omaan napaan ei mitään uutta, närästys tosiaan helpottanut, joten tässä vielä nelisen viikkoa aikaa nautiskella eritavalla raskauden loppumetreistä herkuttelun muodossa :saint: , sitten alkaakin tarkempi ruokavalio.

Supistelee ihan istuessakin, ja jos vähänkin reippaammin kävelee, tosin kyllä se hidaskin kävely aiheuttaa suppareita, kivuttomia, mutta ihan tarpeeksi tuntuvia.

Jännät paikat alkaa olla, kuka tuo seuraavaksi vauvauutisia :heart: 'ïtse kun täällä viimeisten joukossa kuitenkin.

Huomenna neuvolalääkäriin ...

Kuiskaten 35+5
 
Enpä nyt enää yhtään muista mitä piti tulle kommentoimaan :LOL: Pehmeä pää tosiaan... No kuitenkin kaikkien kuulumiset luettu.

Tuosta rokotteesta vielä, että mä päätin nyt unohtaa koko jutun siihen asti, kunnes sitä rokotetta ihan oikeasti on saatavilla. Päätän sitten. Sekin kyllä helpottaisi sitten päätöstä, jos tietäisi koska vauvaisa on suunnitellut syntyvänsä...

Täälläkin supistelee, mutta kiusaa vaan. Alkaa tulla se "ei tämä synny koskaan" -olo, vaikkei vielä viikkoja kovasti olekaan. Odotan vaan niin tuon flunssan takia, että saisi vauvan jo syliin ja voisi lukkiutua tarvittaessa vaikka kokonaan kotiin hetkeksi.

Minullakin muuten tuo pissajuttu, että täytyy asentoa vaihdella. Minulle tulee aina yöllä hirmuinen supistus siinä vaiheessa, kun rakko on liian täynnä. Mukavampi olisi ihan pissahätään herätä. Mutta viime yönä oli vielä aiempia kovempi supistus päällä ja tuskaa oli vessaan päästä. Tiesin kyllä, että helpottaa sitten kun vessaan pääsee, mutta aika epämiellyttävää silti. Aiemmissa raskauksissa on muuten ollut niin päin, että yöllisen vessareissun jälkeen supistaa eikä ennen niin kuin nyt. Muutenkin erilainen ollut tämä loppuraskaus.

Tällaisia pissijuttuja täälläkin näköjään tänä aamuna :)

Emmama 38+2 (tai 39+1) *edelleen kovasti vauvaa odotellen (voi hitto, jos tässä meneekin vielä 4 viikoa)*

muoks. Taaperolle piti vielä kommentoida, että onpa tosiaan ikäviä "kavereita". Ei kyllä ole onneksi omalle kohdalle sattunut, että pitäisi kenellekään viinaan rahaa antaa. Pidä pintasi!
 
Kuulumiset lukaistu ja pakko oli tulla poksumaan:)

Voi Heituskaa kun kun onnellisena saa jo nyyttinsä syliin :heart:

Toukka on myllännyt täällä koko eilisen illan pitkälle yöhän niin vietävästi...Ihmettelen kuinka viitsii kun tila alkaa olla jo hieman rajallinen :D Tekee oikein häijyä kun liikkeet tuntuvat sen verran teräviltä ja ajoittain jopa oikeiin sattuu kun kaivelee tuolla nivusissa tai häpykummun juurella :/ No, ainakaan ei tarvitse olla liikkeistä huolissaan :D

Minun täytyisi lähteä metsästämään imetysliivejä jostain :/ Parin viikon aikana rinnat ovat sen verran kasvaneet kokoa, että omat liivit tahtovat olla jo pikkuisen pienet. Olen yrittänyt muutamista pakoista jo katsellakin, mutten ole löytänyt itselle hyviä, muutenkin kun tuo liivien hankinta on ollut usein vaikeaa kiun vaikea löytää hyvin istuvia...ihmeelliset riiputtimet taidan omistaa :D

Energiaa ja voimia kanssamasut ja hyvää torstaita!!!!

Milliz + toukka 36+0
 

Yhteistyössä