*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Ninni89 juu 3 edellistä on olleet nopeita..viimisinkin kesti vain kokonaisuudessaan 50min ja tästä on sanottu että tulis viel nopeampaa.

Täytyy kattoo sitte ku se ukko kotiutuu että pääsenkö lähtemään sitten ees näytille.
 
Tänään 35+2

Neuvolassa tuli käytyä.
Paino noussut 500g per viikkoa, nyt tullut yhteensä 12kg.
sf mitta 33,5
Tenava on laskeutunut nyt alaspäin, eli alkaa pikkuhiljaa lähtökuopissa olemaan. Neuvolantäti ei enää tuntenut päätä, vaikka viime viikolla tuntui ihan hyvin.. Eilen alkoi kovat kivut häpyluussa, käveleminen vaikeutui. Kiva lähteä koirien kanssa lenkille, kun ollaan tähän mennessä kävelty ihan normaali vauhtia ja nyt täytyy varoa.

Minä saatan edelleen nukkua 8-9tuntia yössä heräämättä, korkeintaan kerran käyn vessassa. Päiväunet otan myös.

Minä en ole vielä kassia pakannut, listan vain tein. Just tänään katselin levykokoelmaa ja valkkasin muutan levyn mukaan otettavaksi. Täytyy vielä jotain luettavaa katsoa valmiiksi.
 
taaperot joko se mies sieltä kotiutu? Lähdehän synnärillä käymään ettei tule kotisynnytys :whistle:

yövalvominen jatkuu mullakin ja pahenee vain. ja yöllä valvoessaan sitä on kerenny miettiä vaikka mitä, myös synnytystä jota edelleen odotan innolla. vähän tietty jännittää meneekö kaikki hyvin mutta turhaapa sitä on etukäteen murehtia.

kaikkein eniten jännitän sitä saadaanko tytölle hoitopaikka jos tulee lähtö esim keskellä yötä tai keskellä viikkoa, kaikki keltä ollaan kysytty hoitoapua on työssäkäyviä ihmisiä niin miettinyt että miten se onnistuu käytännössä.

tulis tuo mies nyt salilta niin päästäis ehkä käymään syömässä yhdessä! :p oli kaveri niin enkeli ja lupasi ottaa tytön jos halutaan käydä. =)

Nunneliini 33+4
 
No nii kotii lähetettii vielä mut sillä ehdolla että tuun heti takas jos vaan rupee tuntuu nii tuskaselta ettei mitään pysty tekee,ja supistuksia kyllä tulee taas tiuhaan ja ai että ne sattuu ja siellä olivat sitä mieltä että tää vauva voi syntyä jo tänää tai ainaki lähiaikoina,saa nähä kuinka käy..nyt täytyy kyl koittaa syödä jotain.
 
Taaperoille kovasti tsemppiä ja jaksamista :hug:
Kovasti sua nyt koetellaan ja kiusataan nuilla supistuksilla :/ Varmaan oot jo ihan poikki ittekkin :hug:
Onneksi ollaan jo näin pitkällä ja vauva jo hyvän kokoinen! Taitaa tosiaan seuraava karhunpentu syntyä piakkoin :heart:
 
Taaperoille jaksuja supistusten kanssa... :hug:

Täällä ei oo supistellu, mutta jos vähänkin rehkii, massu kyllä muuttuu heti kivikovaksi ja tuntuu, ett repee siihen paikkaan, joten rauhallisesti oon sitten koittanut ottaakin.

 
Mullakin taas tuli sitä verensekaista limaa. En nyt täyttä päätä lähde sairaalaan, kun tätä tuli jo kaksi viikkoa sitten myös, eikä supistuksia ole nytkään ollut. Saas nähdä kuka täällä seuraavana on nyyttinsä lunastanut, lupaavia tarinoita on yhdellä jos toisellakin. Toivottavasti silti kaikki me pidämme vielä hetken nyytit sisäpuolella!!
Käytiin lunastamassa ne vaunut sitten alkuillasta, mun lempparit tähän mennessä :D
Jaksuja kaikille massukkien kanssa :D
 
Pehmeäpupu: pelkän limatulpan irtoamisen takiahan ei kai mihinkään tarvitsekkaan lähteä. Korjatkaa joku jos olen väärässä..? :eek:

Taaperot: Vähän väliä kyllä tosiaan pakko tulla kuulumisia lukemaan kun tuntuu että ihan kohta jo seuraava vauva maailmassa on :) mutta tosiaan voisivat hetken pysyä kaikilla vielä masussa.

Kyllä sen lämpimän suihkun pitäisi kai oloa vähän helpottaa.. Saa nähdä tuleeko teille nyt sitten lähtö yön aikana.. Paljon voimia sinne supistusten keskelle!
 
NINNI, minäkään enusko tuohon että ns.limatulpan irtoaminen ennustaa mitenkään synnytyksen ajankohtaa, silloin 2vko sitten vaan säikähdin kun tuli sitä verensekaista limaa, ja kun polille mentiin niin ottivat heti osastolle seurantaan, vaikka sanoin ettei suppareita ole ollut. Pari päivää nyt ollut enempi jaloillani ja liikkeessä ja taas sitä samaa verilimaa, mutta en ota niin vakavasti, varmaan vaan kohdunsuu kypsyttelee :D
Eikä varmaan hätää vaikka yhtäkkiä syntyisikin näillä viikoilla. Toivottavasti silti pysyy, mun toive olis että pysyis niin pitkään että saisi mukaan muksun kun itse valmis kotiutumaan, eli taitaa olla mun toive valmis vasta kuun vaiheessa..
TAAPEROTX4 mulla oli tossa vaihe kun nimenomaan SAIN supistuksia kuumassa suihkussa, helpottivat sitten tunnin-kahden päästä suihkusta..
 
Kiitos Etna, täytyykin alkaa etsimään, jos jostain tulisi vastaan. Olis se kyllä kätevä! Me puettiin aina liikaa esikoiselle ja ihmeteltiin, miksi raukka ei viihdy (lämpimässä ) autossa/kaupassa :headwall:

Toivottavasti Taaperot sait nukuttua, kauhean rankaksi käy, jos et yhtään saa levättyä. Tekikö ne sairaalassa sisätutkimusta, oliko sentit muuttuneet edellisestä? Ihme, että kotiin päästi enää, kun kuitenkin saattaa sitten nopeastikin tulla :eek:

(.) Mun menkkamainen jomotus hävisi eilisen päivän aikana =) Toivottavasti pysyy poissa vielä pitkään B) Ostettiin eilen pikkuiselle vaippoja, vanupuikkoja (napatynkää varten) ja vanulappuja (itse tykkäsin niillä tehdä aamupesut). Sairaalakassia varten katselin jotain jo (kuitenkin) pinoon. Itse aion pakata äippähousut vielä kotiin lähtöäkin ajatellen, koska vaikka puoli mahaa jäikin saliin, niin se toinen puolikas oli semmonen löysä ja hyllyvä eli oli ihan kiva tunkea se korkean masuosan alle :LOL: Moni varmaan olisi ajatellut, että hyi helvetti mikä maha, mutta mua nauratti se silloin ja naurattaa edelleen, onneksi se kuitenkin aika hyvin itsestäänkin vetäytyi ;)
 
Huomenta!!

Juu sain ehkä 3h nukuttua mut loppuaika menikin sitte pöntöllä ollen kun maha oli ihan löysällä taas kerran ja supistukset senku jatkuu vaan..muksut heräs jo 6.30 ni oli pakko itekki sitte nousta aamupalan tekoon ja nyt kyllä väsyttää aikalailla.
 
taaperotx4 Koeta jaksaa :hug: Onko miehes kotosalla nyt viikonlopuna, että saisit edes vähän levättyä (niin kuin se nyt onnistuisi supistusten kanssa, mutta kuitenkin)?

mimona Apua! Mun täytyy kans muistaa ostaa pikkusia vaippoja. Oon jotenkin koko ajan ajatellut, että esikoisen vanhoilla tavaroilla pärjää ja topseja yms. on kyllä kaapissa, mutta vaipat meinas unohtua (mitäköhän muuta puuttuu) :snotty: Kaiken lisäksi oon onnistunut hukkaamaan jonnekin, tässä muuton keskellä, kaikki pienet kestovaipat. Me aiotaan osakestoilla jos vaan vaipat löytyy jostain :D

Mä en ymmärrä miten tää maha voi ahdistaa jonakin päivinä ihan hirveästi, niin, ettei sopivaa asentoa löydy millään edes istuessa ja välillä joutuu ihan kokeilemaan, että masu on varmasti paikoillaan kun se tuntuu niin huomaamattomalta.

Liina ja ötö 34+4
 
Huomenta!

Kyllä kuullostaa niin siltä et taapeotx4 lähtee kohta synnyttään. Toivottvasti pieni nyt hetken malttas pysyä sisällä kun ei viikot oo sulla vielä parhaat mahdolliset...

Mä niiiiin haluun jo vauvan! Oon ihan kypsä oleen raskaana. Menis äkkiä nää viikot jotta sais pienen nyytin kainaloon :heart:

Onko jollain kokemusta pudendaalipuudutuksesta? Oon miettiny sitä vaihtoehdoks ponnistusvaiheeseen kun jotenkin pelkään sitä vaihetta enemmän ku suppareita. Kaikki kokemukset kyseisestä puudutuksesta on tervetulleita :)

Ellen ja rontti 34+2
 
Mä en kyllä kohta ala jos ei rupee mitää tapahtuu oikeesti,tää olo on aivan kamala kun oikee mitää ei voi tehä kun heti supistaa mut sillon tulee kyl enemmän ku oon levossa ja taas on aivan järkky paineentunne takalistos ja alakerras muutenki ja nuo vihlomiset ei tunnu myöskää kivalle..vessassaki pitää ravata noi 5min välein
 
Taaperot: tekikö ne sulle eilen sisätutkimuksen? Tai oliko kohdun suun tilanne muuttunut? Kauheasti pelottaa sun puolesta et jos tosiaan kotisynnytys vaikka tulee... Outoa että ne tossa tilanteessa passitti sut takasin kotiin vain.
 
Täällä poksutaan tänään, 33+0 *pooooooks* :heart:

Närästys on muuten helpottanut, resepti odottaa yhä, enkä ole vielä ainakaan katsonut aiheeliseksi sitä hakea...

Tuntuu vaan, että iso massu alkaa olla niin tiellä kaikessa, ruoanlaitossa saa varoa, ettei masuun roisku hellalta kiehuvaa kastiketta tai keitinvettä jne.
Ja kömpelömmäksi se muuttuu, mitä pidemmälle mennään.

Taaperot täällä hengessä mukana ollaan, ja jännitetään sun puolesta!

Kuiskaten 33+0
 
Kiitos kaikille tsempityksestä!!Sitä tässä tarvitaan..

Jotenki väillä silti tuntuu että tällä menolla oon silti viimisten joukossa täällä kärvistelemässa näitte kipujen kaa,kun kyllähän taas supistaa nii että mut mitää ei silti tapahdu.

Kaikille poksujille :flower:
 
Hyvä Liina :LOL: Ei kaikkea voi muistaa...esikoisen kohdalla ei ostettu yhtään valmiiksi, kun oli äitiyspakkauksen yms. näytteitä valmiina. Mekin osakestoillaan tai tarkoitus olisi :) Mulla on vain kaksi kuorta noin pikkuiselle, mutta esikoisenkin aikana tein niin, että huuhdoin sen aina hyvin ja jätin kuivumaan pyykkikorin reunalle ja sitten varsinaisen pesun tein parin päivän välein, jos siis ei kakkaa mennyt ympäriinsä. Imuja oliskin sitten enempi...haaveilen edelleen niistä koko vaippaiän AIO-vaipoista, mutta kattotaan nyt, saanko ikinä niitä hankittua...
 

Yhteistyössä