*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Onnea poksujille.. :) :hug:

thor näinpä.. tänää on kyl tosiaan hiukan parempi päivä, jos tuota selän oireilua ei lasketa..

Beibikin on parin hiljaisen päivän jälkeen liikkunut ihan kiitettävästi.. :) semmoista möyrimistä, rummutusta ja venyttelyä/puskemista lähinnä.. mutta liikkeitä silti.. :)

TB 34+6:heart:
 
Täällä poksutaan 36 :D
Täysaikaisia ollaan...virallisesti.
Ja ensi viikolla saa tietää Juniorin syntymäpäivän. =)
Keskiviikkona on se synnytystapa ultra ja käyrät niin samalla määrätään päivä...hurjaa. =)
Painoarviotakin saa.

Huvittava tilanne...mun äiti soitti äsken töistä ja kyseli milloin pidetään kastajaiset. :D
Siellä tekevät työvuorolistoja loppuvuodeksi niin vapaa päivää piti varata. :)
Alustavasti itsenäisyyspäivä sunnuntaita edeltävä lauantai..eli 5.12 B)
Jotenkin hassua...tosin ei ihan vihti kirkkoherranvirastosta mennä pappia varaamaan. :LOL:
Pappikin tosin tiedossa,mutta odotetaan että vauveli syntyy ja tulee se paperikin kotiin. :whistle:

Vointi on vähän parempi...*koputtaa puuta*
Suonenvetoja eikä närästystä ollut muutamaan päivään.JEE!!

Hyvää Lokakuuta kaikille,pian tapahtuu kun viikot vähenee meillä jokaisella. :flower:

Marihoi Rv36
 
Hyvää sunnuntaita!

Täällä on oltu koko päivä neljän seinän sisällä sateelta suojassa. Pesukone on pyörinyt ahkerasti, kun olen pessyt noita kesätakkeja talvisäilöön, sillä ei tässä taida olla enää kesää jäljellä.

Hurjan nopeasti on viikot vierineet ja kohta se marraskuu on jo ovella. Tänään siivotessani huomasin, että enää ei kaikki toimet suju kuten ennen. Masu alkaa olemaan jo tiellä ja kummasti sitä väsyy jo imuroimisestakin. Pitänee alkaa ottaa vaan rauhallisemmin, vaikkakin mitään pahoja vaivoja ei olekaan vielä esiintynyt, sillä eihän sitä enää näillä viikoilla voi sanoa olevansa normaalissa tilassa.

Hyviä vointeja kaikille marrasmasuille tasapuolisesti! :hug: Voikaahan paksusti!

Esikko77 ja Möhköfantti 33+2
 
Yövalvomista on täälläkin. Ainut aisia, joka valvottaa toistaiseksi on pohjesäryt...ei suonenvedot, vaan lihassäryt..siellä on varmaan välillä joku hermo pännissä. Vessassa tulee käytyä kerran yön aikana. Naamasta kyllä näkee, että olen väsynyt ... :|

Raskausarpia ei ole vielä tullut. Ekasta ei tullut yhtään ja toisesta yksi pieni...toivottavasti ei tule loppuaikana tästäkään lisää.

Emmapussista joku puheli...mäkin hankin sellaisen Huutonetistä ja tuli hankittua toinenenkin sitä kautta (Eisbärchen iso jääkarhupussi). Nuo pussit ajattelin lähinnä tulevaisuudessa rattaiden käyttöön. Ovat sen verran isoja, että eivät sovi suoraan turvakaukaloon. Penempi pussi olisi vielä hankkimatta.....harkintalistalla toistaiseksi.

Joku kyseli siitä puedendaalipuudutteesta......olen kanssa yrittänyt ottaa siitä selvää. Ilmeisesti sitä ei käytetä kovinkaan runsaasti Suomessa. Onnistumisprosentti ei ole kovin hyvä. Menen huomenna sinne pelkopolille ja ajattelin kysellä enemmän myös tuosta. Mulla kylläkin on tarvetta kipulääkkeille enemmän avautumisvaiheen loppuosiossa kuin tuossa ponnistusvaiheessa.

Ostin tuttipullot ja rintapumpun (Tommee Tippee) Huutonetistä. Odottelen niitä saapuvaksi. Hankintalistalla olisi vielä Manducareppu.....mutta tässä on niin paljon muutakin rahanmenoa (auton katsastus sekä huolto, polttopuden osto yms.) että en tiedä koska pääsen sen ostamaan.

Itse luulen, että vaavi saapuu tähän maailmaan vasta siinä 7.11....vaikkakin la on 1.11. Saapi nähdä miten osuu nappiin...
En ole mielestäni ihan henkisesti vielä valmis edes synnytykseen....hurja ajatella, että se aika alkaa tosiaan olla käsillä.....jännittää kanssa, että vauva olisi terve ja hän selvisi synnytyksestä hyvin.

Zera 36+0
 
Kuulumiset luettu ja kirjottelin niitä tähän siis kommentoin ja kone söi kilometri tekstini :ashamed: . En jaksa nyt uudestaan...huomenna ehkä sitten jos ollaan vielä kotona.

Eli multa ne kanavat oli hävinnyt jo pari viikkoa sitten ja siitä asti on ollut parempia päiviä ja huonompia päiviä. Ja nyt kaks päivää aikamoista supistelua ja tänään 2 kertaa pitänyt isommalla hädälläkin käydä, vaikka yleensä ruoansulatukseni hyvinkin hidasta...ja enimmillään tänään ja eilen 3 napakkaa ja kipeetä tuntiin ja tänään on muutenkin supistellut...toivotaan nyt että on jotain vattajuttua vaan että ei ihan vielä. Siis neuvohan oli että ennen 36 viikkoa 4 supistusta tuntiin tai kymmenen päivässä niin sairaalaan ja mä en nyt tiedä, meillä vaan se että nuo kaks pitäs sitten hoitoon viedä ja semmonen 60-70 km matka sairaalaan että sillei. Toivotaan että nää nyt loppuu =)
Jännittää ja kuitenkin takaraivossa joku sanoo että yli menee kuitenkin kun siihen asennoiduin että menee kun nuokin meni ja voihan vielä mennäkin...loppuis nyt...muita vaivoja ei oikein, vauva on kova liikkumaan ja närästää välillä muttei pahasti, suonenvedoilta olen ihme kyllä aikalailla säästynyt.

Mamizuukkeli rv 33+5
 
Poksujille onnea! :flower:

Pitää nyt hehkuttaa, vaikka aamulla kotiin tullessa oli ihan väsy, saatiin silti miehen kanssa hommia tehdyksi; järjestetty viimeisetkin vaatteet, siivottu ja pakattu sairaalakassi!

Mä oon niin ylpeä itsestäni...


Ohessa kuvat meidän rinsessan kotiintulovaatteista, kyllä niitä sitten mietinkin.






thor ja rinsessa 36+2
 
:wave:

Ekaa kertaa pelästyin tänään että pitää lähteä,hirveitä supistuksia heti aamusti ja maha tyhjeni täysin :whistle: koko päinän supistellut mutta enään ei kipeesti!

vaikka sitä synnytystä toivoiskin niin kyllä kuulkaas rupes pelottaan aamusti että NYTKÖ jo pitää lähteä =)

Muuten kaikki hyvin,pyörryttää vaan koko ajan :|

nyt katsomaan loppuun tuo maikkarin ohjelma,taas saa/joutuu itkemään ;)


Niina ja vauva 35+3 :heart:

palaan huomenna paremmin

Thor: Ihanat vaatteet
 
Taasen poksuu viikot, se olis nyt 36+0, ei olis enää mahdottomia jäljellä.

Chira Kiitos nätistä runosta, sitä tulen käyttämään :)

Omaan napaan ei mitään uutta. Olo on välistä melko hankala kun maha jo melkoisen suuri, tiistaina olisi neuvolalääkäri niin sais tietää mikä tilanne on tuolla alakerrassa. Maha on useasti kovinkin pinkeä ja tuntuu et ihan henkeen ottaa kun vauva vielä melkoisen ylhäällä, mut kuitenkin ovat olleet vielä kivuttomia et ei tässä vielä kiirettä muutamaan viikkoon ole synnyttämään =) Tai kyllä sitä varmaan mahastaan saattaisi luopua jo ennen La mut yli se menee kuitenki, pitää siihen asennoitua niin ei tunnu niin pitkälle sitte.

Thor tosi söpöt vaatteet teidän pikkuiselle!!

Säde ja poitsu 36+0
 
Täällä on taas supistellu koko päivän ja tuo pisulla käyminenki on yhtä tuskaa kun sillon tuntuu että sieltä tulee jotai muutakin kun tuntuu nii kova paineentunne tuolla alakerrassa.

Ei millää huvittas huomen taas mennä ton Juhon kaa sinne toimintaterapeutille kun se on nii turhaa ku olla ja voi..ja ette kyl arvaa minkä takia sinne nyt pitää mennä..no sen takii ku hänen mielestä poika istuu väärin jos istuu jalat suorana kun hänestä ne pitäs olla jotenki vinottain ja alunperin siel piti ruveta käymää siksi kun pojalle tuli synnytyksessä se erbin pareesi tohon käteen joka on kyl parantunu aikoja sitte

thor ihanat vaatteet oot valinnu pikku rinsessalle
 
Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille vaivoista huolimatta! :hug:

Täälläkin nukuttu NIIN huonosti useamman viikkoa (poikien takia ) että alkaapa se täälläkin näkyä niin naamasta kuin siitä että hermot ei kestä mitään :/
Lisäks mulla oli viimeviikolla vissiin liikaa ohjelmaa joten väsytin silläkin itseni :whistle: Mutta kun mihinkään ei ehdi kun on töissä niin näin lomalla sitä sitten yrittää tehdä ja käydä kaikki menot ja ystävät läpi!
Eilinen ilta istuttiin päivystyksessä ja käytiin hakemassa lääkkeitä Tampereelta eli lähemmäs 40km päästä.
Toinen pojista siis kipeenä ja antibioottikuuri nyt päällä ja astmapiippu aktiivisessa käytössä :(

Masu voi tästä kaikiesta huolimatta kyllä ihmeen hyvin (ei siis mitenkään hirveesti supistuksia tmv. )
Nyt tuntuu että alkaa kerääntyä nestettä...sormet on kankeat ja nilkat-jalkapöytä iltaisin kamalat :whistle: Painoa tullut 2vkossa vissiin 2kg mikä on mulle paljon verraten siihen mitä mulla on muuten paino noussu!
Likimain oman vaa'an mukaan menossa +10kg nyt rikki...keskiviikkona neuvola. =)

Joku kyseli pundendaalipuudutuksesta?! Taidan olla ainoa joka sen on saanut?!
Eli kaksosia synnyttäessä olen saanut ponnistusvaiheessa tämän kyseisen puudutuksen kun epiduraalia ei voinut enää lisätä.
Mä en kokenut tätä pudutusta mitenkään helpottavaksi ja lisäksi laitto sattui ihan törkeesti!! :eek: Epiduraalin laitosta tai välilihan leikkaamisesta en muista mitään mutta tämän kyllä muistan!
En siis ainakaan itse ole kyseistä puudutusta ottamassa, mieluummin sitten kohdunkaulapuudutteen! Spinaalia olen harkinut muuten, siitä olen kuullut paljon hyvää =)

Pinnasänky on nyt koottu ja sairaalakassia osittain pakattu. Kotiintulovaatteetkin valmiiksi laitettu...laitoin sekä 50 että 56cm. Sitä kun ei tiedä minkä pituinen vauva sieltä sitten tulee ;)
 
Uusi viikko ja huomenna poksuu jo 36+0. Kyllä se aika vaan melko nopeasti menee. Ihan kiva, koska vauvaa tekisi jo mieli.

Täälläkin on nukuttu huonosti. Tai oikeastaan pari yötä ihan hyvin, mutta silti on tullut sellainen vaiva, että illalla ei tee mieli mennä ollenkaan nukkumaan, kun on sellainen olo, että yöstä tulee huono. Jotenkin mukavampi nukkua päivällä. Tosin päiväunien jälkeen olen yleensä aika kiukkuinen... Muutama kipeä supistus on öisin tullut ja nyt jo siis niin kipeä, että tulee sellainen "ai niin, tällaista se on ja tämä vasta alkusoittoa" -tunne. Aiemmat kipeät supistukset ovat olleet vähemmän kipeitä. Mutta ihan hyvä, että tulee jo etukäteen noita niin voi harjoitella rentoutumista yms jo etukäteen ja ehkä näillä etukäteisillä säästää jonkun nipistyksen sitten oikeasta koitoksesta. Ja sen kyllä huomaa, että kun la alkaa lähestyä, alkaa myös supistukset tuntua tervetulleilta. Synnytys on kuitenkin pieni paha verrattuna palkinnon ihanuuteen.

Perjantainen painoasia (4,5kg kahdessa viikossa) ketuttaa edelleen. Mutta onneksi tuo ei tainnut olla ihan lopullinen totuus, kun aamupainoon vertaa, mutta on nousu silti ollut tosi kovaa. Sokereita mittailin tästä syystä ja nyt on ollut ihan ok arvoja. Mutta nyt ei tuota painoa saa kyllä enää tulla! Nyt jo +13kg ja kun pullero olen jo ennestään niin huhhuh.

Jospa sitä vääntäytyisi kauppaan. Voisi samalla ostaa puuttuvat kamppeet.

Mukavaa viikkoa kaikille, taitaakin iso osa olla jo mammalomalla.

Emmama 35+6
 
Huomenet kaikille !

Täällä poksutaan 36+0, eli enää viikko sektioon ! :heart:
Huomenna viimeinen äitipoli, jolloin päätetään päivä, ihanaa !

Alkaa olla jo aika tukala olo, varsinki hirveästi on tullu turvotusta, sormet on ihan pötikät. :(
Muilla liitoskipuja?
Mulla on tuo häpyluu niin järkyttävän kipeä, ettei oikeen mitenkään päin voi olla.. Nukkuminen on yhtä helvettiä! |O Kun herää yöllä vessaan, niin saa aikansa miettiä miten uskaltaa yrittää nousta, että sattuis kaikista vähiten.. :(

Sataako muuten muualla lunta?
Meillä on maa valkoisena..

Tuunn huomena kertomaan mitä äippäpolilla sanottiin! :wave:
pikkuruinen ja poitsu 36+0 :heart:
 
Huomenet!

Täälläkin on nukuttu tosi huonosti ja katkonaisesti piiitkän aikaa. Ensin ei meinaa uni tulla, sit onkin jo pissahätä. Ja taas ei saa unta ja taas pissattaa...siitä tulee sit semmonen ärsyttävä kierre...Nyt on muutenkin tosi flunssanen olo, niin nyt varsinkin on nukuttanun huonosti.

taaperot, mikä toi erbin pareesi on? Ja toivottavasti selviät tämänpäiväisestä kävelyreissusta!

thor, söpöt vaatteet :heart: Mulla on pojalle samanlainen haalari kotiinlähtöä varten, mutta semmonen ruskea turkooseilla kuvioilla.

puudutuksista olette jutelleet. Mä olen molemmissa aiemmissa synnytyksissä saanut epiduraalin. Ekassa se vei kivut heti täysin, aivan taivas! mutta toisessa se ei ilmeisesti menny niin hyvin ja ei ihan niin hyvin tehonnu. Mutta kuitenkin ihan kiitettävästi. jos vaan nytkin kerkee laittaan, niin epiduraalia toivon. Mutta se spinaalikin vois olla hyvä vaihtoehto, jos etenee nopsaan.

Vauvalle alkaa oleen kaikki valmiina. Viimesiä vaatteita aattelin vielä vähän silitellä. Pinniksen sain myös maalattua. Hetihän se piti sitten viikonloppuna laitella valmiiks =) kuopuksen ajalta on jääny vähän kaappiin kestovaippakangasta. Kai sitä vois pari vaippaa vielä surautella, vaikka niit onkin jo melkein liikaa :whistle:

Kysästään nyt täälläkin puolella, kun meillä on tuolla fb:ssä ollu puhetta tampereen tapaamisesta ens lauantaiks, niin löytyykö täältä vielä muita innokkaita?

Sonja ja poju 35+5
 
jännää pikkuruinen että sulla on viikon päästä pojatsu kainalossa jo :heart:

ihma ja kumma, olen nukkunut viime yönä 11 tuntia heräämättä kertaakaan :eek: en edes veskiin oo heränny tai asennon vaihtamiseen, ihan mahtis olo =) huomaa heti et on paljon pirteempi ku saa nukkua kunnolla, edes yhden yön sillon tällön :)

oi musta oli niin ihanaa kun mies eilen sanoi et syntyispä jo se vauva. kysyin mitenkäniin (luulin hänen tarkoittavan mun mielialanvaihteluita tai jotain :D ) nii hän vaan totes et oishan se jo ihanaa ku sais taas vauvan syliin :heart: :heart: ja sillonhan tällä tuli kyyneleet silmiin, taas vaihteeksi, herkkis kun olen =) mut tää oli eka kerta ku mies tolleen herkistelee, tähän asti koko vauva on ollu konkreettinen vaan mulle, ainakin siltä on tuntunut..

jeh mut jospa sitä nyt pirteenä jaksas kauppaan ostelemaan noille isoveikoille lämpimämpiä kenkiä, tiedä koska ne lumet stadinkin valtaa :D

ainiin sairaalakassista ja lähinnä vauvan kotiintulovaatteista; kuka tulis valittemaan ne mun puolesta kun tuntuu et joka päivä haluankin eri vaatteet ja vaihtelen niitä sit koko aika :kieh:

tupuna ja pokken 34+1 :heart:
 
tupuna niiiin tuttua toi että haluaa sairaalakassiin joka päivä eri vaatteet ;)
thor olit päättänyt söpöt vaatteet kotiintuloa varten :heart:
jennylille jaksuja sairastelujen kanssa,toivottavasti lääkkeet tehoaa pian ja poju paranee :hug:
voi pikkuruinen kohta saat jo pikkuruisesi syliin :heart:
kaikille jaksamista niin supistusten,unettomuuden ja kaiken muunkin kanssa :hug:
rv 34+1
 
Kiitos kaikille vaatekehuista. :saint:

taaperotx4 tsemppiä tähän päivään!

niina22 millainen on olo tänään? Lupaavia oireita, vaikka saahan se pikkuinen vielä hetken aikaa masussa olla. :heart:

pikkuruisella ei tosiaan enää hirveästi aikaa vauvan saantiin! :eek: :heart:

Jaksuja täältä kaikille kärvistelijöille, kyllähän meitä alkaa tässä jo pikkuhiljaa olemaan useampikin... :hug:

thor ja rinsessa 36+3

p.s sonja R mielelläni tulisin sinne Tampereelle teitä moikkaamaan, mutta kunto on jo liian huono. Tuun sitten vauvan kanssa! Meillä tosiaan on myös pääkaupunkilaisten kanssa tapaaminen tänä keskiviikkona päivällä, jos joku on kiinnostunut vielä osallistumaan!?
 
:wave:

pikkuruinen: :D kohta on sitten jo varmasti pieni vauva sylissä :heart:

SonjaR: voi,mä oon unohtanut koko fb ryhmän :ashamed: oisin kyllä tullut mutta nyt jo sunnitelmat viikonlopuksi,voi harmi!! Olisi ollut tosi kiva tulla!

Thor: olo on toosi hyvä,sain nukuttua jopa ihan hyvin! Eilen käytiin vielä miehen kanssa saunassa ja oli vähän sänkypuuhia jopa mutta ei mitään :D Pari viikkoa jos vielä pysyis mahassa niin sitten vois jo tulla!
mutta oikeesti kyllä pelästyin eilen,että jos pitää lähteä..että en mä haluu :LOL:

Miehen kanssa puhuttiin eilen,että miten tehtäis sairaalaan menon kanssa ja ei oikeen osattu päättää mitään |O Miehen isälle varmaan soitetaan kun lähtö tulee ja tyttö menis sinne hoitoon,josta tuli mieleen että pitäis varmaan tytölle pakata joku kassi kanssa valmiiksi!
Meillä vaan se tilanne,että mies ei oo täällä töissä,yleensä pidemmällä joten vaatii pientä sunnittelua sairaalaan meno!

oltiin pihalla tytön kanssa äsken ja voi taivas kun on kylmä,onneksi lunta ei vielä! mä vihaan syksyä,kun on niiiin kylmä :eek: mut talvi on ihan jees ja joulu :xmas:

hauskaa maanantaita kaikille!

Niina ja vauva 35+4 :heart:
 
Onnea muillekin poksujille.. :) ei oo enää pitkä aika.. :heart:

:hug: kaikille jotka sitä tarvitsee..

thor ihanat vaatteet olet valinnut.. :)

ON: soittivat sitten äitipolilta et sulla olis ollu meille aika tänään puoli 10.. olin puhelimes :eek: en ollu yhtään tietoinen asiasta, nvlasta kun olivat luvanneet soittaa miulle kun ovat ajan varanneet.. nooh.. onneks oli kiva kätilö joka soitti, sain ajan tän viikon ke. :) saa vähän tietoo et minkä kokoinen masuasukki on.. :) To olis sit ihan normi nvla.. :)
Oma olo parempi, vähän on vaan lihakset kipiät..

TB 35+0 *POKSPOKS*
 
POKS RV 34 =)

Paljonko teillä on vauvalle nyt varattu vaatteita, esim. bodeja ja puolipotkareita jne?
Me ei siis tiedetä kumpi sieltä on tulossa niin vaatteita en ole hirveästi ostellut kun ne on niin tylsän neutraaleja (valkoista, beigeä, keltaista...) mutta kävi mielessä et onko niitä nyt kuitenkin ihan liian vähän. Haluan käydä sit jokusen viikon päästä vauvan syntymästä ostamassa niitä "tyttö tai poikavaatteita".
 
Kuulumiset luettu... täällä on kyllä mukavan aktiivista porukkaa =)

Nunneliini kyselit vaatteista, mulla on pieniä 50cm sekä 56cm varattuna yksi vaatekaapin hyllyllinen, sitten on seuraavia kokoja myös haalittuna... kun ei tosiaan voi tietää, minkäpituinen vaavi sieltä on tulossa.
Suosin puolipotkareita ja bodeja, myös kietaisupaidat on käteviä vastasyntyneellä.
ja mulla kun on tiedossa, kumpi tulee, on ollut helppo ostella kirppareiltakin edullisesti sopivia värejä =)

Painosta ollut puhetta... täällä on nyt tullut 10 kg alkupainosta, ja olo on senmukainen... todella tukala olla, kävellä, tehdä ylipäätään mitään. ja vielä ehtii kertyä vajaassa 7 viikossa, varsinkin tällä syömisellä, kun tuntuu, ett vois syödä kahden edestä... närästyspiinan takia on ollut pitkään todella heikko ruokavalio, mutta nyt tuntus, ett menis paremmin alas, kun se on alkanu helpottaa.

Jaksuja kaikille raskausvaivojen kanssa... vielä loppurutistus, ja palkinto on lähellä :heart:

Kuiskaten 33+2
 

Yhteistyössä