*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Tässä mun yks variaatio kotiintulovaatteista...voipi vielä muuttua moneen kertaan ;)



Oon nyt miettiny että olisko kuitenki hyvä hommata kaukaloon pussi?! Ei tarttis peittojen kans leikkiä.
Osaako joku suositella hyvää ja minkä hintasia ne on? :attn:
minä huusin tuutonetistä emman kaukalopussin parikuukautta sitte jo kun totesin että se on meille paras ratkasu, asutaan kaukana kaupasta ja joka päivä liikutaan autolla niin pääsis pukemisessa vähä helpommalla. huusin sen 20 euron hintaan.

hyvältä vaikuttaa, ei oo liian jäykkä tai iso vaan just pikkuvauvalle minusta sopiva.esikoinen oli 4kk iässä 69,5 ja 9800 g joten sen kans ei olis kyllä tuota pussia voitu käyttää kuin ensimmäiset 3kk mutta jos tämä olis vähä maltillisempi kasvaan (toivoo)

nyt kahvin keittoon, ja kuunteleen esikoisen aamukiukuttelua... huoh

etna rv 35+6
 
:wave:

Täällä herätty TAAS ihan sairaan aikasin |O |O tyttö kilju sängyssä,että "mun peitto on ihan vanha"???? voi elämä!!

Sf-mittaa ei ole taidettu mitata 30viikolla mutta nyt se on 27cm ja viikkoja 35+5 ja kyllä sen huomaa,että on pieni maha,menee vielä ihan hyvin mun normaalit takit päälle (kokoa 36) ja onhan muutenkin olo helpompi,pystyy kumartumaan jne.
Torstaina taas neuvola!

mutta nyt juomaan kahvia pannullisen että jaksaa jotenkin tänkin päivän!

Niina ja vauva 35+5 :heart:
 
Tsemppaamassa kaikkia tasapuolisesti! :hug:

Olisin mielelläni tullut mukaan tapaamiseen joko Helsinkiin tahi Tampereelle, mutten taida nyt kyllä jaksaa. Meillä on poikien lisäksi nyt myös appiukko sairaalassa (ja tietysti eri paikkakunnalla), joten sairaalassa saa vierailla nyt ihan urakalla. :/ Katsotaan sitten jatkossa, mukava olisi päästä naamatusten juttelemaan. :)

VL & jätkänpätkät 40 vrk (Voi kiesus, että tää aika menee nopeesti!)
 
Huomenia kaikille!
Täällä vaihteeksi tuskanen yö takana... sitä samaa kyljenvaihtoa puolen tunnin välein, ellei tiheemmin, tuskasta hikoilua , ja närästystäkin tietysti siinä sivussa. Odottaa marraskuuta, ett olis synnytys lähempänä. :saint:

Ihania vaatteita ootte vauvoille valinneet... mulla varattuna joko karhupuku tai Snoopy-toppis, sen voi päättää sitten, kun näkee, millaista keliä on, kun lähtö tulee.
Tässähän alkaa tulla paineet saada itekin sairaalakassi valmiiksi itelle ja valita nuo kotiinlähtövaatteet vaaville...

Kuiskaten 33+3
 
Sonja R, olisi ollut mukava osallistua tapaamiseen lauantaina, mutta ollaan jo sovittu sille päivälle kyläilyreissu. :(
Olkaa ystävällisiä ja ilmoitelkaa täällä palstankin puolella sopimistanne Tampereen tapaamisista, kiitos! Itse kun en ole tuolla fb:ssä millään tavoin mukana, niin en sitä kautta niistä saa tietoa.

Nyt on jatkettava töiden tekoa, ne kun ei näyttäisi tekemällä loppuvan. Enää 7 päivää äippälomaan...

Esikko77 ja Möhköfantti 33+4
 
Jennyli: Vauvatar nettisivuilla nyt alennuksessa Oran lämpöpussi kaukaloon 19.90e + postikulut 5e. Itse tilasin tuon perjantaina. Myös vaunulan sivuilla oli joku lämpöpussi kaukaloon tajouksessa 19e. Normaalihinnat olivat 39e.

Nennii 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onni09:
aamukastetta ; toppapuvulla meidänkin vauveli tulee kotiutumaan, LA 3.11. En ole vielä vaan löytänyt mieleistä unisex mallia, kun haluan ostaa tälle vauvalle uuden kun meillä nuo toppapuvut olleet jo sen verran käytössä muilla lapsilla etteivät paljoa enää lämmitä. Ja kun kaikki muu valmiina vauvalle edellisiltä niin kiva ostaa jotain uuttakin:) Sen alle laitan sitten bodyn, potkarit, villasukat, villatumput ja villamyssyn. Näin oon tehnyt edellisillekin talvivauvoillemme:)
No noin mäkin ajattelin tehä. Just sama vaatetus paitsi pipo on Fleece ja alle tulee vielä ohut puuvillamyssy. Eli samoilla vaatetuksilla mennään :D
Mä löysin ton toppapuvun lindexiltä ja se on unisex....Luonnonvalkoinen jossa rinnassa pieni karhun kuva ja hupussa pienet korvat. Alaosa haalarista on pussimainen ja keskellä on turvakaukalon turvavyölle reikä josta sen saa kätevästi pujotettua. Eli se on haalari ja turvakaukalopussukka yhtäaikaa :D Mun mielestä tosi hieno ja kätevä:) Hinta tais olla lähempänä 30e ei ainakaan enempää...
 
taaperot en oo ihan 100% varma mut muistaakseni olen nähnyt cars takin ehkä H&M:ssä.. ite ostin just miehen pojalle cars talvikengät cittarista 29,90 plussakortilla ja vedenpitävätkin ovat, oli mielissään =)

eilen sain kehuskella hyvillä yöunilla nii eikös se kostautunu viime yönä; veskiin 2 kertaa ja kaikilla 35:llä kerralla kun käänsin kylkeä nii heräsin... aaargh ja nyt on niiin väsy :/

huomenna neuvolaan, piru sitä vaakaa ku pyörii mielessä koko aika nyt..

tupuna ja pokken 34+2 :heart:
 
Tupuna Minulla myös huomenna neuvola ja vaaka on kovasti mielessä. Ärsyttävää. Tähän asti ei kyllä neuvolassa ole sanottu mitään (sinulla taisi olla joku ikävä neukkutätikin), mutta saapa nähdä miten nyt, laittaako lääkärille tai jotain kun tuota painoa on tullut niin hirveästi.

Sikaflunssakin taas stressaa. Tietääkö kukaan saako rokotteen ensimmäisten joukossa myös juuri synnyttäneet vai heivataanko jonon hännille siinä vaiheessa, kun pää näkyy :)

Olen muuten alkanut jo kovasti odottaa synnytystä. Vaikkei vielä olisi hyvä syntyäkään. Alkuperäisen lasketunajan mukaan huomenna olisi 37+0, jotenkin huomaan tuota aina välillä miettiväni ja ajattelevani, että josko kohta jo syntyisi. En kuitenkaan usko, että ainakaan pariin viikkoon mitään tapahtuu. Onko muita, jotka jo synnytystä odottavat?

Emmama POKS POKS 36+0

muoks vielä: Joku aika sitten oli muistaakseni puhetta imetyspaidoista (vai oliko se lokakuun pinossa, jota joskus myös lueskelen). Tilasin H&Mltä yhden pitkähihaisen ja kaksi lyhythihaista. Ei kovin kalliita ja mielestäni ihan yhtä ok kuin kalliimmat merkit mitä minulla on ollut.
 
Tupuna21 en ole "saanu" syödä rautalisää ollenkaan ku hemppa ollu 125 koko ajan, vaikkakin se on mulle vähän. En tiiä miks tänäkin aamuna ihan löysänä pötsi, ei se vaivaks ole ku ei tuu kiire vessaan, mutta ihmettelen vaan ku toisilla on ummetusta. Toki juon ihan hulluna vettä ja muuta nestettä pitkin päivää ku mua turvottaa aika lailla. Huomenna on neuvolalääkäri, kerron sitten kuulumisia lisää. Tänään poksuu 36+0 eli rv 37 lähtee.Jaksamisia kaikille, jotka vaihtoivat kylkeä yöllä riittämiin ja kävivät veskissä monta kertaa (kuten minä)
 
:heart: :heart: :D
Fyysisesti vointi edelleen mitä mainioin...mikäs tässä mennessä kaksosraskauden jälkeen! Mutta tuo rakas pääkoppa heittää kyllä ihan häränpyllyä,huoh!! :ashamed:
Ja nyt huolenaiheeksi noussut mahdollinen vauvan kääntyminen perätilaan :/ Onneksi huomena neuvola josko sais jotain osviittaa tai kaipaamani ylimääräisen ultran.

Nennii,kiitti tosi paljon vinkistä :hug: Mä meen kans heti katsomaan...ja varmaan myös tilaamaan ;)

Tuosta kotiintulosta...mulla oli tosiaan karhupuku tuossa kuvassa mutta löytyy myös toppahaalari 62cm joten ihan sään mukaan mennään ;)
Ja jos tuon kaukalopussin nyt tilaan niin luulen että todennäkösesti kotiudumme sitten sillä =)

Harmi tosiaan että ei oo tullu Tampereen-tapaaminen puheeksi täällä aikaisemmin kun kaikki eivät tosiaan fb-ryhmässä ole, pahoittelut! :ashamed:
Seuraavalla kerralla sitten ilmoitellaan täälläkin ajoissa!

Imetyspaidoista...kyllä ne varmasti ihan kätsyjä on ettei tartte koko paidanhelmaa nostaa ylös...jos on esim. jossain vieraisilla tai julkisissa paikoissa.
Mulla on yks vanha tuolla kaapin uumenissa mutta varmaan muutama uusikin tulee ostettua. H&M:llä saa tosiaan mukavan halvalla.

Sikainfluenssaa en oo ajatellu enää yhtään. Nyt kun sitä ei juuri mediassa oo enää ollut niin oon unohtanu koko asian. Rokotusta en taida enää ehtiä saamaan masuaikana ja toisaalta se on hyvä koska päätös olis ollu niin vaikee, ottaakko vai ei.
En myöskään osaa vastata siihen mihin ryhmään synnyttäneet kuuluu...mutta ihan kuin olisin kuullut että jokusen aikaa myös juuri synnyttäneet kuuluvat ensimmäisten joukkoon?!
 
imetyspaitoihin: mulla ne ainakin osoittautuivat tosiaan tarpeeseen =) eli omasta puolestani suosittelen ehdottomasti hankkimaan. On se ikävä muualla kuin kotona alkaa kiskomaan toppia alhaalta ylöspäin tai vaihtoehtoisesti ottaa toinen hiha kokonaan pois kun imettää. Ne on myös tosi huomaamattomia (ei siis lue isolla että "tässä imetyspaita" vaan ihan mielestäni kivannäkösiä suurin osa eikä koko tissi vilku kun imettää).

Mamacita- ja tyttö rv 34+3
 
Huomenia :heart: Täällä ihan kohtuu hyvin nukuttu yö taana, kääntyily sattuu pirusti mutta nukahdin kyllä heti uudestaan..

Hui tänään olis eka synnytysvalmennus, mukaan lähtee ystäväni joka tulee siis myös synnytykseen.. heh mitähä muut parisunnat tuumii, ollaan varmaan "sateenkaariperhe" :LOL:

mahan löysyydestä täällä kans vaivana, ihan ollu jo viikkoja, ja muutenki on sellasta sinappimaista :x anteeksi kuvaava määritelmä :)

?? Minkä verran noita vaatteita pitäs olla? tai minkä verran esim 56-60 cm? monesti päivässä vaihto ym?? tulee paniikki että on liian vähä esim bodyjä, tai kietaisupaitoja tms.. mitä kannattaa olla eniten? ressaa ressaa :D

Missä on jo lunta?? Huijui, miun pitäs vielä Käydä Joensuussa ennen lumien tulos kun talvirenkaat on siellä ja eipä paljon hotsita ajella kesärenkailla liukkaalla, kiirus tulee :/ ja tahtois kyllä mökillekkin ennen kun lumet tulee...

Mulla on näköjää tänää puheripuli muttei se kai haittaa :LOL:

Muavaa päivää mussukat :heart:
 
*POKS* Rv 35 alkaa nyt!

Jennyli Kiitti kaukalopussi vinkeistä! Tilasin meille kanssa sellasen.

Ihania kotiutumisvaatteita ootte varannut vauvoillenne. Taidanpa minäkin tänään valkata omalleni :heart: Musta tuntuu paljon todellisemmalta tää vauvan tulo kun kattelee pikkusia vaatteita ja vauvan tarvikkeita. Jotenkin en oo kerinnyt keskittyä pikkusen tuloon samallalailla kun esikoisen kohdalla kun muutto- ja remonttitouhut sekä tietty toi esikoinen on vienyt kaiken ylimääräsen ajan. Jospa vaikka tänään pyhittäsin hetken tulevalle vauvelille.

Ens viikolla mulla olis synnytystapa-arvio. Ihanaa päästä taas näkeen ötö ultralla. Saiskohan tohon sukupuoleen vielä varmistusta..? Ootteko muut kehdannut kysyä synnytystapa-arviossa sukupuolta? Meille siis veikattiin rakenneultrassa tyttöä, mutta en uskalla luottaa siihen kun niin monilla etenkin nuo tyttöarvaukset tuntuu menneen pieleen.

Nyt on pakko nukkua pienet päiväunet kun tuli taas yöllä pyörittyä enemmän kun nukuttua :headwall:

Liina ja ötö 35+0
 
No niin , äitipolilla käyty, tässä kuulumisia:
rv 36+1
turvotus +
rr 102/98
lapsiveden määrä normaali
painoarvio 2800g
tarjonta rt
syke ++
liikkeet++

Sain kortisonin kankkuun, huomenna meen hakemaan uuden annoksen, torstaina otetaan osastolla jotain verikokeita sektiota varten, ja mikä tärkeintä: maanantaina on meidän vauvelin syntymäpäivä !! :heart: :heart:

No, sitten muita juttuja..
Viime yö oli taas kamala! Valvoin 01.00- 04.30... häpyluuta jomotti, ja supisteli pari tuntia säännöllisesti, sitten onneksi loppui.
Noista supistuksista lääkäri sanoikn, että jos ennen maanantaita tulee yli 2h säännöllisiä supistuksia, niin sitten vaan synnytysvastaanottoon, ja leikataan sitten heti..
No, jospa tämä menis maanantaihin asti :heart:

Nyt äkkiä syömään...
onnellinen pikkuruinen ja poitsu rv 36+1 :heart: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Ens viikolla mulla olis synnytystapa-arvio. Ihanaa päästä taas näkeen ötö ultralla. Saiskohan tohon sukupuoleen vielä varmistusta..? Ootteko muut kehdannut kysyä synnytystapa-arviossa sukupuolta? Meille siis veikattiin rakenneultrassa tyttöä, mutta en uskalla luottaa siihen kun niin monilla etenkin nuo tyttöarvaukset tuntuu menneen pieleen.
meille kans rakenneultrassa sanottiin että varma tyttö mut meinaan vielä synnytystapa-arviossa varmistaa tuon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuruinen:
No niin , äitipolilla käyty, tässä kuulumisia:
rv 36+1
turvotus +
rr 102/98
lapsiveden määrä normaali
painoarvio 2800g
tarjonta rt
syke ++
liikkeet++

Sain kortisoonin kankkuun, huomenna meen hakemaan uuden annoksen, torstaina otetaan osastolla jotain verikokeita sektiota varten, ja mikä tärkeintä: maanantaina on meidän vauvelin syntymäpäivä !! :heart: :heart:

No, sitten muita juttuja..
Viime yö oli taas kamala! Valvoin 01.00- 04.30... häpyluuta jomotti, ja supisteli pari tuntia säännöllisesti, sitten onneksi loppui.
Noista supistuksista lääkäri sanoikn, että jos ennen maanantaita tulee yli 2h säännöllisiä supistuksia, niin sitten vaan synnytysvastaanottoon, ja leikataan sitten heti..
No, jospa tämä menis maanantaihin asti :heart:

Nyt äkkiä syömään...
onnellinen pikkuruinen ja poitsu rv 36+1 :heart: :flower:
EPISTÄ :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: ,mäkin haluun jo sektioon mutta synnytystapa-arvio on vasta 13.10 mutta toivottavasti leikkaavat heti ekana sopivana aikana vaikka sitten jo keskiviikkona :D :D :D .Mulla selkä alkanut juimiin ja kipuileen öisin niin nukun noin 1h/ yö ja päivällä pitää jaksaa ton yli 2V termiitin kanssa touhuta ettei nyt ihan kovasti pahojaan tee.Mulla oli kääntynyt viime neuvolassa pikkuinen vihdoin rt tarjontaan ja kaikki oli hyvin jopa verenpaine on laskenut ja pysynyt alhaalla.Ja sf mitta oli 35+4 31.5 ja itsekkin nosetlen tavarat yhä lattialta kuin ennen raskautta.

G: mites paljon painoa on tähän mennessä tullut ,mulle on tullut 2kg KÄÄÄÄÄK,siis painosta ennen raskautta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja EDTA:
PIKKURUINEN Voi miten ihanaa :heart: :heart: :heart: Mä oon kyllä vähän kateellinen, että saat jo noin pian pikkuisen syliin :ashamed:
Määkään en millään jaksaisi oottaa!! Vaikka hieman jännittääkin sektio...
Aikasemmat sektiot on tulleet senverran nopsaan (kiireellisiä), ettei niitä osannut etukäteen jännittää.

Olo on kyllä jo niin tukala, että senkään takia en kestäis enää yhtään ylimäärästä päivää.. :kieh:
Lääkäri sanoikin että mun kokoon nähden tää maha ja vauva on tosi iso..
Esikoinen oli 2720g syntyessään rv 39+2 ja tää nyt jo 2800g (siis jo painoarvioon on uskominen..) Kakkonen oli sitte 2540g, eli kaikista pienin..

Mutta ihanaa että se päivä on jo niin lähellä :heart:
 

Yhteistyössä