*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Täällä jännitys kohoaa..... :D
Huomenna on suuri päivä....uskomatonta. :saint:
Junior näkee päivän valon.
Tänään pitää mennä labraan verikokeisiin leikkuuta varten ja sit esikäynti synnärille jutteleen anestesialekurin kans..samalla saa tietää leikkaavan lekurinkin,mikä on helpotus. =)
Mun ystävä lupaili tulla kirjottaan tänne kuulumiset huomenna kun koneelle pääsee... :flower:

marihoi ja Junior 38+4
 
Jokohan siellä alkaa olla Heituskalla nyytti sylissä? :heart: Ihanaa! :heart:

marihoille paljon onnea suureen päivään! :hug: Täytyykin tulla heti huomenna kuulumisia kytistelemään. (Ihan kun en muutenkin täällä joka päivä piipahtaisi kurkkimassa... :whistle: :ashamed: )

Meillä on tänään suuri päivä sinänsä, että A-pojalle tehdään sairaalassa happitestit, joiden myötä poika saa mitä todennäköisimmin BPD-diagnoosin (pienten keskoslasten krooninen keuhkosairaus). Mikään ilonaihe tuo keuhkosairaus ei sinänsä ole, mutta olen onnellinen, että diagnoosi viimein saadaan eli sairautta myös päästään hoitamaan. Hoidon myötä päästään lisähapesta eroon ja siten kotiinpääsy on taas askeleen lähempänä. :heart:

Tsemppiä toivottelen edelleen kaikille!



Valkolilja & jätkänpätkät 8 viikkoa (rv 36+0) :D
 
heituska Tsemppiä :hug:

Mä olen täälä huhuillut sen puolesta, että vaavi vois vielä olla tovin yksiössään :D
Jokainen päivä olen valmiimpi...huomaan, että päivittän tulee tehtyä henkistä valmistautumista. Suurena syynä tuohon on kuitenkin se, että mulla on tässsä vielä kaikenlaista hoitelematta tuonne lokakuun viimiselle päivälle saakka....sen jälkeen rauhoittuu ja vauva sais tulla....mutta jos tuleekin ennen...niin en tosiaan tiedä kuka hoitaa ne tekemättömät jutut :| ...sitten pitää vaan laittaa tyttären niskaan kaikki, mitä en todellakaan haluaisi.

marihoi79 Varmasti jännittää!!... tsemppiä sullekkin :hug:

Mun pitää nyt lähteä doplerilla kuuntelee tän vaavin syd. ääniä...ei ole liikkunut vielä tänään kertaakaan....missähköhän syväunessä hän on??

Zera 38+4
 
Tervetuloa takaisin Pomelo, et ole tosiaankaan helpolla päässyt :hug: Toivotaan, että loppu menisi helpommin =)

Tsemppiä Marihoille! Heituskalla varmaan onkin jo pieni sylissä :heart:
Toivon Valkoilijalle parasta :flower:

(.) Supistuksia ei ole tullut toissa iltaisen jälkeen juurikaan. Tosi hyvä, koska jos mulla jäisi huomiselta nuo sovitut asiat tekemättä, niin ne siirtyisi aika pitkälle tulevaisuuteen...eihän sille sitten mitään voi, mutta parempi kuitenkin näin päin :ashamed: Kaikki kassit (mun, esikoisen hoitokassi sekä vauvan kassi) pakattu, että siinä mielessä ollaan valmiina. Kaukalo on tulossa, mutta eihän sitä tarvi vielä mukaan ottaakaan, kun sitten vasta kotiutuessa. Varmasti kerkeää ennen sitä. Mun pitäs se lämpöpussi miettiä, kun tajusin just, että meillä on vaunuihin hankittu semmoinen paksu, jossa on reiät valjaille. Se saattaisi siis sopia kaukaloonkin... Riippuu sitten siitä, että tarviiko toppapukua ollenkaan mukaan. Vielä haluaisin pinnasänkyyn verhokatoksen tms. ja uudet pehmusteet. Ei ollut tarkoitus hankkia, mutta nyt mä haluunkin B) Hyvin siis pärjätään ilmankin (varsinkin alku) mutta taitaa tuo pesänrakennusvietti iskeä vielä uudelleen tässä loppusuoralla :LOL: Vaippoja tilailin vihdoinkin ja ne on näitä kokoiän aio-vaippoja, kun ne menis vielä esikoisellekin... (ei ole vielä edetty pottailussa kovin pitkälle) http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=2&ala=&tuote=33 Toivottavasti nuo on sitten hyviä, ainakin helpompia laittaa, kun ei putoile imut irti "asentaessa". No saahan ne sitten myytyä eteenpäin, jos ei suju...

Mimona+Pikkuinen 38+4
 
Niin mä kuulun siis myös vahvasti Onnin ja Zeran "ryhmään" ... Kuulosti todella tutulta tuo Zeran teksti :LOL: Tsemppiä neuvolaan...tuommoinen säikäyttää aina, vaikka onhan noita hiljaisempia päiviä. Varsinkin ennen synnytystä ;)
 
tsemppiä teille jotka tiedätte jo koska vauva syntyy! Heituskalla tosin taitaa jo vauva olla sylissä :heart:

me saatiin vihdoin isompi asunto! :D 1.11. olis muutto, aika tiukille menee että pystynköhän mä ite olemaan tässä muutossa mukana ollenkaan vai makaanko mä sairaalassa kun toiset muuttaa :D

tänä aamuna herätessä oli naama ihan turvoksissa, hyvä että silmiä auki sai :eek: onneks huomenna on tuo neuvola niin pääsee paineet tarkistuttamaan.
 
Siis nyt seuraa tyhmä kysymys...Te jotka aiotte pukea vauvan toppapukuun kun kotiudutte sairaalasta...niin menettekö siis jollain muulla kuin autolla kotiinne...? Siis jos suoraan sairaalasta siirrytään autoon, niin eikö toppapuku ole hiukan liikaa??
 
Tulimpahan ilmoittamaan että minä siirryn pois marrasodottajista sillä meille syntyi 19.10 klo 11.57 terve pieni poika ja eilen päästiin kotio painoa pojalla oli 2340 mikä oli vähemmän kuin viikko aikaisemmin annettu painoarvio ja pituutta löytyi 46cm ja 32cm pipo.

Elikkä pääsin verenpaineiden takia viime torstaina kotio ja mun piti tänään mennä käynnitykseen mutta pikkuinen päätti toisin ja synntys alkoi klo 7 aamulla maanantaina ,Supistukset olivat sillon noin 10min välein ja kesto 10s luokkaa mutta voimistuivat ja pitenivät siihen malliin että klo 8.30 soitin mihen töistä kotio viemään mut tayssiin ainakin tarkistaan paikat jos ei muuta .Puin pikkuneidin vaatteet päälle ja pakkasin lopun sairaalakassin siinä supistusten välillä ja klo 9.15 olin sairaalassa ja mies lähti neidin kanssa kotio odotteleen ja olin 4cm auki ja suoraan saliin kivut alkoivat olla jo sietämättömiä ja pyysin epuduraalin ja sen sainkin klo 10.15 ja ja sen jälkeen tunsin vain paineesta johtuvaa pientä kipua en muuta .Klo 11.15 pyydän kätilöää soittamaan miehen paikalle kun neiti pitää viedä hoitoon ja koirat ulos että aikaa olisi.No soiton jälkeen kätilö sanoi että voisi laittaa tipalla supistuksiin vauhtia ja voisin mennä käytävälle käveleen mutta vtarkistaa paikat ensin mutta eipä tarvinnut olin täysin auki ja koska ei ponnistuttanut kovasti niin halusin odottaa miestä paikalle.Klo 11.50 kätilö poistui vessaan ja klo 11.55 soitin hänet jo takasin koska poika syntyisi heti ja pää näkyi jo siinä vaiheessa kunnolla ja kätilö soitti äkkiä lääkärin paikalle ja olin jo ponnistanut tässä vaiheessa pään ulos ja käännyin kyljeltä selälleen jossa olin ponnistanut tähän asti ja pojalla oli napanuora kerran kaulan ympäri ja käsi poskella syntyessään .Isäntä myöhästyi 10 min synnytyksestä koska tayssissa ei enään anneta lappua synnyttämään tulijoille jotta saisi jättää auton mihin parkkikselle vaan HUOM!!.Mutta onneksi kaikki meni hyvin ja 9 pisteen poika syntyi ,pieni mutta pippurinen ,lämpöjä ei vielä pidä kunnolla mutta sekin on paranemaan päin muuten läpästiin kaikki testit puhtaasti.Itse voin hyvin ,välilihaa ei tarvinnut leikata ja vain pieniä pinta naarmuja tuli ja maitokin on alkanut nousta vähän liikaakin :D :D .Mutta jatketaan juttelua marras vauvojen puolella .

heidiS23 + pikkumies 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annsku:
Siis nyt seuraa tyhmä kysymys...Te jotka aiotte pukea vauvan toppapukuun kun kotiudutte sairaalasta...niin menettekö siis jollain muulla kuin autolla kotiinne...? Siis jos suoraan sairaalasta siirrytään autoon, niin eikö toppapuku ole hiukan liikaa??
meillä laitetaan toppapuku ja taksilla mennään kotiin. meillä kun esikoinen syntyi niin sille oli laitoksella laitettu päälle sisällekin ihan hirveesti vaatetta, oli jopa villavaatteet ja peitto. eli en usko että toppapuku sisävaatteiden päällä on yhtään liikaa vastasyntyneelle. esikolla oli kotiutuessa sisävaatteiden päällä velourpuku, toppapuku ja pipot yms. silloin oli nolla keli eikä poika ollut yhtään hikinen, nyt meinataan mennä aikalailla samoilla tamineilla. mun mielestä parempi olla nuin pienellä vähän liikaa kuin liian vähän päällä.
 
marihoi79 Onnea tulevaan :hug:

Valkolilja Kiva, että saitte diagnoosin =)

Miyaki
Onnea isomman asunnon johdosta :flower:

heidiS23
Onnea pojasta :heart: :heart: :heart:

Täällä järkyttävä väsymys päällä, vaikka yö nukuttu ihan kohtalaisesti. Ei jaksa mitään tehdä, telkustakaan ei tuu mitään ja muutenkin meinaa nukahtaa sohvalle. Supisteluja koko ajan vähemmän vaan. Ahdistaa. Onneks isäntä pääsee tänään töistä jo yhden aikaan ja sit suunnataan ruokaostoksille. Ja jos tuolla Jumbossa nyt ois jotain 10-vuotistarjouksia niin voishan niitäkin vähän katsella. Jotain iloa sentäs päivään :ashamed:

Meillä pojat menossa isovanhemmille yökylään la-su väliseksi yöksi. Aamupäivällä jo menevät hoitoon :D :D :D . Taitaapi olla piiiitkään aikaan ainoa vanhempien kahdenkeskeinen päivä. Syömään nyt ainakin haluisin mennä, mut mitähän muuta?! Leffassa tuskin jaksan istua, mut jos sitä sit vuokrais jonkun leffan kotiin ja illalla katselis kera herkkujen :). Päivällä vois sit käydä ruokailua ennen/jälkeen ihan vaikka vaan kiertelemässä joululahjoja katselemassa etc. Jotain rauhallista vaan kuitenkin. Aion kuitenkin nauttia lapsivapaasta täysin rinnoin!

... vaik toisaalta, mieluummin olisin puskemassa silloin tätä mukeloa pihalle :whistle:

EDTA 37+2
 
Onnea Heituskalle! :flower: Varmaan on jo vauva maailmassa =) Toivottavasti vauvalla kaikki kunnossa ja suurempia toimenpiteitä ei tarvittaisi immunisaation vuoksi.

Me kävimme taas eilen TAYSissa anti-D kontrollissa. Tehtiin nuo tavanomaiset ultraukset ja lisäksi lapsivesipunktio. Vasta-aine titteri ei ollut noussut kahdessa viikossa yhtään, mutta näytteen kvantitatiivinen taso oli noussut 9 -> 16 eli jatkotutkimuksia piti tehdä vaikka kaikki virtaukset vauvalla oli ok ja merkkejä anemiasta ei ollut. Ilmeisesti bilirubiinia vauvalla ei ole vielä ainakaan hälyttävästi, sillä olisivat siitä jo soittaneet ja keuhkojen kypsyys saadaan tietää ensi viikolla kun lapsivesinäyte valmistuu siltä osin. Seuraava kontrolli on ensi perjantaina.

 
Onnea kaikille jo pikkuisen saaneille!
Olen täällä käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta ollut laiska itse kirjoittamaan mitään. Tänään sitten ihan löhöilypäivä, kun alku viikko on taas mennyt touhutessa.

Maanantaina kävin ultrassa ja viimeisessä lääkärikäynnillä samalla. Vähän mennään käyrän alapuolella vauvan koossa, mutta ei mitenkään huolestuttavasti. Painoa oli 2234g ja viikkoja ma 34+3. Huomenna siis poksuu 35vko. Pää on ihan alhaalla ja paikat pehmentyneet, mutta kiinni. Kyllä välillä tuntuukin, kun pää painaa johonkin hermoon ja tuntuu et olis meloni takapuolessa. Häpyluu on myös kipeä varsinkin, kun nousee esim. sohvalta ylös.
Tänään kävin suuhygienistillä, kun ikenet vuotaa verta ja putsattiin hampaat ja ikenet kunnolla. Hygienisti sanoi, että mitä enemmän ikää on raskausaikana, sitä helpommin tulee noita ongelmia. Aikaisemmissa raskauksissa ei tätä ongelmaa ole ollutkaan.

Toppapuvustasen verran, että ei todellakaan ole liikaa vastasyntyneellä, kun ajattelee kuinka lämpimästä paikasta vauva tulee:)


Muoks vielä, kun kirjoitus lähti liian aikaisin äsken...

Mulla on ihan sama, kun jollain muulla oli, että yöllä herään supistukseen kun rakko on ihan täynnä. Sitten on pakko raahautua vessaan.

Ja seksistä vielä, että meillä ei ole sitä ollut kohta kuukauteen ja ei siitä ole kiinni etteikö haluttaisi, mutta sitten kun olisi yhteistä aikaa niin yleensä olen jo nukkumassa. Viime yönä heräsin, kun mies suukkotteli ja hyväili, mut lopetti kesken, kun vauva potkas oikeen kunnolla:) Itse olin niin unenpöpperössä et jatkoin sitten vaan unia. Tais miehellä mennä halut kokonaan, kun yks mahassa ilmoittelee olemassa olostaan:)

Anoppikin tossa välissä soitteli ja kyseli, että meinaanko ottaa sikaflunssa rokotteen. En oo muodostanut vielä siitä mitään mielipidettä, kun ajattelin et kyl sitten, kun aika on niin neuvolassa asiasta puhutaan. Eiköhän noi terveydenalan ammattilaiset tiedä sitten, että kannattako se ottaa.

T:peggy+Emmi

 
Heidille paljon onnea pojasta.

Täällä ollaa taas kärvistelty yöstä asti kipeitten suppareitten kourissa ja eilen ei ees uskaltanu kakkoshätää päästää kun oli aivan järkky paineentunne ja tuntu että vauva tulee just jos vähäänkään työnnän.
 
:flower: :flower: Onnea Heidi ja Heituska! :flower: :flower:
Marihoille myös tsemppiä huomiselle. Itse en ole henkisesti vielä aivan valmis vauvan tuloon, mutta eilinen sairaalakassin pakkaaminen edisti asiaa hieman. Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole, joten siitä varmaan johtuu tämä kypsymättömyyteni. Vielä pitäisi hoidella muutamia välttämättömimpiä ostoksia ennenkuin vauva saa tulla.

FinSki rv 37+4
 
Onnea vauvan saaneille :flower: Mäkin haluan :heart:

Juu ja tosiaan: POKS 37!! :) Loppusuoralla ollaan :heart:

Kävin tänään taas neuvolassa kun verenpaineet oli viimeks niin korkeet. Mittailin eilen kotona paineita ja ne oli hyvät koko päivän. Nyt taas neuvolassa korkeet mutta johtuu yksinkertasesti siitä että jännitän sitä tilannetta niin paljon! Ja ei oo mitään oireita esim raskausmyrkytyksestä niin se asia ok. Vauva on tosi alhaalla jo neuvolantädin mukaan. Tuntuukin kyllä siltä kun on ollu taas helpompi hengittää ja kamala paine tuntuu alhaalla kävellessä.

Mullekin tullu olo että eiks tää vauva ikinä synny mutta täytyy ajatella että nyt on vasta lokakuu. Marrasmasujahan me kaikki kuitenkin ollaan ;)

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

Ellen ja rontti 37+0

Tsemppiä loppumetreille!
 
Voi onnea HeidiS ja pian saamme onnitella myös Heituskaa!! :flower:
Odotellaan lisäkuulumisia Heituskasta!

Mitä noi vasta-aineongelmat on? Tai miten ne on teillä havaittu ? Toiv. Olivia kaikki jatkuu hyvin ja saat vielä pitää vauvan kehittymässä masussa muutaman vkon!

Hullua ajatella, että itselläkin on tasan viikon päästä pikku-käärö jo sylissä!! :heart: En kyllä malta millään odottaa.... Olokin on ollut taas tosi huono, kipuilee ja painaa johki hermoon tuolla alakerrassa ja kaikkee mahd.. (valivali).. Ei auta kun maata ja huilata..

Mun energinen loppuraskaus on kyllä muuttunut melkosen vetämättömäksi oloksi! Onneks sai kuitenkin kaikki valmiiksi tossa "hyvän sään" aikana..

Ainiin ja Marihoille hirveesti tsemppiä huomiselle!!!!!!!!! :heart:
t.Sandy POKS 38+0!
 
pitkästä aikaa.. :wave:

kävin synnytystapa-arviossa, ja odotin että se olis ollu jotenki edes erilainen ku muut käynnit.
alatiesynnytys kuulemma ok,ei mainittavaa.
sattu kyllä se sisätutkimus ihan pirusti :x paikat on kiinni ja pää on kiinnittynyt.

rv36+4 (35+4)
vauvan paino on vaan 2400g on vieläkäyrällä mutta sais olla isompi, oon kyllä itekki aika pieni.
auttaisko jos mässäisin vähä enemmän? oma painoki oli sama ku viimeks.
sais sielä kasvaa vielä muutamat viikot.aktiivinen liikkuja tämä kyllä on.

rokotteesta en aio ottaa tuota rokotetta,jos tauti tulee niin parhaamme mukaan koitetaan siitä selvitä.

nukun tosi huonosti yöt. vaikea olla oikeen missään asennossa, ja sitte onki jo vessahätä.
aamulla nukkuisin sitte tosi hyvin, enkä saa itteeni ylös sängystä ei jaksa nousta. onneks närästys on helpottanut vähän.

seksistä ei ole viime aikoina ollut tuo ukko kovin kinnostunut,muutenki ollu ihan outo taas.. ja tulee se maailmansota jos yritän keskustella niin pidän sitte turpani kiinni ja odotan näin ilmeisesti omaa hajoamistani..välillä tuntuu ettei meillä ole muuta yhteistä kun tämä tulokas:( en tiedä onko ihan oikeella motiivilla tulossa synnytykseen mukaan.

turvotusta on naamassa ja muuallakin ollu jo useempia viikkoja,eikä mene pois.
oon ihan kamalan näkönen.

olis ees rahaa niin vois mennä ostaan joululahjoja..
pitäis kyllä tehdä opinnäytetyö valmiiksi ennen ku nyytti syntyy,pitäiskö viimestellä se nyt heti tänään



:headwall:

sori valitus ja puolet jäi varmaan kertomattaki vielä.. minä ja monottaja 36+4
 
Iso kiitos tervetuloa takaisin toivotuksista :flower: Pelkäsin jo, että olen ihan myöhässä tänne takas tulossa ja kaikki on jo kaikille selvää kauraa...

Kotiintulovaatteet Meillä on hankinnassa kaukalon päälle kaukalopussi ja mietin riittäisikö sen alle joko villapuku tai kevyttoppis. Esikoinen kun oli kevätvauva niin en yhtään osaa ajatella tulokkaan talvivaatteita? Mitä olette hankkineet pienessä koossa vauvoille? Tuntuu et äippäpakkauksen toppapuku on liian iso ja iskee ihan paniikki kun ajattelen mitä kaikkea on miettimättä ja hankkimatta. Apua! :eek: Onneksi esikoiselta kuitenkin joitain vaatteita voi ottaa käyttöön, vaikka olikin kevätvauva ja poika.

Perätilakäännös Jos jollakulla muulla ois sama edessä, niin voin kertoa siitä kyllä tosi rohkaisevan ja hyvän kokemuksen. Ensin kätilö ultrasi vauvan (ja mä en muistanut tai tajunnut siinä jännittäessä pyytää et olis varmistanut sukupuolen) ja tunnusteli että todella on edelleen perätilassa. Sain supistuksia ehkäisevän lääkkeen varmuuden vuoksi piikkinä (rutiini) ja tiedon että siitä voi tulla hieman kuumottava olo. Vauvan sydänääniä tarkkailtiin noin puoli tuntia ja koska ne olivat reippaat voitiin aloittaa kääntäminen. Lääkärikin taisi käydä siinä välissä kurkkimassa sykkeitä. Olivat tyytyväisiä, että neiti(?) liikkui niin ahkerasti, koska vauva hereillä ollessaan todennäköisesti itse auttaa kääntymisessä.

Siirryttiin lääkärin huoneeseen ja lääkäri hoiti kääntämisen ja kätilö tarkkaili ultralla vauvan pään paikkaa ja sykkeitä. Lääkäri asetti toisen käden vauvan pyllyn alle ja toisen pään taakse - pään takana käsi taisi olla lähes nyrkissä. Yllättävintä olikin kun lääkäri lähti painamaan käsillä voimakkaasti pyllyn ja pään takana. Se ei kuitenkaan sinänsä sattunut. Enemmän tuntui, kun iho venyi lääkärin käsien alla ja kun vauvan pää siirtyi. Eli kovan pään siirtyminen tuntui hieman ikävältä tai kipeältä noin viittä vaille kahdestatoista varttia yli kahteentoista - jos siis masu olisi kello. Hengittelin mahdollisimman syvään ja rauhallisesti ja lääkäri ja kätilö useaan kertaan kysyivät ettei satu tai tunnu ikävältä ja kestänkö varmasti. Itseasiassa se että pään tunsi liikkuvan tuntui henkisesti hyvältä, koska tiesi että jotain tapahtuu. Lääkärille tosin tuli hiki, koska joutui aika voimakkaasti painamaan ja kätilö ei aina ihan heti löytänyt sykkeitä, jotka piti kuitenkin tarkistaa. Lääkäri ei siis irroittanut otetta koko käännöksen aikana. Kaikki oli ohi nopeasti ja kun vauva oli vaakatasossa hän siirtyi suunnilleen itse pää alaspäin. Olin niin hämmästynyt että kaikki oli ohi, että jäin vain suu auki makaamaan pöydälle, kunnes kätilö nauroi, että niin se on ohi ja vauva kääntyi onnistuneesti, saat nousta.

Käännöksen jälkeen vauvan sykkeitä seurattiin noin tunti. Vauva nukahtikin lähes heti ja vaikka sykkeet olivat nätit kätilö toivoi niistä hieman reippaampia ennenkuin pääsisin kotiin. Sain siis mehua että vauva heräilisi ja vaihdoin hieman asentoa. Kun vauva oli herännyt ja liikkui reippaasti ja päästiin unisykkeestä reippaampiin lukemiin, sain lähteä kotiin. Heti sai liikkua normaalisti ja jumpat ym. on sallittuja. Käännös oli siis eilen ja olin kyllä illan tosi väsynyt-varmasti siis kuitenkin sen verran jännitin. Masu on hieman kosketusarka siitä kohtaa, missä vauva ylävatsassa piti päätään. Muuten ei ole mitään erikoisempaa, kuin että pystyn taas hengittämään kun pää ei lyttää keuhkoja ja alaselän kivut ja viiltävät kivut kohdun suulla (kun vauva potki sinne) ovat loppuneet. Sen tilalle on sitten tullut kaikille muille varmasti tuttu vessassa juokseminen ja ankkamainen kävely :D Nyt vain normaalisti tarkkailen liikkeitä ja ettei tule mitään ylimääräisiä vuotoja. Parin viikon päästä on sitten kontrolliultra ja jos sattuisi sitä ennen kääntymään takaisin, niin voin ottaa yhteyttä ja voidaan vielä yrittää kääntämistä uudelleen. Hieman tässä tietysti kuulostelee jokaista liikettä ettei sittenkin päätä kääntyä takaisin, mutta mulle kyllä vakuuteltiin että niin tuskin näillä viikoilla käy...

Nyt pitäis oikeasti varmaan vähän siivota tai tehdä vauvavalmisteluja - laiskottaa niin kamalasti, ettei saa mitään aikaan ja sitten illat kiukuttelen kun en ole tehnyt mitään ja mikään ei muka ole valmista kun vauva syntyy - taitaa vähän mielialat olla vuoristoradalla välillä :saint:

Hyviä vointeja!

Pomelo ja vauvuli 37+0
 
Mulla neuvola ½tunnin päästä, joten tulen sen jälkeen ne kuulumiset kertomaan.

Nyt piti valittaa Kelasta jaäitiyspäivärahasta. kun päätöstä ei ole kuulunut ja tänään tuli taas uusi hakemus työttömyyspäivärahaan ja tuonne marraskuuhun puoleen väliin asti, vaikka olin laittanut hakemukseen, että äitiysloma alkaa nyt lokakuulla.
Soittelin sitten kelalle ja juu, koneella oli merkintä, että asia käsitelty ja ok, mutta mitään päätöstä ei siis äitiyspäivärahasta ollut tehty.

Moka oli sattunut, kun oli tehty äitiysavustus ja sen tehnyt oli kirjannut, että päätökset on tehty...

Jee, eli mun virallinen äitiysloman alku oli jo eilen ja kela ihan pihalla koko asiasta :headwall:

No, kai tuo päätös tulee ennen kuin masukki täyttää 18v... :kieh:

Ja mä kun oon aina kritisoinut tuota kelan touhua, ettei siellä kukaan koskaan tiedä mitään, niin taas nähtiin, mikä touhu siellä on meneillään..

-Fiona ja masu 35-
 
Onnea Heidi! :flower: :heart: Tulikin aika kiireellä sitten =)

Toppapuvusta: Riippuu paljolti kelistä, mutta esikoinen syntyi marraskuun lopulla ja silloin oli ainakin niin kylmä viima, että pelkkä parkkiksella kävely oli ns. pitkä aika ulkona. Kotiutuessaan esikoisella oli n.15 min automatkalla muistaakseni body, potkarit, tumput, myssy, villapuku sekä toppapuku. Tällä kertaa haaveilenkin siitä lämpöpussista, koska automatkaa kertyy nyt paljon enemmän... Eihän niitä autonkaan lämpöjä tarvi tietty täysillä pitää, jos vauvalla on paljon vaatetta. Mutta tosiaan muutaman päivän ikäisellä harvoin on. Jos ei ole kovin kylmä, niin saatetaan pukea pelkkä karhupuvun tapainen ja laittaa vaikkapa viltti siihen kaukalon päälle ulkotiloihin siirtyessä. Munkin mielestä mielummin liikaa kuin liian vähän näin alkuun ;) Monille vauvoille (ainakin kaljuille) suositellaan alkuun pipoa sisätiloissakin, kun lämmönsäätely (vai mikä se nyt oli? ) ei vielä pelaa kovin hyvin.

Miten sä uskallat Taaperot kotona olla, jos noin järkky paine ollut jo? Tuleepi pian kotisynnytys :eek:

Tulehan Zera kertomaan neuvolakuulumisia :attn:
 
Onnea HeidiS23 pienestä pojasta! :flower: :flower: :flower:

Ja tsemppiä marihoille!

Täällä supisteli illalla ihan kunnolla muttei säännöllisesti. Yöllä heräsin 3lta myös supistukseen :eek: Apua en mä vielä halua synnärille! Täytyy laittaa jalat ristiin ja puhua masuasukille mukavia :D

Onni ja rääpäle 38+2
 

Yhteistyössä