*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Polkkajäde, mulle on terkkari sanonut, että niin moni asia vaikuttaa virtsan proteiiniin, ettei yhdestä satunnaisesta plussasta kannata olla kovin huolissaan. Jos esim. olit juuri kävellyt pitkään sinne terkkarille ennen näytteenantoa, se saattoi vaikuttaa. Kannattaa kotona tosiaan ottaa se testi ja sillä tavalla, ettet ole rehkinyt liikoja ennen sitä. Hyvähän noi on aina uudelleen tsekata, jos on ollut jotain, mutta ikävää, jos terkkari ei kunnolla selitä asioita.
 
Kuulumiset luettu...

Täällä herättiin tänäaamuna pirulliseen suonenvetoon, kun unohtui ottaa ilta-magnesium :kieh:
vielä kahdesti peräkkäin...

Onko kellään makuaisti muuttunut raskaudessa? Suklaan, vohvelien ja vaahtokarkkien jälkeen maistuu ihan suolalta :x ... kumma ilmiö, mutta niin se vaan maistuu...

Närästää ja supistaa... kyl se taitaa olla tätä vali-valitusta sinne loppuun asti, ei sitä muistanutkaan, miten raskasta tää loppuaika voikaan olla... eli h-hetkeä odotellessa :xmas:

Vaavi on todella vilkasliikkeinen ja potkut suorastaan sattuu välillä... mutta pääasia, että pikkuinen jakselee hyvin ja on virkeänä :heart:

Kuiskaten 30+1
 
[/b]POKS 33 ja mammalla eilen ikä paukkui 3-kymppiin :D

Vointi on vähän parempi kuin viimeks.Kivut lievittäneet aavistuksen.
Eilen vieteltiin tytön 9 wee synttäreitä ja mua sai onnitella myös. :)
Tyttö täytti elokuun lopussa,mutta nyt vasta saatiin juhlat käyntiin.Pientä kuumeta ja flunssaa ollut ilmassa.
Nyt onneks muksut ollu terveinä..pienimmä varsinkin.Ne tuppaa nukkumaan niin huonosi sairaina. :(
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

Marihoi ja junior rv33
 
Varmaan en kuukauteen ole täälä käynyt ja tekstiä on tullut niin tajuttomat määrät sekä tapahtunut paljon. Nyt yritän taas mukana päivittäin pysyä, en oikein osaa kommentoida kirjoituksiin mitään kun olisi niin paljon kommentoitavaa :D
Joten pahoittelen jo etukäteen nyt tälläistä omasta navasta kirjoittamista.
Mutta uusille kuitenkin tervetuloa mukaan ja aivan uskomatonta että on jo ensimmäiset pikkuisetkin maailmaan tulleet, paljon onnea ja jaksamista! :) <3

Täällä on nyt olo ihan ok, vauvan liikkeet tuntuu hyvin varsinkin oikeanpuoleiseen kylkeen ottaa välillä oikein kovaakin ja tuntuu että vauva painaisi luihin. Supistuksia on aina silloin tällöin jonkun verran mutta lääkärin tarkastuksessa kaikki oli ok.

Mieliala ollut vähän useammin allapäin ja tämä yksinodottaminen on tuntunut välillä niin tuskalta.. Kyllä sitä toista ihmistä rinnalle vaan kaipaisi. Muutenkin olo tuntuu välillä erittäin yksinäiseltä ja tukiverkosto muutenkin hieman hajoillut..
Olen myös alkanut pelkäämään että miten sitä sitten jaksaa synnytyksen jälkeen kun on aivan yksin, kuka joskus hoitaisi pikkuista edes hetken yms...
Onneksi kerrankin osasin suuni avata viime neuvolassa ja kerroin olostani. Pääsinkin sitten psykologille juttelemaan ja käyntejä on nyt vielä muutama ennen la:ta ja sitten pari vielä sen jälkeen. Joten ainakin yritän estää mahdollista pahempaa masennusta..

Eilen oli minullakin syntymäpäivät, pyöreitä täytin mutta kyllä ne kotisohvalla meni :) enään ei oikein jaksa yhtään "ylimääräistä" liikkua. Mutta kyllä aika käy pitkäksi kun päivät pitkät hyppii pitkin seiniä yksinään kotona.

Huomena poksuukin viikot, sitten enään 10 jäljellä!! En jaksaisi yhtään odottaa..niin kypsä jo odottamiseen..

Tulipas nyt iloista kirjoitusta :D mutta tässä siis kuulumiset näin pikaisesti, nyt yritän useimmin kirjoitella mukananne.
 
Heips :)

Kuulumiset lueskeltu :) Joku sanoi että toinen korva lukkiintuu helposti ja humisee? Mulla muutenkin jo ennen raskautta tehny tota samaa vasen korva välillä, mutta nyt raskausaikana puolet enemmän...TOSI ärsyttävää kun oma puhe humisee :/

Ninni89 uskon että tuntuu välillä yksinäiseltä, mäkin olen ollut jo kolmatta kuukautta yksin esikoisen kanssa alunperin noitten miehen juomisongelmien takia ja nyt muista syistä... On se vaan niin että odotusaikana vielä enemmän kaipaisi toisen läsnäoloa.. halitukset sulle :) :hug:

Joku järjestelyvimma tänne taas iskenyt kun kaikkia kaappeja käyn läpi, siivoan ja järjestän :D

Saya ja tyty(?) 29+2
 
Onnea synttäreiden johdosta marihoi ja ninni89 :flower:

Täällä kotiuduttu reissusta. Vaikka oli lyhyt reissu, niin oon ihan väsy...Ja kaiken lisäks tyttö tuli taas kipeäksi :whistle:
Mutta oli kyllä ihan mukavaa. Allasosasto on tosi kiva ja muksut viihty hyvin! On syöty hyvää ruokaa ja paljon :LOL: oikeen jännittää mennä huomenna neuvolaan...

Sonja ja poju 32+4
 
Saya ja Ninni89 Täällä kans odotellaan yksin (tai onhan minulla tuo pikku esikoinen sulostuttamassa seurallaan:)) Joinakin päivinä sitä niin nauttii siitä yksinolosta ja joskus taas oikein itkettää kun kaipaisi niin toista vierelle :( Minua on kans vähän mietityttänyt tuo vauvan syntymän jälkeinen aika, varsinkin kun esikoinen on vielä niin pieni (1v6kk silloin). Mutta yritän vain pitää hännän pystyssä ja katsoa mitä tuleman pitää :)
Tsemppiä teillekin! :heart:


söpöjooseppi ja nti sm 30+5
 
Marihoi ja ninni89 Onnittelut synttäreiden johdosta :flower: :flower:

Päivittäin käyn lukemassa kuulumiset mutta jostain syystä en jaksa kirjoitella tai sitten aina on kiire jonneki.

Närästys on täällä ihan jokapäiväinen riesa, ja tänään varsinkin on tuntunu ihan kauhealle korvennukselle. Renniet ei auta sitten yhtään. Mutta eikös joku vanha sananlasku ollut et jos se tarkoittaa vaan paljon hiuksia =) Esikon (kohta 5v) aikaan närästi ihan hirvittävästi ja kyllä vain hiuksia oli paljon, tosi tummat ja tuuheat. Tänään just tasoittelin hänen hiuksiaan ja kyllä siinä on äitilläki työ saada ne selväksi. On nimittäin tosi pitkät, istuessa esim lattialla yltävät jo hyvin lattiaan asti ja enemmänkin. Oikeat äidin ylpeyden aiheet =) No ei se sananlasku nyt varmaan niin paikkansa pitävä ole, mut jännästi sattui. Nyt olis poika tuloillaan niin vähempiki hiusten kasvu riittäis :)

Oma vointi on muuten ollut liiankin hyvä, maha tosin kovottelee aika paljon mutta niitä kamalia liitoskipuja ei toistaseksi ole ollut vaivana. Esikon aikaan varsinkin kärsin ihan hirvittävistä kivuista, hyvä kun lopussa pystyi 100 metriä kävelemään kun niin palko repi joka kohdasta. Luulisi et nyt niitä kipuiluja olisi enenmmänkin kun päivät kolmen pienen kanssa vietän niin huilia ei todellakaan tule. Pitää vain toivoa sormet ristissä et liitoskivut pysyisi poissa.

Tänään on ollu paljon poksujia, onnea teille!!

Itseki poksun tänää, JO 33+0, muutama viikko ja vauva olisi jo virallisesti täysyaikanen. Pelottavan nopeasti aika menee. Toisaalta odottaa jo vauvan tuloa, mut toisaalta nautin kovasti myös tästä mahasta. Mutta ehkä se vauva kuitenkin voiton vie =)

Säde ja poitsu 33+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
:wave:

Neuvolassa käyty aamulla ja supistusten takia lähete Tayssiin ja nyt ilmeisesti vauva ei oo kasvanut yhtään viime kerrasta ja muutenkin ollut aina tuo sf-mitta alakäyrällä :/

Toivottavasti ei mitään vakavaa aj tulis sit nopeesti se kutsu sinne.

nyt siis viikkoja 31+6 ja sf mitta 25 :eek:

alko kyllä ahdistamaan aika tavalla vaikka terkkari siinä koittikin mua rauhoitella. Ollut aina sama mittaaja joten siitäkään ei voi johtua :/

niina
Mulla oli tossa vaiheessa sf 24 mutta saas nähä tänään mitä näyttää.
 
Kuiskaten: just ihmettelin että mikä kumma meijän hanaveteen on tullut kun suussa maistuu ihan sitruuna juomisen jälkeen,aloin jo tosissani huolestua ja join sitten kivennäisvettä niin ihan sama jälkimaku tuli... :eek: Outoa..

Meillä olis vielä torstaihin lomittaja ja sit pitäis ite kammeta navettaan..tuntuu kyllä aika hurjalta.. :ashamed: Pitää varmaan lomasihteerille soitella jos sais sit taas lomittajaa piakkoin..

hannanmamma 30+2 :heart:
 
Kaikkien kuulumiset luettu.. :)

:wave: Te jotka ette tiedä tulevan vaavin sukupuolta, niin minkä värisii vaatteita olette ostelleet? Kauhee ostosvimma iski, mut vastaan tuleepi vaan hempeen vaaleenpunaista/sinistä.. :/

TB 32+0 *POKSPOKS*
 
Hyvää huomenta ja aurinkoista alkanutta viikkoa!

Isot poksumis
kaikille asianosaisille ja onnittelut syntttärisankareille! :flower:

teddybear82 meillä on vaan vaaleanpunaista kaapissa... :ashamed: Mutta onhan noita ihan kivoja valkoisia ja ruskeita, tuon ikäisille pikkuisille valkoinen käykin vielä kun ei pahemmin sottaa. :p

Voi vitsi, arvatkaapas kuka haamuilee? Alisa84! (=juorukello :ashamed: :saint: ) Pidetään isosti peukkuja, että vahvistuisi. :heart:

Eipä omaan napaan mitään ihmeellistä, ihmettelen miten sitä taas päivän kuluttaisi...

thor ja rinsessa 33+3
 
thor niin.. pitääpi viel tutkailla jospa sitä jotai löytäis.. :) ja sit ku beibi on maailmassa niin voi ostaa lisää, ku tietää kumpi on.. :) ja täällä sama ongelma, en oikee tiiä miten sitä päivänsä kuluttaisi, sairaslomalla ku olen..

b:)d Alisa84:lle toivottvasti vahvistuu.. :heart:

Niin ja onnittelut muille poksujille ja synttärisankareille.. :) :heart:
 
mere79 kiitos vastauksesta. Tää terkka ei paljoa kyllä selittäny asiasta, sanoi ettei tarvitse olla huolissaan mutta mä olen tämmönen huolestuja jos ei tarpeeksi kerrota :ashamed: Huomenna otan aamusella uuden näytteen niin sitten vien labraan ja odottelen tuloksia.

Viikonloppu meni onneksi muissa ajatuksissa kun appiukolla oli isommat synttärit niin leivoin sinne ja sitten menikin juhlissa muuten aika. Eilen olin kyllä ihan poikki kun simahdin sohvalle ihan vahingossa. Esikoinen leikki omia leikkejään ja nuorimmainen oli päikkäreillä. Kaipa nuo lapsetkin huomaa kun olen ihan väsynyt. Miehestä ei nyt ole paljoa apua lasten hoitamisessa kun on puinnit käynnis. No onneksi sitten kun vauva syntyy niin ei ole nuo peltohommat ajankohtaisia, silloin saan enemmän apua häneltä.
Hän vaan harmittelee kun vauva lopettaa vääntämisen ja potkimisen aina kun hän yrittää kokeilla :eek: Mutta ehkäpä pitäisi antaa käden olla pitempään siinä masulla niin voisi sitten tuntea. Ei vaan malta odottaa tarpeeksi kauan.

Kaipa tarttis alkaa tekemään työmiehille ruokaa, tympii vaan niin pahasti se homma. Peukut pystyyn että saisivat tällä viikolla työnsä loppuun.

P ja rv 32+1
 
Aurinkoista huomenta :)

Mä oon ihan mahdoton aamunukkuja, nyt kun ei tartte töihin herätä.. Öisin nukun tosi huonosti (kun pikkunenkin riehuu niin valtavasti) mutta aamulla sit nukuttaa ihanasti (ja hyvä niin).. saapa levättyy..

Mun unet on kyllä niiiiiiin outoja.. nyt parin vkon ajan oon nähny niin kummallisia unia ja kaikki jollain tapaa liittyy vauvoihin tai synnytykseen. No viime yönä synnytin sitten koiran jolla oli ihan mun nenä ja isänsä pitkät raajat :LOL: :LOL:

Kuiskaten puhui makuaistin muuttumisesta -- täällä sama juttu, musta kaikkien ruokien jälkeen tulee sellanen outo sivumaku suuhun, en kyl tiiä mikä se oikein on.. Ja sitten tää makean himo on jotain aivan järkyttävää!!!! :ashamed: Mä en yleensä syö just ollenkaan herkkuja niin nyt tekee koko ajan mieli jotain makeaa...... ja kaikki käy, jopa suklaa jota en todellakaan ole ennen raskausaikaa himoinnut..

Jännittääkö ketään muu jo synnyttäminen? mulla se pyörii vähän liikaakin mielessä, kai sitä alitajuisesti jo valmistautuu tulevaan.....

kivaa päivää kaikille ! t.sandy 32+4 :wave:
 
Tsemppiä ja iso lohtuhali yksinodottajille :hug:
Minä odottelen myös yksin. Omat aikaisemmat lapset ovat kuitenkin sen verran isoja, että heistä on jo hoitoavuksikin. Mutta ajattelen ilman muuta, että en "turvaa heihin"/ tai häiritse heidän elämäänsä, joten olen sitoutunut hoitamaan yksin tätä pientä 7/24.
Kaikkein haastavammaksi olen kokenut odotusajalle vauvan tarvikehankkinat. Joudun kaiken alusta asti hankkimaan pienen pienestä tulostani...joten meinaa mennä välillä stressin puolelle. Ihanan helpotus, kun saa vetää jotain hankintoja yli hankintalistalta :)
Hieman mietin jo valmiiksi, miten selviän koirien lenkityksestä (3 kpl) vauvan kanssa...ja ensimmäiset kauppakäynnit...en haluasi viedä vastasyntynyttä vielä kauppoihin,,,mutta pakkohan se on ruokaostoksilla käydä.
Mä en ole vielä ollenkaan täynnä tätä raskautta....naatiskelen täysin rinnoin =)
Tosin tämä vauveli liikkuu aika vähän ja se pistää hermostumaan, että onko hänellä kaikki hyvin. Otan nyt silloin tällöin liikelaskentoja ja otan asian esille seuraavalla neuvolakäynnillä.
Vielä tästä yksin odottamisesta...tottakai sitä toivoisi välillä toisen kainaloa ja onnen jakamista tästä raskaudesta, mutta on siinä hyvät puoletkin.....ei ainakaan ole huonoa miessuhdetta rasittamassa psyykettä. Saa rauhassa olla oma itsensä ja löhötä sohvalla silloin kun haluaa ;)

Eli onnen hippusia lähettelen tielle yksinodottajat!! :wave:

Zera 33+1
 
Unohdin eilen poksua! Eli rv 29 tuli täyteen, nyt siis 29+1 B)

Täällä kärvistellään flunssan ja supistusten kanssa...

Neuvolalääkärikuulumisia:

Kohdunpohjankorkeus: 25 (viimeksi 19)
Pissa: Ok
Sokerirasitus: Ok
Paino: + 5 kg koko aikana

Kohdunsuu oli vähän pehmentyny ja siks joudun uuteen lääkärintarkastukseen ens viikol... Sain juoksu ja hyppimiskiellon. Kannattaa varmaan ottaa vähän rennommin...

Järjestetäänkö teille muille neuvolassa vauvakerho? Siskolla (joka asuu eri paikkakunnalla) oli semmonen. Siis mahdollisuus tavata raskaana olevia joilla laskettu aika samassa kuussa? Turussa ei ainakaan sellasta ole, joten ajattelin että voisi ehkä sellasen perustaa tästä ketjusta! Olisi ainakin kiva kerran tavata porukalla ennen synnytystä! Oisko täällä kiinnostuneita Turkulaisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja magda:
Unohdin eilen poksua! Eli rv 29 tuli täyteen, nyt siis 29+1 B)

Täällä kärvistellään flunssan ja supistusten kanssa...

Neuvolalääkärikuulumisia:

Kohdunpohjankorkeus: 25 (viimeksi 19)
Pissa: Ok
Sokerirasitus: Ok
Paino: + 5 kg koko aikana

Kohdunsuu oli vähän pehmentyny ja siks joudun uuteen lääkärintarkastukseen ens viikol... Sain juoksu ja hyppimiskiellon. Kannattaa varmaan ottaa vähän rennommin...

Järjestetäänkö teille muille neuvolassa vauvakerho? Siskolla (joka asuu eri paikkakunnalla) oli semmonen. Siis mahdollisuus tavata raskaana olevia joilla laskettu aika samassa kuussa? Turussa ei ainakaan sellasta ole, joten ajattelin että voisi ehkä sellasen perustaa tästä ketjusta! Olisi ainakin kiva kerran tavata porukalla ennen synnytystä! Oisko täällä kiinnostuneita Turkulaisia?

minä voisin ainakin olla kiinnostunut :wave:
 
Täällä vaan kärvistellään näitten supistusten kanssa edellee,ei tunnu noista lääkkeistä olevan mitään apua..taas on koko päivän masu ollu kovana ja selkä tulessa ja nivuset hellinä,hyvä ku kävelee pääsee.Huomenna ois neuvola taas vaihteeksi saas nähä mitä he siel sanoo näistä kun aattelin ottaa puheeksi.

 
Halitus kaikille yksin odottaville! :hug:

Taaperoille kans jaksurutistus :hug: Onko sulle puhuttu mitään että ottais osastolle lepäämään? Sun on varmaan kotona vaikee ottaa vaan relax :hug: Muutama viikko sais kuitenkin vielä mennä! Toivottavasti supistukset helpottais :hug:

Alisan tilannetta jännittelen minäkin :wave: :heart: Käynyt tuolla kuumeilupuolella vakoilemassa ja peukut on pystyssä haamun vahvistumiseksi :heart:

Unista...mä näen kans ihan pimeitä unia ja jokayö melkein jotakin! Joko painajaisia tai sitten eroottisia unia :whistle: :D Eikä niissä tosiaan yleensä oo päätä eikä häntää :LOL:

Synnytys on alkanu mullakin ajatuksiin hiipiin!! Ei mitenkään häiritsevästi mutta senverran kuitenkin että sitä etukäteen jo miettii mihin on päänsä taas laittanut :/ Minäkin nautin masusta edelleen kovasti eikä kiire ole synnyttämään ollenkaan...muutenkin sen vois vaikka joku muu tehdä mun puolesta :whistle: Odottaa voisin sitten vaikka 18kk :LOL:
Kaksosten synnytyksestä ei jäänyt traumoja mutta ei se mikään maailamn ihaninkaan homma ollut :/ Mutta eipä sitä auta etukäteen murehtia...se menee sit omalla painollaan! Toivottavasti olis kuitenki nopeempi ja helpompi ponnistusvaihe tälläkertaa ja että kivunlievitystä ehtis saada sopivasti!

Meinaako kuinka monella isä jäädä isyyslomalle? Onko kellään tuoretta tietoo miten pitkään isä saa olla lomalla lapsen synnyttyä ja missä vaiheessa pitää tehdä Kelaan hakemus tai pitääkö yleensä?! Kun eihän sitä todellista syntymäpäivää tiedä mutta eihän kelasta saa rahaakaan jos ei oo hakemusta?!
Tää on meille ihan uutta kun mies ei ollu kaksosista isyyslomalla (ei ollut työsuhteessa ).
 

Yhteistyössä