*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

POKS 30 täynnä!! =) =)
Neuvolassa ei uutta, kaikki arvot hyvät, vauva perätilassa vieläkin. Supistukset painottuvat alkuiltaan kuten jo muutaman viikon, mutta ei hätää. Neuvolatäti antoi ihan aplodit onnitteluiksi että saatu viikkoja näin hyvin, sanoi että ei kuule hätää enää, vaikka syntyisikin. Tosin ei edes tunnu siltä että tämä pamahtaisi ulos piakkoinkaan, vaikka 2kk sitten epäiltiin ettei tule tähänkään saakka pysymään. Niin se vain on ihmeellinen tää naisen keho!! :D

PP+pikkupupu 30+0
 
nennii oon houmannu jo kauan että maha on monesti kylmä vaikka muuten oliski lämmin.
ei kai se haittaa..

mullapa on tänään synddärit ja oon sairas,kauhia flunssa ja kipee olo :snotty:
kävin silti aamulla neuvolassa ;
rv 30+5
paino +1150g (+300) hui. yhteensä 5,7kg tullu.
sf 31
RR 103/65
Hb 141
liikket ++
syke 140
tarjonta rt

ens to sain lääkärin että tarkistetaan onko paikat auennu kun supistaa, kivuttomia mutta aika paljon. ja kohdunsuu oli 2cm viimeksi.
Lepoa suositteli.

sain lapun mikä pitää täyttää sairaalaa varten, ja valmennukset oli alkanut jo.olivat unohtaneet mut listasta :eek:

 
Peggy niimpäs onkin sama LA :) Meillä odotellaan ultrien perusteella tyttöä :heart: Tosin neuvolan terkka sanoi että ite veikkais sykkeistä poikaa ja että hänellä muutama äiti käyny joille 4D:ssä sanottu että tulee tyttö, vaan onkin ollut poika... Oon kyllä tytön vaatteita ostellut, mutta saa nähdä sitten kun vauva syntyy :) Onneksi pojan vaatteitakin löytyy kun tuo esikoinen on poika :)

Saya ja tyty(?) 29+0
 
ihana kuulla valkoliljan kuulumisia,kovasti niitä jo olen odottanut :heart: hyvä että pojat voivat hyvin!noin pienestä jo reissanneet =)
eilen alkoi sitten tämän mamman lomat,vajaa kuukausi sairaslomaa supisteluiden takia ja 10.10 alkaa mammaloma :) :heart:
hieman harmittaa kun olo on muuten supistuksia lukuunottamatta ihan hyvä ja töissä ihan jaksoi.mutta saapa nyt sitten huilata kotona ennen pikku kakkosen syntymää.lääkäri sanoi että nyt kun on menossa viikot 30+4(eilen) niin neljä viikkoa pitäisi olla ihan niinkun hissukseen mutta sen jälkeen kun rv34 on saavutettu niin enää ei estellä jos pikkunen alkaa syntyä..kuulosti niin hurjalta..mutta niinhän se on etteihän sitä tiedä koska se lähtö tulee,mutta joutuuhan pikkunen olla laitoksella pitkään jos noilla viikoilla syntyy ja kaikki menisikin hyvin.esikoisen kanssa tuo hissukseen olo ei nnyt ihan niin helppoa ole :whistle: mutta viedään tyttöä viikolla aina muutamana päivänä puolipäivää hoitoon niin saan lepäillä.
jaksuja kaikille ja mukavaa viikonloppua ja toivotaan tosin että menisi edes tuonne lokakuun puolelle kun seuraavat karhunpennut syntyvät :heart:
rv 30+5
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena onneksi,mutta oli kyl pakko käydä tuolla polilla kun niin supisteli yöllä ja vähän aika sit pääsin kotio.Edellee kyl supistaa ja jomottaa tonne alakertaa että istuminenki on tukalaa.
 
Nyt on kyllä ihan pakko tulla POKSUMAAN, POKSPOKS 30+0! :LOL:

Mitään en oo saanu aikaiseks itse tänne kirjottaa, mutta silti päivttäin käyn lukemassa kaikkien kuulumiset ja elän hengessä mukana...!
Mulla enää viikko töitä, ja sit alkaa LOMA! Ensin pitämättömät kesälomat ja siitä suoraan äippäloma! Jotenkin aivan uskomatonta, että enää viikko ja sitten ei mennäkkään töihin enää piiiiitkään aikaan...Mitenköhän sitä tällaisena työnarkomaanina osaa olla tekemättä mitään?!

Mua myös hiukan alkanu ahdistamaan tuo painon kertyminen...nyt tainnut tulla jotain 12 kg ...Ei muuten varmaan, muttakun lähtöpainokin oli jo ylipainon puolella...:( Neuvolassa eivät oo sanonu pahasti siitä kertaakaan, mutta ahdistaa kyllä jo valmiiks ens viikon neuvolareissu....
Uskon myös että suuri osa painosta on ihan syömällä tullut...ruokahalu on ihan VALTAVA!

 
Neuvolakuulumiset:

Rv 29+6
paino : 62,8 (+350/viikko) (24+5 61.0kg)
rr 132/80 (paniikkilukemat)
pissa puhdas
syke 108-125

Eli neuvolareissulta tuli pikapassitus äitipolille kun sykkeet oli matalat. onneksi käyrä oli kuitenkin polilla hyvä, ja säikähdyksellä selvittiin :)

H ja Ella 29+6
 
Heippa kaikille marraskuisille! oon alusta asti lukenut ketjua, mutta nyt vasta sain aikaiseksi luoda omat tunnarit ja ilmottautua mukaan. Nyt sitä aikaa sitten onkin jo paremmin kun sain jäädä vapaalle jo töistä =)

Mulla esikko tuloillaan, laskettu aika 5.11. ja synnytyspaikkana NKL. Poikaa vahvasti veikkaillaan tulijaksi, saatiin rakenneultrassa kuvatkin killuttimista eli kyllä siihen vissiin voi luottaa :LOL: Olisiko Thor niin kiltti ja lisäisi mun tiedot tonne ekasivulle kun mä en osannu (enkä tiedä pystynkökään..).. ekaa kertaa kaksplus sivuilla kun kirjoittelen niin vähän pihalla :D

Raskausaika on mennyt ihan hyvin, viikolle 30 asti. Sen jälkeen onkin ollu jos jonkinlaista kolotusta ja närästystä ja kipuilua.. Olo alkaa olla melkoisen turpea, ja suppareitakin ollut jo välillä kiusaksi asti. Kävin kuitenkin toissa viikolla päivystyksessä missä todettiin että kohdunkaula ei ole lyhentynyt ja yhä on kiinni, huh onneksi. Ei tässä nyt ihan vielä henkisesti ja fyysisesti ole valmis synnyttämään.. Samalla muuten ultrasivat mut sillon päivystyksessä ja painoarvio oli 1850g (silloin 30+4).. :eek: Tolla tahdilla jos kasvaa niin on nelikiloinen jässikkä syntyessään. huh vähän alkoi kyllä jännittää- itse kun en mikään isokokoinen ole.. Onkos muut saanu painoarvioita?

Hienoa että Valkoilija ja pojat voivat hyvin! Ihanaa että noinkin pienet vaan hienosti selviytyvät, yleensä aina :) äkkiä saavat lisää voimia ja massaa.

Aurinko paistelee, joten täällä aletaan grillaamaan ja taidanpa korkata holittoman oluen (mun suosikkijuoma raskausaikana). Kivaa viikonloppua kaikille!

t.Sandy 32+1
 
ai niin Nina22:aa piti vielä lohdutella: Mulla myös sf mitta mennyt kolmessa viime mittauksessa vaan alaspäin ja neuvolantäti meinas jo kerran laittaa mut ultraan tarkastamaan vauvan koon kasvua. Mutta tosiaan ei sitten tarvinnutkaan kun painoarvio saatiin päivystyksessä: eli mulla sf mitta alakäyrällä ja silti painoarvio ihan yläkäyrällä.. Se Sf mitta ei todellakaan aina kerro kuulemma totuutta. Uskon ja toivon että sullakin kaikki hyvin saitko jo ajan ultraan? :hug:
 
Ihanaa viikonloppua kaikille! =)
Täällä nautitaan vapaasta viikonlopusta, seuraavan kerran vasta tiistaina töihin. Ja enää 8 päivää töitä näiden vapaiden jälkeen (yhteen putkeen ilman vapaita, huh!)

[/b]Taaperot kiva että oot yhtenä kappaleena, koitahan lepäillä lapsikatraasta huolimatta! :hug:

Ja tervetulloo
Sandylle

Nunneliini ja Paapuseni 30+4
 
Onkos täällä monella muulla niin että tuo alaselkä on lähes kokoajan ihan tulessa,se siis sattuu nukkuessa,seistessä ja istuessa ja sitte myös tuo paineentunne se tuntuu enemmän tuolla takaliston puolella ja masu on tosi herkkänä kun pienikin vauvan liike sattuu aikalailla kun on supistellu aika lailla tänäkin päivänä..toivottavasti poika malttas ees tonne lokakuun loppuunasti olla masussa.
 
JIPPIII :D Löydettiin äidin kanssa stokkalta mulle kahdet äitiyshousut :saint: Eka käytiin Bebesissä Kampissa ja en voi todellakaan kehua palvelua,3 myyjää joista ketään ei kiinnostanut että haluttaisko me kentiesapua/ostaa/sovittaa jotain...Yhdet housut sitten myyjä törkkäsi käteen jotka maksoi 90e.No mentiin sitten Stokkalle katsomaan housuja ja heti tuli myyjä kyselemään että kuinka voi auttaa..Oli kyllä HIUKAN eritasoista palvelua..No stokkalta tosiaan löydettiin sitten kahdet housut noiden Bebesin yksien hinnalla... :whistle:

ihmeen hyvin jaksoin vielä kävellä ja vessassakin piti käydä vaan pari kertaa :p

hannanmamma 29+6 :heart:
 
jiihaa sain sokerirasituksen tulokset jo tänään, en siis mitään arvoja, kun neuvolasta vaan soitettiin mut kuulema hyvät arvot =) huh mikä helpotus ainakin ensiksi, mut nyt tää hysteerikko miettii, onko lapsella jokin "vika" tai sairaus miksi niin isokokoinen :ashamed: ei se miettimällä parane... kuiteskin, sain neuvolasta lähetteen äitipolille, eli vissiin ens viikon aikana ottavat sieltä puhelimitse tai kirjeitse yhteyttä niin pääsen ultraan ja katotaan mitewn iso poitsu siellä köllii ja miksi hän on niin iso vai mistä mun mahan suuruus oikein johtuu.. kivaa kyllä päästä vielä katsomaan vauvaa ultraan =) :heart:
 
Rv 30+0 POKSISTA POKS!

Jippii! Kolmenkympin raja ylitetty! Enää siis noin 10 viikkoa odotusta. En kyllä voi todeksi uskoa kuinka nopeasti tuo aika kuluu.

Onnittelut muillekin poksujille!

Hyvää lomaa äippälomansa aloittaneille!

Sandy78, tervetuloa mukaan!

Esikko77 ja Möhköfantti 30+0 :heart:
 
Tuota rokote asiaa mietin itsekkin... siis sikainfluenssaan liittyen. Aijon sen kuitenkin ehdottomasti ottaa. Kuulunhan riskiryhmään kolminkertaisesti :ashamed: . On siis tietty tämä raskaus, sitten astma ja lisäksi diabetes. Tosin vain raskauden aikainen diabetes, mutta insuliinihoitoinen sellainen kuitenkin (jo viikolta 14 lähtien). On muuten huonossa tasapainossa. Aamusokeri siis itselläni ainoa ongelma ja iltaisin pistän pitkävaikutteista. Aloitin pistot 6 yksiköllä ja nyt menee 22 yksikköä ja taatusti tulee nousemaan. Itse asiassa viimeisen noston jälkeen ei laskenut kertaakaan alle tavoitearvojen :/

Täällä kovasti suppailee, enemmän ja vähemmän kivuliaasti. Pissalla saa ravata päivin ja öin. Yöt aika tuskaisia heräilyineen, mutta töitä jäljellä enää parisen viikkoa =)

Toivottavasti teillä suppailijoilla on kuitenkin vielä ainakin muutamia viikkoja tiedossa "yhtenäistä" elämää. Ihan vielä ei saisi todelliset poksumiset alkaa :heart:

Jee! Ensi viikolla tiedossa painoarvio!!!
...siis vaavin... ei minun :ashamed:
EDTA + nappula 31+3 :heart: :heart: :heart:
 
En ehtinyt keskiviikkona poksumaan, mutta nyt 32+2.
Olkaa onnellisia tekin joiden mies ei sitä masua koskettelekaan. Omaa ukkoa kun en ole nähnyt kolmeen viikkoon, kun on tutkintavankeudessa.. Jouduin itsekin viime sunnuntaina käydä kuulustelussa todistajana. Maanantaina selviää miten käy jatkon kanssa. Mutta siihen olen valmistautunut henkisesti, että mennään tän tenavan kanssa kaksin.

Maanantaina olisi aika lääkärille, kun tuo selkä alkaa reistailemaan. Polttelee alaselkää ja sit ilta-aikaan polttelu siirtyy ylemmäs. Turvotusta myös ihan kohtalaisesti, nilkat iltaisin kuin puupökkelöt. Jos sais viimeisen kaksi viikkoa töistä saikkua. :)

Sain siskolta raahattua vaunut tuohon olohuoneen nurkkaan. Hoitopöytä tulee lauantaina ja pinnasänky myöhemmin. Mistä pinnasänkyihin saa niitä "verhoja"? Tahtoisin sellaiset. Lakanoita sain ison kasan työkaverilta.

Minulla on kaksi koiraa. Meinaan viedä ne hoitoon vanhemmilleni viimeistään marraskuun alussa. Molemmat tykkäävät lapsista. Vanhempi ei ole niin kiinnostunut, kun taas tuo nuorempi rakastaa ylikaiken pieniä, vahtii sitterin vieressä, että lapsella kaikki hyvin. Tämä on kokeiltu siskon tenavien kanssa. Täytyy sitten hakea vauvan kanssa koirat kotiin.
 
Täällä ilmoittautuu yksi supistuksista kärsivä odottaja lisää. Lääkärissä käytiin kontrollissa ja sieltä joutui osastolle käyrään ja seurantaan. Siihenpä kului sitten tämä viikko. Viikonlopuksi onneksi pääsi kotiin, mutta tietenkin makaaminen jatkuu kotioloissa. Luulenpa, että nyt saa lopunaikaa olla sairaslomalla eikä töihin ole enää asiaa.

Vakaasti nyt päätin, että makaan sairaalasängyssä vasta itse h-hetkenä noin 10 viikon kuluttua. :D

Ludde 29+4
 
mulla on nyt tässä illalla supistellu tosi tiheesti ja masua jomottaa, tuli käveltyä tänään enemmän ja juostua esikon perässä niin heti tulee tällaista sitten :/ kunpa nää nyt lähtis tästä laantumaan.
 
Sikainfluenssarokote mäkin oon sitä miettinyt ja keskustelin mun oman terkan kans siitä ja hänkin sanoi että jos ite olisi raskaana miettisi kyllä kaksi kertaa ottako sen..
Itse olen nyt sillä kannalla että en ota. Ei sitä kukaan pysty mua ainakaa vakuuttamaan että se olisi vauvalle pitkälläkin tähtäimellä turvallinen kun sitä rokotetta on tutkittu vasta niin hetken aikaa..terkka myönsi heti että ei pysty kyllä vakuuttamaan hänkään. Tällä mennään....EN OTA. Ja piste. En uskalla.
 
Sikainfluenssarokote ollut vähän mietinnässä täälläkin. Itse asiassa niin, että vasta nyt on käynyt mielessä, että jos ei ottaisikaan, kun tauti on alkanut vaikuttaa jotenkin kesymmältä kuin aluksi (=mediassa ei saa enää niin paljon huomiota, siitähän tämä tunne minulla on kiinni). Tähän asti olen ollut varma, että otan. Ja todennäköisesti otan, jos se rokote ylipäätään tulee. Tuntuu se rokotteen riski kuitenkin taudin riskiä pienemmältä. Varsinkin, kun alkaa tuntua siltä, että epidemiä saattaa olla ärhäkimmillään juuri synnytyksen aikaan. Toivottavasti muuten sairaalaan laitetaan sitten kunnon vierailukiellot. Olen myös mietiskellut, että ei kai niitä normaaleja influenssarokotteitakaan kovin kauaa tutkita, kun eikös nekin ole erilaisia vuosittain. Mutta en kyllä tiedä faktaa tästä. Mietin myös sitä saisiko vauva rokotteesta jo suojaa? Ei nimittäin varmaan mikään hyvä juttu vauvalle pöpöä saada. Meillä kuitenkin jo päiväkoti/eskarilaisia ja jos toinen aalto taudista on rajumpi niin olisi kyllä kiva, jos vauva olisi edes hieman suojassa. Tai ellei saisi rokotteesta suoraan suojaa saisiko äidinmaidon kautta, kun minut olisi rokotettu? Tietääkö kukaan miten rokotteet äiti-vauva-tilanteessa ylipäätään pelaavat? Pohdintaa, pohdintaa, mutta enköhän sen rokotteen ota, jos saataville tulee (jotenkin kovasti epäilyttää, että noinkohan on lokakuun alussa). Mielenkiintoista olisi kuulla tästä muidenkin mielipiteitä.

Sitten jotain mukavampaa ajateltavaa :) Äitiyslomaan kaksi työpäivää. Vähiin käy, onneksi. Olen kyllä odottanutkin. Sitten voisi alkaa enemmän tosissaan katsastamaan tavaroita ja vaikka jo pesemään vaatteita. Vaunujen kankaat pesin tällä viikolla ja niin vaan meidän 7-vuotiaat vaunut näytti oikein hienoilta :) Pari osaa vaan hukassa... Ajattelin jo aikoinaan, ettei meille enempää lapsia tule, joten olen varmaan tunkenut ne johonkin perimmäiseen kaapin nurkkaan.

Vähän kipeämpiä supistuksia ollut täälläkin, mutta vain ihan yksittäisiä. Kai niitä pikku hiljaa saa jo alkaa tulemaankin. Vauvahan voisi jopa 5 viikon päästä syntyä :O Tai sitten menee vielä 10 viikkoa. Närästys vaivaa tietysti edelleen, mutta muuten aika ok olo. Pissalla täytyy pari kertaa rampata ja silloin selkä ei oikein tykkää ja alapäässä jotkut luut nukkumisen jälkeen kipeinä. Olisiko niitä kuuluisia liitoskipuja, joita ei minulla aiemmin ole ollut. Sitä vähän ihmettelen miksi niitä nyt tulisi, kun ei kahdessa edellisessä ole ollut. Luulisi, että paikat on jo ihan löysät :) Ehkä ne natisee vanhuuttaan :)

Voi että kuinka onkin ihanaa kun on viikonloppu ja voi kuinka ihanaa, kun ensi viikolla alkaa äitiysloma!

Lepoa toivottelen kaikille supistelijoille ja Valkoliljan kuulumisia oli kiva lukea. Tosiaan jännä seurata kenellä seuraavaksi syntyy, jospa nyt ei vielä muutamaan viikkoon kenellekään.

Emmama 32+3
 
taaperotx4, mulla on ollu tänään kans tuolla takalistossa ihme painetta, ja jopa vauvan liikkeet tuntuu myös siellä osittain.. outoa :eek: Potkii kylkiluihin, ja ilmeisesti käsillä räpeltää tuola alakerrassa.. Menkkajomotusta ollut myös tänään mahassa ja selässä, ei pahasti kuitenkaan.
Iltaisin tulee harj.suppareita tosi paljon, mut ei oo kipeitä, eikä säännöllisiä.
Maha ollut tänään kans ihan sekaisin jostain syystä.. :/
No, mulla tiistaina se äitipoli, siellä sitte näkee onko muutoksia kohdunsuulla tapahtunut.
Hyvät viikonloput kaikille! :wave:
pikkuruinen ja poitsu 32+4 :heart:
 
Pakko kysyy jos joku teistä ois joskus bongannu limatulpan kun ite en ole vaikka viides jo tulossa.Mulla tuli tänä iltana semmonen aika paksuhko limaklöntti jossa oli ehkä hivenen punertavaa seassa jos en aivan väärin nähnyt,eli olisko se voinu olla sitä tulppaa??

Nyt täytyy kyllä painuu suihkuun kun polttelee siihen malliin taas tuota selkää ettei tiiä miten päi tässä istuis.
 

Yhteistyössä