*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Heippa!

Joo, onnistuin kaatumaan märällä vessanlattialla :kieh: Supisteli koko yön, aluksi kipeämmin ja sitten tuli enimmäkseen vaan kivuttomia supistuksia. Aamulla kävin tarkistuksessa ja kaikki oli kunnossa :heart: Mä kyllä säikähdin, että sattuu jotain pahempaa ja vielä kun mies oli toista kertaa tänä vuonna viihteellä, eikä vastannu puhelimeen ennen ku joskus puoli viiden aikoihin yöllä |O

Mun paino on noussu jo 10kg :ashamed: Nyt on ruvennu kilot kasvamaan, ku ei nivuskipujen takia pysty edes koiraa ulkoiluttamaan. Onneksi ei vielä tuon enempää, poikien aikana lisäkiloja tuli ainakin 30 :LOL: Painoin 81kg kun menin synnyttämään, mutta onneksi kaikki sitte lähtikin aika äkkiä synnytyksen jälkeen :D

Vauva on ruvennu mahassa "pönkäämään" inhottavasti, välillä oikeen pitää mahaa painella varovasti, että josko se kääntyis paremmin. Aamulla neuvolassa vauva suimaantui sydänäänienkuuntelusta ja potki ja pyöri mahassa ties kuinka kauan, että tuli aivan pahaolo :x Mulla on muuten tullu uudestaan pahoinvointia, ei pysty syömään kunnolla ja iltaisin oksettaa. Eiköhän nämä vaivat kohta saa riittää, joka päivä tulee joku uus vaiva :kieh:

Nyt sohva näyttää niin houkuttelevalta, eli lysähdänpä pallomahoineni sinne... koira kainalossa :heart:
 
LEP
No minä astelin suoraan sinne neuvolaan tuossa äsken ja kysyin vähän napakammin, että missähän ne paperit luuhaa? |O Niinhän tuo väitti, että ois postiin laittana keskiviikkona jo, mutta epäilen koska ei vielä tänäänkään tulleet. Antoi sieltä sitten uudet, kun en lähtenyt ilman niitä. :LOL: Nyt pääsee niitä sitten vihdoin täyttelemään!

Muuttoasioitakin ollaan tässä pohdiskeltu, että mitä tekisi. Mietitty vanhan talon ostamista tai sitten, että rakennuttas ihan uuden. Pitää vaan vähän hintoja selvitellä. Ensin ajateltiin jo heti alkaa ajaa asiaa eteenpäin, mutta tultiin vähän siihen tulokseen jo vasta ensi vuoden puolella sitten alkaisi enemmän höösää asian suhteen. Ei tähän odotusaikaan mitään muuttostressiä kaipaisi ainakaan tai talorakennus hommia. Saisi nyt vaan keskittyä tähän odotukseen ja sitten pienen vauvan kanssa oloon, niin keväällä sitten katselee taloa! :)
 
Iltaa!

Täällä ollaan ollut kotosalla koko päivä, kun yöllä alkoi ihan hirveä päänsärky. Parit Panadolit otin neljän aikaa yöllä ja taisin nukahtaa joskus viideltä. Töihin en uskaltanut lähteä, koska mulla on ollut taipumusta jopa viikon kestäviin päänsärkyihin ennen raskautta. Siis yötä-päivää :headwall: Nyt kuitenkin olo tuntuu ihan hyvältä, joten enköhän mä uskalla taas mennä töihin huomenna.

Neuvola oli viime perjantaina ja mulla oli siellä sijaisensijainen. Tosi mukava kätilö Tammisaaren sairaalasta. Meillä synkkasi tosi hyvin ja juteltiin 45min raskaudesta ja mun synnytyspelosta. Pikkasen on tuli parempi olo asiasta, mutta en mä tosin mielipidettä vaihtanut keisarinleikkauksesta. Ainut huono asia oli se, että mun veriarvot jatkavat laskuaan; nyt enää 96. Kehoitti juomaan sitä luontaistuotejuomaan. Kolmen viikon päästä olisi sitten neuvolalääkäri ja siellä varmaan taas katotaan veriarvot. Kyllä mä periaatteessa tiesin, ettei veriarvot ole noussut kun toi väsymys on aika armoton. Miten teillä muilla väsyneillä mammoilla? Onko teillä rauta-arvot kohallaan??!

MissMaisa mullakin vauva tykkää pönkiä; erityisesti yöllä jolloin tuloksena on erittäin tukala olo ja nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Mutta on se vaan niin ihana ja ihmeellinen tunne, kun joku liikkuu siellä vatsassa :heart: Ja, etten unohda niin onneksi ei sulle käynyt mitään siinä kaatumisessa!

Äitiyspakkausta mäkin täällä odottelen sitä kuumeisesti ja tietenkin päätöstä siitä paljonko saan rahaa äitiysloman aikana. Mutta eipä taida tulla ihan heti, kun jätin ne Kelan paperit työpaikan palkanlaskentaan. Ne ei tunnetusti ole olleet siellä mitenkään nopeita. Ajattelin odotella kuun loppuun ennen kuin alan soittelemaan Kelaan. Sen verran vauvan vaatteet ovat alkaneet kiinnostaa, että joka kauppareissulla tulee hypisteltyä markettien vaatevalikoimaan. Mies aina ihmettelee mihin mä hävin kauppareissuilla :LOL:

Veijari kyseli "sympatiamahasta". Meillä mies treenaa kovasti puolimaratonille, joten siitä meillä ei ole pelkoa :whistle: Vähän jopa harmittaa, kun mies treenaa niin kovasti ja mä vain lihoan viikkoviikolta. :( Tosin mieheni mielestä mulla on aivan ihana vatsa eikä mikään möhömaha :LOL:

Teho+Tarra 25+5
 
Moikka kaikille!
Mun mies sano tossa yks päivä että "ootko sä meidän päärynä". Hyväähän se tarkotti, mut otin vähän pahakseni kun muutenki oli huono päivä...Kiloja on tullu aivan liikaa. En oo ollu vaalla, mut ylihuomenna joudun kun on se neuvolalääkäri.
Kävin äsken lenkillä niin taisin alottaa hiukan liian kovaa kun vatsaan alko koskea puolessa välissä. Tietää seuraavan kerran ottaa varovaisemmin. Sitä ei oikein tajua että tuo nostelu ja rehkiminen täytyy jättää muille.
Ärsyttävää meiän keittiöviemäri haisee ihan vehkeelle. Onkohan siellä kuollu rotta tai jotain...Laitoin sinne jo kerran jotain kodin putkimiestä, mut se ei auttanu :/
 
Teho: Täällä samaa vaivaa, eli rauta-arvot on matalalla. Nyt viimeksi neuvolassa ne oli 110 ja edelliskerralla (kuukausi sitten) 109, eli ei ollut juurikaan noussut ja väsy sen mukainen. Nyt napsin kahta rautatablettia ja juon mustaviinimarjamehua sen lisäksi, jospa pikkuhiljaa alkais nousta. Pitäis kyllä hakea varmaan sitä luontaistuote-juomaa niin se imeytyisi nopeammin.

Olin lääkärillä tänään koska sairasloma loppui eilen eikä supistelut ole juurikaan helpottuneet, vaan jos vähänkin enemmän kävelen, siivoan tai jotain niin heti alkaa supistelu. Lääkäri sanoi, että omaan hoitotyöhöni en voi enää tän raskauden aikana palata, mutta jos työpaikalla tarjota muita hommia, kuten toimistotöitä niin sen hän sallii. Kohdunsuu oli kuitenkin hyvin kiinni ja ultrassa vilisteli ihana vauva. =) No, kysyin työpaikalta asiasta ja vastaus oli, että heillä ei ole "sihteerin töitä" ja antoivat ymmärtää että nyt vain oltava rauhassa kotosalla koska hekään eivät halua ottaa riskiä vauvan/minun suhteen. Itse olen ollut hieman "down", koska olisin halunnut mennä jotain tekemään ja kirjallisia töitäkin on siellä tekemättä...Tuleeko sitten työpaikalle halvemmaksi että olen sairaslomalla non-stoppina? ilmeisesti niin. :(

Nyt täytyis vain ottaa asia positiiviselta kantilta ja yrittää olla nauttien kotosalla mutta vähän harmittaa...pää vielä kovasti haluaisi tehdä töitä. :)
 
Täällä ollaan - ja "yhes koos" :wave:

En ole ehtinyt juurikaan nettiin kun pukkasi muuttorumban päälle loppuviikoksi ja sitten alkoi koiran kanssa kamppailu sillä lopputuloksella, että vanharouva jouduttiin lopettamaan tänään kun diabetestä ei saatu millään konstilla ruotuun... sokerit monta päivää ihan pilvissä, vaikka insuliinia lisättiin ja lopulta koiruus vain nukkui. Ei jaksanut kävellä enää 500 metriä nukkumatta 2-3 tuntia sen päälle. Että oli raskas reissu, hui hittolainen, mutta koiralla on nyt hyvä olla vaikka minä ja masuasukki olemmekin olleet ihan stressikäyrät pilvissä itkemiseni takia - ihan kauhea yhtälö raskaus ja koiran lopettaminen... en suosittele kyllä kenellekään... :'(

Meille ei masun kanssa kuulu onneksi mitään muuta mullistavaa tällä hetkellä. Tavarat on saatu kutakuinkin paikoilleen uudessa asunnossa ja vointi on ollut hyvä, eli viime keskiviikkoinen säikähdys ei liioin aiheuttanut mitään. Onneksi ei.

Kelasta sen verran, että meitin Kela tuntuu olevan ihan tukossa Tampereella, sillä kaikki hakemukseni ovat olleet käsittelyssä jo 2 viikkoa eikä päätöstä ole tullut edes äitiysavustuksesta. Eivät ole kyllä pyytäneet lisäselvityksiäkään, joten joku siellä maksaa... Huomasin ettei edes osoitteenmuutokset ole päivittyneet sinne, vaikka laitoin ne eteenpäin jo 8.8. Merkillistä.

Jaahas, jospa sitä toivottelisi teille muille hyvät illanjatkot ja lähtisi itse lepäilemään! On ollut sen verran rankka päivä.


Czarina & Lilliputti rv 25+5

 
MissMaisa! Onneksi selvisit vain säikähdyksellä!!!! :eek:

Czarina, muutit siis sinne toiseen kaupunkiin, vai miten se olikaan? -lähelle sukulaisiasi?
Ikävää tuo koirasi kohtalo:( minkä ikäinen rouva teilä oli? Meidän isältä lopetettiin kanssa muutama kk sitten vanha koira-herra, ikää olisi tullut ens viikolla 13v. Eipä tuo helppoa ollut miulekaan, mutta koira kärsi jo vaivoistaan niin paljon, että pääsi parempaan paikkaan.

Kuulumisia meiltä: *huoh!!* Nyt on vissiin viikon verran kohta taisteltu tytön kanssa nukkumaanmenoista. Opetamme siis hänet nukahtamaan itse vaikka sit huudon kanssa. Enää en suostu kahta tuntia istumaan vieressä, en prkl suostu.. :kieh: :D
Pari ekaa iltaa huudettiin kurkku suorana, kunnes annoin periksi ja menin silittämään uneen. Sit kolmas ilta meni jo niin et pääsin huoneesta pois ilman itkuja, tyttö huuteli vaan miuta muutamaan otteeseen ja huusin vaan takaisin et 'nyt on nukkumaanmenoaika!'. Niin kului n.40min ja sit se hiljaisuus koitti. Suloisuus tuhisi yksin siel sängyssä :saint:
Ja siis kolmantena iltana ei itkenyt YHTÄÄN. Neljäs ilta tais kutakuinkin mennä samoin, mut sit viidentenä iltana kerkesi mennä yliväsyneeksi ja meni taas ihan hysteeriseksi huutamiseksi koko touhu.. annoimme sit periksi, ja tässä sitä ollaan. Nyt hän vaatii taas et nukutettais...
koitan vaan olla vahvana ja pyrkiä rauhoitteluiden jälkeen huoneesta pois. Jospa tää tästä alkais taas helpottaa.. Periksi en anna. Päiväunien kanssa ei oo ongelmaa, mut illalla näyttää olevan vaikeaa tuo yksin nukahtaminen.
Tänäänkin päivällä vein vaan sänkyyn ja sanoin että on nukkumaanmenoaika, annoin halit ja pusut ja painuin pois. Pari kertaa huusi perään ja sitten nukahti. =)
'kyl tää tästä'.... :D

Masuun ei kuulu oikeastaan kummempia.. Kova veitikka touhuamaan ainakin sillon ku menen sänkyyn ja aikoisin nukkumaan:)

kattokaas muuten miun profiilista mein riiviöstä otettu kuva:D hassu sattuma että lamppu oli siel takana, oikein sädekehän sai päänsä päälle:D sen kuvan voi klikata isommaksikin.
masukuvaa koitin kanssa laittaa mut palsta taitaa tökkiä taas..

mamina 25+3
 
Hei! maminalle meillä onkin samanvuotiset tytöt, meillä tyttö siirrettiin 1-vuotiaana veljen kanssa nukkumaan. Aika hyvin sinne nukahtavat. Nykyään en meinaa keretä hampaita työltä pestä, kun jo kipittää itse kerrossängyn alakertaan. Nukahtanu aina melko hyvin itsekseen. Vähän aikaa sitten oli niin että kun isoveli meni ensin maate, neiti perässä. Nykyään pienempi menee ennen isoaveljeä ja nukkuu jo usein ennen kuin isoveli kerkee maate. :)

Hienoa, kun nukahtaa nyt itte. Päiväunet meidän neiti tykkää nukkua olohuoneen sohvalla tai säkkituolissa.

Masuvauva tykkää kun kanniskellaan päivisin masussa siis. Illalla sitten alkaa yleensä aika jytke, kun itte rauhoitun, aika tavallista kuulemma.

Pian lapset oppivat monet jutut. Meillä neiti jätti tuttipullon 7.7. ja tutin 2 v-synttärien jälkeen. Synymäpäivä on 27.7. mutta juhlittiin vasta 3.8. :heart: Joitain kertoja on tuttia kysyny, mutta tyytynyt siihen kun sanoin että ei ole enää tutteja, hiiret nakertaneet.

Nyt pitää mennä maate! Hyvää Yötä! :heart:
 
mamina Suloinen tyttönen teillä! =)
Meillä ei ole oikeastaan koskaan tarvinut poikaa nukuttaa, vaan aina on itse nukahtanut. Ainoa vaan, että vaatii kamalasti juomista nukahataakseen ja sitten pissii läpi :S Pitäisi siitä tavasta päästä eroon. Mutta huuteluksi meilläkin menee, jos ei sitä maitoa tai mehua tarjoa riittävästi :D Tutista luopui hienosti viime kuussa. Heitti itse parvekkeelta viimeisen tuttinsa ja päätin, että uutta ei kyllä enää saa. Énsimmäiset päikkärit ilman tuttia oli vähän levottomat, mutta muuten ei mitään ongelmaa ollut =).

Kelan paperit on yhä viemättä, kun miehen pitänyt ne jo pari päivää sitten laittaa postilaatikkoon, mutta unohtaa aina! Siellä ne on autossa, taidanpa viedä itse huomenna.. :p
Olo on ollut yhä hyvä, paitsi väsyttää päivisin kamalasti, johtuen siitä raudan puutteesta (sitäkin pitäisi hankkia ) Nyt on sitten se mahakin tullut esiin. Huomasin, että ihan yks kaks on tollanen pallo poksahtanut esiin :D Olen kovasti noita vaunuvaihtoehtoja miettinyt ja päädyin siihen, että todennäköisesti hankitaan nuo Carenan Double Swingit.. Kellään kokemuksia, onko hyvät?

Seuraavaksi on sitten neuvolalääkäri 27.8. eli nyt vaan odotellaan :)

nacsu rv 26+3
 
Moi taas mamina ja muut!

Juu, muutin Tampereelta naapurikuntaan kun sain sieltä saunallisen ja takallisen rivarikaksion ilman suurempia tuskailuja ja pääsin lähemmäksi siskoani joka asuu peräti 700 metrin päässä... edellyttäen että jaksan kiivetä mäen ylös - muuten matkaa kilsa ja vanhempani ovat n. 2,5 kilsan päässä, joten lähelle pääsin , mutta tarvittava "hajurako" säilyi :LOL:

Koiruus olisi täyttänyt talvella 10 vee eli oli jo vanhahko, mutta ei mikään ikäloppu. Tuo diabetes tahtoo koirilla olla tauti, joka vie parissa vuodessa mutta minulla koira ei valitettavasti kestänyt sairauttaan kuin vuoden, sillä hänellä oli pikkasen muutakin kremppaa - mm. äkäinen kohtutulehdus alkukesästä, joka hoidettiin poistamalla "vermeet" mutta tulehdus ei nähtävästi ainakaan parantanut tilannetta.

Pikkasen on orpo olo kun koti on ihan tyhjä, mutta onneksi kaverini lupaili meidän kimppaomistusuroksen minulle, jos koiraton olotila käy ihan ylivoimaiseksi, ettei tarvitse ihan yksikseen olla. Kävin kastelemassa haudalle istuttamani ruusun mutta en enää itkenyt vaikka nieleskelinkin, joten kyllä tämä tästä normalisoituu varmaan ajan kanssa.

Nyt täytyy syöksähtää bussille... palataan!


Czarina & Lilliputti v 25+6



 
LEP
Täällä on KYSsin reissu takana. Lääkärissä siellä siis käytiin näiden kovien vatsakipujen ja välillä myös alaselän kipuilun takia. Mutta kaikki näytti olevan ihan kunnossa kuitenkin! Kohdunkaulaa oli 3cm ja napakasti kiinni paikat, kokeissä ei ollut mitään ihmeellistä. Naperoakin siellä ultrailtiin ja totesi olevan oikein vilkas sikiö, kun siihen malliin jumppaa veti ja maha muljusi. :LOL: Kovasti oli pikkuinen jo kasvanut masussa. Painoarvio oli tällä hetkellä 840g (rv25+3)! Minkä kokoisia ne teidän vaavelit onkaan siellä masussa nyt viime aikoina olleet? Joita ultrattu. Lääkäri sanoi, että ihan normaalin kokoinen, keskikäyrää menevä. Niin ja mitä pikaiseen lekuri jalkoväliäkin katsoi, niin ei kuulemma ole sen näkemän mukaan mitään ylimääräistä sinne lisää kasvanut viime kerrasta eli kai siellä tyttö sitten pitäisi olla. :heart:

Nyt on hyvä mieli. Ja kun vielä eilen sai ne kelan paperitkin lopulta täytettäväksi! Pitää tällä viikolla täytellä ja viedä suotaan kelan toimistoon niin ei enää jää minnekkään pyörimään matkalla ne paprut. :)

Czarinalle pahoitteluni koiran poismenosta! :'( Se on aina kova paikka. Pelottaa jo nyt milloin aika seuraavasta koirasta jättää, meidän vanhin kun on kohta 9v.
 
LEP: Kovasti oli pikkuinen jo kasvanut masussa. Painoarvio oli tällä hetkellä 840g (rv25+3)! Minkä kokoisia ne teidän vaavelit onkaan siellä masussa nyt viime aikoina olleet? Joita ultrattu. Lääkäri sanoi, että ihan normaalin kokoinen, keskikäyrää menevä.

MOI!

Meillä kaveri oli viime viikolla 1070g ja viikkoja 26+3. Vähän mennään yläkäyrällä, mutta kuulemma suhteessa muihin lapsiini, jotka olleet syntyessään noin 4 kiloisia.

marrasvauva

 
Moi vaan mahakkaat!

Taas pikku tauko kirjotteluissa, mut lueksinu oon aina sopivan raon sattuessa. Meillä on ollu vähän marjashowta, kun sunnuntaina yhteensä 34 litraa marjaa kerättiin ja laitettiin, tosta omasta pihasta siis. Ja vielä jäi.. Mut ne saa odottaa ens viikonloppuun.

Eilinen ilta meni sit neitin kanssa istuskellessa, sekun sattuneesta syystä oli sunnuntaina jääny vähän vähemmälle huomiolle.

Meillä tuo nukutus ei onneks ikinä oo ollu mikään ongelma. Ihan suosiolla kipittää sänkyynsä ja käy nukkumaan. Onhan noita poikkeuksiakin, muunmuassa sillon jos on päässy liian väsyneeksi. Mutta onneksi niitä iltoja ei ole usein (paitsi eilen viimeeks :LOL: ). Menin sit sen kanssa yhtaikaa ysin jälkeen tuonne köllimään ja sille tielle jäin.

Herrajjesta, onks nää mein masukit oikeesti kohta kilon painosia! :eek: Niin se aika vaan menee! Mut eipä tässä enää ole kuin 2 kk töitä jäljellä ja sit pitäis kotia jäädä. Se aika menee varmasti ihan hujauksessa!

Mut niin menee hujauksessa nää arki-illatkin, tuntuu ettei mitään ehdi saada aikaseksi!

Kiva kuulla Czarina, että muutto meni hyvin! Mut ikävää kuulla koirasi kohtalosta. :( Mutta toivotaan, että sillä on pilvenreunalla nyt hyvä olla.

Ääh, join just kupin teetä ja nyt hiki virtaa ohimoilla! Kunnon ukkoskuuro varmasti putsais ilmaa, mut eipä tänne (enää ) sellasta ole luvattu. Alunperin piti ens yönä ukkostaa. Olis saanu kyl miun puolesta tulla!

Tänään vihdoin täyttelin ja lähetin Kelan paprut palkkakonttoriin. Ja otin sitten avustuksen rahana. Ei niitä pakkauksen vaatteita olis varmaan tälläkään kertaa kaikkia tullut käytettyä. Ja peitot ja makuupussit on tallessa ja hyvässä kunnossa.

LEP, melkosen ihme touhulta kuulosti tuo tein neuvolatätsyn toiminta, mutta hyvä että vihdoin homma selvisi ja sait paperit!

Taidan lähtee vielä hetkeksi pyykkishowhun! Illanjatkoja!

t: Pamppis, viikkoja jo melkosen paljon!
 
Moi!
Just tossa viime viikolla kirjottelinkin, että kaikki oli nlassa hyvin...mutta niinpä sitte vaan jouduin synnärille perjantaina :ashamed: Oli koko päivän supistuksia, ei mitenkään sillai säännöllisiä mutta kipeitä ne oli. Ja alavatsa kivut oli kovia...
No, sitte menin tohon terkkariin ja sieltä passitettiin poriin synnärille...onneksi ei ollut paikat auennu! Olin yhden yön synnärillä tarkkailuhuoneessa ja sain supistusten estolääkettä ja kipupiikkiä kankkuun ja se meinaa sattu...tai ol enemmän haittaa ku hyötyä siitä piikistä (seuraavana päivänä sain samaa tablettina). :eek: Lauantaina mut sitten siirrettiin synnytysvuodeosastolle ja siellä olin eiliseen asti. Supparit helpotti, mutta kipujen syy ei vieläkään selvinnyt... :'(
Olin kaiken lisäksi kuivunut, vaikka mielestäni juon tosi paljon...sit olin siel tiputukseski. MUISTAKAA SIIS JUODA VÄH. 3,5LITRAA/PV.
Voivoi...edelleen väsyttää hurjasti, kun sairaalassa sain tabletin voimin nukuttua kahtena yönä ja viime yön taas valvoin kipujen takia...perkeleen endometrioosi :kieh:
Hemppa on ollu melko normi 113-115. Paineet vähän turhan matalat kun ollu 97/70 ja 102/60 ja semmosta... Pissit puhtaat ja crp:t hyvät ja ne sokerit oli tosi hyvät neuvolas... Saas ny nähä, neuvola taas ens viikom pe ja sit 1.9. erikoislääkärille.
Paino-arvio oli perjantaina viikoilla 26+4, ni 1100g... =) Mut onneksi vaavilla mahtavat sydänäänet ja kova on potkuttelemaan, vielä kun mami vaan pysyis mukana :) :heart:
 
Moi! Äitiyspakkaus tuli tänään ja voih kun on niin ihanat värit. Just sellaset kun itse tykkään!! Tilasin 30.7 ja tänään siis tuli, et kyl siinä aikaa vierähti. Nyt mennään rv 26+2 ja sokerirasitus oli maanantaina. Tuomio on se, et loppu raskaus sitten mittaillaan... Blääh! Torstaina lääkärikäynti siis se normi käynti. Kaikki hyvin ja tuo närästyskin on pysynyt aisoissa kaurahiutaleita mussuttamalla. Teelusikallinen - 10 tl puolen tunnin aikana ja niin kauan mussuttaa suussa, kun vaan viitsii. Ei herrrrkkkuu, mut en tykkää noista pureskeltavista lääkkeistä sit yhtään:(
Kaiffari on nyt nimetty Urpo Einariksi siis "työnimi" ja liikkuu kiitettävän paljon:) Ihana seurata masun kasvua ja tosiaan nauttia raskaudesta, kun ei oo noita vaivoja. Äitiysjooga on ollut ihanaa vaihtelua arkeen ja kaverit on huomauttanu, et olen rennompi jotenkin kuin ennen.. Nooh tiiä nyt tuosta. Ukolle motkotan samaa tahtia kuin ennenkin, et se taitaa olla eri mieltä. Mitäs jättää tavaransa mihin sattuu!! Mut nyt painun suihkuun ja sieltä sohvalle!
 
Heippa!

Nyt mä oon niin tyytyväinen :D Ajattelin tilata oran vaunut netistä, mutta löysin sitte huutiksesta ihan uudenveroiset orat 150? ja ne lähtee tulemaan tänne päin huomenna :)
Mä ajattelin, että nuo vaunuostoksissa säästetyt rahat käyttäis tämmöseen:
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/
Luulen, että tuo olis aika hyvä esim. kauppareissuilla ja koiran kans lenkkeillessä, on vaan aika kallis, eikä mistään löydy vielä käytettynä, ku on vissiin niin uus juttu :kieh:

Tänään oli neuvolalääkäri, sairasloma jatkuu 8.9 asti, jonka jälkeen taas lääkäri ja sairasloma luultavasti jatkuu koko loppu ajan :| Paikat ei onneksi oo milläänlailla kärsiny näistä supisteluista, eli ei nyt lähiaikoina taida vauva olla maailmaan tulossa :D

Meillä on aivan kauhee sotku, mutta mä en kertakaikkiaan jaksanu siivota :ashamed: Huomenna pitää sitte siivoilla, kun mieskin on kotona auttelemassa. Lääkäri kyllä sanoikin, että sä makaat sohvalla prinsessana ja mies hoitaa kaikki hommat... eli mä teen vaan työtä käskettyä :whistle:

Mä oon jääny lindexin vauvanvaate koukkuun, sielä on niin mahtavan värisiä ja kuvioisia vaatteita, mä oon ostanu jo vaikka mitä :D On vaan vaikea ostaa, kun ei tiedä kölliikö mahassa tyttö vai poika :|

Nyt mä meen tonkimaan vaatekaapista kaikki vanhat vaatteet ja myyn pois, saan sitte ostaa uusia ku vauva syntyy :LOL: Voikaahan paksusti :wave:

Ai joo, mun piti vielä tuosta työnimestä. Asukki on nimetty Paavoksi, toinen poika päätti yks päivä, että mun mahassa asuu Paavo, eikä tullut kuuloonkaan, että sielä vois olla tyttö :LOL:
 
Moikka mammat!!
Torstaina olis neukku lääkäri niin saa varmaan tietää minkä painonen masuasukki täällä mahtaa olla. Päivä päivältä on vaan kovemmin alkanut möykkäämään niin että koko maha heiluu :) Joku oli tainnut kirjoittaa jo maidon tulosta. Täällä kans aukesi maitohanat. Haistoin tuossa äsken telkkua katellessa että miten voi tuoksua nenässä sellanen pikku vauva -tuoksu, sit katoin niin rintsikat oli märät ja maitoo vaan tihuuttaa :LOL: nyt vaan tuntuu tosi ikävältä ku jotenkin kivistää ja omasta mielestä myös rinnat turpos, ei kiva tunne :/
Imetysliivit tilasit h&m:ltä kun tilailin muitakin mammavaatteita. Otin kokoa 80C kun alunperin kokoni oli 80A joka on nyt kasvanut 80B:hen eli varasin vähän vielä kasvuvaraa, mutta kas kummaa imetysliivit tuli ja sovitin niitä ja ne hyvä kun mahtuivat nytkään päälle (?!). Eli täytyy varmaan ostaa D-kupin liivejä? Huh, minkälaisethan meijerit sitä mahtaa tulla... :LOL: Mistä te olette ostaneet liivejä? Kun nuo h&m:n koot taitavat muutenkin olla jokseenkin erilaisia, koska myös vauvan vaatteita katsellessa 50cm bodyt ovat tosi pieniä verrattuna esim.kotimaisiin 50cm bodeihin.

funkymama ja masuasukki 27+1
 
Neuvolalääkärissä käyty ja kaik ok, paitsi että pitää alkaa kyttämään painonnousua. Edellinen lapsi painoi 4,360g niin pakko on seurata nyt tää loopu aika. Verenpaine oli taas laskenu. Nyt se oli 101/59. Hemoglobiini edelleen samassa ja suht hyvä. Masuki kasvanu mukavasti. oli onneks jo vähän tippunu yläkäyrästä eli toivetta on että kasvu rauhottuu =) Noniin siinä pika kuulumiset....
moikka..
 
Aamupäivää

marrasvauva Meidän jätkä oli rv 21+1 ultrattaessa 475g, silloin lääkäri tuumasi, että "potra poika"... saa nähdä antavatko nyt rv 26 neuvolalääkärissä painoarviota. Uskon, että meilläkin on jo siellä 1000g pinnassa paino. Kauhulla odotan marraskuuta, toivoisin niin kovasti ettei tämä ensimmäinen lapsonen olis ihan hirvittävän suuri. Mutta sen näkee sitten.. turha kai sitä on etukäteen murehtia. Tulee sen kokonen kuin on tullakseen :) Ompahan sitten ehkä helpompi käsitellä syntymän jälkeen jos on hieman isokokoisempi.

Täällä nautitaan vapaapäivästä.. :) On se sitten ihanaa, kun ei tartte mennä minnekään jos ei tahdo. Kotihommeleita koitan täällä vähän tehdä ja josko koiran kanssa tulis tehtyä kerrankin oikein kunnon ulkoilulenkki. Jos menis vaikka metsikköön heittelemään keppiä toiselle ja samalla siinä sitten reippailis jonkin 5km lenkin... kaikki edellä mainittu tosin toteutetaan vain jos ei sada vettä :)

Eilen kävin tapiolassa tekemässä lapsivakuutusvarauksen.. ja tänään nyt mennään sitten uudestaan, kun jotenkin jäi niin epäselväksi asioita. Ensimmäisen vuoden vakuutusmaksusta esimerkiksi ei saatu mtn paperia... jotain se virkailija sano vaan, että se vähän vaihtelee, mutta n 350?.. se määräytyy sitten kun vauva on syntynyt. Jotenki jäi sen verran epäselvä kuva, että mies sanoi, että tänään mennään uudestaan.. nyt kun luettu toi vakuutuksen tuoteseloste, niin osaa ottaa kantaakin vähän asioihin. Tuumasin miehelle, että sen ois pitäny olla eilen jo heti mukana.. ei pidä laittaa mua yksinään hoitamaan mitään vastuullisia asioita tässä tilassa.. aivot lyö niin tyhjää :) Nooh, eipä tässä kuinkaan ole käynyt, käydään tekemässä lisäkeikka tapiolaan, niin eiköhän sitten selviä :)

Meillä alkoi nyt taloyhtiön remontit sitten *huoh* Eilen aamusta heräsin siihen kun moottorisaha kävi takapihalla ja bensan katku kantautui tuuletusikkunasta sisään :) Takapihalla oli kaupungin miehet harventamassa puistikkoa tulevien rakennuslaitteiden tieltä... ja etupihalle oli viritetty saumauslaitteet niin, että hyvä kun koiran kanssa mahduttiin ulko-ovesta aamulenkille. Hieman oli vaivaannuttavaa olla kotosalla, kun takapihalla oli työmiehiä ikkunan takana ja etupihalla samoin.. Ihan ku olis ollu jossain akvaariossa :) Ja minä kun tunnetusti olen semmonen, että omassa kodissani kuljen välillä hyvinkin vähissä vaatteissa.. aamupalaa monesti tulee tehtyä ihan vaa alkkareissa ja topissa.. eilen täyty ihan miettiä, että laittaa päälleen :) Ensi kevääseen menee, että kaikki remontit ovat valmiit, saa nähdä meneekö hermo sitten loppuraskaudesta jos alkavat aamusta jo 8 aikaa melskaamaan pihalla. Saati sitten ku vaavi on syntynyt, jos meidän nukkumista häiritsee möykkä, niin sitten alkaa kyllä kiristää hampaita :) Me ollaan kyllä ensimmäinen asunto jonka kohdalla kaikki tehdään valmiiksi, onni että asutaan asunnossa nro 1 :) No, ei auta kun kestää!

Nyt vois lähteä hakemaan postin, josko kela olis jo päättänyt äitiysavustuksesta :)

Mukavaa päivää kaikille kanssaodottajille :)

Mecu&Möhö 25+3
 

Yhteistyössä