*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Iltaa!!!

Täällä ei oikeestaa mitää uutta.......Huomenna nvlalääkäri mutta siitä sit huomenna.
Tänää tajusin että multa kipeytyy tosi nopeasti kävellessä...mikskä tota paikkaa nyt kutsutaa harraväli, taipeet multa kipeytyy kävelynki jälkee nii et on vaikee päästä kävelee pienen istumisen jälkeen jos ymmärrätte mitä tarkotan :D Ja siinä samassa selkäki väsyy.
Kiva ku tässä pitäs viellä muutama kuukausi päästä vaakkumaa eteenpäin :whistle:
 
hain tänään uudet rattaat vaunuliikkeestä..siis emmaljungan citycrossit, värinä bright blue.
kova kantokoppa ja duo pussi tulee vasta lokakuussa, kun nyt on tehtaalta loppu ja uudet värit tulee tollon kauppoihin. sain hyvään tarjoukseen 600euroa, koko paketti =)

ultrassa kävin myös tänään, tutun kätilön luona. vauva voi mainiosti, palleistakin sain kaksi kuvaa todisteeksi :D painoarvioo oli 930g...

onko muilla ongelmia housujen kanssa..mulla valuu housut koko ajan jalasta, tosi ärsyttävää, kun täytyy koko ajan olla nostamassa niitä ylös. ei auta vaikka olis ma´sun alle tulevat vai päälle, kummatkin valuu..

manhattan ja valtteri-vauva rv26+4(esikoinen nimesi vauvan valtteriksi)
 
mamina Kiitti vinkistä, pitää katsoa vieläkö löytyis se ketju =) Ja huomasin, että oot muutes tainnut katsoa vähän väärin mun nimimerkistä noi kirjaimet, se on nimittäin nacsu ;) Vaikka mitäpä pienistä :D

Huh huh, tänään taas saannut vaahdota menemään.. olis vaikka minkä näköistä tekemistä tässä asunnossa vielä! Ollaan siis vasta hiljattain muutettu.. Tänään meille tuli pesukone ja laiteltiin sitä tossa illalla miehen kanssa. Uusi sohvakin pitäisi ostaa, mutta pitänee nyt ensin katella noiden rahojen kanssa vähän, että mihin on varaa, kun pitää muutenkin yhtä sun toista hankkia |O

Alkoi olla tässä loppuillasta vähän sellasta jännää kipua tossa mahan toisella sivulla.. Vähän niinkun olis juossut pitkään, niin että pistää, muttei kuitenkaan ihan sellaista :D Nyt on helpottanut kun saa istua ihan rauhassa.. Johtuneekohan siitä, että on liikaa rasittanut itseään tänään..? :whistle:
Masuasukki kyllä liikkuu ja potkii, mutta on ollut nyt hiukan hiljaisempi kuin yleensä. Mutta niinhän ne välillä on =).. Sikiön painosta ei ole hajuakaan, kun ei olla vielä mtn painoarvioita annettu, mutta enpä ole käynytkään niin montaa kertaa vielä, johtuen vaavin odotettua aikaisemmasta LA:sta.. Itselle on sitä painoa tullut jo muistaakseni 11-12 kg :whistle: Mutta kun katselin tuota esikoisen äitiyskorttia, niin aika samoissa lukemissa mentiin silloinkin..
Juuh, voisinpa tässä vielä juoda teetä, jostain syystä ei nyt nukuta ollenkaan..

nacsu rv 26+5
 
MarrasVaavi Mun esikoinen painoi 4,2 kg ja oli 53,5 cm. Oli helppo käsitellä ja tosi jäntevä vauva. Kuopus painoi 3,5 kg ja ihmettelin, että mitenkä tätä pidellään. :D

Synnärin vieressä tehtiin viimeksi remonttia, alkoi aamulla varhain pauke. Onneksi olin siellä vaan to-su, eli viikonloppuna ei tehty. Nyt onkin siellä uudet tilat. Myös synnäri remontoitiin.

Mä en saa sitä syntymättömän lapsen vakuutusta, kun olen 40v- täyttänyt. Otan sitten vauvalle vakuutuksen kun on 2 kk ikäinen. Silloin voi vakuutuksen ottaa.

masukas, mulla ei ole paino noussut vielä ollenkaan, alettiin punnita siitä, kun mahataudissa putosi sen 2,5 kg ja alan nyt olla lähtöpainossa, mutta laskevatkin painon siitä alhaisemmasta painosta. Eipä tuota painoa ole tullut kuin 6-8 kg kummankaan aikana, mutta jospa sitä nyt vähän tulis.

Loppuraskaudessa sitä painoa yleensä on vähän tullutkin. :heart:

Mukavaa päivää! :heart:
 
LEP
TeSuLah, eikös ifillä mainosteta sitä, että nyt myös yli 40-vuotiaille tarjolla vauvavakuutus? :)
Hyvä kun muistutettiin asiasta, pitääkin viimeistään ensi viikon alussa soitella ja tilailla vauvavakuutusta, kun vaan tietäs että mistä sen ottaisi. :whistle:

Meidän masuasukki oli eilen jo ekaa kertaa sorsametsällä! :D Mamma kun ampui, niin pikkuisella alkoi kovat jumpat aina masussa. :LOL:
 
Torstai aamupäivää

Me otettiin Tapiolasta lapsivakuutus.. se on kalliimpi hieman, ku mitä muilla firmoilla on tarjota, mutta se kattaa myös valtavan paljon enempi kaikkea... varsinkin jos sen saa varattua jo viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa. Silloin äidin terveysselvitys riittää ja lapsen osalta ei rajata pois mtn sairauksia.. tämä on hyvä, koska jos vaikka synnytyksessä tapahtuu jotain, niin vakuutus kattaa niiden hoidot myös.

Täällä ois taas kerran iltavuoroon lähtö ja tahmealta tuntuu.. meneeköhän tää ikinä ohi!? :) Onneksi lauantai vapaa, ja siskon 6vkon ikäinen peikkopoika tulee silloin kyläilemään... Jospa sitä odotellessa menis tässä nämä kaksi työvuoroa.

Painosta Täällä oli viime neuvolan mukaan tullut lisäkiloja 9kg.. nyt olis ens keskiviikkona taas neuvola, jänskättää kamalasti, että paljonko on taas ollu nousua/vko. Oon kyllä kovasti yrittänyt syödä terveellisesti, mutta en tiedä onko mtn auttanut. Jokainen aamu alkaa puurolla ja liikuttukin on ainakin koiraa ulkoiluttaessa :)

Mecu&Möhö 25+4
 
Samir05 tiedän, mistä puhut...aina kävellessä tunnen myös kipua, lähinnä kylläkin häpyluun päällä ja reisitaipeissa. :/ Ei kiva..ja kun ajattelee että marraskuuhun asti pitää selvitä! |O

Painoa mulle on tullut tähän asti n.3kg. Yleensä mulle on kertynyt koko raskausaikana n.12-14kg, mutta toivottavasti nyt sit pääsis vähän vähemmällä.

TeSuLah: Saas nähärä ollahanko samahan aikahan synnärillä?! :D

Mukavaa tätä päivää kaikille odottaville marrasmammoille! :flower:

T: OnnenOmena ja "Markus" 26+1 (nimen antanut jo ennen raskautta kuopus 8v.) :D
 
Torstaita!
Eilen oli sokerirasitus.... Tänään aamulla soitto neuvolasta, paastoarvo juuri siinnä viitteessä 5.1. Joten nyt sitten ens ke saan kotio mittarin ja sitä taas sitten seurataan sokeriarvoja. Kiva... Kummastakin aikamsemmastakin olen joutunut mittaan ja sen rasituksen jälkeen ei ole ollu paastot eikä mitkään muutkaan arvot koholla. Eikä nuo lapsetkaan ole kumpikaan järin isoja ole ollu alle kolmikilosia kumpikin. Ettei ainakaan voi sanoa että sokereiden takia olis kasvanu.
Mut muuten mennään ihan ok. Paino on vielä lähtöpainon alle. Eikä kyllä tarvis tullakaan kun muutenkin tuota painoa on kertynyt ennen raskauttakin..... :/
Voikaahan hyvin kanssasisaret!!!
pinkuvinku ja vkt jotain....
 
Täällä on käyty toinen lääkärinla tänään ja kaikki tuntui olevan ihan ok, mutta itselläni on eilisestä alkaen alkanut kipeät supistelut emättimessä, mutta onneksi ei ole yhtään kohdunsuu auki.

Pikkumiehellä alkoi sitten viime yönä nuha ja pariin kertaan itki yön aikana, mutta onneksi ruoka on maistunut hyvin.....mies sitten heräsi klo 04.15 kts. keihäskarsintoja ja lähti töihin 05.35...fanaattinen urheiluhullu kun on :D

Mies kertoi työnantajalleen eilen, että meille on tulossa neljäs marraskuussa niin tämä siihen, että voi ei, koska meinaat oikein töitä tehdä, kun olet aina pois.....mieheni ei ole koskaan sairauslomalla ja muuten pois töistä.....ainoastaan käyttänyt lakisääteiset perhevapaat....mies sanoi, että pirun vaikeeta on jättää 1v.2kk yksin kotiin, kun äiti on sairaalassa ja samoin meillähän on vielä 8v. ja 7v. koululaiset....ääliö äijä vaikka ei uskoisi, että hänellä itsellään on 6 lasta.....

Sokereita täytyy alkaa mittailemaan huomisesta alkaen ja 6 päivää jatkuu mittailut ARGH!

Kisse ja Hipsukka 27+0 :heart:

 
Mulle on tota painoa tullu n.7kg, lisää varmasti kertyy. Ekasta tuli 15kg ja tokasta 20kg.....
Joku puhu housujen putoomisesta, musta tuntuu että saan nostella aina kans housuja, varsinki tollasia pellavasekote pöksyjä missä on se resori.

Neuvolalääkäri keikka tehty ja kaikki oli ok. Verenpainekki oli vähän noussu, hyvä niin. Paikat kiinni ja tyyppi oli kuulemma raivotarjonnassa, varmaan seki vaikuttaa tonne taipeisii?
Mietiskelin tässä vaa et jos vauva on jo nyt pää alaspäin ni voiko se viellä kääntyä, tilaahan ainaki viellä on pyöriä???En muista yhtää noista aikasemmista raskauksistakaa että onko ne sit ollu loppuun asti raivotarjonnassa ku kerran jo niin päin on kääntyny.....
 
Neuvolakäynti taas takana.. pikkuisella sydänäänet 140-145. Hemppaki oli noussut, viimeks 105 ja nyt 117.Obsidnia oon koittanut muistaa syödä. Painoa tullut 75g/vko, jes.. Mutta on sen verran lahjakkaasti närästänyt, että eipä paljon ylimääräisiä tee mieli syödä. Sairaslomaa jatkettiin viikolla ihan vaan soittamalla lääkärille, viikon päästä sit lääkärille aika. SF-mitta oli 27, mutta se lohdutteli että ei sitä kannata kytätä, kun minulla istukka ylhäällä ja edessä, että se vääristää vielä tuota mittaa. Paineet 121/80. Ja eikun ruoan laittoon!
 
Moi!

Lueskelin täs raporttiajonaikana tein viestejä ja pakko oli tulla kommentoimaan samantien yhtäjuttua!

Nimittäin tuota 'Miten saa pidettyä housut ylhäällä' -hommaa! Miulla oli jo edellisessä raskaudessa sama ongelma, nyt en ole siitä vaivasta enää kärsinyt, kun keksin sillon kikkavitosen. Saa laitata ideaa, jos kuka haluu! :D

Ei tarvii muuta kun kaupasta ostaa henkselit, mut ei viritäkään niitä housuihin ihan perinteiseen tapaan, vaan laitaa tuolta takaa molemmat soljet ihan keskelle ja edestä taas vastaavasti ei laita eteen, vaan laittaa tuolta tissien vierestä (ulkosyrjältä) ne hihnat ja kiinnittää kylkien kohdalle. :D Ei ehkä maailman eksoottisin näky, mutta onneks ne henkselit ei näy, kun vetäsee paidan päälle! Vessassa käynti on aavistuksen hitaampaa, kun joutuu ekana heittää paidan pois. Mutta tällä tekniikalla välttää housujen valumisen nilkkoihin!

Näissä äitiyshousuissa kun on resori monissa malleissa melkein kainaloihin asti, niin toi henkselihomma toimii silti. Vetäsee vaan säädöt kaikkiista kireimmälle. Niin ja tietysti ei kannata hommata niitä kaikkein kirkkaimpia malleja, mitkä loistaa kaikkien paitojen läpi. Itelläni on ihan perusmustat!
 
Heippa!

Kyllä tuntuu niin inhottavalta, kun tuo vauva tuola möyrii ja painaa ulos päin, varsinkin kun on just syönyt :x Kyllä kai ne aika hyvin mahtuu sielä liikkumaan. Toinen pojista kääntyi perätilasta oikeinpäin rv 37+5 ja sitten käynnistyikin synnytys siitä sen äherryksestä, eikä nuo kumminkaan kamalan pieniä ollu, molemmat lähempänä 2,5kg :D

Tänään saatiin yhdistelmät kotiin ja niitä on tullu testailtua ja pyöriteltyä.
Koko päivän oon hionu pinnasänkyä, ettei jää sitte niin myöhäiseen, kun ei tiedä kuinka kauan jaksaa/saa tehdä hommia.

Pitää vissiin mennä herroilla valmistamaan vohveleita, kun aiemmin lupasin, nyt ei kyllä yhtään huvittaisi :ashamed:

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Eikös tapiolan lapsivakuutuksen lisäksi pidä olla tapiolassa joku muukin vakuutus? Pitikö sinne olla mitään lääkärintodistuksia terveydestä, vai ihan oma selvitys vaan?
Joo meilä on kotivakuutuskin sielä juuri siksi kun esikoisen vakuutus on.
Me otettii sillo kanssa esikoiselle sielt se syntymättömän lapsen vakuutus, mutta ei ole ollu käyttöö koko vakuutukselle. Hyvähä se on kaiken varalta olla olemassa.
 
JES! saatiin asunnolle ostaja, kaupat tehdään viikon päästä.. kammoksuttaa vaan se, kun kk päästä pitää olla asunnon tyhjä ja meilä ei oo toistaseks mitään mihin mennä :eek:
--en oikein osaa nyt keskittyä muuhun kun tän asuntoasian vatvomiseen.. joten masukuulumisia sun muita kunhan olen rauhottunut edes hiukan :LOL:
 
mut oikeesti, noissa äitiyshousuissa kun on ne resorit niin mulle ainakin sanottiin niitä ostettaessa, että pestessä ei saisi käyttää huuhteluainetta ollenkaan. Ne kuulemma kuluttaa sitä resoriosaa ja myös sen takia venähtää huonoksi.
 
Iltaa

LEP Joo täytyy olla Tapiolasta kotivakuutus myös.. meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa, eikä aateltu vaihtaakaan, kun saadaan asuntolainan myötä niin hyvät op-bonukset vakuutuksista. Otetaan Tapiolasta nyt sitten se joku suppein mahdollinen kotivakuutus, sanokohan se virkailija että se on joku palovakuutus kiinteistölle ja maksaa 28?/vuosi.

Kamala närästys alkanu täällä :( Tuntuu, että koko ruokatorvi sulaa.. Tarvinee käydä apteekista jotain hakemassa tähän vaivaan. Saako rennietä ottaa närästykseen jos on raskaana?

Nyt yöpuulle, huomenna olis taas työnahjoon jaksettava :D

Mecu&Möhö 25+4
 

Yhteistyössä