*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

soitin neuvolantädille...sanoi et saikun diagnoosi olisi sama, eri tavalla vain kirjoitettu "labores inhibiti ante finem hebdomadis XXXVII" tiedä sit mitä tarkoittaa??
saikku kirjoiettu 29päivään asti..sit pitäis mennä uudestaan. mut neuvolantäti sanoi et jos vaik lähettää mut äitiyspolille, ettei mun tarvis mennä sil kuspäälle...

en tiedä..mies koko ajan painostaa, koska rahaa tulee, koska rahaa tulee..hemmetti..
 
Manhattan2 jaksuja sulle :hug: Aina ne raha asiat saa jollain tapaa järjestymään, ei sitä raskautta ja terveyttä kannata riskeerata. Pitäs olla itsestään selvää että sinä ja raskaus ennen rahaa!

Millä tän ajan sais kuuluu nopeempaa? Näin Äsken parikuisen vauvan ja nyt en sit tietty jaksa oottaa että saan tän oman nyytin :snotty:
taidan alotella siivousta ni menee ees tää päivä nopeemmin....
 
samir...sano toi mun miehellekin :ashamed: tuntuu et sille ei merkkaa mikään muu kun raha.
jos rehellisiä ollaan. meillä on säästössä 4tuhatta euroa. ollaan saamassa useampi tonni veronpalautuksia joulukuussa. et mennäänkö me muka konkurssiin tän mun "rahattoman" 5viikon aikana, ennen äitiysloman alkua? ja pitäshän mun kai kelasta jotain saada...?eri asia, koska...
 
LEP
manhattan2, jumalauta sano ukollesi, että herää nyt pikkuisen! Sinä olet raskaana nyt ja et todellakaan mene työllä itseäsi tappamaan vaikka ukko kuinka nalkuttaa. Pitäs miehenkin tajuta, että pikkuinen ja äiti on nyt tärkeempää kuin se rahan tienaaminen. Ja todellakin jos vielä säästöjäkin on, niin ei teillä pitäisi olla niin hätä, että ruoka ois pöydästä jo loppumassa. Ja kuitenkin sieltä kelaltakin kohta rahaa tulee! Pikkuisen saisi ukkos katsoa nyt peilistä ja miettiä. :kieh: Mulla palaisi hihat ja pahasti, jos tuo oma heittäytyisi jankuttaa jostain rahasta kun olo on paska.

Oletko sä sieltä kelalta käynyt kyselee tai soittanut? Niitä pitää oikeasti hoputtaa ja sanoa vaikka, että laskut odottaa jo rahoja pöydällä. ;) Kummasti alkaa vauhtia tulla niihin. Ja lekureille kanssa kova kovaa vastaan, kyllä meistä jokainen kuitenkin itse parhaiten tietää onko työkuntoinen vai ei.
 
kyllä se lääkäri sanoi et saikkua saan koko loppuajaksi, mutta hänen täytyy selvittää perinpohjin mun väsymyksen syy...hänen mieletään olen masentunut. ja tiedän kyllä mitä on olla masentunut. nyt en ole. vaan tää mun olo on ihan silkkaa väsymystä. sain masennuskyselykaavakkeen lääkäriltä, ensi kerralla kuulemma varataan paljon aikaa ja hän käy asioita läpi kanssani. toivon todella et neuvolantäti saa järkättyä mut sinne äitiyspolille, ettei mun tarvis sille lääkärille enää mennä. tämä samainen lääkäri teki viime syksynä meidän 5 v pojasta. kehitysviivästymä diagnoosin. siitä oli ihmeissään kaikki päiväkotia myöten. tänä kesänä käytiinkin sit pojan kanssa toimintaterapeutilla 3krt. ja ihan on ikä tasollaan oleva poika.
helpointahan tässä olis se et mun kohdunsuu olis vaikka auki, mut kun oli tiukasti kiinni.
tää lääkäri on sellanen joka pahoittaa kaikkien äitien mielen. en ollut kuulemma ensimmäinen, joka tulee itkien pois.
mä en sille enää mene..menen vaikka yksityiselle seuraavan kerran...toivon vaan et kela hyväksyy mun saikut ja et ne menis samaan sairauteen. eka diagnoosihan mulla oli se määrittämättömät synnytykseen liittymättömät supistukset ja tää nykynen tarkotti jotain ennenaikaisen synnytyksen riski.
tänään pitäs kelassa käydä....paitsi jos töitä haen..
miks mun mies ei näe mun oloa oon kasvoiltani ihan valkoinen ja silmänaluset ihan mustat, en siis todellakaan ole terveen näköinen...tai sit ukko ei vaan välitä..
lääkäri määräs mut kaikenmaailman kilpirauhaskokeisiin..en taida mennä...
esikoista odottaessa muistan kuinka nukuin vaan..kotona ollessa nukuin puoleen päivään, heräsin syömään, nukuin siihen asti et ukko tuli töistä. käytiin kävelyllä. illalla aikaisin nukkumaan..
 
ja tässä nyt kun pääsin vauhtiin säästöistämme....meillä on s-bonuksista kertyneellä tilillä noin tonni rahaa. sillä tekee noin 8viikon ruoka-ostokset. lisäks miehellä sijoitusrahastossa useampi sata euroa. omani nostin juuri uusia rattaita varten. et kyllä me tämä 5vko pärjättäis..ennekun äitiysraha alkaa rullaamaan. mut mun mies on mikä on...aina täytyy olla rahaa...
 
teilä manhattan on sentään säästöjä..meilä ei ole niitäkään. pakko vaan jotenkin tulla toimeen. *m* ja sitä vielä että tulot on yhteesä 2200kuussa. Tosin meilä on toistaiseksi vain yksi lapsi elätettävänä, teilä niitä on enemmän.
 
Moikka kaikki! Mitä kuuluu?

Mulla onkin toi LA 17.11..
Mun maha on ku koripallo :D siis tosi iso..vois luulla, et ois pidemmälläkin. Sitä se neuvolatätikin tossa just ihmetteli, kun on niin kookas kohtu jo...mitä sieltä on oikein tulossa :D
Sokerirasitukses olin ja sain hyvät tulokset. Pissi puhas...paineet vaan aika matalat: 97/70...ihme jos vähä huippailee.
Kova on vauveli tumistelemaan.. :) Luultavasti yksi ylimääränen ultra tulossa, kun on niin kovia alavatsa kipuja usein...kumpa ei olis mitään kystia ilmaantunut.

Mites muilla mennyt?
 
Pikainen moro!

Onpas tullu paljon tekstiä! Mie oon ollu niin naimisissa kaikenmaailman hommeleiden kanssa, etten oo ehtiny paljoa konetta availemaan. Nyt sit ajattelin, et työpäivän päätteeks kurkkaan mitä ootte kirjotelleet. Töiden jälkeen kun täytyy taas rientää, mökille mielii muun porukan mieli, joten sinne se on kai lähdettävä.. Kotonakin kyl hommaa olis. :|

Leipomisista, mie oon kyl ihan himoleipoja, tykkään tehä sekä suolasia että makeita, makeet meillä ei vaan juurikaan tee kauppansa, mutta juhliin sitten niitä. Suolaset taas menee alta aikayksikön! Kun vaan olis aikaa tehdö enemmän ite. Nyt ollaan kyl neidin kanssa yhdessä jo paistettu karjalanpiirakoita sekä pasteijoita. Sekin tykkää onneks taikinapalloja hieroskella (ja maistella) :D. Mut on äitillä ja tyttärellä joku yhteinen harrastus!

Masuista, tää meiksin pallo on samaa luokkaa ku manhattanilla... Ei paljoo enää piilotella. Ja kylkiasento on ainoo mahdollinen yöaikaan. Sf-mitta oli viikoilla 22+4 23,5. Samoilla linjoilla mennään kuin edellisessäkin raskaudessa.

Rahnat, niistä nyt ei onneks tällä hetkellä suurempaa huolta ole. Tai siis ei mitään miljonaarejä olla, mut molemmat on töissä ja jotain on säästössäkin. Mie oon niin kauhee stressaaja rahojen suhteen, että olis varmaan mahahaava, jos olis yhtään epävarmaa sen suhteen. Oon aina ollu samanlainen... Mut tsemppiä teille, ketkä taistelee Kelan ja muiden instanssien kanssa. Ei varmasti ole kivaa. :/

Äääh, mulla on vielä noi Kelan paprut tuossa pöydällä, arvon edelleen sen pakkauksen ja rahan välillä! Mut kai mie rahana otan, kun meillä on kaikki edellisen pakkauksen kamat ihan priimana tallessa! Mut täytys tuo lappu jokatapauksessa tarkistaa ja lähettää palkkakonttorin kautta Kelaan.

Mut kuulkaa matamit rakkaat, nyt taidan startata kohti kotia pakkaamaan mökkikimpsut ja -kampsut.

Viikonloppuja!! :wave:
 
enpä saanut uusia kiesejä vielä mukaani..mulle tilataan vielä emmaljungan oma, kova kantokoppa. saan nyt vielä paremmalla tarjouksella kun alunperin oli. 600e, city crossit, jalkapeite ja se kova kantokoppa, myös duo pussin tilasin, et katotaan jos saisin hyvään pakettihintaan. jäivät vielä liikkeeseen näytille, kunnes pussi ja koppa tulee. siinä joku pariskunta niitä ihastelikin, kun liikkeessä kävin. vitsi ne on kyl makean väriset... =)
 
Hiphei

Just tossa laskeskelin, että maanantaina tulee 3 viikkoa siitä, ku vein paperit kelaan.. eikä ole vielä mtn kuulunut. *outoa* Noh, kai siellä alkaa nyt sitten olla ruuhkaa jo kaikkien opintotukiasioiden ym kanssa.. Josko ei ala kuulua kuun loppuun mennessä, niin tarvinee sitten soittaa sinne.

Rahasta Meillä kyllä mies jaksaa toitottaa siitä, että sitten en töissä itteäni rehki puhki.. koska on liian isot asiat riskinä sitten jos jotain sattuu. Minä kun taas olen sellainen jästipää, etten oikein malta hevillä jäädä töistä pois. Monesti pienessä lenssussa tai hartiat jumissakin painelen vaan sisukkaasti töihin.. vaikka voishan sitä olla kotonakin silloin. Nyt kun on ensimmäinen raskaus, niin ei oikein osaa vetää sitä rajaa, että koska on aika jäädä kotiin. Teen kaupassa kassalla töitä.. ja päivittäin on alkanut supistella.. kun työn ohessa tulee kuitenkin nosteltua kaikenlaista.. kuittirulla- ja muovikassilaatikoita ym. Ja pelkästään jo se 7-8h istuminenkin saa aikaan supisteluita. Toistaiseksi ainakin olen vielä ajatellut, ettei se vaarallista ole?!

Huomenna hoitamaan siskon poikia, kun niillä rapujuhlat :) Päästään miehen kanssa hypistelemään 5 vkoa vanhaa poitsuvaavia :heart: Varmaan taas sydän sulaa ja vauvakuume kasvaa!

Nyt suihkuun ja pehkuihin... Johan sitä aika on taas rientänyt, ja aamulla nousu 6 jlkn.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Mecu&Möhö 24+5
 
Ilmoittelenpa nyt mäkin itsestäni välillä :p Eli kovin on väsynyttä tällä suunnalla :| Ei oikein mitään jaksaisi. Tekisi mieli vaan nukkua koko ajan, mutta pakkohan se on jaksaa touhuta meidän taaperon kanssa. Tänään laitoin kelaan paperit menemään. Itsekkin otan paketin sijasta rahan, koska meillä noita vaatteita on melkeinpä liikaakin ja muutkin tavarat löytyy jo entuudestaan. Laitoin juuri myyntiin tänne kirpparille jtn kestovaippaa ym. Rahoja mäkin tuossa laskeskelin.. eiköhän tässä pärjäillä =) Vaikka on vielä yhtä sun toista hankittavaa. Pitänee katsoa jos suht halvalla löytyis esim. käytetyt sisarus/kaksostenrattaat, kun pitää sellaisetkin hommata. Ei tuo poika vielä kuitenkaan itse jaksa kävellä. Mutta sitten taas ei viitsi niistä hirveästi maksella kun eivät kuitenkaan niin pitkäaikaiseen käyttöön tule.. Ja siivotakkin pitäisi, mutta kun ei millään saisi aikaiseksi :p..
 
Meillä kanssa nuo raha asiat mietityttäny het alusta lähtien, kun ostettiin talo keväällä, just ennen plussausta. Pärjätään kyllä kun säästöjä ehti kertyä, mutta kyllä se silti huolettaa, kun työkin loppui jo toukokuun loppuun ja sijaisuuksilla vain mennään...
Kyllä meilläki mies on tyytyväinen kaikkesta palkasta mitä vielä ehtii tulla, mutta on kyllä varmaa tarkempi kun minä, etten vaa liikaa rasita itteeni ja nytkää en oo saanu ulkotöitä tehdä mitään raskasta..
Että kyllä minun ja vauvan hyvinvointi menee kaiken edelle. :heart:
 
Moikka! Täälläpä on ollut hiljaista. Mulla olis vielä kolme viikkoa töitä ja sit pääsee huilimaan. Vähän alkaa jo raskaalta työt tuntua (hoitotyö ) :|
torstaina olis neuvola lääkäri aika. Mitä toisella neuvola lääkärillä tehdään?? Kun eikö niitä ole kolme koko raskausaikana!? Onko usealla ollut jo lääkäri?

funkymama ja pikkuinen 26+5
 
funkymama08, mullaki torstaina eka nvlalääkäri, sisätutkimus ainaki....en muista mitä muuta siellä touhuttii ku edellisestä raskaudesta on niin monta vuotta.
Nykyään varmaan useimmilla ellei kaikilla paikkakunnilla on 2krt nvlalääkäri. Se eka lääkäri poistu ainaki täällä sen takia että eka ultra on siirretty/aikaistettu viikoille 10-12. Eikä meillä neuvolaakaa oo enää ku harvakseltaa, ite oon käyny 2krt.....

2 viikkoa ois täällä viellä lomaa....sit pitäs olla kuukausi töissä. Epäilen etten enää pysty siihen fyysisee suorituksee mitä se vaatii joten saa nähä kuinka pitkäx se yritys jää.......

Tänää käytii leikkipuistossa elojuhlissa, lapset ainaki tykkäs, ostivat pokemon kortteja kirppikseltä kaikilla rahoillaa :D
 
Moikka kaikille. Tosta neuvolalääkäristä, että mulla oli kyl heti ekan ultran jälkeen eka nvlalääkäri. Eli meillä taidetaan vielä mennä kolmella. En tiedä kyllä...sitten. Mutta ens viikolla mulla toinen niin pakkohan sit on viel kolmas olla vähän myöhemmin. Ainaki viimeks oli aika myöhään, jos oikein muistan.
Kauhee ilma...hiostava...aurinko ei paista mut sika kuuma ja kostee
 
jos meikäläisestä tuntuu et olen aikaisessa vauvahankintojen kanssa...meiltä kävi juuri hakemassa pariskunta vanhat emmaljungat pois. heillä laskettu helmikuussa...naisesta ei nähnyt yhtään et odotti.

innostuin taas valtavasti kantoliinailusta..onko ketään muuta liinailun ystävää?nyt on pakko saada uusi kantoliina ja talveksi poncho..
 
LEP
Arvatkaapa onko postissa tulleet ne kelan paprut ja raskaustodistukset, vaikka keskiviikkona jo soitin niiden perään kun ei akka siellä neuvolassa muista niitä antaa mukaan ollenkaan!! |O Ei ole tulleet, ei!!
 
Huomenta

LEP Onhan kummallista.. se neuvolantäti taitaa olla ihan unessa, kun työtään tekee siellä. Minäkin jo laitoin Kelalle sähköpostia, että missä viipyy päätös äitiysavustuksesta, kun kohta jo 4 vkoa odotellut.. ja sanoivat, että laittavat heti paikalla päätöstä etiäpäin, että saa pakkauksen postiin. Huoh! Eihän tässä hätä ole sen pakkauksen kanssa, aikaahan on kyllä.. mutta kun on malttamaton :) Ja kun varta vasten vielä Kelalle soitin asiasta ja kysyin, että voinko laittaa kaikki muut paperit jo menemään paitsi sitä tulotodistusta, ja tosiaan sanoivat, että he siellä tekevät jo päätökset äitiysavustuksen osalta kuntoon ja sitten jäävät päivärahojen laskentaa varten odottelemaan sitä palkkatodistusta, jonka toimitan vasta syyskuun lopulla. On tämä semmosta aina välillä noiden virastojen kanssa :)

Kai sitä taas tarvis alkaa valmistautumaan työntekoon.. pyörällä meinasin polkasta kaupunkiin (5km), vaikka se onkin sadekuuroja ja sadetta lupaillut.. josko töihin päin pääsis kuivana, niin kotiin päin ei oo niin väliä vaikka kastuis illalla :) Uskomattomat unenlahjat on taas ollu mulla, viime yönäkin nukuin semmoset 11h, ja vielä olis uni maittanut aamusta ku nousin. Ihan kammottavaa.. mulla oli alkuraskaudesta kamala uupumus/väsymys ja sitten se meni ohi ja ehdin jo ajatella, että se siitä.. mutta nyt sitten alkoi taas. Voihan se kaiketi kuulua asiaankin, mutta tuntuu kamalalta olla väsyksissä kaiken aikaa.

Nyt valmistautumaan töihin lähtöön..
Hauskaa päivää kaikille marrasmammoille.. :)

Mecu&Möhö 25+1
 
Lomat on lomailtu ja töissä taas. Rauhallisesti aloittelen, sähköposteissa meni pelkästään aamun verran.

Olipa ihanaa olla vapaalla, sai puuhastella kaikenlaista, vaikka kelit eivät olleetkaan ihan parhaimmat. Tosin kovat helteet ei tällä kertaa hirveesti innosta- tulee huono olo helposti.

Veijari se potkii koko ajan. Lomalla tuntui ettei se hirveesti potkinut, mutta olinkin liikenteessä aika paljon. Nyt kun istuu alas tekemään töitä..... argh :headwall:
No ei potkut vielä satu, mutta vähän vie keskittymistä kylläkin. Muutama päivä sitten sain sellaiset potkut mahaan että oikein sattui, en tiedä mihin osui.... Nyt sitten on jännittänyt että tuleeko niitä sellaisia lisää. Ei ainakaan vielä...

Äitiyspakkauksen tilasin kolmisen viikkoa sitten eikä vieläkään kuulu. Olisi se kiva pian saada.

Vaunut on tilattu; Gesslein kolmipyöräiset. Oli ihanat :heart:
Tulevat syyskuun puolessa välissä.

Leipomisesta on ollut puhetta. Mä tykkään leipoa, mutta meidän vuokrakämpän kaksiossa ei viitsi leiposkella kovin paljoa. Meillä ei ole tiskikonettakaan eikä meistä kumpikaan ole mitenkään innostunut tiskaaja. Ehkä sitten kun saan se ison uuden keittiön ja olen päivät kotona... Alkaa se masun siirto miehelle =)

Onko muiden perheissä näkynyt "sympatiamahaa" miehellä? useinhan mies vähän kasvattaa mahaa yhtä aikaa odottajan kanssa. Meillä ei vielä tätä ilmiötä ole näkynyt, mutta mies olettaa sen siirtyvän sitten kun mä tän mahan pudotan pois :LOL:

Kaksi kuukautta olisi töitä jäljellä. Tavallaan tuntuu tosi pitkältä ajalta. Tavallaan taas tosi lyhyeltä. Saas nähdä, yleensä odottavan aika on pitkä. Musta tuntuu että olisin ollut ikuisuuden raskaana!!! Hyvinhän tämä on mennyt, että siinä mielessä ei haittaa.

Veijari 26+4
 
LEP soita sille uudestaa jos on taas unohtanu :headwall:

Tänää tipahti päätös pakkauksesta, ihme, aattelin et siel keeeeestääää :whistle:
Nyt vaa pakettia odottelee.

Just eilen tajusin etten ens kuussa nää miestä paljoa...Heti alkukuusta sillä on 2vko:n työmatka saksaa ja sit n.3pvä kotona ja sit viel n.viikon työmatka espaniaa, kotiutuu sit ku mun äippäloma alkaa :eek: Sanoin et ku lähen taas töihin ni oon varmaa väsyny ja kiukkunen, se totes et onnex en oo täällä :saint: Noh, onnex tähän on jo tottunu. Silloin ku tää lapsi on saanu alkunsa ni mies oli paljon työmatkoilla, ihme että silloin oon raskaax tullukkaa :LOL:

Nyt täytyy mennä penkoo noit vauvan vaattet ja kattoo vähän mitä kokoja viellä tarttis :wave:
 

Yhteistyössä