Mies ei halua avioehtoa? Mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Onko sulla siis huomattavasti enemmän omaisuutta kun miehellä vai miksi haluat avioehdon? Itse en suostunut avioehtoon, sillä katson sen olevan samalla lupaus avioerosta ja sitä en allekirjoita. Jos kerran JO ENNEN HÄITÄ meinataan, että "eihän tästä elämästä koskaan tiedä, parempi varautua kaikkeen", niin mulla ainakin ois saanu häät jäädä väliin. Yhdessä voidaan olla ilman avioliittoakin, jos kerran ei kaikkea haluta sen puolison kanssa jakaa.
Miten se avioehto estää sinua jakamasta "kaikkea" avioliiton aikana... valmistaudutko siis itse eroon :D
 
no eikös sitä avioehtoa voi tehdä tyyliin että se avioehto on voimassa jos mies aiheuttaa avioeron: esim. pettämällä, väkivallalla, tai jättämällä. muuten omaisuus jaetaan.
ja muuten ei mustakaan tuntuisi että mies rakastaisi oikeasti jos vaatisi avioehtoa!! se tuntuisi just siltä että jättää eron vaihtoehdoksi, ja mä en menis naimisiin enkä edes jatkaisi suhdetta jos se olis sillä pohjalla että varaudutaan eroon.
 
?!?
Hyvät immeiset, avioehto kannattaa tehdä muodossa: Kaikki ennen avioliiton solmimista ollut omaisuus on avioeron sattuessa edelleen vain kyseisen henkilön omaisuutta, samoin mahdolliset perinnöt. Avioliiton aikana hankittu omaisuus jaetaan.
Hyvin yksinkertaista, eikä silloin tarvitse miettiä kuka tienaa ja mitä ja onko toinen ollut kotona vai töissä jne. Ja silloin ollaan myös yhdessä rakkaudesta ei rahoista...
Näin meillä.... ;)
 
vieras
Eroon varautumista? Voihan avioehto kai sitäkin olla -kieltäytyvälle osapuolelle. Se voi nimittäin olla merkki siitä, että avioliiton motiivi ei olekaan rakkaus. Miellän avioehdon nimenomaan hyväksi merkiksi suhteen laatua ajatellen. Pidetään toisen omaisuus toisen omaisuutena ja oma omana.

Koko avioliittolaki on aivan sodanaikainen.
 
Tähän palaten... Mun mielestä avioehtoa tehdessä kannataa huomioida, että silloin, kun puoliso kuolee niin tapahtuu juridisesti katsoen avioero. Eli jokaikinen liitto päättyy avioeroon, kuten täällä joku jo sanoikin. Jos edesmenneellä ei ole lapsia niin puoliso perii kaiken, vaikka olisi millainen avioehto ellei testamenttia tehdä. Toisaalta, jos lapsia on, mutta välit ovat huonot, niin jälkeenjäänyt voi joutua taloudellisesti todella tukalaan tilanteeseen... :/
 
aisiis
ON TODELLA JÄRKEVÄÄ TEHDÄ AVIOEHTO. NAIIVIA AJATELLA, ETTÄ EN MENE NAIMISIIN KUN ON SAMA JOS SUUNNITTELISI JO AVIOEROA. HERÄTKÄÄ PAHVIT JA HEITTÄKÄÄ NE RUUSUNPUNAISET SILMÄLASIT PÄÄSTÄ. JEESUS MITÄ PORUKKAA. AP AVIOEHTO EHDOTTOMASTI TEHTÄVÄ!
 
vaimo vm.-04
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Se on rakkaudenosoitus, jos sen allekirjoittaa. "SINUA minä rakastan, en omaisuuttasi"

NÄIN JUURI! Todella fiksu kommentti!
Juuri näin minun mieheni perusteli sitä, että hän halusi meille avioehdon. Hän sanoi, että sitten minun ei tarvitse ikinä, koskaan, milloinkaan miettiä, menikö hän naimisiin minun vai omaisuuteni vuoksi. Minulla siis oli omaisuutta enemmän, kun naimisiin menimme.
 

Yhteistyössä