Mies ei suostu viemään lastamme lääkäriin...

Status
Viestiketju on suljettu.
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Niinpä. Onpahan äidin ilo lähteä työmatkalle, kun on noin huolehtivainen isä hoitamassa poikaa sillä välin. :(
Miä olen surkea äiti ja miun mieskin on vähän sitä mitä on mutta miä kuitenkin tiedän ettei se eläissään pojan terveydellä leikkisi. Toivottavasti siä tiedät saman, muuten hyvää matkaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, mies varmaan ajattelee, että lapsen saamat astmalääkkeet rupeavat tehoamaan vasta parin viikon päästä ja perjantaina sinä palaat ja viet lapsen lääkäriin, jos tarvii.
ja usko pois, mies vie hänet jos tosi hätä tulee..
Usko pois, että mun mies ei tiedä lääkkeistä mitään - etenkään astmalääkkeistä. Toivottavasti ne astmalääkkeet ovat sellaisia, että ne tehoavatkin vasta kun niitä on popsittu vähintään viikko.

Varaan nyt kuitenkin soittoajan sille lääkärille tiistaiksi, joka määräsi ne lääkkeet. Toivottavasti sitten saadaan jotain apuja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miä en voi kuvitella hienompaa miestä, lapsen terveys on pienin murheista, kunhan kostetaan mammalle :heart:
Niinpä. Onpahan äidin ilo lähteä työmatkalle, kun on noin huolehtivainen isä hoitamassa poikaa sillä välin. :(
Mä en edes uskaltaisi jättää lapsiani tuollaisen isän kanssa kotiin :|
 
:eek: Kauheeta tollanen! Voi lapsi parkaa... :'(

Jatkuva yskähän on ihan hirveetä! Meillä neiti yski ihan järkysti joskus viikon ja vietiin lääkäriin (siis isänsä vei ja minä olin kahden muun kanssa kotona) ensiapuun sitten viikonloppuna (sai spiiraa hengitellä ) ja siitä alkoi yskä kummasti helpottaa... Mutta mietittiin, että voi raukkaa kuinka kauan yski melkein taukoamatta... :/
 
..
mitä lääkkeitä teillä nyt on kotona..? siis ne jotka sait? ja minkä ikäinen muksu? meillä pahaan yskään (ilman astmatoteamusta) saatiin ventolinea, ja jos ei auta, niin sitä saa kuulemma antaa jopa puolen tunninkin välein, siihen saakka et tehoaa, ei siis välttämättä saa muksu imaistua kaikkea kerrallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönMelinda:
Tosiaan voin kokemuksesta kertoa että tuon astman kanssa saa olla tarkkana :/
Me matkattiin yliopistosairaalaan ambulanssilla kun meni pahaksi.
Sen takia minäkin olen vähän huolissani. Astmaa ei ole vielä diagnosoitu, mutta siitepölyallergia on ja siihen saanut lääkitystä jo viime keväästä asti. Astmaa minä veikkaan, koska yskii paljon öisin ja etenkin rasituksessa.
 
singulair
meillä auttaa todella hyvin oireisiin, tosin muutaman hetken viiveellä ( siis oisko viikko mennyt ennen ku jeesas) mutta pojalle tuli hirveitä raivokohtauksia ja levottomutta et jouduttiin lopettamaan.

Soita jonnekkin päivystysnumeroon??? lastenklinikka tms ja kysy voiko ventolinea antaa kuinka usein, kun ei auta. Meillä kanssa saatu ohje 11 kuiselle, et jopa 30 min völein vois antaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mitä lääkkeitä teillä nyt on kotona..? siis ne jotka sait? ja minkä ikäinen muksu? meillä pahaan yskään (ilman astmatoteamusta) saatiin ventolinea, ja jos ei auta, niin sitä saa kuulemma antaa jopa puolen tunninkin välein, siihen saakka et tehoaa, ei siis välttämättä saa muksu imaistua kaikkea kerrallaan.
Pojalla (pian 4 v.) on nestemäistä Ventolinea, jota saa antaa 5 ml 1-3 krt/pv. Teillä varmaan Ventoline-sumutetta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja singulair:
meillä auttaa todella hyvin oireisiin, tosin muutaman hetken viiveellä ( siis oisko viikko mennyt ennen ku jeesas) mutta pojalle tuli hirveitä raivokohtauksia ja levottomutta et jouduttiin lopettamaan.

Soita jonnekkin päivystysnumeroon??? lastenklinikka tms ja kysy voiko ventolinea antaa kuinka usein, kun ei auta. Meillä kanssa saatu ohje 11 kuiselle, et jopa 30 min völein vois antaa
Onko se sitä sumutetta vai nestemäistä, kuten meillä?

 
Singulair ei vaikuta heti ja ventolinehan on avaavaa, voi olla että kortisoni vasta auttaa.
Lapsella voi olla ahtauttava keuhkoputken tulehdus, ei vielä välttämättä astmaa.
Olisin kylä sitä mieltä, että lapsi olisi käytettävä lääkärissä heti huomenna.

Soita ihmeessä anopillesi, selittäköön mies sitten äidilleen hölmöä käytöstään =/
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mitä lääkkeitä teillä nyt on kotona..? siis ne jotka sait? ja minkä ikäinen muksu? meillä pahaan yskään (ilman astmatoteamusta) saatiin ventolinea, ja jos ei auta, niin sitä saa kuulemma antaa jopa puolen tunninkin välein, siihen saakka et tehoaa, ei siis välttämättä saa muksu imaistua kaikkea kerrallaan.
Pojalla (pian 4 v.) on nestemäistä Ventolinea, jota saa antaa 5 ml 1-3 krt/pv. Teillä varmaan Ventoline-sumutetta?
Juu, sumutetta on. me ei huomattu et se nestemäinen ois vaikuttanut koskaan mihinkään :( toivottavasti pojan olo helpottuu pian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja singulair:
meillä auttaa todella hyvin oireisiin, tosin muutaman hetken viiveellä ( siis oisko viikko mennyt ennen ku jeesas)
Toiveita siis on: Singulair-lääkitys aloitettiin keskiviikkona, joten jospa se sitten tehoaisi. Täytynee soittaa huomenna apteekkiin ja/tai terveysneuvontaan ja kysyä lisää tosta lääkkeestä ja sen vaikutuksesta.

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Unicco:
Singulair ei vaikuta heti ja ventolinehan on avaavaa, voi olla että kortisoni vasta auttaa.
Lapsella voi olla ahtauttava keuhkoputken tulehdus, ei vielä välttämättä astmaa.
Olisin kylä sitä mieltä, että lapsi olisi käytettävä lääkärissä heti huomenna.

Soita ihmeessä anopillesi, selittäköön mies sitten äidilleen hölmöä käytöstään =/
tai pääsetkö vaikka jo nyt yöllä päivystykseen näytille, kyseessä kumminkin astma epäily...? saisitte saiaalassa jo kunnonlääkkeet ja reseptit. ettei vaan olo pahenisi
 
Jos tilanne on paha Ventoline kannattaa kyllä muuttaa sumutteeksi, meillä ei nesteestä ollut mitään apuja ja lapsella siis taipumusta tuohon ahtauttavaan keuhkoputkentulehdukseen.
 
vieras
Meillä on myös ollut lapsella pitkään yöyskää 3-vuotiaalla. Meille lääkäri sanoi, että yöyskä voi johtua joskus poskiontelon tulehduksesta tai oireettomasta korvatulehduksesta. Saimme antibioottikuurin ja se tehosi yskään jo parissa päivässä. Mitään tulehdukseen viittaavia oireita ei ollut. Myös hunaja on ollut tehokasta, vaikka suhtaudun varsin skeptisesti näihin "lääkkeettömiin" lääkkeisiin. Eli juoksevaa hunajaa teelusikallinen ennen nukkumaan menoa. Meilläkin on edessä astmatutkimukset, jos yskä vielä jatkuu. Astmatutkimukset ovat kuulemma nykyään melko helppoja tehdä lapsillekin.
 
Niin ja tarkemmin ajateltuna jos lapsi ei saa yskältään nukuttua ja ei ole sumutetta niin soittaisin kyllä päivystykseen jos ottaisivat lapsen hengittelemään spiralla lääkettä.
Silloinhan olisi oikeastaan lääkärissä käynti pulmakin ratkaistu.
 
minä olisin varmaan soittanu oman äitini käyttää. Kyllä siinä vaiheessa luulis miestäkin nolottavan ku joutuis selittelee miks ei itse voinu vaivautua.
Astma on kuitenkin asia millä en lähtisi leikkii. Omalla pojalla puhkesi 2v ja itsellänikin ollut jo reilu 20v eikä parannusta ole tullu.
 
Täällä on tosi hyviä neuvoja jo tullutkin. Eli tekisin minäkin niin että lähtisin päivystykseen lapsen kannsa hengittelemään.
Ja tuo nestemäinen ei ole yhtä tehokas kuin tuollainen inhaloitava lääke.
Ja me saatiin pojalle alkuunsa kortisoonia ihan tabletteina ja siitä siirryttiin Flixotideen hoitavana lääkkeenä ja Ventolineen avaavana.
 
No eikai sinne päivystykseen nyt yöllä lähdetä, jollei tilanne ole hengenvaarallinen?

Huomenna aamulla soitat terveyskeskukseen ja varaat sieltä päivystysajan, ja mies vie lapsen, piste. Kun aika on varattu ja sä lähdet työmatkalle, miehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä lapsi.
 
vieras
Aika erikoista käytöstä isältä. Tosin täytyy sanoa, että omakin mies lähtisi lääkäriin vain kun on jokin aivan selkeä hätä tai sellainen vaiva, ettei mikään muu auta kuin lääkäri ja lääkkeet. Katselee ja "arvioi" tilannetta paljon pidempään kuin minä, joka tosiaan vähän turhankin herkästi olen lähdössä lasta kiikuttamaan lääkäriin. Niinhän sitä on tutkittu, että useammin miehet vähättelevät niitä omiakin vaivojaan ja hakeutuvat lääkäriin vasta viimeisessä hädässä. Ja joskus on silloin jo myöhäistä...

 
No niin. Työmatka on sitten takanapäin ja tulin juuri tyhjään kotiin. Ei näy sen enempää miestä kuin lastakaan. Miehen autoa ei näy missään eikä lapsen päiväkotireppua. Vessassa on ämpärissä lapsen vaatteita likoamassa. Mitä veikkaatte tapahtuneen?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä