Mies huomautteli mun lihomisesta, olenko jo mielestänne turhan iso?

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"Sirppu"
Minusta mies ilmaisi huolensa ihan asiallisesti. Itse olen sirorakenteinen ja urheilen kestävyysjuoksua. Oon 169 pitkä ja painan 52 kiloa. Ikää meillä on saman verran.

Kyllä minusta sinun kannattaa vähän lisätä liikuntaa ja tarkkailla syömistä, vaikket vielä huolestuttavan iso olekaan. Tulee itellekkin parempi mieli ;)
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23745361]Mun mielestä sä olet tavallisen hoikka, et missään nimessä lihava!!! :)[/QUOTE]

no siinä mielessä joo että tänä päivänä hoikka on yhtä kuin lievästi lihava :D Vaikka eipä tuo mikään naurun asia ole...
 
"sondersson"
niin ja mun mielestä parisuhteessa kuuluu tietyissä määrin miellyttää toista ja ottaa toisen mielipiteet huomioon. Ja tuollaisesta on aiheellista sanoa, ihan siksikin ettei homma lähde ihan käsistä. Sun on helpompi alkaa kontrolloimaan painoasi nyt kuin 20 kg myöhemmin.
 
ggg
Itse olisin kyllä loukkaantunut, siis etenkin tuosta ensimmäisestä kommentista. Jos itse kysyisin mieheltä, että olenko lihonnut, niin toivon rehellistä vastausta, joskin ystävälliseen sävyyn, mutta kysymättä ei tarvitse mielestäni tulla toisten painosta kenenkään huomauttelemaan, kaikkein vähiten sen rakkaimman ihmisen.

JOkainen on vastuussa vain omasta painostaan, eikä kenelläkään ole oikeutta tai pitäisi olla mitään tarvetta toisen painoa arvioida, ellei puhuta nyt jostain ihan älyttömistä ylilyönneistä, kuten nyt anoreksiasta tai 60 kilon ylipainosta.
 
"vieras"
Kannattaa laihduttaa. Minä olin lähempänä 70 kg kun mies vaivihkaa mainitsi, että on vähän vararengasta kertynyt vyötärölle. Suutuin tietysti, mutta koska olen samaa sanonut miehelleni niin en oikein voinut alkaa vinkumaan olevani loukkaantunut. Aloitin laihiksen, ja nyt painan 58 kg. Olo on ihana, ja mies on taas ihastuksissaan.
 
tasuri
Itse olisin kyllä loukkaantunut, siis etenkin tuosta ensimmäisestä kommentista. Jos itse kysyisin mieheltä, että olenko lihonnut, niin toivon rehellistä vastausta, joskin ystävälliseen sävyyn, mutta kysymättä ei tarvitse mielestäni tulla toisten painosta kenenkään huomauttelemaan, kaikkein vähiten sen rakkaimman ihmisen.

JOkainen on vastuussa vain omasta painostaan, eikä kenelläkään ole oikeutta tai pitäisi olla mitään tarvetta toisen painoa arvioida, ellei puhuta nyt jostain ihan älyttömistä ylilyönneistä, kuten nyt anoreksiasta tai 60 kilon ylipainosta.
No ei se ehkä ihan noinkaan mene. MInusta saa nätisti ottaa asian puheeksi jo aiemmin kuin sitten kun on 60kg ylipainoa. Koska ylipaino ei ole terveellistä ja toiseksi, se on myös esteettinen seikka. Kyllä mua harmittaisi jos mies ihan ilman mitään oikeaa syytä vaan plösöytyisi. Miksi ei miestä saisi harmittaa jos naiselle käy niin?
 
"vieras"
[QUOTE="kääk";23745435]Mun mielestä ei kuulosta tavallisen hoikalta.[/QUOTE]

Läski on laiskan palkkako? Höpö höpö! Kyllähän se läski on ruualle ja herkuille ahneen palkka. Tiedän montakin superahkeraa pyöreää ihmistä.
 
"jeps"
Tässä oli just kroppakuvaketju jossa Booty peppi kertoi painavansa 60 kg ja pituutta on 159 cm. Eipä ollut lihavan näköinen vaan oikeinkin sopiva. Tällä kaavalla 169 cm voi painaa hyvin reilu 70 kg ollakseen sutjakassa kunnossa. Itse painoin ennen toista lasta 72 kg ja pituutta on 172 cm, tuolloin olin kyllä jo aikas hoikka. Kaikilla kilot ei näy samalla tavalla, mutta en tiedä mistä se johtuu. Kukaan ei olisi uskonut, että painoin tuolloin niin "paljon".
 
voi tsiisus
tän on pakko olla provo :D :D ei kukaan voi olla noin sokee kuin ap
Jos ei ole provo, niin
mä olen 168cm pitkä ja painan tuon 58, voi helv sentään, jos painaisin 74kg! Mä olisin joo läski. Katso peiliin ja tarkista asia, tai osta silmälasit, sulla on näössä vikaa. Sun miehes on ihan oikeassa, meinaatko ettei 16kg tosiaan näy missään?!

Ihmiset on tosi hyviä huijaamaan itselleen ettei ne ole oikeasti läskejä, vähän pyöreitä vaan.. Joo joo!
 
Mulla on samat mitat, ja olen kyllä läski. 10 kg haluan saada pois.

Mulla ja puolisollani on myös niin hyvät välit, että ihan suoraan voimme sanoa toisillemme, jos toisen ulkonäkö ei vaikkapa miellytä. Minä voin sanoa miehelle että sun hiukset alkaa olla aika villin näköiset, menisitkö vaikka parturissa käymään, ja mies voi sanoa mulle että huomaatko että olet taas alkanut lipsumaan syömistesi suhteen. Eikä kumpikaan loukkaannu.

Tavatessamme 10 v sitten painoin 48 kiloa, eli miehelläni on täysi oikeus tuntea itsensä huijatuksi :D
Meillä on samanlaista. Olen 162cm pitkä ja olen normaalsiti painanut siinä 50-52kg. tosin kilojen sijaan enemmän kropasta on kertonut se liikkuminen ja peili (ts. 52kg painossa oli vähemmän läskiä kuin 50kg). Kuitenkin viimevuosina paino on noussut ja ennen kuopuksen odotusta painoin 62kg, ensimmäisten kuukausien aikana paino putosi normaalisti sinne 66kg paikkeille ja nyt olen ruokavalioa vähän muokkamalla saanut sen takaisin sinne 62kg:een. Vielä olisi edessä sen 10kg pudotus koska todellakin se 10kg on ihan turhaa rasvaa ja se näkyy, myös miehen silmissä.

Itseasiassa loukkaantuisin jos mies kehtaisi väittää ettei huomaa noista ylimääräsiiä kiloja lain. En meinaa että tarvisi päivittäin huomautella painosta, mutta silloin kun asiasta tulee puhetta niin kyllä toinen saa rehellisen mielipiteensä sanoa. ihan niin kuin minäkin saan sanoa hänen painostan, hiuksistaan jne. Positiivista toki on että silloin kun toinen kehuu jostain niin tietää myös hänen tarkoittavan sitä, eikä luettelevan kohteliaisuuksia vain välttääkseen perheriitaa.
 
"girl"
Kun kerran olin sovitta massa kotona vaatteita niin mieheni katsoi vieressä
Ja kun pengoin viime kk ostetun ihanan mekon niin yritin pistää mekko päälleni mutta se ei mennyt kiinni ja mies sanoi epä taida mennä kiinni sitten minä kysyin olenko lihonnut sen mielestä? Hakea vastasi kokeillaampa ja minä etin minun viime vuotisen t paidan joka oli tosi söpö niin tie tenkin se v***n maha näkyy sen alta ja mies sanoi että oletsonä nyt kyllä vähän saanut yli määräisiä kiloja ja rasvaa vartaloosi että minua suuttuttiikä 22v
 
"peach"
Olen kohonnut 5kg mutta sitä ei näy missään muualla kuin keski vartalossani ja se on ärsyttävää kun en voi kulkea rannoilla koska minulla on löllömaha ja vatsa makkaroita 18v/67.7kg/169cm miksi kaikki läskit kerääntyy aina mahaan? Tietääkö kukaan?
 

Yhteistyössä