Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
IrmaG
...elämän tosiasioiden selvittäminen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa lapsen mieltä järkyttää. Päinvastoin, tynnyrissä kasvaneilla yleensä teini-iässä alkaa mutterit päässä paukkua!

Vaan yksikin tällainen vuodatus vielä, niin allekirjoittanut alkaa olla kypsä lataamoon...
 
Eskopentti
Kannattasko hämmentynyt mennä hoitoon !! Mistä teitä ituhippejä ja kukkahattu tätejä oikeen sikiää... ? Eihän tuon normaalimpaa toimintaa olekaan. Ei niitä kakaroita pidä ny sentään pumpulissa kasvattaa.
 
(pää)kaupunkilainen
:-DDD Pakko olla provo!
Kyllä meillä on lapset olleet jo pienestä pitäen mukana näkemässä syntymää ja kuolemaa liittyen lemmikkieläinjalostukseen. Tämän myötä myös "miten-lapsia-tehdään" on ollut helppo kertoa ja "raskausaika" ja synnytys on ollut helppo käydä läpi askel askeleelta.
Tämä on opettanut myös paljon vastuuta ja tunteiden käsittelyä.
Eikä tainut lapset mennä pilalle vaikka kaupunkilapsia ovatkin :)
 
Entinen kaupunkilainen
Itse olen vähintään 3. polven kaupunkilainen, sitten kohtalo heitti maalle. Vaan kyllä jo ihan pikkutyttönä keräsin matoja, pujotin koukkuun, irrotin kalat koukusta ja olin mukana perkaamassa. No, edelleen minusta on mukava, kun isäntä tuo kalat perattuna ja riistalinnut plokattuna laitettavaksi. Kyllä lasten on hyvä ihan oikeeta elämää eikä vaan pelikoneilta katsoa, kun suolet tursuaa eikä sitten kuitenkaan käy mitenkään, korkeintaan se peli katkeaa, mutta senhän voi käynnistää uudestaan. Kalaa ei eikä myöskään ihmistä, mikä on hyvä ymmärtää.
 
joopapjoo
[QUOTE="Hämmentynyt";28495691]Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle![/QUOTE]
Ai tuoko on se asia mistä tunnistaa että on maalta? imeppä kuule kerronko mitä, runkkari
 
Oi niitä aikoja, kun isäni raahasi metsästysporukan kanssa juuri kaadetun hirvenraadon pihaan, me lapset katsottiin vaan suunnilleen että "siinähän tuo olla pötköttää". Ja äitini antoi mulle veitsen käteen ja sanoi että "palottelepas tuosta hirvenlihoja, katso ettei tule mukaan kalvoja", jne...
*pyyhkii liikutuksen kyyneleen*
 
buahahhaaaa
Miten "nykyajan"lapset oppivat yhtään mitään?kaikki järkyttää ja ns.kasvatusta ei tunnu olevan enää kellään.Miten aiot lapsellesi vastata kun hän kysyy,mistä ne lapset oikein tulee?
 
"huoh"
Jos täällä joku mies olisi avannut ketjun, ja kertonut että nainen oli käynyt metsällä kuusivuotiaan lapsen kanssa, ampunut hirven tai vaikka ketun lapsen nähden ja näyttänyt suolistamisen, niin mitäpä luulette, minkälaisen toisenlaisen vastausryöpyn ap olisi saanut. Palstanaakat vauhdissa. Aihe kuin aihe, aina löytyy syypää. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";28500283]Jos täällä joku mies olisi avannut ketjun, ja kertonut että nainen oli käynyt metsällä kuusivuotiaan lapsen kanssa, ampunut hirven tai vaikka ketun lapsen nähden ja näyttänyt suolistamisen, niin mitäpä luulette, minkälaisen toisenlaisen vastausryöpyn ap olisi saanut. Palstanaakat vauhdissa. Aihe kuin aihe, aina löytyy syypää. ;)[/QUOTE]

Älä nyt viitti, ihan selvä trollihan tuo oli. Ihan hyvin kirjoitettu ja oikeaoppisesti toteutettu, kerran taisi ap vielä vastata ja sitten jätti padan omilleen muhimaan miedolla lämmöllä.
 
holja-make
Tämä ei voi olla totta.... Kyllähän tuon ikäinen jo kalat perkaa itsekin.... Onko tällaisia ihmisiä oikeasti... ja jos ymmärsin niin kirjoittaja on vielä äiti, synnyttänyt ja kaikkea... voi kauheeta sentään.... jos ei ollut vitsi niin hoitoon...
 
Erilainen lapsi
Mun ollessa 6-vuotias,isäni kalasti päivittäin ja hiukan isommilla vehkeillä ku ongellaym. eli kalaa tuli toella paljon.sit se viel toi mulle perkattavaksi,ja parhaimmillaan saattoi tuoda mulle 3 kpl 40 litran saavillista siikoja perkattavaks...mä kuiten olin aina innoissani,sainhan kuiten palkaks1 mk/kala...ihmettelen vaan kuin en oo saanu siitä traumoja,eikä mua oo huostaan otettu eikä isäni joutunut vankilaan kumulle noin kamalia tehtäviä antoi...ja jos oikeesti ajattelet että kalsn perkkaamisen näkeminen,tai jopasen tekeminen on lapselle jotenki traumaattista,nii sen perusteella mun varmaan olis pitäny kasvaa lastenkodissa,sen jälkeen nuorisokodissa ja nyt mun varmaan pitäs olla vankila kierteessä tai jopa kuollut narkkari...mut mä oon varmaan ollu hiukan erilainen lapsi :D
 
Welikulta
tuolle 6-v pojalle pitää LOPETTAA heti ja laskea alas siitä sylirepusta.. Äiti taitaa vielä iltaisin tosiaan antaa iltamaidot ja mies nukkuu sohvalla että lapsi EI VAIN näkisi pahoja unia ja JOS näkee on äidinsyli heti tarjolla. Lapsi ei varmaan käy edes yleisessä leikkipuistossa?? Saattaa nähdä jtn kamalaa....
 
Maalta
Voin vakuuttaa, että vaikka muksuna itse perkasin noin kuusi vuotiaana kaloja, minulle ei ole jäänyt pahoja henkisiä traumoja. Ei pojallesikaan jää, ellet tee itse asiasta sellaista.
Ennen vanhaan kun oli tapana opettaa ihan lapsesta lähtien, minkälaista tämä elämän kiertokulku on. 6-vuotias ei ole niiiiin pieni.
 
eepö
saas nähä mihin tää uusavuttomuus johtaa! Pojan äiti:Käyppäs tutkituta ittesi ajatuksia jossain hoitolaitoksessa, perheneuvvolassa tms. muussa insatansissa jottei poikasi mene ihan piloille,, isälle 10+ joskin ois tuon jo voinu opettaa 4vuotiaallekkin, heti kun puukko pysyy käjessä
 
"heh"
kai miehesi myös grillasi kalan pojan kanssa. ja vielä söi. kyllä meillä on ainakin lapset innoissaan olleet ihan pienestä pitäen kalastuksesta ja siihen nyt kuuluu myös tuo perkaaminen.
 
"Niinpä"
Meillä 2-vuotiaan lempisarja oli "Olipa kerran elämä" eli käsiteltiin kaikki mitä ihmisen sisällä on ja jopa miten lisäännytään, onneksi jälkimmäinen vielä meni tytöltä hiukan ohi niin ei itse joutunut selittämään tarkemmin :D
 
"vierailija"
Ootko oikeesti noin tyhmä että haluut että sun lapsi oikeesti joutuu elämään umpiossa ja luulee että kalapuikot ui järvessä. Haluatko että koulussa nauretaan ja kiusataan kun tulee ilmi että ne kalapuikot tehdään kalasta joka ensin on elävä ei ne puikot olekkaan uinut järvessä
 
"sari"
Tää oli kyllä paras, joillakin se on sana hallussa!!!! Hienosti osasi piilottaa tositarinan muotoon vitsin. Sillä kyllähän kaikki suomalaiset vielä niin maalaisia on, ettei kukaan tällaista tosissaan kirjoita.
Pelastit päiväni!
 

Yhteistyössä