MIKSI ihmeessä kukaan käy muualla kaupassa?

  • Viestiketjun aloittaja Lidl on halapa--.
  • Ensimmäinen viesti
Minulle on muodostunut tavaksi ostaa ruisleipää leipomon myymälästä, joka on lähellä lähintä Lidliä. Ostan kerralla monta ja pakastan. Loput leivät leivon itse jauhoista, jotka haen sekä läheiseltä myllyltä että Lidlistä. Keskustasta ostan suolat ja mausteet samasta paikasta silloin, kun on tarvis. Kauppahallista haen joskus kalaa ja lihaa ja juustoa, sekin on keskustassa, jossa siis liikun lähes päivittäin. Toisinaan ostat kalat torilta, josta ostan myös pähkinöitä ja siemeniä salaatteihin yms. kerran kuussa. Lihaa tulee meille myös ruokapiirin kautta, Lidlistä ostan joskus jotain jos pakkasesta on lihat loppu. Muista kaupoista en lihoja osta.

Basilika kasvaa tässä pöydällä ruukussa, loput tuoreet yrtit ja erikoisemmat hedelmät haen Citymarketistä jos Lidlissä ei ole. S-ryhmä on jäänyt todella vähälle käytölle meillä, ja oikeastaan ihan hyvä niin. Tämä tyyli ostaa ruokatavarat voi kuulostaa monimutkaiselta mutta siitä on tullut osa arkiruutineja. Möys väitän, että vaikka useimmiten se ruokakauppa jossa asioin on Lidl, meillä silti syödään monipuolisesti :)
 
"myö"
Ollaa miehen kaa tehty hinta vertailua ja huomattu että meillä päin tulee vaa halvemmaksi käydä prismassa. Lild oli halpa, mutta ei enää. Joskus on hyviä tarjouksia. Meneeköhä mainostammiseen nii paljon rahaa ettei voi pitää enää niin alhasia hintoja ku muutama vuosi sitte.
 
.vieras.
[QUOTE="myö";30223552]Ja ne paisopisteen tuotteet ei ole kaikki suomalaisia. Eli mitä enemmän niitä ostetaan, vähentää leipomonalan työpaikkoja Suomesta.[/QUOTE]

Tiedätkö, missä "suomalaisten" leipien taikinat tehdään? Melko ontuva perustelu.
 
"Lissu"
Lidlissä tulee kyllä käytyä ihan säännöllisesti mutta yleensä ostan ruokaostokset Prismasta. Lidlistä en löydä ainakaan kaikkia niitä tuotteita mitä yleensä tarvitsen, enkä halua monessa kaupassa juosta ainakaan työpäivän jälkeen. Lidlissä on monissa tuotteissa hirveästi suolaa omaan makuuni, esim. kesällä ostettiin jotain grillimakkaraa mikä jäi kyllä syömättä sen suolamäärän vuoksi. Pakasteissa ei ainakaan meidän Lidlissä ole kovin paljon valikoimaa. Ja muutenkin aika suppeat valikoimat.
 
"Lissu"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014051318292017_uu.shtml
Viimeinen kappale tästä artikkelista:

"Ylen keräämän ruokakorin 31 tuotteesta eniten kotimaisia oli Keskon Pirkka-sarjassa. Vertailussa Pirkka-tuotteista 20 oli kotimaisia, kun Rainbown tuotteista Suomessa valmistettuja oli 17 ja Lidlin tuotteista 12."

Tässä myös yksi syy... mä ostan aina kotimaista jos mahdollista.

Lidlissä on heikohko valikoima myös lihassa ja kalassa, erityisen hyvää on paistopiste. :)
 
vie ras
On myös maustamatonta broileria. Laktoositon ja rasvaton jogurttikin taitaa olla valikoimassa.

Aika tylsästi syöt, jos ruokavalio koostuu broilerista, rahkasta, jogustista ja maidosta :LOL:
Joo, en mä muuta syökään :D

Mutta tarkoitin siis, etten viitsi monessa kaupassa käydä ruokatarvikkeita hakemassa. Varsinkin kun Lidliin on matkaa 18 km ja lähikauppaan 3 km.

Ja edelleen niiden naapurimaalaisten takia en jaksa lähteä sinne jonottamaan.
 
vie ras
Juu todellakin huomaa että on käyty joskus monta vuotta sitten viimeksi lidlissä ja arvioidaan sitä vanhoilla tiedoilla.. Löytyy maustamatonta lihaa. löytyy laktoosittomat perustuotteet. Löytyy 100% ruisleipää..
perusrahkat löytyy valikoimasta + erikoisempaakin. Litukassa nykyään on melkein kaikki muiden kauppojen myydyimmät tuotteet myynnissä kuten reissumiehet / realit ymym
No siksi juuri kysyin, löytyykö laktoosittomia rasvattomia rahkoja ym. kun en tiennyt. En väittänyt sellaista, ettei siellä olisi.

Edelleen, oletko jonottanut Lidlissä bussilastillisen venäläisiä kanssa töiden jälkeen? Veikkaan, ettet. Mä olen, ja se on suurin syy miksen ko. kauppaan mene. Kelpaako se syy sulle?
 
"jen"
Se voidaan ymmärtää jos ei käydä koossa, mutta auta armias jos et käy lidl.... Huoh. En ole koskaan käynyt, enkä mene. On vähän kauempana kuin muut, ja tykkään meidän lähikaupoista + kerään bonusta.
 
Lidl on paras.
No siksi juuri kysyin, löytyykö laktoosittomia rasvattomia rahkoja ym. kun en tiennyt. En väittänyt sellaista, ettei siellä olisi.

Edelleen, oletko jonottanut Lidlissä bussilastillisen venäläisiä kanssa töiden jälkeen? Veikkaan, ettet. Mä olen, ja se on suurin syy miksen ko. kauppaan mene. Kelpaako se syy sulle?
Joo oon mä Haminan lidlissä asioinut ;) Asiakkaita ne on siinä kuin SUomalaisetkin,.
 
Lidl on paras.
[QUOTE="jen";30223708]Se voidaan ymmärtää jos ei käydä koossa, mutta auta armias jos et käy lidl.... Huoh. En ole koskaan käynyt, enkä mene. On vähän kauempana kuin muut, ja tykkään meidän lähikaupoista + kerään bonusta.[/QUOTE]

Kaiken voi ymmärtää, senkin ymmärrän jos joku sanoo ettei halua asioida lidlissä vaikka sen takia koska se on alunperin Saksalainen pulju... Mutta sitä ei ymmärretä että pittää suoranaista paskaa ruveta puhumaan esim valikoimasta.
 
alksjf
Käyn harvakseltaan Lidlissä, koska juuri se valikoima on pienehkö. Syön tiettyä leivänpäälliskinkkua, tiettyä leipää ja tiettyjä jogurtteja ja mitään niistä ei ainakaan aiemmin ole Lidlissä ollut, joten ne on haettava muualta. Aiemmin Lidlissä oli hyvät jogurttivalikoimat, mutta täällä ne on ainakin pienentyneet puolella, ja aika moni hyvä jogurtti on kadonnut valikoimista.
 
Muutama syy
Hahhah montaako maustamatonta broiler laatua sitä pitää olla??
Siellä on myös Suomen myydyin rahka ehrmann valikoimissa jos ei tykkää milbonan rahkoista.. On siellä joku 100% ruiskin.
Hahhah no sen verran monta että löydän mieluista. Monesti ainoa maustamaton vaihtoehto on esimerkiksi ollut broilerin koipia, ja niitä en tykkää syödä. Täällä ei kyllä Ehrmannia Lidlistä löydy... Ja wau, tosiaan yhtä vaihtoehtoa 100% ruista :eek:! Toistan, Wau! Missä neuvostoajassa sinä vielä elät?

Joo, minä kyllä olen valmis maksamaan ehkä pikkuisen enemmän siitä hyvästä, että valikoimaa on enemmän kuin yhtä ainoaa broileria ja yhtä ainoaa 100% ruisleipää :D. Käykööt ne lidlissä, jotka suostuu syömään sitä yhtä ainoaa vaihtoehtoa.
 
"Heinekeeni"
Mulla on kotoa suunnilleen yhtä pitkä matka Lidliin, Prismaan ja Citymarketiin. Yleensä käyn Cittarissa koska tykkään siitä eniten. En tiedä johtuuko se layoutista, esillepanosta, valoista, valikoimasta vai kaikkien näiden yhdistelmästä, mutta siellä on mielestäni mukavinta asioida.
 
"vvvv"
[QUOTE="Lissu";30223578]Viimeinen kappale tästä artikkelista:

"Ylen keräämän ruokakorin 31 tuotteesta eniten kotimaisia oli Keskon Pirkka-sarjassa. Vertailussa Pirkka-tuotteista 20 oli kotimaisia, kun Rainbown tuotteista Suomessa valmistettuja oli 17 ja Lidlin tuotteista 12."

Tässä myös yksi syy... mä ostan aina kotimaista jos mahdollista.

Lidlissä on heikohko valikoima myös lihassa ja kalassa, erityisen hyvää on paistopiste. :)[/QUOTE]

Sama täällä mieluiten suomalaista.
Toisekseen ainakin lähimmän Lidlin hevi on maailman huonoin!
Liha- tai leikkelepuolikaan ei ole makuuni.
Samoin paistopisteen tuotteet maistuvat kaikki samalle rasvalle
Karkit/jäätelöt eivät muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta maistu perheelleni.

=> Jos mikään ei maistu tai kelpaa niin mitä sieltä sitten ostaisi.
 

Yhteistyössä