Miksi leikkaatte lapsillenne otsahiukset?

siksi leikkaan kun lapsi tahtoo. leikkaan itsellenikin, kun itse tahdon. aika yksinkertaista vai eikö?

en ollut muuten ennen tajunnut, että jotain ihmistä voi oikeasti häiritä se millaiset hiukset jonkun lapsella on. mun mielestä jokaisella saa olla vaikka oikea pesuvati päässä jos itse siitä pitää.
 
Hahaa
[QUOTE="vieras";24128475]Luin aloitusviestin ja osan ekan sivun viesteistä. En yhtään ihmettele miksi on koulukiusaamista yms. jos aikuiset ovat tuollaisia :([/QUOTE]

Peesaan. Oli oikein pakko vilkaista tätä ketjua kun ei muuten olis todeksi uskonut.
 
"huoh"
Meidän esikoisella EI ole otsatukkaa, koska hänelle sopii paremmin pitkät hiukset ilman sitä lärpäkettä MUTTA kuopuksella taas on KAUNIS taipuisa lärpäke sen takia, että hänen kasvoihinsa se sopii unelmahyvin. Näin. Vaikea uskoa, että tämä(kin) asia on aikuisen ihmisen niin vaikea ymmärtää. Mutta jos on niin paljon parempi kuin muut.....
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"hipp"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24125752:
Monet tytöt näyttävät siltä, kuin heidän päähänsä oltaisiin laitettu ämpäri ja leikattu otsis sen mukaisesti. Miksi? Miksette leikkaa lapsen hiuksia nättiin malliin, vai onko teillä itsellännekin pottahiukset? Tai jos on pitkät hiukset, niin miksi pitää leikata hölmön näköinen lärpäke silmien yläpuolelle? Antaisitte kasvaa muiden hiusten mukana, tai leikkaisitte edes sivuotsiksen?!
pitäisikö lasten hiukset leikata niinkuin sinun silmille on sopivaa?vai mikä tämän aloituksen ajatus oli?ärsyttää vaan muita?loukata tietentahtoen,ilkeyttäsi?
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"ongelma"
Meillä on tyttöjen tukat leikattu "järkiyistä" lyhyiksi ja otsiskin on.

Mun mies vie lapset aamuisin hoitoon ja hän ei todellakaan ole palmikoija tai muutenkaan ala laittaa tyttöjen tukkia. Harjaa kyllä, mut ei muuta. Puoliluonnokikkarat kun noilla on ja takkuuntuvat tukat niin helvetin paljon pahemmilta näytää pitkissä hiuksissa (ja etutukassa). Ja mä olen onnellinen että mun mies hoitaa tuon hoitorulijansin - lapset voi olla nättejä lyhyemmässäkin tukassa.

Kun aikanaan itse alkavat ymmärtää niin sitten voidaan mallia miettiä uudestaan heidän mielen mukaan. Mutta mieluummin lyhyet hiukset kun epämääräinen harakanpesä.

Mutta taas nähdään että ihmisillä on hemmetin paljon liikaa aikaa kun tällästäkin tartee kyylätä. Keksikää muuta tekemistä - lapset joutuu taatusti myöhemminkin vielä ton ulkonäköpaineen alle. SAIRAINTA on se että aikuiset ihmiset sen aloittava jo kun lapsi on pieni.
 
"..."
Ohhoh taas...kyse on siis pikkutyttöjen otsatukasta! Jestas mikä aloitus. Kyllä on todella kapea maailma aloittajalla. Nättejä on sekä tukalla että ilman, isoja ja pieniä. Onko sinulle ap mikään muu tärkeätä lapsessasi, kuin ulkonäkö? Surkeata.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"pomppu"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24128658:
No tämä on sellainen, mihin jokaisen pitäisi pyrkiä:

Hyvähän noin ohuilla hiuksilla on tuollaista mallia pitää. Mun toisella tytöllä on todella paksu tukka ja niitä on paljon! Ennen oli hällä otsatukka mutta halus itse että kasvavat yhtä pitkiksi muiden hiusten kans.
 
Tiqustiina
:DEi osaa niin ei osaa ja se otsa tukka on parempi olla lyhyt kuin silmillä. Aina ei parturiin ehdi viemään niin täytyy käyttää omaa luovuutta ja leikkiä olevansa kampaaja :p
 
"..."
Heh, kaikenlaiset asiat voikin häiritä ihmisiä... Mä en edes kahtele että minkälaiset hiukset jollain lapsella on, sen ei ole mitään merkitystä mulle. Olkoon vaikka kaljuja,... Ainoo, mitä jos EHKÄ ajattelen jonkun hiuksista, että "ompa kätevät" , "ompa epäkäytönnälliset" riippuen ihan siitä mitä ne on. Ja siltikään ne ei häiritse mun esteettistä silmää, vaikka ne olis mun mielestä kenties kuinka epäkätevät vaan :)

Niinjuu ja AP, mietippä tätä ; meillä on poika jolta olen leikannut etuhiuksia :D Näyttää melkein siltä että olisin laittanu kattilan hänen päähänsä ja leikannu!! ... Jos se jotain häiritsee, niin se on voivoi. Poikaa ( 2-vuotias ) se ei häiritse, päinvastoin parempi kun ei tule silmille hiukset.
 
"Miira"
Mä lähdin liikkeelle siitä että saksitaan kerrostettu malli, ihanan taipuisa tukka kun on. Etuhiuksia piti saksia niin että nyt pinnillä ja sitten myöhemmin kasvaa yli silmien.

Lopputulos; Perinteinen otsatukka ja tasoitetut latvat. Tässä vaiheessa rakas 1-vuotiaani oli syönyt jäätelönsä ja ilmoitti ettei aio olla enää sekuntiakaan paikallaan.

Ja joku vielä kysyy että miksi pikkusilla on perinteinen malli? :D
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24128739:
Hyvin pysyy kun laittaa jakauksen menemään luonnollisesta kohdasta.
Ihmisten hiukset on erilaisia. Ei kaikki niin vaan pysy! Kun ei pysy kaiken maailman tököteillä ja pinneilläkään.

Miks pitäis mukulaa kiusata koko ajan silmille menevillä hiuksilla? Komian tähären? P....t sanon minä, hiukset pitää olla sellaset että niiren kans on hyvä olla. Jos ne on hianot lisäksi niin se on plussaa vaan.

Onneks sulla on pienet murheet, kun kerkeet stressata lasten otsureista.
 

Yhteistyössä