Missä päin Helsinkiä ette suostuisi asumaan?

  • Viestiketjun aloittaja Stadin tyttö
  • Ensimmäinen viesti
Tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Peesi.
Eikä talvikaan ole ihan pakollinen, mutta se rauha ja puhtaus!
Ja vapaus!
Mikä vapaus??? Tuleeko se vapaus siitä, että on yksi koulu, jatkokoulutuksesta puhumattakaan, yksi vaateliike josta voi vapaasti valita mitä vaatteita tahtoo, tai tuleeko se vapaus siitä kun ihmisiä asuu ympärillä tasan viisi kappaletta, voi ihan itse vapaasti päättää kenen kanssa tekemisissä?? Hih..
 
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainut mistä puuttuu luonto on keskusta. Ja siellä asuu murto-osa ja vain upporikkaat.
Ja siellä on meri. Luontoahan sekin on.
Mutta aina ei siinä kovin liki. Itse pääsen omalta laiturilta lähtemään veneellä pitkällekkin ja talvisin on niin paksussa jäässä (toisin kuin Hellsingissä ), että voin liikkua koirien kanssa jäällä suht turvallisin mielin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Peesi.
Eikä talvikaan ole ihan pakollinen, mutta se rauha ja puhtaus!
Ja vapaus!
Mikä vapaus??? Tuleeko se vapaus siitä, että on yksi koulu, jatkokoulutuksesta puhumattakaan, yksi vaateliike josta voi vapaasti valita mitä vaatteita tahtoo, tai tuleeko se vapaus siitä kun ihmisiä asuu ympärillä tasan viisi kappaletta, voi ihan itse vapaasti päättää kenen kanssa tekemisissä?? Hih..
Vaikka maalla asunkin, niin yksi isompi kaupunki on ihan lähellä. On monia kouluja, ammattikoulut, OKL, taidelukio, käsi- ja taideteollisuusoppilaitos... Naapureita on lähellä 3 ja eipähän tarvi valittaa naapurien möykästä keskellä yötä tai muista kerrostalojen vaivoista.

 
En haluais asua Helsingissä missään muualla kuin tässä missä nyt asun, eli Myllypurossa, kivenheiton päässä ostarista :D Oon asunu täällä kohta 19 vuotta, eikä mua oo kertaakaan hakattu, raiskattu, ryöstetty tai tehty mitään muutakaan. Yöt saa nukkua useimmiten ihan rauhassa, ehkä muutaman kerran vuodessa herää tosta Orppikselta kuuluvaan älämölöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
En haluais asua Helsingissä missään muualla kuin tässä missä nyt asun, eli Myllypurossa, kivenheiton päässä ostarista :D Oon asunu täällä kohta 19 vuotta, eikä mua oo kertaakaan hakattu, raiskattu, ryöstetty tai tehty mitään muutakaan. Yöt saa nukkua useimmiten ihan rauhassa, ehkä muutaman kerran vuodessa herää tosta Orppikselta kuuluvaan älämölöön.
no niinpä, me asutaa Kannelmäessä ja moni ajattelee tästä paikasta samalla tavalla kuin myllikästä.
Mutta siltikin iso osa itä-helsingistä on mun osalta ei kiitos-listalla, samoin hesan keskusta, kallio, sörkka, malmi, pukinmäki, tapulikaupunki...uudempi puoli pitänjänmäestä, pikku-huopalahti, konala, malminkartano...tässähän tätä listaa.
Ja samaan hengenvetoon voin sanoa, että en suostuis kyllä täällä kantsussakaan ihan mihin vaan muuttamaan koska on täällä vielä ne ns ongelma-talot ja tuo ihana asemanseutu.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Peesi.
Eikä talvikaan ole ihan pakollinen, mutta se rauha ja puhtaus!
Ja vapaus!
Mikä vapaus??? Tuleeko se vapaus siitä, että on yksi koulu, jatkokoulutuksesta puhumattakaan, yksi vaateliike josta voi vapaasti valita mitä vaatteita tahtoo, tai tuleeko se vapaus siitä kun ihmisiä asuu ympärillä tasan viisi kappaletta, voi ihan itse vapaasti päättää kenen kanssa tekemisissä?? Hih..
Vaikka maalla asunkin, niin yksi isompi kaupunki on ihan lähellä. On monia kouluja, ammattikoulut, OKL, taidelukio, käsi- ja taideteollisuusoppilaitos... Naapureita on lähellä 3 ja eipähän tarvi valittaa naapurien möykästä keskellä yötä tai muista kerrostalojen vaivoista.
Kyllähän suuremmassakin kaupungissa voi asua muussakin kun kerrostalossa. Itse asun paritalossa. Ei tarvitse kuunnella möykkää vaikka asukkaita on paljon. Mistään ei kuulu oikeastaan mitään. Metsää on joka suunnalla jonkin verran.
 
malmilainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pohjois-Helsinki on jotenkin luotaantyöntävä koko alue. Myöskään Kontulassa tai Myllypurossa en asuisi.
Häh, mitä vikaa on Pohjois-Helsingissä? Useimmat alueet ovat rauhallisia ja kivoja, palvelut kohdallaan. Ainoastaan ehkä Tapulikaupungissa on hieman levotonta, samoin Malmilla. Muut ovat tosi rauhallisia paikkoja, paljon omakotialueita jne.
Kuljen julkisilla ja junalla matkustus on jotenkin ahdistava ajatus. En myöskään kaipaa rauhaa tai hiljaisuutta, viihdyn kaupungin hälyssä ja kerrostalossa, parveke kattojen yllä.
pohjois-helsingissä on loistavat bussiyhteydet ja malmi ihanaa aluetta lapsiperheelle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja malmilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pohjois-Helsinki on jotenkin luotaantyöntävä koko alue. Myöskään Kontulassa tai Myllypurossa en asuisi.
Häh, mitä vikaa on Pohjois-Helsingissä? Useimmat alueet ovat rauhallisia ja kivoja, palvelut kohdallaan. Ainoastaan ehkä Tapulikaupungissa on hieman levotonta, samoin Malmilla. Muut ovat tosi rauhallisia paikkoja, paljon omakotialueita jne.
Kuljen julkisilla ja junalla matkustus on jotenkin ahdistava ajatus. En myöskään kaipaa rauhaa tai hiljaisuutta, viihdyn kaupungin hälyssä ja kerrostalossa, parveke kattojen yllä.
pohjois-helsingissä on loistavat bussiyhteydet ja malmi ihanaa aluetta lapsiperheelle..
Kuten muissakin lähiöissä niin malmilla on kans ne omat ongelma-alueensa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mikä on tää maalla oleva vapaus? Vapaus juosta alasti? Vapaus katsella pellolle? Vapaus katsella naapurin lehmiä? Vapaus pukeutua miten haluaa? Vapaus - mikä vapaus?
Mulle esimerkiksi nuo juuri mainitsemasi asiat.
Tosin naapurin pellolla on vaan sonneja, niitäkin vain kesäisin, ja tarvitsen kiikarit jos haluan nähdä ne omalta tontilta...

Mulla ei kävis enää mielen vieressäkään asua missään päin Helsinkiä.
Mutta ei mua rassaa mitenkään, jos joku muu haluaa asua jossain päin stadia.

Eihän se kerro muusta, kuin että viihdytään erilaisessa ympäristössä sen ihmisen kanssa.

 
harmaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
En haluais asua Helsingissä missään muualla kuin tässä missä nyt asun, eli Myllypurossa, kivenheiton päässä ostarista :D Oon asunu täällä kohta 19 vuotta, eikä mua oo kertaakaan hakattu, raiskattu, ryöstetty tai tehty mitään muutakaan. Yöt saa nukkua useimmiten ihan rauhassa, ehkä muutaman kerran vuodessa herää tosta Orppikselta kuuluvaan älämölöön.
no niinpä, me asutaa Kannelmäessä ja moni ajattelee tästä paikasta samalla tavalla kuin myllikästä.
Mutta siltikin iso osa itä-helsingistä on mun osalta ei kiitos-listalla, samoin hesan keskusta, kallio, sörkka, malmi, pukinmäki, tapulikaupunki...uudempi puoli pitänjänmäestä, pikku-huopalahti, konala, malminkartano...tässähän tätä listaa.
Ja samaan hengenvetoon voin sanoa, että en suostuis kyllä täällä kantsussakaan ihan mihin vaan muuttamaan koska on täällä vielä ne ns ongelma-talot ja tuo ihana asemanseutu.
ollaan melkein naapureita :)
malmankartano moikkaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
En haluais asua Helsingissä missään muualla kuin tässä missä nyt asun, eli Myllypurossa, kivenheiton päässä ostarista :D Oon asunu täällä kohta 19 vuotta, eikä mua oo kertaakaan hakattu, raiskattu, ryöstetty tai tehty mitään muutakaan. Yöt saa nukkua useimmiten ihan rauhassa, ehkä muutaman kerran vuodessa herää tosta Orppikselta kuuluvaan älämölöön.
no niinpä, me asutaa Kannelmäessä ja moni ajattelee tästä paikasta samalla tavalla kuin myllikästä.
Mutta siltikin iso osa itä-helsingistä on mun osalta ei kiitos-listalla, samoin hesan keskusta, kallio, sörkka, malmi, pukinmäki, tapulikaupunki...uudempi puoli pitänjänmäestä, pikku-huopalahti, konala, malminkartano...tässähän tätä listaa.
Ja samaan hengenvetoon voin sanoa, että en suostuis kyllä täällä kantsussakaan ihan mihin vaan muuttamaan koska on täällä vielä ne ns ongelma-talot ja tuo ihana asemanseutu.
ollaan melkein naapureita :)
malmankartano moikkaa :)
onko pohjoispuoli rauhallisempaa kuin tää kantsun pääty ?
 
malmilainen
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja malmilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pohjois-Helsinki on jotenkin luotaantyöntävä koko alue. Myöskään Kontulassa tai Myllypurossa en asuisi.
Häh, mitä vikaa on Pohjois-Helsingissä? Useimmat alueet ovat rauhallisia ja kivoja, palvelut kohdallaan. Ainoastaan ehkä Tapulikaupungissa on hieman levotonta, samoin Malmilla. Muut ovat tosi rauhallisia paikkoja, paljon omakotialueita jne.
Kuljen julkisilla ja junalla matkustus on jotenkin ahdistava ajatus. En myöskään kaipaa rauhaa tai hiljaisuutta, viihdyn kaupungin hälyssä ja kerrostalossa, parveke kattojen yllä.
pohjois-helsingissä on loistavat bussiyhteydet ja malmi ihanaa aluetta lapsiperheelle..
Kuten muissakin lähiöissä niin malmilla on kans ne omat ongelma-alueensa...
Toki on, mutta on myös rauhallisemmat alueet. täällä tunnutaan leimaavan koko malmi, vaikka lähes jokaisessa lähiössä aseman ja ostarin seutu on rauhatonta ja kauempana rauhallista. Ja pätee muuten myös espoossa ja vantaallakin.
 
Jänis
Helsinginkadulla tai Kurvissa (etukallio erittäinkin ok)

Kontulassa ja vastaavissa

Itä-Pasilassa (ihan vaan koska se on järkyttävän ruma alue)

terv. Kampissa asuva mahdollisesti Paloheinään seuraavaksi muuttava
 
Miimiäinen
Me asutaan tällä hetkellä täällä aivan kauheessa paikassa, Kontulassa ja ihan ostarin vieressä ;) Kontulalla on OIKEESTI paljon pahempi maine, kun mitä tää oikeesti on.
Aiemmin oon asunu Tapulikaupungissa, Vuosaaressa (siellä muka paremmalla puolella), Malmilla(tai Sepänmäkeä se oikeesti tais olla), Kontulassa (mahollisimman kaukana ostarista) ja pakko myöntää, että tässä nykysessä on kaikkein rauhallisinta.

Ihan keskustaan en ite noitten lasten kanssa haluais muuttaa. Mä tykkään olla täällä karmeassa Itä- Helsingissä :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Me asutaan tällä hetkellä täällä aivan kauheessa paikassa, Kontulassa ja ihan ostarin vieressä ;) Kontulalla on OIKEESTI paljon pahempi maine, kun mitä tää oikeesti on.
Aiemmin oon asunu Tapulikaupungissa, Vuosaaressa (siellä muka paremmalla puolella), Malmilla(tai Sepänmäkeä se oikeesti tais olla), Kontulassa (mahollisimman kaukana ostarista) ja pakko myöntää, että tässä nykysessä on kaikkein rauhallisinta.

Ihan keskustaan en ite noitten lasten kanssa haluais muuttaa. Mä tykkään olla täällä karmeassa Itä- Helsingissä :D
Mä kans mietin silloin vuosina 2004-2007 kun asuin Kontulas et mikä tääl on niin kauheeta. Mitäs kaikki huhuja sä oot kuullu paikasta :D
 
adsffdf
Alkuperäinen kirjoittaja Stadin tyttö:
Mulla koko Itä-Helsinki lukuunottamatta Hertsikaa, Kulosaarta, Laajasaloa ja Tammaria.

En myöskään haluisi asua Sörnäisissä tai Itä-Pasilassa tai Malmilla.
Roihuvuori ja Tammisalo ovat kivoja paikkoja Itä-Helsingissä, samoin Vartiokylä Itäkeskuksen lähellä.

Jakomäkeen, Kontulaan tai Hesan keskustaan en suostuisi muuttamaan.
 
Miimiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kans mietin silloin vuosina 2004-2007 kun asuin Kontulas et mikä tääl on niin kauheeta. Mitäs kaikki huhuja sä oot kuullu paikasta :D
No, täällähän raiskataan ja hakataan kaikki, jopa keskellä päivääkin. Narkkareita on pilvin pimein ja saat suunnilleen piikistä ku ohi kävelet ;) Pimeellä ei uskalla ollenkaan poistuu kotoota tai tuut tapetuks. Lapsia ei voi ollenkaan päästää yksin ulos...

No tottakai täälläkin joskus on säpinää (joskus jopa vähän enemmänkin), mutta en usko semmosta paikkaa olevankaan, missä ei ikinä tapahdu mitään pahaan :whistle: Paitsi ehkä joku Hyrynsalmi :D
 
Kaikki Herttoniemenrannasta itään on mulle Itä-Siperiaa... :ashamed: :xmas: Johonkin Jollakseen tai Tammisaloon vois muuttaa, jos olis auto ja ihan törkeesti rahaa, mut koska mulla ei ole autoa eikä paljon rahaakaan, haluan asua raideliikenteen ja siedettävän tiheiden vuorovälien varrella.

Itse asiassa Hertsikanrantakin on näin länsisuomalaisesta näkökulmasta katsottuna Itä-Siperiaa, mutta menettelee kuitenkin meren ja lähellä olevien ulkoilumaastojen ansiosta. Muita kelvollisia asuinpaikkoja liikenneyhteyksien kannalta olis ehkä Huopalahti ja Espoon puolelta Lepuski, mut ensinmainitussa ei juurikaan ole uusia/uudehkoja taloja ja jälkimmäisessä kämpät on joko kalliita tai niitä ei ole saatavilla (aso-asunnot). Ja toisaalta, noissa ei sitten taas ole merta lähimaillakaan.

Muita asuinalueita en juurikaan ole miettinyt. Paitsi siltä osin, että Itä-Helsingin ohella en muuttaisi esim. Malmille, Kantsuun, Malminkartanoon, Pukinmäkeen, Puistolaan ja muihin vastaaviin, enkä toisaalta myöskään kantakaupunkiin.
 

Yhteistyössä