Mitä tehdä lapselle joka ei suostu lukemaan läksyjään?

  • Viestiketjun aloittaja ikuinen uhma
  • Ensimmäinen viesti
Jokumutehk
Yritä kertoa lapselle mitä hänelle voi tapahtua jälkeenpäin jos ei tee läksyjä tai lue kokeisiiin. (Esim. Ei löydy hyvää työpaikkaa, tai joutuu pummiksi jne.).
 
Vieressä istuja
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta kommentoimpa silti. Meillä kans tokaluokkalaisen kans läksyjen luku aika takkuista. Jos jätän hänet niitä itsenäisesti tekemään, mitään ei tapahdu. Istun siis kärsivällisesti vieressä ja autan tarvittaessa ja kannustan huomaamaan asiat itse. Siitä huolimatta välillä jäädään vain haaveilemaan.
Nyt lupasin, että jos viikon läksyt sujuvat hyvin, hän saa valita 5? jotain kivaa itselleen. Tuo vieressä istuminen on kuitenkin aika tympeää.... Isoveljellä on tuossa vaiheessa läksyt sujuneet jo leikiten.
 
ida maria opettaja
hei



olen ida maria seppolan koulun opettaja ja minun mieli pide tästä asiasta on : että jos lasta ei huvita tehdä läksyjä sillon pitää ottaa opettajan kanssa yhteyttä jos asia ei ei vieläkään painu LAPSEN mieleen sillon kun lapsi ei tee läksyjä sillon vanhempien täyttyy puuttua asiaan ja sanoa kannataisi tehdä läksyt ettei tule wilman kautta vanhenmille tietoa ESIM.ETTÄ MARJALLE TULI LÄKSY UNOHDUS KOSKA HÄN EI OLE TEHNY TUHATTAITURI MATIKKA 63-64 AUKEAMAA LOPPUUN . Mutta Äidin ja Isän täytyy olla tässä asiassa tarkkoja yst.ter. ida maria pirhonen lähetä seppolan kouluun VIESTI sähkö postiin saat tarkemman tiedon sähköposti on tämä ei ole sitten minun sähköposti suvi.virtanen@jamsek.fi
 
Uupunut äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ja kouluun otat yhteyttä heti;19218450:
Nyt unohtaisin noi koulun ohjeet. Jos ei lapsi tajua niin sitten istutaan vaikka
5 tuntia niitä tekemässä. Kyllä tää kuules kuriasialta vaikuttaa. Tietää että pystyy niistä laistamaan vaan ilmoittamalla ettei halua. Tiukkana vaan vaikka sitten itkun kanssa. Muutokset on aina hankalia. Älä anna periksi!
Vanha, vanha ketju. Meillä sama ongelma ollut aina. Tekee kun pakotetaan tiukasti ja vieressä pitää istua. Vuosia kun tätä jatkaa, ja joka päivä menee 2-3 tuntia, alkaa omat voimat olemaan jo vähissä.

Oma innostus ja motivaatio ei ilmeisesti kaikilla herää. Rakkaus lapseen on jo loppu.
 

Yhteistyössä