Miten pärjäisitte sodan alkaessa?

"vieeras"
Huonosti pärjäisin. Sitä voi kertoa keräilevänsä mustikoita ja sieniä henkensä pitimiksi ja vaikka mitä, mutta käytännössä aika harva meistä kovin hyvin pärjäisi. Nälkään tuskin ihan heti kuolisi kukaan- paitsi ehkä heikkokuntoisimmat mummelit yms. Mutta fakta nyt vaan on, että aika harva oikeasti pärjäisi pitkään ilman yhteiskunnan palveluja, huonostihan ne pärjäsivät sota-aikaankin ja silloin ihmisillä sentään oli enemmän kokemusta luonnonantimien hyödyntämisestä yms.

Itse pyrkisin jollain keinolla suvun maataloon, jonne on kyllä matkaa aikalailla, varsinkin jos bensaa ei saa mistään. Ne kaikki jotka kehuvat lähtevänsä mökille, niin millä polkupyörällä te sinne sotkette, jos yhtäkkiä koko infa romahtaa ja bensanjakelu lakkaa? No jos kuitenkin sinne pääsisin, niin kyllä hengissä pysyisin, mutta ei se herkkua olisi.
 
hoh?
No en kyllä ole mikään kaivoasiantuntija mutta neljästä kotitalouden omasta kaivosta mulla kokemusta on ja jokainen niistä on ainakin ollut sellainen että kurkistamalla kaivon sisään, näkee veden pinnan. En ole ikinä kuullut että normaalissa omakotitalossa kaivo olisi sadan metrin syvyydessä vaan ihan normaaleja pohjavesialueita käytetään hyväksi maaseudulla omien kaivojen kanssa pelatessa ja niissä kaivot eivät ole kovin syviä.
Et vaimo rakas ole koskaan kuullut porakaivoista? :O

Joskus (eikä edes harvoin) ihmetyttää tämän palstan kirjoittajien tietotaso. :|
Sinänsä kirjoitit ihan hyvin muista jutuista tässä ketjussa. Ja taitaisi niissä olla monella opittavaa, mutta miksi suhtaudut alentavasti toisen kirjoitukseen? Kannattaisiko esim. käyttää googlea ennen kuin alkaa kyseealaistamaan jonkun kirjoitusta? Varsinkin jos on kyse jostain mistä et itse tiedä mitään muuta kuin hurjan kokemuksesi neljästä kaivosta sen perusteella ei kannata edes yleistää että ei meillä MAASEUDULLA vaan tommosia! tuskin koko suomessa. :D
 
hoh?
Pärjäämiseni riippuisi monestakin asiasta mm. olisinko juuri silloin ulkomailla. Suomessa sitten se että pääsisinkö asumaan syrjempään vai joutuisinko jäämään helsinkiin. Se taas puolestaan riippuu useammasta asiasta.. jne.
Helsinkiin jos joutuisi jäämään niin epäilen että en pärjäisi kaksisesti. Maalla taas luulisin että pärjäisin paremmin ja tuskin niitä pommeja sataisi niskaan.
Ainahan voisin ostaa joltain pakenemaan lähtijältä mökin muutamalla eurolla?
 
Yllättävän positiivista meininkiä tällaisessa ketjussa. Itse sanoisin, että tottahan sitä jotenkin yrittäisi rimpuilla ja kenties jotenkin selviäisikin (tai sitten ei), mutta kyllähän siinä olisi aika kusinen paikka. Hyvä että palstalaiset selviää kuin sunnuntaipiknikistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
"Helekkarin Heittomerkki"
Ihanan helpolta kyllä kuulostaa metsästyskin tämän ketjun perusteella. Senkus vaan mennään metsään ja käydään paisti kotiin, vähän kuin lähimarketin hyllystä. :)
 
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29635957]Ihanan helpolta kyllä kuulostaa metsästyskin tämän ketjun perusteella. Senkus vaan mennään metsään ja käydään paisti kotiin, vähän kuin lähimarketin hyllystä. :)[/QUOTE]


saatan paljastaa että ei ne linnut oikeassa metsässä ammuta ihtiään ihan nuin vain hirvistä nyt puhumattakaan
 
millä, minne?
Alkuperäinen kirjoittaja näin mä tekisin;29635463:
Tämä kaupunkilaistyttö häipyisi kakaroineen ja nauttisi lämpimästä ilmasta ihanasti chillaillen. Ainoa metsä jota tunnen on keskuspuisto ja sen syvemmälle ei tee mielikään.
jos infa romahtaisi, tuskin noi lentokoneetkaan ilman polttoainetta toimisi?
 
Eiköhän pärjättäisi. Paettais mökille. Siellä saa lähteestä vettä, järvestä kalaa, metsästä marjoja, sieniä. Läheisiltä maatiloilta varmaan jonkin aikaa myös kananmunia ja viljaa. Eiköhän noilla eleltäis. Näin äkkiseltään ei kuulostas lainkaan pahalta, mut tiedäppä sitten todellisuutta. Tuskin ois niin idyllistä kuitenkaan.
 
"jooh"
Eiköhän pärjättäisi. Paettais mökille. Siellä saa lähteestä vettä, järvestä kalaa, metsästä marjoja, sieniä. Läheisiltä maatiloilta varmaan jonkin aikaa myös kananmunia ja viljaa. Eiköhän noilla eleltäis. Näin äkkiseltään ei kuulostas lainkaan pahalta, mut tiedäppä sitten todellisuutta. Tuskin ois niin idyllistä kuitenkaan.
Luuletkosä että maatiloilla jotain viljaa varastoidaan?
 
[QUOTE="jooh";29636729]Luuletkosä että maatiloilla jotain viljaa varastoidaan?[/QUOTE]

En luule. Kirjoitinkin et varmaan jonkin aikaa. Mut joo, homma menis kyllä vaikeeks jos oikeesti jotain sattuis, tarttis lääkkeitä tms.
 
itkettää niin
En kuinkaan, täysikäisen kuopuksen kanssa asun, opiskelee. Ei ole rahaa hanstrata ruokaaa, ei lähteä minnekään, tänne kuollaan. >>Tää on niin tätä kyhillä. Sepä se onkin tarkoitus raivata kyht pois.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29636929]Mulle ainakin tulis ihan hitonmoinen nälkä niitä marjoja ja sieniä vartoessa.[/QUOTE]

Laitetaan pettuleipää.:xmas:
 
"sipsi"
En tiedä... jotenkin kai sitä vaan pärjäisi, kun ei kai niitä vaihtoehtoja olisi.

Ja mie olen evakkojen jälkikasvua, niitä juttuija kun kuullut olen, niin pärjättyhän sitä vaan on, silloinkin.
 

Yhteistyössä