Miten saisin terveyteni takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niinno, ärtynyt suolihan on semmoinen vaiva että ei siihen varsinaista parannuskeinoa ole.
Sun täytyy löytää ruokavalio mikä sulle missäkin elämäntilanteessa ja vaiheessa sopii.
Taudinkuvaanhan kuuluu paremmat ja huonommat kaudet, oikein huonolla kaudella kaikki ärsyttää vatsaa.
Kaikki nuo vaivat on kuitenkin aika yleisiä ja niin vaan monet ihmiset elää silti, erilaisten sairauksien ja vaivojen kanssa onnellista elämää.
Se on asenteesta kiinni.
Et ole mikään uhri, tai kyvytön vaikuttamaan omaan tilanteesi.
saat mun verenpaineen kohoamaan oikeasti. Siitä ei tule mitään jos pitää aaltoilla puolelta toiselle ja vaihdella eri ruokavalioita, eri kausien mukaan, löydy tasapainoa sillä tavalla koskaan. Pitäis riittää että syö terveellisesti ja monipuolisesti! Mun ärtynyt suoli on pysyny samanlaisena 6v ajan eli siitä lähtien kun sairaus puhkesi, se on ihan sama mitä mä suuhuni pistän, niin aina sama rumba, ruokailun jälkeen vatsa kurisee ja murisee eli pitää ihme konserttia ja sitten rupeaa kananmuna pieruja puksuttelemaan niin helvetisti.

Sä oot sitä mieltä että pitäis olla hyvä asenne vaan ja hymyillä vaikka ois kaljuuntuva nainen ja piereskelis 24/7? :)

Älä viitti ja kyllä olen kiusaamisen uhri, kiusaajat vei myös mun terveyden aiheuttamalla stressiä!, kun oon kokeillu vaikka mitä hoitoja ja mikään ei oo tuonu parannusta niin kyllä koen olevani myös aika kyvytön vaikuttamaan terveyteeni ja mun luonne on seksikäs ja naisellinen nainen joten tiedän että en pysty ikinä elämään ärtyneen suolen ja kaljun kanssa onnellista elämää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
vierailija
Varmasti turhauttaa kaikenlainen kokeilu ja oirehtiminen. Oman kokemuksen mukaan ainoastaan ruokavalio auttaa.
Tuo mainittu fodmap on kullanarvoista tietoa. Kokeile muutama viikko täysin gluteenitonta ja sokeritonta ruokavalio. Jätä myös kaikki einekset pois, jos sellaisia käytät. Ei ole edes kallista, kun mitään ihmeellistä ei tarvitse ostaa ruokakaupasta.
Turhautuminen on "pikkusen" liian lievä sana, oikeastaan mulla sekoaa lopullisesti mielenterveys näistä sairauksista ja kiusallisista oireista ja eristäytyneisyydestä!

Gluteenia tuskin mun tarvii jättää pois kun en sairasta keliakiaa, karkkia ja herkkuja syön viikonloppuisin eli en arkena syö kauheemmin sokeria. Eineksiä syön harvemmin.

Mitä muuta olet kokeillut kuin ruokavaliota?
 
vierailija
Kuinka pitkään olet ollut syömättä sitä Mirtazapinia, Ketipinoria ja muita lääkkeitä? Lääkkeetän ovat siitä veemäisiä, että voivat aiheuttaa jos jonkinlaisia haittavaikutuksia. Mm. nuo kaksi lääkettä voivat vaikuttaa suolen toimintaan, virtsaamiseen ja kuukautisiin. Ja vaikka lääkkeen lopettaisi, niin haittavaikutuksethan ei välttämättä heti poistu.
2v
 
Turhautuminen on "pikkusen" liian lievä sana, oikeastaan mulla sekoaa lopullisesti mielenterveys näistä sairauksista ja kiusallisista oireista ja eristäytyneisyydestä!

Gluteenia tuskin mun tarvii jättää pois kun en sairasta keliakiaa, karkkia ja herkkuja syön viikonloppuisin eli en arkena syö kauheemmin sokeria. Eineksiä syön harvemmin.

Mitä muuta olet kokeillut kuin ruokavaliota?
Erilaisia ruokavalioita. Ärtynyttä suolta ei paranneta lääkkein, toki oireita voidaan hillitä.
Laktoositon ja maitotuotteet muutenkin vähäisesti ruokavaliossa, gluteeniton, sokeriton, hiivaton, alkoholiton, ei tupakkaa, ei särkylääkkeitä tai muitakaan jos vaan voi olla ilman, vähärasvainen. Ruoka tehdään itse raaka-aineista, lisäaineet on myrkkyä. Näillä voin nyt hyvin. Runsaasti kuituja ja vettä. Vitamiinit on turhia paitsi D, sitä paitsi tulee kalliiksi. Niilläkin rahoilla voi ostaa ruokaa.
Eniten hyötyisit ravitsemusneuvojasta, ei lääkäreistä.
 
Turhautuminen on "pikkusen" liian lievä sana, oikeastaan mulla sekoaa lopullisesti mielenterveys näistä sairauksista ja kiusallisista oireista ja eristäytyneisyydestä!

Gluteenia tuskin mun tarvii jättää pois kun en sairasta keliakiaa, karkkia ja herkkuja syön viikonloppuisin eli en arkena syö kauheemmin sokeria. Eineksiä syön harvemmin.

Mitä muuta olet kokeillut kuin ruokavaliota?
Vaikka sulla ei ole keliakiaa, niin sulla voi olla vilja-allergia tai gluteeniyliherkkyys. Mulla on mahavaivat todella paljon vähentyneet, kun olen jättänyt gluteenin pois ruokavaliosta.
 
vierailija
Turhautuminen on "pikkusen" liian lievä sana, oikeastaan mulla sekoaa lopullisesti mielenterveys näistä sairauksista ja kiusallisista oireista ja eristäytyneisyydestä!

Gluteenia tuskin mun tarvii jättää pois kun en sairasta keliakiaa, karkkia ja herkkuja syön viikonloppuisin eli en arkena syö kauheemmin sokeria. Eineksiä syön harvemmin.

Mitä muuta olet kokeillut kuin ruokavaliota?
Se gluteeni kuitenkin saattaa ärsyttää vatsaa..
 
vierailija
Jos aidosti olet kyllästynyt tilanteeseesi, olet valmis kokeilemaan tosissasi ihan mitä tahansa, oli se sitten ruokavalio tai psykologin kanssa jaarittelu. Jos taas kieltäydyt kokeilemasta hoitomuotoja, on selvää, ettei tilanteesi oikeasti häiritse sinua riittävästi, vaan mieluummin olet sairaana kuin kokeilet mitään uutta.
Ei häiritse, vaikka olen tyyliin päästä varpaisiin sairas? usko unelmiis. Psykologilla oon käyny myös keskustelemassa sillon kun mulla oli mielialalääkitys päällä.

Olen kokeillut: libraxia, imodiumia, klassista homeopatiaa, modernia homeopatiaa, yhdistelmä homeopaattisia pillereitä, kokeillut kansanparantajaa, kehon tilan mittausta jollain ihme koneella, kokeillut akupunktiota, käynyt antioksidantti klinikalla, kokeillut hiivasyndrooma diettiä, käynyt hiusakatemiassa hiusjuuri tutkimuksessa... ja nyt on menossa energiahoito.

Älä tuu siis sanomaan etten ois tarpeeks yrittäny! .
 
vierailija
"Nyt lopettakaa heti alkuunsa se mun syyllistäminen!"

Niin tuota, miksi kysyt ylipäänsä täällä neuvoja tai mielipiteitä, jos olet nyt sitä mieltä että vastaajat "syyllistävät" sinua? Itse en näe noissa vastauksissa mitään syyllistävää tms. Kysyit neuvoja ja niitä Sinulle on täällä annettu. Ihan hyvää tarkoittavassa (si siis millään lailla syyllistävässä) hengessä mielestäni.

Ja hyviä neuvoja onkin. Kaikki hyvin / pahoinvointi on yleensä lähtöisin ihmisen suolistosta. Olen ihan omakohtaisesti kokenut ruokavalion (lähes gluteeniton ja maidoton) uskomattomat vaikutuksen tereyteeni. Ja kun vaikutukset alkoivat näkyä, pystyin vain toteamaan: Miksi hemmetissä en ole ollut valmis kokeilemaan tuota jo n. 30 vuotta sitten, aika monta vuotta on mennyt hukkaan kärsiessä rankasti erinäisistä oireista. Joten todellakin suosittelen lämpimästi ruokavalion kokeilemista. Mikä se sinulle sopiva ruokavalio sitten on (joka siis helpottaa tai jopa poistaa juuri Sinun vaivasi) se ei selviä kuin kokeilemalla. Tsemppiä!
Kyllähän se on syyllistämistä, jos sanotaan etten ois yrittäny tarpeeks !

Kyllä mä suolistostani yritänkin pitää huolta juomalla joka päivä gefilus mehua joka sisältää maitohappobakteeria ja syömällä leipää (kuitua), juomalla myös vettä ja käymällä ulkona kävelylenkeillä (liikunta). Kyllä nää ainakin näkyy pärstästä että oon parempi vointisempi ja kauniimpi sillon, verrattuna siihen kun oon syöny putkeen pitkän ajan pitsaa, karkkia yms. epäterveellistä moskaa.

Maitotuotteita en kauheesti ees syö: jogurtti, juusto, suklaa. Siinäpä ne pääasiassa. Oon kuullu et jogurtti myös ois ihan terveellistä suolistolle koska se on vähän happamempi maitotuote?
 
Ei häiritse, vaikka olen tyyliin päästä varpaisiin sairas? usko unelmiis. Psykologilla oon käyny myös keskustelemassa sillon kun mulla oli mielialalääkitys päällä.

Olen kokeillut: libraxia, imodiumia, klassista homeopatiaa, modernia homeopatiaa, yhdistelmä homeopaattisia pillereitä, kokeillut kansanparantajaa, kehon tilan mittausta jollain ihme koneella, kokeillut akupunktiota, käynyt antioksidantti klinikalla, kokeillut hiivasyndrooma diettiä, käynyt hiusakatemiassa hiusjuuri tutkimuksessa... ja nyt on menossa energiahoito.

Älä tuu siis sanomaan etten ois tarpeeks yrittäny! .
EFT eli tunteiden vapautustekniikka on itsehoitomenetelmä, klippejä löytyy youtubesta suomeksi ja englanniksi.

http://hidastaelamaa.fi/2015/04/miten-eft-tapping-toimii/
 
vierailija
Jos masennukseen, ahdistukseen ei käytä lääkitystä, mitä lääkkeettömiä hoitokeinoja olet löytänyt niiden hoitamiseksi. Eivät ne sairaudet mihinkään välttämättä häviä ellet niitä hoida pois tavalla tai toisella. Koetko niiden olevan riittäviä koska oireilet kovin voimakkaasti fyysisesti.
" Koetko niiden olevan riittäviä koska oireilet kovin voimakkaasti fyysisesti " en ymmärrä tuota kysymystä, mitä mahdat ajaa takaa?

Ei mun masennus ja ahdistus häviä minnekään ennen kun mun kaljuuntuminen loppuu ja vatsa alkais toimia taas normaalisti yms. Nämä muut sairaudet on suurimpia syitä mun masennukselle ja ahdistukselle. :/

Oon tietty yrittäny hoitaa näitä mielenterveysongelmia myös homeopatialla ja energiahoidolla, koska kummassakin hoidossa ajatellaan että henkinen puoli on huonossa kunnossa, se sairastuttaa myös kehon fyysisesti mitä pidempään se henkinen huono olo jatkuu. Oli se sitten stressiä, surua, häpeää, mitä tahansa todella voimakkaita negatiivisia tunteita ja mullahan on elämässä ollu ihan liikaa vastoinkäymisiä ja mä oon uinu todella pohjamudassa henkisesti. Niin mulle ei oo yhtään ihme jos/kun mä oon sairastunu tällä tavoin! ihminen on psyykkis-fyysinen kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei voida erotella mieltä ja kehoa irti toisistaan, ne on yhtä.

Sitten yritän mielenterveydestä pitää huolta myös perinteisemmin keinoin, esimerkiksi liikunnalla ja yritän nukkua riittävät yöunet.
 
Kyllähän se on syyllistämistä, jos sanotaan etten ois yrittäny tarpeeks !

Kyllä mä suolistostani yritänkin pitää huolta juomalla joka päivä gefilus mehua joka sisältää maitohappobakteeria ja syömällä leipää (kuitua), juomalla myös vettä ja käymällä ulkona kävelylenkeillä (liikunta). Kyllä nää ainakin näkyy pärstästä että oon parempi vointisempi ja kauniimpi sillon, verrattuna siihen kun oon syöny putkeen pitkän ajan pitsaa, karkkia yms. epäterveellistä moskaa.

Maitotuotteita en kauheesti ees syö: jogurtti, juusto, suklaa. Siinäpä ne pääasiassa. Oon kuullu et jogurtti myös ois ihan terveellistä suolistolle koska se on vähän happamempi maitotuote?
Ei ole syyllistämistä, vaan kommentoimista tuo. Päätäkö pitäisi silittää, vai miten toivot kommentoitavan jos kriittiset kommentit eivät ole mielestäsi sallituja vaan syyllistäviä?

Jugurtti on ihan terveellistä, siis maustamaton luonnon jugurtti. Maustetut, sata ja tuhat palaa sokeria sisältävät, sen sijaan eivät.

Jaksamista ja toivottavasti innostut yrittåmään (y).
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
vierailija jaääöa
Aavistan että olet nämä jutut kuullut aiemminkin tai lukenut, mutta kirjoitan kuitenkin.
mielestäni ihminen on kokonaisuus ja lähtisin ensin ehkä päätä/henkistä juttua parantamaan ja sen mukana tulee keho/fyysinen paraneminen ja silloin ei olisi ehkä niin paljon halua enää tarkkailla kehoaan kun pää on ns kunnossa. Menneisyyteen ei voi palata, mutta nykyisyyteen pystyt vaikuttamaan ja varmaan löydät jotain elämästäsi mistä pidät/nautit todella paljon. Tee enemmän mukavia asioita, ei siis muita ihmisiä varten juttuja. Se ei ole aitoa eikä vointiasi parantavaa. Rentoudu, jää kuuntelemaan itseäsi ja mikä tekee onnelliseksi nyt.
Depressiokoulu -kurssit tuli myös mieleen;
mielialan itsehoitotaitojen oppiminen..
tunnistamaan omaan mielialaan vaikuttavia tekijöitä,
lisäämään mielialaa kohottavien tekemisten määrää omassa elämässä,
työskentelemään kielteisten ajatusten kanssa,
käyttämään toimivia vuorovaikutus- ja ongelmanratkaisukeinoja,
laajentamaan vuorovaikutussuhteita ja sosiaalista verkostoa.
 
vierailija
Mua kiinostais etenkin todella paljon kuulla jos täällä palstalla on muitakin homeopatiaa ja energiahoitoa käyttäneitä, oletteko saaneet apua ja millasiin sairauksiin?

Mä oon saanu homeopatiasta vähän apua 6v sitten, sillä saatiin kokonaan paranemaan mun vatsan turvotus ja ei oo sen jälkeen takas tullu! voin syödä mitä tahansa ja vatsa ei turpoa. Mun mieliala ja vastustuskyky saatiin myös nousemaan, olin vuoden ilman flunssaa ja pimeän pelko myös katos. Joten siitä tiedän kyllä että homeopatia toimii!

Se mua vaan ihmetyttää miks hoito ei auttanu mua enempää ja ei oo auttanu nyt myöskään jatkossa... siihen voisi joku homeopaatti vastata jos teitä on myös tällä palstalla!

Olin sillon lääkäri-homeopaatti Liisa Sulkakosken hoidossa kun tämä tulos saatiin aikaiseksi, mutta Liisakin on nykyään kuollut..
 
Turhautuminen on "pikkusen" liian lievä sana, oikeastaan mulla sekoaa lopullisesti mielenterveys näistä sairauksista ja kiusallisista oireista ja eristäytyneisyydestä!

Gluteenia tuskin mun tarvii jättää pois kun en sairasta keliakiaa, karkkia ja herkkuja syön viikonloppuisin eli en arkena syö kauheemmin sokeria. Eineksiä syön harvemmin.

Mitä muuta olet kokeillut kuin ruokavaliota?

En minäkään sairasta keliakiaa, mutta yllätys, yllätys, gluteeniton ruokavalio hävitti oireeni kokonaan :),
 
vierailija
Ruokavaliolla terveys kuntoon!
Alkuunsa pois gluteeniviljat ja lehmänmaito. Sokeri myös paha sairastuttaja.
Itse aloitin gluteeniviljoista ja nyt karsinut suurimman osan lehmänmaitotuotteista (korvannut osan kauramaidolla)
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan

Itsellä lähti kaikki suolisto/vatsaongelmat, ihottumat ja migreenit jättämällä gluteeniviljat ja lehmänmaito!

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan :)
 

Yhteistyössä