Mulla on tylsää, kyselkää jotakin...

Olen aika samaa mieltä. Asialle olen uhrannut ehkä vähän liikaakin aikaa. Jotkut ovat sitä mieltä, että kvanttimekaniikan uncertainty principle olisi osoitus vapaasta tahdosta tai jopa jostakin deiteetistä, itse en ole tästä samaa mieltä.

Käytännössähän tällä ei ole mitään väliä, koska jos kaikki on ennaltamäärättyä, niin en voi vaikuttaa käytökseeni enkä siten tehdä harkitsemattomia päätöksiä ellei niin ole ennalta määräytynyt. Ja jos kaikki ei ole ennaltamäärättyä niin on hyvä pohtia asioita etukäteen, ennen kuin "valitsee". Eli samaan lopputulokseen tässä kuitenkin tullaan :cool:

Sen sijaan ei ole mahdollista ennustaa tulevaisuutta vaikka kaikki olisi ennaltamäärättyä, sillä jos tiedät hiukkasen nopeuden, et tiedä sen sijaintia, ja mitä tarkemmin tiedät sen sijainnin, sitä vähemmän tiedät sen nopeudesta.
Hyviä pointteja. Mulla tuo mietelmä on ollut aika karkealla tasolla, taidanpa jatkaa toisinaan metrossa asian pohdiskelua. Pysyy mieli vireänä. En tiedä kuinka syvälle hiukkasten hierarkiassa oikeasti tarvitsee mennä ymmärtääkseen aivojen toimintaa perustavanlaatuisella tavalla, voidakseen ennustaa ihmisen käyttäytymismalleja. Just näitä helpoimpia mietittäviä asioita. Ilolla huomasin, että jotkut japanilaiset tms. olivat onnistuneet saamaan alkeellista kuvaa ulos aivoista. Eli kohde ajatteli neliötä -> tietokoneen ruudulla näkyi neliö. That shit was awesome.

Yksi vaihtoehto olisi kans lukea lehdistä Tukiaisen seuraelämästä. Valintoja, valintoja!
 
Hyviä pointteja. Mulla tuo mietelmä on ollut aika karkealla tasolla, taidanpa jatkaa toisinaan metrossa asian pohdiskelua. Pysyy mieli vireänä. En tiedä kuinka syvälle hiukkasten hierarkiassa oikeasti tarvitsee mennä ymmärtääkseen aivojen toimintaa perustavanlaatuisella tavalla, voidakseen ennustaa ihmisen käyttäytymismalleja. Just näitä helpoimpia mietittäviä asioita. Ilolla huomasin, että jotkut japanilaiset tms. olivat onnistuneet saamaan alkeellista kuvaa ulos aivoista. Eli kohde ajatteli neliötä -> tietokoneen ruudulla näkyi neliö. That shit was awesome.

Yksi vaihtoehto olisi kans lukea lehdistä Tukiaisen seuraelämästä. Valintoja, valintoja!
Aivojen toiminta on aika karkealla tasolla, isoja hiukkasia. Tosin kvanttihyppyjen on arveltu mahdollistavan tietynlaisen sähkötoiminnan. Suuri osa aivojen toiminnasta on kuitenkin todella suurella mittakaavalla, pikemminkin kemiaa kuin fysiikkaa.

Oliks ne japanilaisia vai amerikkalaisia jotka oli kehittänyt ajatuksen "voimalla" toimivia proteesiraajoja?

Mitä tulee tukiaiseen niin olen valitettavasti sortunut harjoittamaan molempia. Tukiaiseen sijoitan ehkä kuitenkin vähemmän aikaa :p
 
[QUOTE="vieras";23452334]Kerroppa sellainen esimerkki päivä mitä teillä syödään?[/QUOTE]

Aamupalaksi manteli-vadelma-vesi-banaani smoothie, keitettyä kananmunaa ja mulle vihreetä teetä
Lounaaksi ohrawokkia, jossa ohran lisäksi vihreitä papuja, sipulia, valkosipulia, kidney-papuja
Välipalaksi omenaa, päärynää
Päivälliseksi keittoa vihreistä linsseistä, purjosta ja perunasta, ja itseleivottua leipää
Iltapalaksi soijajugurttia jossa pellavarouhetta
 
Kirjoitin tämän aiempaan ketjuun, haluatko vastata? :)

Meillä oltiin perhepedissä puolen vuoden ikään saakka, kunnes poika lähti öisin vaeltamaan pitkin sänkyä ja heräsin kolahdukseen kun hän tipahti lattialle. Sen jälkeen ei ole poika meidän sängyssä nukkunut, vaan omassa pinnasängyssään.

Toivon kyllä, että joku päivä kömpii kainaloon, sitten kun se on turvallista.

Mitä ninaTT sanoo tähän meidän tilanteeseen?
 
[QUOTE="vieras";23452347]Mikä on paikka tai tapahtuma minne et ota lasta mukaan?[/QUOTE]

Baari? :D Eipä nyt tällä hetkellä tule muuta mieleen vaikka varmasti jotakin vielä olisi. Yleisesti paikat joissa juodaan runsaasti alkoholia ovat no-no.
 
[QUOTE="vieras";23452356]Millä perusteella valitset vaatteet itselle ja lapselle?[/QUOTE]

Millä perusteella valitsen mitä ostan/hankin vai mitä milloinkin pistetään päälle? Vaatehankinnoissa ekologisuus on tärkeimpiä perusteita, ja toki käytännöllisyys. Mutta on esteettisyydelläkin sijansa. Mulla on aika tavis-maku mitä tulee vaatteiden ulkonäköön.

Hintankin kyllä vaikuttaa, aika paljonkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23452385:
Kirjoitin tämän aiempaan ketjuun, haluatko vastata? :)

Meillä oltiin perhepedissä puolen vuoden ikään saakka, kunnes poika lähti öisin vaeltamaan pitkin sänkyä ja heräsin kolahdukseen kun hän tipahti lattialle. Sen jälkeen ei ole poika meidän sängyssä nukkunut, vaan omassa pinnasängyssään.

Toivon kyllä, että joku päivä kömpii kainaloon, sitten kun se on turvallista.

Mitä ninaTT sanoo tähän meidän tilanteeseen?
Mä olisin ehkä mieluummin muokannut sänkyä. Meillä onkin todella matala sänky josta alasputoaminen ei kauheasti haittaisi. Jotkut nukkuvat patjoilla tai futoneilla.
 
"minä"
Mä olisin ehkä mieluummin muokannut sänkyä. Meillä onkin todella matala sänky josta alasputoaminen ei kauheasti haittaisi. Jotkut nukkuvat patjoilla tai futoneilla.
Mites meidän tilanne, kun jostain ihmeen syystä poika pyörii välissämme eikä suostunut enää nukkumaan n.7kk ikäisenä siinä, vuorasin myös tuoleilla ja laatikoilla ympäriltä mutta silti hän meni niistä läpi ja muks maahan. Patjalta hän lähti vain pois lattialle. Olisin halunnut jatkaa perhepetiä, mutta mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Pinnasängyssä nukkuu tosi hyvin, eikä koskaan tule mitään itkukohtauksia, enkä antaisi itkeä vaikka tulisikin...
 
:(
Kuinka mä saan läheiset myöntämään ääneen anopin persoonallisuushäiriöt ja että niihin on saatava apua ennen kuin joku loukkaantuu sen välinpitämättömyydestä?
Kaikki ovat tietoisia häiriöistä, minä olen ainoa joka sanoo ne ääneen muut vaan hyssyttelee ja toivoo niiden menevän pois.
 
Mä olisin ehkä mieluummin muokannut sänkyä. Meillä onkin todella matala sänky josta alasputoaminen ei kauheasti haittaisi. Jotkut nukkuvat patjoilla tai futoneilla.
Ja tosiaan, patjalla nukkuminen ei olisi onnistunut eikä myöskään esteiden laitto. Kylässä ollaan nukuttu molemmilla tavoilla. Patjalta lähti tutkimusmatkalle, ja esteiden yli kiipesi.
Että tosiaan, pinnasänky ainoa vaihtoehto.
 
[QUOTE="minä";23452482]Mites meidän tilanne, kun jostain ihmeen syystä poika pyörii välissämme eikä suostunut enää nukkumaan n.7kk ikäisenä siinä, vuorasin myös tuoleilla ja laatikoilla ympäriltä mutta silti hän meni niistä läpi ja muks maahan. Patjalta hän lähti vain pois lattialle. Olisin halunnut jatkaa perhepetiä, mutta mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Pinnasängyssä nukkuu tosi hyvin, eikä koskaan tule mitään itkukohtauksia, enkä antaisi itkeä vaikka tulisikin...[/QUOTE]

Mun mielestä on eettisesti kyseenalaista estää lapsia liikkumasta omassa kodissaan. Eip muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23452507:
Ja tosiaan, patjalla nukkuminen ei olisi onnistunut eikä myöskään esteiden laitto. Kylässä ollaan nukuttu molemmilla tavoilla. Patjalta lähti tutkimusmatkalle, ja esteiden yli kiipesi.
Että tosiaan, pinnasänky ainoa vaihtoehto.
Miksei lapsi saanut lähteä jos hänen teki mieli?
 
"sama"
Mun mielestä on eettisesti kyseenalaista estää lapsia liikkumasta omassa kodissaan. Eip muuta.
Ei tarkoitus ollutkaan estää, eikä hän edes yrittänyt sitä pinnasängyssä. Olisin voinut antaa lähteäkkin tutkimusmatkalle sängystä, mutta sitten hän vain itki hieroen silmiään ja väsyneenä. Olisiko pitänyt pakottaa lapsi nukkumaan vieressä jossa hän ei selvästikkään halunnut nukkua?
 

Yhteistyössä