Mulla on tylsää, kyselkää jotakin...

"Miira"
Hei puhuit joskus siitä lisämaidon tarpeesta jos alle 3kg lapsi syntyessä. Välillä mietin et olisiko sille tarvetta kun meillä oli koliikkilapsi joka oli rinnalla jatkuvasti mutta neuvolasta kiellettiin lisämaidot kun paino nousi hienosti! Jäi vain vaivaamaan tuo, tiedän kyllä että olet hyvin tietoinen näistä asioista! :)


Toka kysymys, mites sulla ja tytsillä nyt menee? Onko savu jo laskeutunut? :)
 
[QUOTE="Miira";23451824]Hei puhuit joskus siitä lisämaidon tarpeesta jos alle 3kg lapsi syntyessä. Välillä mietin et olisiko sille tarvetta kun meillä oli koliikkilapsi joka oli rinnalla jatkuvasti mutta neuvolasta kiellettiin lisämaidot kun paino nousi hienosti! Jäi vain vaivaamaan tuo, tiedän kyllä että olet hyvin tietoinen näistä asioista! :)


Toka kysymys, mites sulla ja tytsillä nyt menee? Onko savu jo laskeutunut? :)[/QUOTE]

Alle kolmekiloisena syntynyttä lasta verrataan suomalaisessa terveydenhuollossa ennenaikaisesti syntyneisiin, eli herkemmin annetaan lisämaitoa koska lapsella ei ole niitä omia eväitä niin paljoa, ja sokerit voivat laskea nopeasti. Jos lapsella kuitenkin paino nousee hyvin ja viihtyy rinnalla, niin ongelmia ei pitäisi olla. Ongelmia voi tulla siitä, että laps on liian väsynyt imeäkseen tehokkaasti, mutta painonnousuhan kertoo siitä, että maitoa menee vatsaan.

Mulla ja tytsillä menee ihan hyvin :)
 
"huoh"
Eiks sun pitänyt jossain vaiheessa lähteä ulkomaille? Mitä niille suunnitelmille kuuluu?
Entä mitä sun siskolle kuuluu? Se ei kauaa ollut yksin miehen kuoleman jälkeen vai?
 
[QUOTE="huoh";23451880]Eiks sun pitänyt jossain vaiheessa lähteä ulkomaille? Mitä niille suunnitelmille kuuluu?
Entä mitä sun siskolle kuuluu? Se ei kauaa ollut yksin miehen kuoleman jälkeen vai?[/QUOTE]

Juups, syksyllä olen lähdössä intiaan 2-3 kuukaudeksi. Kaks kuukautta näyttäisi todennäköisemmältä vaihtoehdolta, ehtisin ylppäreihini :D Suunnitelmille kuuluu sellasta, että eka matkaan tarvittava rokote on annettu, sit pitäis vielä molemmille pari tuikata ja sit muuttaa isän luokse asumaan jottei tarvii maksaa vuokraa turhaan sen parin kuukauden ajan.

Siskolle kuuluu hyvää, talo valmistunee nyt kesällä ja häätkin on tulossa.
 

Yhteistyössä