Multa voi kysyä kanssa :D

Obama on nuoruudessaan homoillut ja vetänyt huumeita, sanovat hänen ystävänsä. Ja ne ystävät jotka kertoili liikaa, kuoli saman syksyn aikana kun presidenttiehdokkuus oli varmistunut.

Ja Malian ja Sashan syntymätodistukset, kiitos.
Tästä tulikin mieleeni kysymys, että eikö sulla tule useammin mieleen sellaista ajatusta kuin "Ehkä minun kannattaa tämäkin jättää kertomatta ihmisille..."
 
vierailijia
Billy Graham on valitettavasti vapaamuurari. Varmasti on oikeassa uskossa mutta kumarteli aikoinaan joka suuntaan ja vaikka on ollut Valkoisen Talon neuvonantaja, niin ei ole koskaan kritisoinut esim.abortteja tai homoutta. Tuossa eräs linkki:
http://ollihakala.blogspot.fi/2015/07/billy-graham-33-asteen-okkultisti.html?m=1

- Sauli Niinistö on ehkä myös oikeassa uskossa (koen että Jumala on hänet nostanut presidentiksi) mutta muistaakseni on vapaamuurari.

- Vapaamuurariudesta sen verran, että vaikka olisi miten ihana uskova tahansa niin elävää uskoa ei pysty ylläpitämään, jos on samalla muurari. Se okkultismi on sitä mistä VT vahvasti varoittaa.

-Kyllä uskova saa mennä armeijaan, mutta itse olen vuosien aikana tullut pasifistiksi. Jeesus sanoi "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu" ja Paavali sanoi "meidän aseemme eivät ole lihalliset=maalliset".
Parasta maanpuolustustyötä on se kun rukoilee säännöllisesti että Venäjä pysyy rajan takana ja pitää uskon lippua yllä.

Nyt en ala väittelemään tästä, mutta joku on sanonut että rajan takainen Karjala ja Lapista toinen käsivarsi koki Jumalan rangaistuksen sodassa, koska karjalalaiset ja lappalaiset ovat tunnettuja taioistaan ja taikauskoisuudestaan. Olen itse ollut uskovien kanssa Venäjällä karjalalaisella hautuumaalla, ja ei ollut mukava tunne kun kristitty tulkki otti kepin, laittoi sen reikään joka menee maan alle ja kolkutteli sinne, kutsuen samalla edesmennyttä anoppiaan. Hrr.

Katolisesta kirkosta mulla ei ole oikein mitään hyvää sanottavaa, voi olla osa lopun aikojen petojuttuja. Se täytyy kuitenkin sanoa että monien mätien kirkkokuntien sisällä voi olla pieni porukka oikeita uskovia: vaikka valtaluterilaisuus on liian liberaalia, se ei vie mun uskoani vaikka uskoni on lähempänä hellareita ja vapusta.
Ortodoksisuutta en tunne niin hyvin mutta katolisen kanssa on se kaikessa krääsän, hyminän, liturgian ja ulkonaisen symboliikan määrässä jotain ihan järkyttävää. Pystyynkuollutta.

Raamatussa ei todellakaan käsketä viettämään jotain"kolmatta pyhän jumalansynnyttäjän kirkastumisen ja taivaseenoton jälkeistä sunnuntaita", vähän karrikoiden.

Eikä Maria ollut mitään muuta kuin tavallinen, uskova nainen. Jeesus vähän jopa heivasi Marian yhdessä Raamatun kohdassa pois kun tämä kutsui häntä Jeesuksen veljien kanssa, ja sanoi:"kuka on minun äitini ja veljeni ja sisareni? Se joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni".
Yhdeltä juutalaiselta rabbilta/tutkijalta kysyttiin kerran että miten Jeesuksen käytös voitaisiin tulkita, ja hän sanoi että jopa loukkaavaa oli Jeesuksen käytös äitiään kohtaan, kun ajattelee silloista kulttuuria.
Olet oikeasti ihan sekaisin.
 
Mitä ajattelet tästä, mitä Jefta siis teki lapselleen? 11:30 Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: "Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini,
11:31 niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi."
11:32 Sitten Jefta lähti ammonilaisia vastaan, sotimaan heitä vastaan, ja Herra antoi heidät hänen käsiinsä.
11:33 Ja hän tuotti heille hyvin suuren tappion, valloittaen maan Aroerista Minnitiin ja Aabel-Keramimiin asti, kaksikymmentä kaupunkia. Niin täytyi ammonilaisten nöyrtyä israelilaisten edessä.
11:34 Kun Jefta sitten tuli kotiinsa Mispaan, niin katso, hänen tyttärensä tuli ulos häntä vastaan vaskirumpua lyöden ja karkeloiden. Ja hän oli hänen ainoa lapsensa; paitsi tätä ei hänellä ollut poikaa eikä tytärtä.
11:35 Nähdessään hänet hän repäisi vaatteensa ja sanoi: "Voi, tyttäreni, nyt sinä masennat minut maahan, nyt sinä syökset minut onnettomuuteen! Sillä minä avasin suuni Herralle enkä voi sanaani peruuttaa."
11:36 Niin hän vastasi hänelle: "Isäni, jos sinä avasit suusi Herralle, niin tee minulle, niinkuin suusi on puhunut, koska Herra on antanut sinun kostaa vihollisillesi, ammonilaisille."
11:37 Sitten hän sanoi isällensä: "Myönnettäköön minulle kuitenkin tämä: jätä minut vapauteeni kahdeksi kuukaudeksi, että minä yhdessä ystävättärieni kanssa menen vuorille itkemään neitsyyttäni."
11:38 Niin hän sanoi: "Mene!" ja päästi hänet menemään kahdeksi kuukaudeksi. Ja hän meni ystävättärineen ja itki neitsyyttänsä vuorilla.
11:39 Mutta kahden kuukauden kuluttua hän palasi isänsä luo, ja tämä pani hänessä täytäntöön lupauksensa, jonka oli tehnyt.
Tuo on yks surullisimpia tarinoita Raamatussa...

Kyllähän se Jefta tyttönsä tappoi, näin mä olen ymmärtänyt.
Tuossa kohdassa tulee hyvin esille se Raamatun sana että parempi olla lupaamatta mitään, kuin luvata liian isoja asioita.

Mutta olennaista on, sitoutuiko Jumala tuohon Jeftan lupaukseen? Eli tekikö Jefta tuon lupauksen omissa voimissaan vai "Herrassa"? Tuossa lupauksessa oli kuitenkin kyse ihmisen polttouhraamisesta; asia jota harrasti pakanakansat, ei juutalaiset.
Jos tuo koko tarina on tuossa (en jaksa nyt tarkistaa) niin siinä Jumala on hiljaa. Jumala kyllä antoi Jeftan voittaa se taistelu, mutta olisiko Jumala antanut voittaa sen ilman lupaustakin?

Mä olen joskus ladellut Jumalalle liian vaikeita lupauksia, enkä usko että Jumala on edes sitoutunut niihin tai halunnut siunata niitä. Mutta semmoiset lupaukset on hyviä, joissa luvataan Jumalalle AINA mieluisia asioita, tyyliin sota-aikana "jos mä täältä Karjalan kannaksen korsusta selviän elossa, niin annan elämäni Jeesus sinulle."

Toisaalta sitten, Jumalan kanssa ei voi tai saa käydä kauppaa. Esim.uskoontulo tai parannuksen teko on aina suotavia asioita vaikka Jumala ei suostuisikaan antamaan puolisoa, uutta autoa, työpaikkaa, terveyttä jne.

Mutta tunnustan tehneeni Jumalalle lupauksia, yritän tosin katsoa että pystyn täyttämään ne lupaukset.
 
Halaatko ihmisiä helposti? Kuinka usein halaat miestäsi ja lapsianne, entä vanhempiasi ja sisaruksiasi ja ystäviä?
Halaan lapsiani päivittäin monta kertaa ja varmaan sittenkin kun ovat aikuisia. Miestä halaan myös, tosin hänellä on ihme kyky kaikista pahimmassa kiireessä tulla sanomaan "Kulta halitaan". Mä aina sanon että illalla sit...

Mun omassa lapsuudenperheessä ei halattu ja päätin silloin että omassa perheessäni halataan.

Ystäviä ja tuttuja halaan pitemmän tauon jälkeen.
 
Pitää tässä välikaneettina sanoa, että rikonkohan mä UT:n käskyä siitä, että nainen ei saa toimia Raamatunopettajana.

Mutta mä opetan yleensä miesten laatimien valmiiden teologisten tulkintojen pohjalta, eli kerron mitä jotkut miespuoliset teologit on ensin opettaneet. Toki teen omia tulkintoja, mutta yleensä se menee semmoisen klassisen kristinuskon mukaisesti.

Naiset voivat kuitenkin olla esim.evankelistoina ja väkisinkin heillä tulee myös sitä opetusta siinä. Ihan vaikka se että Jeesus nousi kuolleista, on oppi.

Ja jos tänne tulisi miesopettaja joka vastaisi kaikkiin kysymyksiin niin luovuttaisin hommat hänelle. :)
 
Kelpaa kelpaa, tietysti. Mutta eihän se tappaminen enää sitä salaisuutta julkisuudesta vie. Putlerin toimia kritisoivat tarttuvat Putlerin politiikkaan, eivät yksityiselämään.

Mutta edelleen, missä ne Michellen ystävät menneisyydestä? Miksi väistelet tätä?
Njaa, ehkä Michelle oikeasti on nainen, tosin aika testosteronikimppu ja Barakki puolihomona tykkää vähän karskimmista naisista. Taitaa Michelle puistella hintelää Barakkia mennen tullen.
 
Eikö Echo osaa googlata? Kannattaa nyt unohtaa ne transu-jutut ja keskittyä ihan vaan tähän hetkeen.

http://www.kansanraamattuseura.fi/sana/haastattelut/arkisto/evankelista_eliina_heinosen_vauhti_kiihtyy_elakkeella
Etpä säkään osaa. Ei tuossa kerrota siitä opetuksen sisällöstä mitään. Jos joku kertoo julistavansa Jeesuksesta niin sen voi tehdä miljoonalla eri tavalla ja jotkut tavat menevät mettään.

Tän ketjun kysyjän kysymys herätti mulla vaan pohdintaa että onko Heinosen teologiassa jotain erikoista, menestysteologiaa tms?
 
vierailija
Etpä säkään osaa. Ei tuossa kerrota siitä opetuksen sisällöstä mitään. Jos joku kertoo julistavansa Jeesuksesta niin sen voi tehdä miljoonalla eri tavalla ja jotkut tavat menevät mettään.

Tän ketjun kysyjän kysymys herätti mulla vaan pohdintaa että onko Heinosen teologiassa jotain erikoista, menestysteologiaa tms?
Itse asiassa mä luulin, että sulla harottaa silmät. Että luit Elina Heinonen ja sen takia, et löytänyt mitään.

Minä laupiaana samarialaisena laitoin sulle oikean henkilön. :sick: :eek: :alien: :notworthy:
 
Meinasitko saunoa tänään?
En, meidän lauantaisauna on sunnuntaisin. Jos nuo muksut peseytyisivät lauantaina niin ehtisivät lista itsensä sunnuntaina, ja tykkään että aloittavat viikon raikkaina eikä marinoituina hiki-hiekka-sekoituksella. :D
(lapset peseytyy meillä 2-3 kertaa viikossa, itse joka päivä käyn suihkussa, mies silloin kun ehtii ja muistaa)

Näin kesäisin nuo lapset saisi käydä joka päivä suihkussa, likaantuvat ihan eri lailla kuin talvella.
 
Mikä teidän saunaillanherkku on?

En, meidän lauantaisauna on sunnuntaisin. Jos nuo muksut peseytyisivät lauantaina niin ehtisivät lista itsensä sunnuntaina, ja tykkään että aloittavat viikon raikkaina eikä marinoituina hiki-hiekka-sekoituksella. :D
(lapset peseytyy meillä 2-3 kertaa viikossa, itse joka päivä käyn suihkussa, mies silloin kun ehtii ja muistaa)

Näin kesäisin nuo lapset saisi käydä joka päivä suihkussa, likaantuvat ihan eri lailla kuin talvella.
 

Yhteistyössä