Nuoret vauvakuumeilijat

Jennimarjaana joko oli testit tänään tullu? Nettte toivotaan, että olis oikeen kunnon tarkotuksellista pahoinvointia! Hassua et illallakin ollu. Melkee olis kerranki hyvää pahoinvointia. Ainakin itelle, jos siis raskauspahoinvointi alkais :D Mä oon kyl niiiiin onnessaan, että täällä yhessä kuumeillaan ja pohditaan testituloksia sitte ja muuta. Mulle tuli joku ohjelappu niistä ovistesteistä kyllä mut en vielä sitä lukenu. Ehkä me saadaan yhessä selkoa tähän hommaan!

Huomenna menkat myöhässä kaks viikkoa. Kaipa ne sit jäi vaan välistä. Harmittaa niin paljon :( Pakko kysyä et millasia vaunuja ja muita te ootte katellu? Mä oon niiiin rakastunu niihin Tutekin ambero valkosiin nahkasiin. Vaikka ei valkosia kannattais, mutta ne on niiiiiiin kauniit! Eikä hintakaan paha.
 
Jep toivon kyl kanssa että olis jotain tarkotusta tolla pahoinvoinnilla!

Mulla pitäis maanantai-keskiviikko välil alkaa menkat..

Mä oon kattonu niitä Teutonian Élégancejen yhdistelmiä kanssa valkosena ja keinonahkana. Yks isoin kriteeri on että täytyy olla isot pyörät, jottai niillä pääsee kulkeen kunnolla ja iso tavaratila on myös plussaa! Valkonen on kyllä arka mutta toisaalta keinonahka on helppo puhdistaa!
 
Ei valkoinen niin huono vaihtoehto vaunuissa/rattaissa ole entä vaatteissa. :) Meillä on rattaat likaantuneet lähinnä kenkien mukana tulevasta kurasta. Vaunut ei sitten sitäkään, kun lapsi ei vielä kävele :) Nykyään taitaa olla aika paljon materiaaleja, jotka hylkivät likaa, että jos valkoinen on ehdoton suosikki, en tyrmäisi sitä (tosin ei ole omakohtaista kokemusta).

Meillä oli esikoisella Oran Taiga -yhdistelmät ja nyt käytössä Baby Joggerin City Selectit (tuplat). Sitten kun kolmas joskus tulee, niin taidetaan noilla Joggereilla mennä, kun ne saa myös yhdelle ja menevät tarpeeksi pieneen tilaan. Esikoisella oli matkarattaina Hauckin Viperit.

En ole muuten tainnut varsinaisesti ilmoittautua mukaan :D En nyt ihan ehkä kuulu enää nuoriin, mutta tässä kovassa vauvakuumeessa tarvitsee näitä ketjuja. Olen siis 24-vuotias kahden lapsen äiti. Kolmas on toiveissa, mutta yrityksen ajankohta on auki. Meillä kuitenkin oli tuossa yksi ehkäisemätön kerta ja ylläripyllärinä ovis yli 1,5vk etuajassa. Eli ensi viikon aikana pitäisi selvitä, kuinka kävi :D

Yrityksen aloituksen ajankohta riippuu siitä, milloin mies on valmis (haluaa kolmannen, mutta isommalla ikäerolla), mutta itse olen ollut valmis heti kuopuksen syntymän jälkeen. Nyt kuitenkin tarkoitus olisi saada syksyksi töitä, kun lapsille on varattu hoitopaikat. Joten tämä oli aika shokki, eikä yhtään hyvä aika raskaudelle. Nyt kuitenkin olen tässä päiviä testaukseen laskeskellessa alkanut toivoa plussaa. Ei sieltä mitään plussaa tule, mutta silti kova jännäily päällä :D
 
No eipä ollut posti vieläkään mun testejä tuonut. Kuitenkin töitten jälkeen oli ihan pakko kipasta kaupasta hakemassa testi kun tänään olis tarkotus kaverin synttäreitä vähän juhlistaa enkä testaamatta uskaltanut noita alkoholijuomia mukaan ottaa.

No negaa näytti, joten tämä vauvakuumeilija rohkaistuu ottamaan pari siideriä ja unohtaa pienoisen pettymyksen. Katsellaan tilannetta uudelleen ens viikolla :)
 
Meilläkään ei vaunut oikeastaan likaantuneet ja niitä käytettiinkin tosi vähän, ellei halunnut kiljuvaa vauvaa raahata mukanaan. Manduca oli meillä aivan loistava vaihtoehto kun vauvana ei suostunut vaunuissa ollenkaan olemaan. Rattaissa viihtyy nyt kyllä hyvin, mutta ei siellä suostu nukkumaan.. Eli myytiin kalliit yhdistelmät pois ja ostettiin matkarattaat tilalle kun enemmän autolla liikutaan ja kevyemmät koko ajan laittaa kasaan :)

Täällä myös pahoinvointia ollut, mutta alkoi jo dpo 5-6, joten ei ihan voi raskausoire olla. Nyt siis dpo 10-11 ja menkkoja odottelen alkuviikolle. Voi olla että oviksen oon arvionu väärinkin, mutta luulisin kyllä että tän reilun vuoden aikana oon oppinu ilman testiäkintunnistamaan, vaikka kierto nyt vaihdellut 27-37 välillä.

Ovistesteistä: Lapsettomuuslääkäri antoi ohjeeksi tehdä aamun tokasta pissasta (mielellään pari tuntia rakossa), vaikka testin ohjeessa muuta lukis. Oon selvän ovis plussan saanu kyllä ihan tunnin pidätykselläkin ja myös illalla, jos en aamulla oo ehtiny/muistanu testata. Välillä liuskatesti on saattanu 10 min päästä muuttua melkein tasavahvaksi, mutta itellä se ei vielä ole plussa. Sillon kun testiviiva on alkanu muodostua heti kontrollin kanssa niin tietää jo että sieltä se plussa tulee :) digit on kyllä helppoja kun ei tarvii viivojen kanssa arpoa, ja on niissäkin ne testin sisällä olevat viivat hymyn tullessa ollut tasavahvat :)
 
Jep uskon kyllä, että kun vaan on ajankohtaista ostaa nuo kulkupelit niin valkoisiin me todennäkösesti tyydytään se miellyttää silmää kaikista eniten jos todetaan että ei oo hyvät nii sit katotaan jotain muuta ratkasua :)

Vietä jennimarjaana hauska ilta :)


Kiitos paljon noista ovistestien ohjeista, eiköhän näillä pääse vauhtiin!
 
Viimeksi muokattu:
Nettte toivotaan, ettei menkat nyt tuukkaan. Meillä kanssa suht isot pyörät, helppo työntää ja ottaa mukaan on vaatimukset. Ja kaunis ulkonäkö ehdottomasti. Tervetuloa Lotus! Toivotaan teillekin sinne plussaa kunhan vaan sen aika on. Ainahan se jännittää josko oliskin tärpännyt. Jennimarjaanalle mukavaa iltaa sekä plussaa! Ihme, ettei testit vieläkään oo tullut. Kummallista. Mimmi plussaa sinnekkin! Tuo on kyllä mahti tilanne, että tuntee oman kroppansa hyvin. Kiitos tuhannesti ovistesti neuvoista! Ja myös vinkeistä vaunujen suhteen :)

Eipä taida olla ajankohtasta minkään vaunujen eikä muiden ostot täällä hetkeen. Mulla aina ihan kamalat menkkakivut ja menkat alkaa AINA aamulla. Äsken keittiössä seisoskellessa holahti jotain pikkareihin ja just ku olin kyllästyny kulkee koko aika pikkarinsuojalla menkkoja odotellen niin ne sit alko. Ilman minkään näköstä ilmotusta melkee kaks viikkoo myöhässä. Melkeen ku jo oletin plussanneeni. Tavallaan harmittaa törkeesti mut uutta yritystä vain! Hyvää viikonloppua kakille! :)
 
Nyt vaa sapuska positiivisuutta! Pääset ens kierrosta tikuttaa ovista ja on taas suurempi mahis plussaan :)

Ja jep ei nuo vaunut nyt toistaiseksi oo mitenkään ajankohtaiset mutta niitä on kiva katsella ja tutkia ja valita mitkä haluaa.
 
kka
Mä aina kaupungilla kulkiessa katselen muiden vaunuja "sillä silmällä" :D Jotenkin oon mieltynyt neutraaleihin, vaaleisiin yhdistelmiin. Valkoisista en niin välitä, tuntuisi oudolta lykkiä valkoisia vaunuja kun pukeudun itse mustaan.

Mä niin odotan että päästään tässä ryhmässä riemuitsemaan plussista!
 
Voi kiitos Nettte tsemppauksesta :) Kyllä tää harmistus tästä ohi menee. Kka mä kans niin odotan ekaa plussaa jollekkin! Kaikki sen kyllä ansaitsis ehdottomasti.

Mulla menkkakivut iski yöllä ihan hirveinä. Heräsin kaks kertaa ottamaan jäätävän satsin lääkettä. Oon kattonu kaikenmaailman äitiohjelmia,joissa näkyy synnytyksiä niin oon huomannu, että samat asennot ja konstit tepsii näihinki kipuihin :D Tänään se mun kaveri kellä nyt 5kk vauva tärppäs yk6 kävi kylässä. Oli mukava taas vaihtaa ajatuksia ja sain taas luottavaisen mielen itelle. Ja kaverikin kehotti hommaaman ne valkoset vaunut sitte aikanaan eli hyvä juttu vaunut valittu :D
 
Terve naiset !

Täällä kans yks kuumeilija ilmottautuu :p

Ikää itelläni mittarissa 21 ja mies 26, mutta syksyllä taas numerolla eteenpäin :D

Täällä semmonen tausta, että plussa pärähti joulukuussa -14, joka osottautu tuulimunaks tammikuussa -15, josta sitte kaavintaa jne... Mutta kuume pysyny korkealla ton yllätys plussan jälkeen :) ja ennen tota tuulimutuomiota kerkes kyllä paljon jo ajatella ja sitte matto vedetää pois jalkojen alta !! Henkinen puoli ollu kovalla, mutta aika hyvin jo asia sulateltu. Kovastihan se vielä joskus mielessä on ja uusi raskaus varmasti auttais asiaan !

Molemmat ollaan töissä käyviä ja yhdessä ollaa oltu yli kolme vuotta. Yhdessä asuttu 2,5v, ehkä enemmänki ;D Häistä joskus ollu puhetta, mutta mitää ei oo vielä lukkoon lyöty. Mutta uskon, jos toi plussa tulee, nii häätki täytyy järjestää, ettei tarvi sukunimestä tapella :D olis kumminki kiva, jos olis sama sukunimi koko perheellä :)
 
Tervetuloa joukkoon Saaris ! :)

Ikävä kuulla tuosta tuulimunasta. Mutta hyvä, että positiivisesti kuumeilu jatkuu ja ihanaa että uskallat edelleen haaveiöla vauvasta.

Niin ja asiasta viidenteen piti jo kysellä aikaisemmin teiltä kun mulla on tänään kanssa ollut tosi menkkamaisia kipuja vatsassa ja selässä mutta menkkojen sijaan on tullut vain todella paksua valkovuotoa. Onko teillä ollut tämmöistä?
 
Pahoittelen, etten nyt jaksa taaksepäin selailla, mutta onko mikä kp menossa ? Eli onko mahollisesti menkat lähellä/alkamassa ?

No juu ! Ja tuntuu, ettei täst kuumeilust pääse yli, eikä ympäri ! Odottavan aika on pitkä ! Valitettavasti pitää vaa odottaa sitä tärppiä :(

Edellisessä kierrossa kerkes jo ajatus alkaa laukkailemaa, koska oireita ilmeni ja menkat oli neljä päivää myöhässä. R-testin tein, en nyt vaa muista, että mikä kp oli.. Negaa näytti mutta jälkeepäin oli ilmestyny hailakka haamu/viivan paikka. Todennäkösesti kemiallinen :(
 
Joo siis pitäis ihan näillä päivillä tässä alkaa, mutta ei mulla aiemmin oo tommosta ollu.. Voi kyllä hyvin olla et kun toivon niin kovasti sitä plussaa sieltä niin kiinnitän huomioo jokaiseen "outoon" asiaan mitä kropassa tapahtuu.

Mä niin samaistun tohon odottavan aika on pitkä sen kun vaan haluais heti kaiken tähän nyt!
 
Pitää varmaa vaa mieli sitte malttaa ja testaat, kun menkat myöhässä. Toivottavasti pois jää :) Mutta ainaki lupaavalta kuulostais ;)

Ite en tota edellistä 'raskautta' edes huomannu, kunnes tajusin että menkat onki myöhässä ja iho oli jotenki erilaisen tuntune :D Sitte yövuorossa testin tein, nii vahva plussa pärähti samantien. Ja sillo mulla oli pöksyt melkee koko aika märkänä :D Tai tuntu ainaki siltä :D

Muoks
Ja mulla oli sillo niitä menkka jomoja, mutta ei vaa alkanu. Sit vaa jotenki tajusin, että teenpä testin :D Ja niit juilimisii oliki sitte alussa jonku aikaa ja välillä tuli niitä vihlomisia.
 
Viimeksi muokattu:
No joo... meni taas aika sekavaks tuo mun teksti :D Mut tosiaa tajusin, että myöhässä oon ja vatsaa juili ja sitte toi iho.... Plussan jälkee alko toi märän tunne ja vihlonnat esim. kun nopeesti nous tai kylkeä kääns... Mut sit mulle tuli välillä semmosii ihme kipuja, mitä en oikee osaa selittääkkää.. Hävis ku käden pisti vatsan päälle. Ehkä se sit viittas siihen tuulimunaa :(
 
Tervetuloa saaaris kuumeilemaan! :)

Täällä kanssa yksi joka haaveillut vaunuista ja ihaillut myös vaaleita sävyjä :p Ja sit on katottu kyl kaikkee kehtoa yms. Se on jännä kuin välillä menee aika ihan sillain et koko aika haaveilee ja välillä ajatukset kokonaan poissa asiasta.

Kyl eilen iski kauhee kuume ku oli illan ystävän luona, jolla on jo kolme lasta ni oli vähän että mäki haluun :D
 
No ei se helppoo tietenkää ollu... Ja olihan se isännällekki aikamoinen paukku. Sen silmistä kyllä huomas, että sitä sattu. Varmaa enempi ku mua...

Mut ei siihen oikeestaa auta, kun aika. Sit mä hirveest kiertelin foorumeilla ja kirjottelin tarinaa ja päiväkirjaa tuntemuksist ja ajatuksist. Sit tietyst juttelin isännän kanssa, kun se huomas musta, että voin henkisesti pahoin.

Aika ja että käsittelee niitä asioita jonkun kanssa tai sitte kirjottelee omia ajatuksia. Netti on kyllä siitä hyvä keksintö, että vertaistukea saa ! Täällä ei ainakaa yksin jää ja keskenmenoist loppu peleissä puhutaa vähän. En mäkää osannu ajatella, että joku tuulimunaraskaus on olemassa, kunnes sattu omalle kohdalle :|

Henkisesti se kokemus oli sieltä syvimmästä, mistä nyt voi ikiin ollakkaa. Ja se asia vaivas mua pitkää ja vaivaa se vieläki. Aina välillä ne ajatukset palaa siihen, että miltä mä nyt näyttäisin ja mitkä mun viikot olis. Sen lapsen olis pitäny syntyy elokuussa.

Uutta raskautta uskallan toivoa ja ajatella, koska isäntäkin sitä haluaa ja tuntuu, että se on ainut lääke tähän henkiseen tuskaa. En kiellä sitäkään, etteikö uus raskaus pelottais kanssa, koska onhan ne samat riskit olemassa. Pahin pelko mulla on se, että se menee kesken tai se on uus tuulimuna. Mutta varmasti siinä vaiheessa vauva haaveet jää vähemmäks, jos huonotuuri kolkuttaa uudestaa ovelle.

Mutta kaikesta huolimatta uskallan haaveilla ! :)
 
Jozzuuh mäkin oon katsonut pinnasänkyja ja kaupassa ei vauvanvaate puolelta meinaa päästä pois kun ne vaan on niin pieniä ja söpöjä!

Voih noi paikat missä on lapsia on niin pahoja kuumeilun kannalta, pahenee vaan :)
 
Tervetuloa mukaan Saaaris! Halaus sinne suunnalle. Tuo on kyllä varmasti kamala tilanne, kun ensin niin kovasti innostuu, mutta sitte kaikki lopahtaakin... Jos jotain positiivista niin ainakin sun on mahdollista raskautua. Mulla tänään menossa kp2.

Nettte mulla oli tota paksua valkkaria ennen menkkojen alkua! Siks mä olinki varma raskautumisesta mut eipä ollut sitä. Mun tietääkseni paksu ja lisääntynyt valkkari on siis ensioireena raskaudelle. Mulla ainakin ennen näitä menkkoja oli kaiklo raskauden oireet :D Odottavan aika on todellakin pitkä. Ahdistaa ajatella, että pitää taas innostua mahollisesta raskaudesta ja sit oottaa monta viikkoa siihen et ne menkat kuitenki alkaa taas. Oon niin tyhmä, kun instagramissa katon aina #raskaus #raskaana #vauva. En suinkaan ruoki sitä vauvan ikävää..
 
Sapuska ihanaa et en oo ainoo joka kiusaa itteensä kattelemalla instagramis ja muualla kaikkii raskauskuvii ja vauvakuvii :D

Musta kans tuntuu et on kaikkee mahdollista vaivaa ja oon ihan sata varma, että ne menkat sieltä iskee.. Viimestään tiistaina pitäis tulla. Tylsää odotella, jos ei oo tärpänny haluisin vaan jo päästä kunnolla uudestaa yrittää!
 
Tuleepas tänne juttua ja puhelimmella vähän säätöä :) Jozzuuh se kyllä lisää vauvakuumetta, jos on lasten kanssa. Mulla kyllä kans aika vaihtelevaa kuumeilu. Tai kp 1-10 menee iha ok sit oonki vaan vauva mielessä.

Saaarikselle niiiiiin paljon jaksamista! :) Ja plussaa ja pienen mukana pysymistä loppuun asti.

Mä kyllä hullaannun sit heti ku plussaan ja ostelen varmaan vauvalle kaikkea. Miten ne vaatteet ja vaipatkin voi olla niin pieniä?!
 

Yhteistyössä