nyt kun on haukuttu ne vieraat siellä koiraperhleessä, niin haukutaan ne koiran omistajat samoin tein

kaikkee sitä
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
Ne on sinänsä ihan hyvin verrattavissa, koska koirat ovat käytännössä lapsen tasolla henkisesti. Ja monet ihmiset ymmärtävät asioita vasta sitten, kun niitä kerrotaan heille itselleen tuttujen asioiden kautta. Sama se, mitä asia koskee.

Mun mielestä on typerää mennä vierailulle vaatimaan, et pitäis olla moccamasterilla keitettyä presidenttiä konditorian tekemän kermakakun kera. Ne pitäis tarjoilla iittalan teema-sarjasta ja pöydän pitäis olla pähkinän värinen. Myös siivous pitäis olla usoritettu 2 tuntia ennen sopivasti.

Jos jollaki on hullut lapset tai lemmikit..tai hullu puoliso..niin pakkoko sinne on ängetä? En minä ainakaan mene, jos joku asia tuottaa ongelmia. Ihmisiä voi nähdä muuallakin. Eihän se erhe tartte ku kerran tehdä, jos toisella on jotain itseään ärsyttävää.

Koirat pitää kouluttaa, mutta sit äen ymmärrä, et ne pitäis siksi ajaksi sulloa johonkin tynnyriin ja heittää jokeen..näin kärjistettynä. Erikoista vaatia tämmöstä vieraana. Kun en minäkään mene mitään vaatimaan, kun vierasille menen..oon menossa kylään juttelemaan ystävieni kanssa enkä arvostelemaan. Ja jos tiedän, että ystävälläni on koira ja vihaisin koiria, niin eikös se tapaaminen kantsi sitten järjestää muualla? Näin niinkuin ihan vinkkinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
Miksi ei voi verrata? Eikös perheessä aikuiset ohjaa/määrää/neuvo kuinka pitää olla? Sekä lasten että koirien?
koirat on eläimiä. eläimet ei ole KOSKAAN verrattavissa ihmisiin, ei hyvässä eikä pahassa.
 
rgr
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Tulen nyt tähän ketjuun kertomaan, kuinka eilein ahdisti anopilla - olivat extempore ottaneet koiran! Koira olisi mennyt piikille, koska ei tullut toimeen edellisen omistajan vanhemman koiran kanssa, joten ajatus tietysti oli ihan hyvä kun ottivat. Koira on noin 3v kastroitu sekarotuinen, ainakin jotain staffia taitaa löytyä pään muodosta päätellen. MUTTA: sepä ei olekaan tottunut lapsiin, ja säikkyi kun lapset leikkivät ja väisteli kun lapsi yritti sitä taputtaa. En usko että se mitenkään vihainen on, mutta kyllä minua pelotti koko vierailun ajan. En tiedä mitä koira olisi tehnyt jos joku olisi takaapäin sitä koskettanut, kun koira säpsähti jo sitä kun kuopus (1,5v) oli suoraan edessä ja taputti lavan kohdalle.
Tässä sinä teit väärin, ei koira eikä anoppi. Miksi annoit lapsen koskettaa vierasta koiraa, joka selkeästi pelkäsi lapsia? Tuossa tilanteessa et olisi voinut syyttää muuta kuin itseäsi, jos jotain olisi käynyt.
Totta!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Olin viikolopun paikassa jossa koiralle oli pakkomielteenä ruoka...

mun mielestä koiran paikka ei ole keittiössä kun ihmiset syö.. koira sai istua koko ruokailun ajan keittiössä kerjäämässä.. välillä hyppi pöytää vasten et josko ylettyis johonki. jääkaappi ku aukes niin koira oli heti sisällä.. ei ollu puhettakaan et lapsella esim. olis voinu olla jotain syötävää kädessä kun koira olis sen napannut heti.

annettiin ruokapaloja pöydästä sun muuta. Mä en tykkää ja osottelin kyllä koiraa muualle edes ruokailun ajaksi..

hermot meni.
Varmasti meni. Vaikka meilläkin on koiria, ni aina ollut tiukka kuri, et keittiöön ei ole koirilla asiaa. Siellä saa olla kissojen kupit ruokineen lattialla, ni koirat ei mene syömään. Tarpeeks monta kertaa nuoremman uroksen kiikutin niskapersotteella keittiöstä pois ku louskutti kupit tyhjiksi, ni nyt on viimeset vuodet menny hyvin ja koirat pysyvät poissa keittiöstä. Riittää, et kissat norkoilee jaloissa ja roikkuvat jääkaapin ovella kun sen aukaisee...se, et siinä ois vielä kolme 40-45 kiloista koiraa, ni... :whistle:

no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
meillä koira ei ole tuollainen mutta kissa syö tiskipöydällä silti. kyllä koira sen ruoat nappais kun meidän silmä välttää.
 
juuh
Jepulis, minä en koirista pidä, enkä ymmärrä sitä kun kyläpaikassa ollaan että "rapsuta ny sitä se on niin lutunen jne lässynlässyn". Jos ei tykkää ni ei.

Ihan samalla tavalla jos meille tulee kylään joku, jonka tiedän ettei juurikaan välitä lapsista ni kyllä mä vaan käsken lapset huoneisiinsa antamaan meille jutturauhaa. Mun mielestä se vaan ON niin, ettei kaikki pidä kaikesta ja se vaan ON ok, että näin on. Ja jos lapset esim levottomia ni ne voi hoitaa mehuhetkensä eri aikaan ku me aikuiset.

eli siis en tajua sitä, että jos ei koirasta pidä, ja talon väki sen tietää, ni miksi ei voi ohjata sitä koiraa pois mun kimpusta. Okei voin myös pysyä poissa, mutta...

Ja tosiaan se haarojen haistelu, kerran olin kylässä paikassa, jossa toisen kyläilijän koiruus tunki kahvipöydän alle ja siellä sitten nuuhki lapseni haaroja. Onneksi rakilla oli panta, se oli panta-pers-ote ja rakki lensi pöydän alta pois. Omistajat siinä, että voivoi kun se ei vaan pysy poissa, mutta kummasti pysyi poissa kun minä sen pois viskasin. Varmasti nyt olen koiranomistajien mielestä natsi ja kamala, mutta sama pätee meillä kyllä lapsiinkin, käyttäytyä pitää osata muuten lentää ja lujaa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Tässä sinä teit väärin, ei koira eikä anoppi. Miksi annoit lapsen koskettaa vierasta koiraa, joka selkeästi pelkäsi lapsia? Tuossa tilanteessa et olisi voinut syyttää muuta kuin itseäsi, jos jotain olisi käynyt.
Sitä koiraa kovasi kiinnosti lapset ja oli koko ajan nuuhkimassa eli ihan iholla kiinni, en mielelläni koko vierailua mummolassa istu 1,5v sylissä niin että pidän käsistä kiinni. Ja samalla vahdi ettei koira mene isompien jalkoihin pyörimään kun leikkivät, äkkiäkös se siinäkin pelästyy kun joku liikahtaa nopeasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Olin viikolopun paikassa jossa koiralle oli pakkomielteenä ruoka...

mun mielestä koiran paikka ei ole keittiössä kun ihmiset syö.. koira sai istua koko ruokailun ajan keittiössä kerjäämässä.. välillä hyppi pöytää vasten et josko ylettyis johonki. jääkaappi ku aukes niin koira oli heti sisällä.. ei ollu puhettakaan et lapsella esim. olis voinu olla jotain syötävää kädessä kun koira olis sen napannut heti.

annettiin ruokapaloja pöydästä sun muuta. Mä en tykkää ja osottelin kyllä koiraa muualle edes ruokailun ajaksi..

hermot meni.
No ilmeisesti heitä ei tämä häirinnyt. Kyllä meillä saa koirat olla samassa huoneesas, kun syödään. Tosin ne eivät kerjää ja ovat kaukana pöydästä. Jos jotakin tää häiritsee, niin ei tartte tulla kylään ;)

Et voi mitenkään mennä vieraspaikkaan vaatimaan, et pitää tehdä sitä sun tätä. Voit vaan tehdä johtopäätökset, että ehkä tapaatte jossain muualla myöh, jos jokin tapa ei miellytä..oli se sitten paskanmakunen kahvi tai koira.

no mun mielestä koiran paikka ei ole nuunata keittiön pöydän vieressä kun ihmiset syö ja hyppiä pöytä vasten.

jos koira esim. makaa kiltisti lattialle ja ei kerjää tms. niin fine mun puolesta.

no tää koira ei nyt muutenkaan ole mikää rauhallinen tapaus.. kun istut sohvalla rauhassa niin yhtäkkiä huomaat et sulla on pieni valkonen koira sun niskassa...



 
uu
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
No minkä helvetin takia sitte meette sinne kylään, kun kerta tiedät tilanteen ja sua ärsyttää tämä koira? Nyt kyllä voit vaan itseäsi syyttää.

Järjestäkää ne tapaamiset muualla, jos ei asiat miellytä. Onpa vaikeaa taas. Ette voi mitenkään vaatia, että toisen pitäisi luopua vaikkapa siitä adhd-koirasta, koska se sopisi teille..näille ihmisille on luultavasti ihan yksi lysti, mitä ajattelette..ehkä tosiaan parempi tavata muualla tai jättää tapaamatta..eikös? Varmaan muutkin asiat ärsyttävät kuin pelkästään tämä koira.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Olin viikolopun paikassa jossa koiralle oli pakkomielteenä ruoka...

mun mielestä koiran paikka ei ole keittiössä kun ihmiset syö.. koira sai istua koko ruokailun ajan keittiössä kerjäämässä.. välillä hyppi pöytää vasten et josko ylettyis johonki. jääkaappi ku aukes niin koira oli heti sisällä.. ei ollu puhettakaan et lapsella esim. olis voinu olla jotain syötävää kädessä kun koira olis sen napannut heti.

annettiin ruokapaloja pöydästä sun muuta. Mä en tykkää ja osottelin kyllä koiraa muualle edes ruokailun ajaksi..

hermot meni.

silloin kun meillä oli vielä koira niin lapset oppi hyvin äkkiä siihen että vain ruokapöydän vieressä syödään, mutta jos lähti ruoka kädessä kävelemään niin koira seuras välittömästi ja vei sen ruuaa jos johonkin jätti. ja pöydän alunen oli ihanan siisti eikä sohvalla ollut puoliksi syötyjä keksejä. nyt kun koirulit ovat kuolleet molemmat vanhuuteen niin on lapset taas täysin huonoilla tavoilla ja kävelevät leipä kädessä pois pöydän vierestä.


 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no mun mielestä koiran paikka ei ole nuunata keittiön pöydän vieressä kun ihmiset syö ja hyppiä pöytä vasten.

jos koira esim. makaa kiltisti lattialle ja ei kerjää tms. niin fine mun puolesta.

no tää koira ei nyt muutenkaan ole mikää rauhallinen tapaus.. kun istut sohvalla rauhassa niin yhtäkkiä huomaat et sulla on pieni valkonen koira sun niskassa...
Sori vain, mutta se on vain sinun näkemyksesi. Ei näemmä heidän, koska koira hyppii pöydälle. Heidän mielestä se on kaiketi sitten okei. Et sinä vio mennä sanomaan, miten toisen koira pitää kouluttaa, jotta sua miellyttää. Eikä hekään varmaan tuu sulle sanomaan, et miten sun lapsi pitää opettaa jne. Tai vaikka aviomies..

Oikeesti, millon ihmiste ymmärtää, että ei voi mennä toisille vaatimaan asioita niin kuin ne omassa kodissa olisivat? Jos tuo asia häiritsee, niin kutsu heidät teidän luokse. Jos hän kysyy miksi, niin sanot vaan vaikka rehellisesti, että kun se koira vähän häiritsee..tai voithan keksiä jotain muutakin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
mä en kans ymmärrä. ei ihmistä ja eläintä voi verrata keskenään.
Lapset ja koirat ovat ihan oikeasti monessa mielessä samanlaisia.
erona on se että koirat on ikuisesti niitä "lapsia", ts. ne ei ikinä fiksuunnu, ehkä sit vielä pimahtavat vanhemmiten, mut lapset kasvaa, oppii ettei saa hyppiä eikä purra, osavat käydä vessassa itse ja ottaa kaapista ruokaa.
 
d
Taidanpa seuraavassa kyläpaikassa pyytää, että laittavat ruman, vastenmielisen, kitesevän kakaransa suljettuun huoneeseen, koska en pidä kyseisestä ADHD-lapsesta. Kiitos vinkistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
Miksi ei voi verrata? Eikös perheessä aikuiset ohjaa/määrää/neuvo kuinka pitää olla? Sekä lasten että koirien?
Eläin on eläin ja lapsi on ihminen.
Ja ihminen on eläin, siinä missä koirakin, sen vaan monet tuppaa unohtamaan, nostaessaan itsensä muiden yläpuolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
Miksi ei voi verrata? Eikös perheessä aikuiset ohjaa/määrää/neuvo kuinka pitää olla? Sekä lasten että koirien?
Eläin on eläin ja lapsi on ihminen.
Tuossa ylempänä - kaikkee sitä - kirjoitti asiasta jo hyvin. Mielestäni voi hyvin verrata toisiinsa.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Olin viikolopun paikassa jossa koiralle oli pakkomielteenä ruoka...

mun mielestä koiran paikka ei ole keittiössä kun ihmiset syö.. koira sai istua koko ruokailun ajan keittiössä kerjäämässä.. välillä hyppi pöytää vasten et josko ylettyis johonki. jääkaappi ku aukes niin koira oli heti sisällä.. ei ollu puhettakaan et lapsella esim. olis voinu olla jotain syötävää kädessä kun koira olis sen napannut heti.

annettiin ruokapaloja pöydästä sun muuta. Mä en tykkää ja osottelin kyllä koiraa muualle edes ruokailun ajaksi..

hermot meni.
Varmasti meni. Vaikka meilläkin on koiria, ni aina ollut tiukka kuri, et keittiöön ei ole koirilla asiaa. Siellä saa olla kissojen kupit ruokineen lattialla, ni koirat ei mene syömään. Tarpeeks monta kertaa nuoremman uroksen kiikutin niskapersotteella keittiöstä pois ku louskutti kupit tyhjiksi, ni nyt on viimeset vuodet menny hyvin ja koirat pysyvät poissa keittiöstä. Riittää, et kissat norkoilee jaloissa ja roikkuvat jääkaapin ovella kun sen aukaisee...se, et siinä ois vielä kolme 40-45 kiloista koiraa, ni... :whistle:

no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
meillä koira ei ole tuollainen mutta kissa syö tiskipöydällä silti. kyllä koira sen ruoat nappais kun meidän silmä välttää.
meidän koira taas on totaalisen adhd, mutta keittiöön se ei mene. siellä voi heittää kinkut lattialle ja jättää ne sinne, eikä ne sieltä häviä vaikka lähtisin kauppaan. Koira saa adhd:illa ihan omalla alueellaa.
Mun mielestä toisten syödessä kerjäävä ja varsinkin pöydästä ruokaa saava koira on vain karvan päässä pöydästä varastelevasta koirasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
No minkä helvetin takia sitte meette sinne kylään, kun kerta tiedät tilanteen ja sua ärsyttää tämä koira? Nyt kyllä voit vaan itseäsi syyttää.

Järjestäkää ne tapaamiset muualla, jos ei asiat miellytä. Onpa vaikeaa taas. Ette voi mitenkään vaatia, että toisen pitäisi luopua vaikkapa siitä adhd-koirasta, koska se sopisi teille..näille ihmisille on luultavasti ihan yksi lysti, mitä ajattelette..ehkä tosiaan parempi tavata muualla tai jättää tapaamatta..eikös? Varmaan muutkin asiat ärsyttävät kuin pelkästään tämä koira.
kuules.. mä en oo missään vaiheessa sanonu et pitää luopua mistän joten älä laita sanoja mun suuhun.





 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Tässä sinä teit väärin, ei koira eikä anoppi. Miksi annoit lapsen koskettaa vierasta koiraa, joka selkeästi pelkäsi lapsia? Tuossa tilanteessa et olisi voinut syyttää muuta kuin itseäsi, jos jotain olisi käynyt.
Sitä koiraa kovasi kiinnosti lapset ja oli koko ajan nuuhkimassa eli ihan iholla kiinni, en mielelläni koko vierailua mummolassa istu 1,5v sylissä niin että pidän käsistä kiinni. Ja samalla vahdi ettei koira mene isompien jalkoihin pyörimään kun leikkivät, äkkiäkös se siinäkin pelästyy kun joku liikahtaa nopeasti.
No et voi vaatia tältä koiralta, että se heti rakastaa sinun lapsiasi, koska sinä rakastat? Koira tarttee opetusta, voithan tutkia miten kannattaisi. Vaikkapa lapsi antaa koiralle makupaloja, kun kutsuu tätä koiraa luokse. Ja jos kiltisti tulee, niin palkitsee. Koira oppii, et kivojahan nämä ovatkin.

Anoppis on tuskin tajunnut, että kiora kuin koira ei ihan käy lasten kanssa. Jos hällä ei oo ennen siis koiria ollut. Jotkut kuvittelevat, että koiran opetus käy käden käänteesttä tai sitä ei oikeestaan tartte opettaa ollenkaan ;) Koirista ja niiden koulutuksesta on oikeesti todella erikoisia luuloja..ja KAIKKI osaavat antaa asiantuntevan kommentin koirien koulutukseen (sama koskee lapsia) ;)
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
mä en kans ymmärrä. ei ihmistä ja eläintä voi verrata keskenään.
Lapset ja koirat ovat ihan oikeasti monessa mielessä samanlaisia.
erona on se että koirat on ikuisesti niitä "lapsia", ts. ne ei ikinä fiksuunnu, ehkä sit vielä pimahtavat vanhemmiten, mut lapset kasvaa, oppii ettei saa hyppiä eikä purra, osavat käydä vessassa itse ja ottaa kaapista ruokaa.
Oli ehkä typerimmät syyt ikinä, mikä on lapsen ja koiran ero. Lapsikin eli tuleva aikuinenkin voi "pimahtaa" vanhemmiten. Tottakai koirakin oppisi käymään itse ulkona tarpeillaan, jos ovet olisivat auki ja varmasti voisivat oppia ottamaan ruokansakkin, kun on nälkä, jos ne siihen opetettaisiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
Miksi ei voi verrata? Eikös perheessä aikuiset ohjaa/määrää/neuvo kuinka pitää olla? Sekä lasten että koirien?
Eläin on eläin ja lapsi on ihminen.
Ja ihminen on eläin, siinä missä koirakin, sen vaan monet tuppaa unohtamaan, nostaessaan itsensä muiden yläpuolelle.
ihmiset on sillai koiria ylempänä että sitä koiraa ei olis jos ihminen ei olis kouluttanut sitä villistä eläimestä alunperin PALVELIJAKSEEN.
 
Eikai tämän jutun pointi ole se että laittakaane koiranne suljettuun häkkiin kun tulee vieraita, vaan se että ymmärtäkää että kaikki eivät pidä koirista ja se että opettakaa ne koiranne kunnioittamaan myös vieraita ihmisiä..
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
No minkä helvetin takia sitte meette sinne kylään, kun kerta tiedät tilanteen ja sua ärsyttää tämä koira? Nyt kyllä voit vaan itseäsi syyttää.

Järjestäkää ne tapaamiset muualla, jos ei asiat miellytä. Onpa vaikeaa taas. Ette voi mitenkään vaatia, että toisen pitäisi luopua vaikkapa siitä adhd-koirasta, koska se sopisi teille..näille ihmisille on luultavasti ihan yksi lysti, mitä ajattelette..ehkä tosiaan parempi tavata muualla tai jättää tapaamatta..eikös? Varmaan muutkin asiat ärsyttävät kuin pelkästään tämä koira.
kuules.. mä en oo missään vaiheessa sanonu et pitää luopua mistän joten älä laita sanoja mun suuhun.
En sanonutkaan, että olet näin sanonut. Kerroin yleistilanteena.

Edelleen, miksi meette sinne kylään, jos kerta olet erittäin tietoinen tästä koirasta (joka sinua ei miellytä)? Voi sitä omaa järkeäkin käyttää. En minäkään mene eräälle ystävälleni kylään, koska en pidä hänen avomiehestään (ja tämä avomies on oikeasti erittäin erikoinen). KUtsun aina ystäväni kylään tai näen hänet kaupungilla. Näin ei ole vaaraa, että tämä avomies olisi matkassa. Eli kannattaa oikeesti harkita jotain muuta..mun mielestä on turha valittaa jostain vierasilla olevasta asiasta, jos se on tiedossa ja ite ei tilanteelle tehdä mitään. Jos tää tilanne on ollu sama useamman vuoden, niin se ei tule muuttumaan..

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Eikai tämän jutun pointi ole se että laittakaane koiranne suljettuun häkkiin kun tulee vieraita, vaan se että ymmärtäkää että kaikki eivät pidä koirista ja se että opettakaa ne koiranne kunnioittamaan myös vieraita ihmisiä..
No tässä taitaa kaikkien vastaajan koirat nimenomaan kunniottaa;) Ap nimenomaan puhui, että kiorat pitäs heivata suljettuun huoneeseen tai ulos, jos tulee vieraita. Tää ei ole kaikissa tapauksissa edes mahdollista. Ja tätä nimenomaan moni kommentoi.

Ja lisäksi jos vihaa oikeesti koiria tai tietää, että jollaki on huonosti koulutettu koira..niin ehkä sopii tapaamiset muualla -ihan maalaisjärjellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
No minkä helvetin takia sitte meette sinne kylään, kun kerta tiedät tilanteen ja sua ärsyttää tämä koira? Nyt kyllä voit vaan itseäsi syyttää.

Järjestäkää ne tapaamiset muualla, jos ei asiat miellytä. Onpa vaikeaa taas. Ette voi mitenkään vaatia, että toisen pitäisi luopua vaikkapa siitä adhd-koirasta, koska se sopisi teille..näille ihmisille on luultavasti ihan yksi lysti, mitä ajattelette..ehkä tosiaan parempi tavata muualla tai jättää tapaamatta..eikös? Varmaan muutkin asiat ärsyttävät kuin pelkästään tämä koira.
kuules.. mä en oo missään vaiheessa sanonu et pitää luopua mistän joten älä laita sanoja mun suuhun.
kukaan ei ole sanonut mitään, että koirasta pitää luopua. vaan sitä että se ei ole kuningas, eikä se mene pilalle, vaikka sitä ei kuninkaana käsitelläkään. että koiran omistajien pitäisi ottaa huomioon, että kaikki ihmiset ei pidä sitä koiraa kuninkaana, jota kumarretaan. sitä voi joku ihan oikeesti inhota, oli syy sitten mikä tahansa

 

Yhteistyössä