Nyt mä en ole onnellinen :(

no
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ehkä sisko + mummi (teidän äitkö?) haluaa viettää aikaa ilman teitä muita? ilmeisesti te asutte lähellä ja sisko perheineen ei, joten mummi tuskin näkee niitä muita lapsenlapsia yhtä usein kuin sun. antakaa nyt niillekin tilaa ja aikaa yhdessä.
No tätä mä just olen tässä ketjussa ihmetellyt moneen kertaan, että miksi he erikseen pyysivät minut ja lapset sinne eilen ja tänään, jos haluavat kerran olla keskenään. Ja en kai mä sitten juhannukseksikaan sinne voi mennä, jos keskenään haluavat olla? Olisivathan he voineet vietää kaikki muut viikon 6 päivää ihan keskenään ja sitten ottaa meidät sinne Lintsille mukaan. Ja kuten sanottua, suurin ongelma tässä oli se, että ensin pyydettiin mukaan ja sitten mieli vaihtuikin.
tuskin saat vastauksia sun kysymyksiin jos et siellä mummilassa nosta kissaa pöydälle. ;) niin no, ellei sun koko suku palstailee täällä.
 
R
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Toki ymmärrän senkin, että sun mielestä matka olisi varmasti ollut kiva ja mukava, mutta koita asettua siskosi/siskosi lasten asemaan...
No joo, ymmärrän kyllä tämän, että haluavat viettää aikaa keskenään. Mutta toisaalta siskokaan ei sitten asetu mun asemaani. Koska mähän saan olla täällä aina keskenään noiden lasten kanssa. Ihan jokaisena vuoden päivänä. Me ei myöskään koskaan olla päästy mummin, saati siskon ja serkkujen kanssa "kivoihin paikkoihin", vaan mummi hoitaa lapsia ainoastaan silloin kun mulla on joku meno. Siskonlapsien kanssa sen sijaan käyvät aina esim Hoplopissa, retkeilemässä, vesipuistoissa jne. Toki munkin lapset haluaisivat tehdä joskus jotain "extrakivaa" mummin kanssa.
MIKSET VAAN NYT SOITA SILLE ÄIDILLES JA KYSY ONKO SEN MIELESTÄ REILUA ET ENSIN PYYDETÄÄN MUKAAN JA SIT EI OTETAKKAAN..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No sellaista se usein on, että isovanhemmat korvaa sitä poissaoloaan sit noilla huvitteluilla. Uskon kuitenkin, että siskosi lapset mieluummin näkisivät mummia useammin arkisissa tapahtumissa kuin kerran vuoteen jossain erikoisemassa :(
Niin. En tiedä. Toisaalta tuntuu, että siskonlapsien kanssa mummi elää enemmänkin sitä arkea kuin mun lapsien kanssa, kun mummi kuitenkin menee sinne esim. usein viikoksi kerrallaan, ja hoitaa silloin ruoanlaitot, koulumatkat, nukkumaan menemiset, aamupalat jne. Mun lapsia hän näkee päivittäin jos me käymme hänen työpaikallaan ja pari kertaa viikossa mun harrastuksieni ajan. No, lähinnä mua harmittaa toi tahdittomuus, että ensin pyydetään ja sitten perutaan. :|
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ihmetyttää, kuka porukasta ei halua teitä mukaan ja miksi ihmeessä! Mä en keksi ketään niin mieleistä seuraa, kuin oma sisko.
No niin. En minäkään. Me nähdään siskon kanssa 1-2 kertaa vuodessa ja silti tuntuu ettei seura kelpaa. Mummiahan sisko lapsineen näkee paljon useammin, parin kuukauden välein mummi on siellä 4-7 päivää kerrallaan.
Kaikki ei tajua, miten arvokasta se on, kun on sisko olemassa. Jotkut ottaa sen ihan itsestäänselvyytenä, eikä tajuu, että sekin on ihmissuhde.

Ehkä kyseessä on joku väärinkäsitys? Mitä jos kysyt sun siskolta ja kerrot, että oudolta tuntuu.
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
MIKSET VAAN NYT SOITA SILLE ÄIDILLES JA KYSY ONKO SEN MIELESTÄ REILUA ET ENSIN PYYDETÄÄN MUKAAN JA SIT EI OTETAKKAAN..
En uskalla. :ashamed:
Pakko sanoa, mutta hemmettiäkös siinä sitten ihmettelet? Se on sun oma ÄITISI, jos sä et siltä kehtaa tollaista kysyä niin huhhuh.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No sellaista se usein on, että isovanhemmat korvaa sitä poissaoloaan sit noilla huvitteluilla. Uskon kuitenkin, että siskosi lapset mieluummin näkisivät mummia useammin arkisissa tapahtumissa kuin kerran vuoteen jossain erikoisemassa :(
Niin. En tiedä. Toisaalta tuntuu, että siskonlapsien kanssa mummi elää enemmänkin sitä arkea kuin mun lapsien kanssa, kun mummi kuitenkin menee sinne esim. usein viikoksi kerrallaan, ja hoitaa silloin ruoanlaitot, koulumatkat, nukkumaan menemiset, aamupalat jne. Mun lapsia hän näkee päivittäin jos me käymme hänen työpaikallaan ja pari kertaa viikossa mun harrastuksieni ajan. No, lähinnä mua harmittaa toi tahdittomuus, että ensin pyydetään ja sitten perutaan. :|
Joo huomasin ton vasta jälkikäteen, että mummi käy siskosi luona ja viipyy siellä kerralla useamman päivän... Aika ikävää, mutta nyt tulee ikävä toinenkin tosiasia: mummit ei automaattisesti rakasta jokaista lastenlastaan yhtä paljon. Me asutaan kaikki kasassa (10 kilometrin säteellä) ja kyllä mun siskon muksut on huomattavasti enemmän mummilla ja mummi vie niitä ties minne milloinkin... Tosin erona sekin, että mä en niin useasti ole sitä lapsenhoitoapua pyytämässä ;)
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No sellaista se usein on, että isovanhemmat korvaa sitä poissaoloaan sit noilla huvitteluilla. Uskon kuitenkin, että siskosi lapset mieluummin näkisivät mummia useammin arkisissa tapahtumissa kuin kerran vuoteen jossain erikoisemassa :(
Niin. En tiedä. Toisaalta tuntuu, että siskonlapsien kanssa mummi elää enemmänkin sitä arkea kuin mun lapsien kanssa, kun mummi kuitenkin menee sinne esim. usein viikoksi kerrallaan, ja hoitaa silloin ruoanlaitot, koulumatkat, nukkumaan menemiset, aamupalat jne. Mun lapsia hän näkee päivittäin jos me käymme hänen työpaikallaan ja pari kertaa viikossa mun harrastuksieni ajan. No, lähinnä mua harmittaa toi tahdittomuus, että ensin pyydetään ja sitten perutaan. :|
sun äitisi ei varmaan pidä teistä yhtä paljon. näin se joskus menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
MIKSET VAAN NYT SOITA SILLE ÄIDILLES JA KYSY ONKO SEN MIELESTÄ REILUA ET ENSIN PYYDETÄÄN MUKAAN JA SIT EI OTETAKKAAN..
En uskalla. :ashamed:
näin miekin tekisin..
laita vaikka tekstaria jos soittaa et uskalla..
Vain pelkurit lähestyy tekstarilla
no jokainen saa olla niin paskahousu ku ihte tahtoo,parempi sekin ku kaivella asiaa itekseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Varokaa vaan, ketjun lopputulos on kohta palstatapaaminen. :whistle: Tytsi, Pesky, Chef, Essie...:D

Viimeksikin Seikkiksen reissusta muodostui pienimuotoinen Kaks plus-tapaaminen. :D
:D Muuten oltais kyl voitu tullakin mut mä en osaa autolla tulla sinne, enkä osaa bussillakaan tulla :ashamed:
 
Danica
Kysy suoraan mikä tässä takana tai kerro miltä sinusta ja lapsistasi tuntuu kun perutaan kiva meno ilman oikeaa syytä. Kysy sekä siskoltasi ja äidiltäsi ja kerro miltä tuntuu, ehkä ymmärtävät että ovat loukanneet eivätkä enää tieten tahtoen loukkaa. Ikävää tuollainen toisen siskon suosiminen....
 
Joo, siis mä olen jotenkin valtavan huono kohtaamaan tollasia ristiriitatilanteita, ja pelkään aina, että siinä menee ne välit lopullisesti. Ja syytän itseäni kaikesta mitä tapahtuu. Siksi en saa soitettua/uskalla soittaa. Ja kun mulla on mun äitini kanssa välillä ollut aika pahojakin riitoja, ja nyt on pitkään ollut rauhallista, niin jotenkin en halua/uskalla sitä järkyttää, lähinnä siksi, että lapset ovat tottuneet tapaamaan mummia ja vaaria usein.

Mutta en mä nyt tiedä että uskaltaako sinne juhannukseksikaan mennä kun ei kerran seurassa saa olla ja haluavat keskenään olla.
:| Sovittuhan siitäkin juhannuksen vietosta jo on, mutta niin oli siitä Lintsistäkin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Joo, siis mä olen jotenkin valtavan huono kohtaamaan tollasia ristiriitatilanteita, ja pelkään aina, että siinä menee ne välit lopullisesti. Ja syytän itseäni kaikesta mitä tapahtuu. Siksi en saa soitettua/uskalla soittaa. Ja kun mulla on mun äitini kanssa välillä ollut aika pahojakin riitoja, ja nyt on pitkään ollut rauhallista, niin jotenkin en halua/uskalla sitä järkyttää, lähinnä siksi, että lapset ovat tottuneet tapaamaan mummia ja vaaria usein.

Mutta en mä nyt tiedä että uskaltaako sinne juhannukseksikaan mennä kun ei kerran seurassa saa olla ja haluavat keskenään olla.
:| Sovittuhan siitäkin juhannuksen vietosta jo on, mutta niin oli siitä Lintsistäkin.
No, mitäs jos sä vaan menet mukaan? Sanot, että lapset pettyvät muuten, kun tuli jo luvattua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No, mitäs jos sä vaan menet mukaan? Sanot, että lapset pettyvät muuten, kun tuli jo luvattua.
:D Se ainakin osoittais sinnikkyyttä. :xmas: Muuten hyvä, mutta mä en edes pääse täältä meiltä mun vanhempien luo ellei joku hae tai ellen mene kävellen, ja taitavat lähteä aamulla niin aikaisin, etten kävellen lasten kanssa ehdi. :/
 
-DLD-
En ehdi lukea koko ketjua läpi. Ehdotukseni on että menette sinne lintsille ihan keskenään (jos se vaan matkan puolesta on mahdollista). Tapaat sitä Hesalaista tuttuasi ja jos mummi (äitisi?) ja siskosi tulee vastaan olet kun et tuntisikaan!
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No, mitäs jos sä vaan menet mukaan? Sanot, että lapset pettyvät muuten, kun tuli jo luvattua.
:D Se ainakin osoittais sinnikkyyttä. :xmas: Muuten hyvä, mutta mä en edes pääse täältä meiltä mun vanhempien luo ellei joku hae tai ellen mene kävellen, ja taitavat lähteä aamulla niin aikaisin, etten kävellen lasten kanssa ehdi. :/
No mä tulen viemään :D
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No, mitäs jos sä vaan menet mukaan? Sanot, että lapset pettyvät muuten, kun tuli jo luvattua.
:D Se ainakin osoittais sinnikkyyttä. :xmas: Muuten hyvä, mutta mä en edes pääse täältä meiltä mun vanhempien luo ellei joku hae tai ellen mene kävellen, ja taitavat lähteä aamulla niin aikaisin, etten kävellen lasten kanssa ehdi. :/
Hommaa oma auto
 
Alkuperäinen kirjoittaja -DLD-:
En ehdi lukea koko ketjua läpi. Ehdotukseni on että menette sinne lintsille ihan keskenään (jos se vaan matkan puolesta on mahdollista). Tapaat sitä Hesalaista tuttuasi ja jos mummi (äitisi?) ja siskosi tulee vastaan olet kun et tuntisikaan!
No joo... sitäkin ajattelin kyllä, mutta oikeastaan mulle oli pointtinakin tälle matkalle, että pääsen muiden aikuisten seurassa koska mähän olen oikeastaan aina lasten kanssa kolmestaan. Ja sekin, että pääsee yhteisellä kyydillä, täältä kun on vähän hankala päästä rautatieasemalle jos ei saa kyytiä.
 

Yhteistyössä