Nyt mä en ole onnellinen :(

jep
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja kai:
sä olet tämän kirjoittelun lomassa jo kysynyt äidiltäs ihan suoraan? Ja kertonut että pahoitit mielesi?
Aikuinen ihminen....
En, meillä usein tällaisia suoraan kysymisiä seuraa pitkä ja katkera välirikko. Äiti ei kamalasti kestä sitä, että hänen tekemisiään kyseenalaistetaan. Ja lapsien takia en nyt halua mitään viikkojen tai kuukausien mykkäkoulua ja välttelyä.
Mun mielestä sä alistut kyllä äitis kiukutteluun tuolla. Ja annat luvan tehdä tämmösiä temppuja teille kun et kyseenalaista mitään sen tekemisiä...
Niin kai se on totta. :| Mut on vähän kasvatettukin niin, ettei meillä saanut sanoa vanhemmille koskaan vastaan. Aikuisia kunnioitettiin. Äitini on kyllä ihana ihminen, mutta aina kun tuo sisko on täällä, niin pahaa mieltä siitä aina mulle aiheutuu.

Sisko tulee tänne, ja he tekevät yhdessä hauskoja retkiä, ja meitä ei pyydetä mukaan. Luulis nyt, ettei tässä yhteisen ajan viettämisestäkään ihan pelkästään ole kyse, mun äitini oli vasta siskon luona reilu viikon, ja lapsien kanssa siis ihan 24/7. Ei äiti ehtinyt kotona olemaan kuin viikon, kun nyt lapset ja sisko on siellä. Ovathan he saaneet keskinäistäkin yhteistä aikaa ihan justiinsa.

Muistan kyllä ikuisesti, kun olin yhtenä kesänä muutenkin kamalan yksinäinen ja rasittunut, lapset oli silloin 2v ja 1v ja niiden isä kävi riehumassa ovella jatkuvasti... Yhdeksi päiväksi meidät suvaittiin ottaa mummilaan mukaan siskon ja serkkujen hauskanpitoon, muuten kävivät rannalla, grillaamassa, mansikoita syömässä, Muumimaailmassa ja Seikkailupuistossa kaikkialla keskenään. :/ Mä en käynyt missään koko kesänä.
No voi hitto. En edes tiennyt että tilanne on tuo. Sulla ei siis ole ketään. Tosi inhottavaa.

Minulla on ollut ihan sama tilanne, olin niin yksin kun lapset pieniä. ja äiti kävi vaan aina muilla lapsenlapsilla. No enhän minä saanut suutani auki sillä tavalla rakentavasti kertaakaan.

Mutta miten siitä voi syyttää meitä lapsiakaan, kun koskaan ei saanut lapsena kyseenalaistaa. Tai siis siitä ei ainakaan ollut mitään hyötyä vaikka olisi jostain purnannutkin, joka koski tasapuolisuutta. se tuntui olevan tabu äidilleni, hän saa tehdä mitä haluaa eikä sitä saa kyseenalaistaa. ja sama jatkuu.

Itselläni on tästä syystä vaan kaksi lasta, on helpompi olla tasapauolinen, ja jos toinen murisee, että miksi toi ja miksi en minä, yritän aina selittää kaiken, tai muutan käytöstäni jos tajuan että murinoissa voi olla perää.

ja ainakin annan vapaasti ilmaista mielipiteen. On inhottavaa kun ei saa edes sanoa, jos kohtelu on epäreilua, ja jos sanoo sen yhden kerran, niin aletaan kiukutella ja suorastaan vi..uilla Näin kävi, kun uskalsimme kerran appivanhemmille sanoa, ihan nätisti, että ei nyt kyllä tunnu kivalta, että eivät taaskaan pitäneet lupaustaan. Alkoi huutaminen ja syyttely. Ja siis pystyimme sanoa asiamme nätisti, vaikka taustalla oli varmaan 10-20 vuoden huonomminkohtelu ja valehtelu. Näihin appivanhempiin ei vaan voi koskaan luottaa.
 
jep
Juu, siis minulla on mies, mutta hän oli töissä kesän, ja asuinkunta oli meille uusi, ei ketään tuttuja ja ystäviä ja 2 pientä lasta... ja äiti ei koskaan voinut käydä. Sinulla ei edes miestä.

 
j
:hug: ap:lle. Todella törkeää äidiltäsi ja siskoltasi. Joiltakin ihmisiltä puuttuu empatiakyky ja asettuminen toisen asemaan. Oletteko nyt olleet missään juttusissa äitisi kanssa? Mitä meinaat jussina?

Ja nyt sohaisen muurahaispesää, mutta pakko sanoa; tässäkin ketjussa moni "uhosi", että lähtään me (ap:n kanssa) yhdessä ja vähät välitetään äidistä. Mutta sitten alkoi tippua syitä miksei voikaan lähtä. Käsittääkseni - korjatkaa jos olen väärässä - ap ei lopulta tavannut ketään. Minua niin ärsyttää tuo ihmisissä, että puhutaan ja tehdään toista. Varmasti oli joitakin, joilla oli oikea syy, mutta joidenkin syyt vaikuttivat täysin tekosyiltä.
 
HYI MITÄ PORUKKAA
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuka sun lapset sinne olis maksanut? minkä ikäiset? en mäkään varmaan esim.1-3vuotiaista olis halunnu maksaa 26euroa per lätty....
ymmärrän sinänsä mummia, mut jos maksaisit itse, niin sit en tiedä miksei seura kelpais..
No siis mä käsitin, että sisäänpääsy Lintsille on ihan ilmaista. Ja ne rannekkeet toki maksaa, mutta en mä ole pyytänyt äitiäni niitä maksamaan. Lapset on 3v ja 4v. Mutta sen kyllä tiedän, että hän maksaa siskolle ja siskonlapsille (5v ja 7v) koko reissun.
SISÄÄNPÄÄSY ONKIN ILMAISTA JUMALISTE! NYT SUN MUTSIS KUSETTAA KYBÄLLÄ!
 

Yhteistyössä