Onko kokemusta juurihoidosta raskaana ollessa?

Hei! Mä olen "tapellut" yhden hampaani kanssa jo viikkoja. Kun sitä alkoi jomottamaan marraskuun alkupuolella, varasin heti ajan hammaslääkäriin ja paikan alta löytyi reikä. Oli kuulemma aika lähellä jo hermoja :( . Lääkäri uskoi, että tilanne rauhoittuu väliaikaisella lääkepaikalla. Aluksi menikin ihan ok, mutta pikku hiljaa alkoi samaa paikkaa jomottelemaan uudelleen. Kävin viime viikolla jälleen hammaslääkärissä. Lääkäri ei vieläkään halunnut tehdä mitään suurempia operaatioita, vaan tasoitti vain hieman paikkaa. Eihän ne jomotukset siihen loppuneet. Nytkin kipuilee kokoajan. Tiedän että seuraavaksi on edessä juurihoito. Jotenkin se kammottaa antaa tehdä, kun on raskausviikkoja 15+1. Pakkohan se on, en minä kipeän hampaankaan kanssa uskalla olla.

Siis onko muilla kokemuksia juurihoidosta raskaana ollessa? Ei kai siinä ole mitään sen kummempaa kuin ei raskaanakaan. Röntgenkuvia ei lääkäri halunnut ottaa raskauden vuoksi. Eikös juurihoito vaadi useamman käyntikerran? Saankohan minä siis viettää joulun silti kipeän hampaan kanssa... Toivottavasti nyt edes pääsen ennen joulua hammaslääkäriin...
 
On tehty juurihoito, viikkoja oli varmaan kokolailla samat kuin sulla. Ei siina ollut kuulemma sen kummempaa raskaana kuin muutenkaan mutta varmuuden vuoksi mainostin asiasta paljon etteivat vaan paasisi unohtamaan :D
Multa otettiin kuvatkin, ei niin pieni sateily aiheuta kuulemma mitaan vaaraa ja suuntautuu aika kauas vauvasta. Useamman kerran saa kayda ja puudutusta tarvitaan mutta kylla sen kestaa ihan mielellaan kuin karvistella kurjan hampaan kanssa
muoks: muistaakseni juurihoito aloitetaan silla etta hampaaseen laitetaan ns kuoletuspaikka mika saa olla siina pari viikkoa ja hiljalleen "tappaa" juuren, taisi olla vahan hella aluksi hammas eika sen jalkeenkaan sinne ollut asiaa ilman puudutusta
 
Kiitos kommentista "pusikossa" =) . Tänään sitten vihdoin ja viimein sain hammaslääkärin uskomaan ettei se kipu mun leukaperissä lähde odottelemalla. Sainkin sitten niin tympeää käytöstä ensin, että piti tosissaan kieleensä purra etten paukuta samalla mitalla takaisin (en siis uskaltanut, kun todella halusin hampaan saada hoidetuksi). Lääkäri tokaisi, ettei sitä juurihoitoa varmuuden vuoksi kenellekään tehdä. Ei tuo sinun hampaasi tunnu niin "koputusaralta" että olisi tulehtunut... jne... Totesin vain, etten minäkään juurihoitoa varmuuden vuoksi halua!

Loppujen lopuksi hammaslääkärin suureksi ihmeeksi hampaani olikin niin tulehtunut, ettei se edes puutunut!!! :eek: Siellä oli siis niin kova paine, ettei puudutusaine mennyt oikein. Kiesus, että oli vaikea puolituntinen maata siinä tuolissa. Puudutusainetta lisättiin kerta kerran jälkeen uudelleen ja silti kaikki toimenpiteet sattuivat niin jeevelisti! Nyt pitäisi pärjätä väliaikaisella paikalla maaliskuulle asti, jolloin hampaan hoitoa vasta jatketaan... Ärsyttää odottaa niin pitkälle. Miksiköhän mua ei kuunneltu aiemmin...

Sellainen pieni huoli tässä on jäänyt, että kun mun suuvärkkiä on puuduteltu aika useasti tässä viime aikoina, että eikös se ole niin että se puudutus on paikallinen ja siten siitä ei ole haittaa vauvalle? Enhän ole väärässä? Kaikkea sitä sitten jääkin aina miettimään. Äsh...

Nyt kun vielä muistaisi ettei pure mitään kovaa sillä väliaikaisella paikalla.
 

Yhteistyössä