Onko tässä nöyristelyssä mitään järkeä - kuinka paljon on liikaa?

Ei mulla ole mitään masennusta. Mulle ilmat on tosi tärkeitä ja kun on kylmät ilmat niin kaikki on päin helvettiä. Mua ei jaksa kiinnostaa turvapaikan hakijat tulkoot mun puolesta vaikka miljardi niitä. Ei oo mulle tärkeitä asioita.
Rakenna elämäsi niin, että olet tyytyväinen?
Säästä, luo suhteita ja muuta pois lämpimään?
Tai koeta nyt hyvä ihminen sopeutua, elät luulavasti vielä monta (kymmentä) vuotta!
 
vierailija
Rakenna elämäsi niin, että olet tyytyväinen?
Säästä, luo suhteita ja muuta pois lämpimään?
Tai koeta nyt hyvä ihminen sopeutua, elät luulavasti vielä monta (kymmentä) vuotta!
Jos sais enemmän rahaa jostain niin vois säästää. Mä oon myös surkee säästämään kun melkein heti kun saan rahaa niin mä käytän ne aina. Miljoona kertaa oon sanonut että nyt mä säästän rahaa ja nää rahat riittää sinne ja sinne mut ei riitä. Jos tulis laki et äitiys riittää eläkkeeseen niin se olis hyvä muutos. Sä et oikein ymmärrä miten tää maailma toimii kun on olemassa työkkärit sun muut jotka rajottaa sun elämää tosi paljon. Sitten pitää olla asunto ja maksaa vuokra ja sitten lapset kuluttaa tosi paljon.
 
vierailija
Jos sais enemmän rahaa jostain niin vois säästää. Mä oon myös surkee säästämään kun melkein heti kun saan rahaa niin mä käytän ne aina. Miljoona kertaa oon sanonut että nyt mä säästän rahaa ja nää rahat riittää sinne ja sinne mut ei riitä. Jos tulis laki et äitiys riittää eläkkeeseen niin se olis hyvä muutos. Sä et oikein ymmärrä miten tää maailma toimii kun on olemassa työkkärit sun muut jotka rajottaa sun elämää tosi paljon. Sitten pitää olla asunto ja maksaa vuokra ja sitten lapset kuluttaa tosi paljon.
Joo kukaan muu kuin sinä ei ymmärrä miten tämä maailma toimii. Olet ihan ainutlaatuinen, uniikki lumihiutale. Ja maailman viisain, epäilemättä.
 
No mutta, palataas taas asiaan.:coffee:

Muutamia hätkähdyttäviä otsikoita:

Joulu peruttu - Italiassa raivotaan joululaulujen kieltämisestä koulussa

Norjalaiskoulu kielsi tonttulakit ja joulujuhlan

Kirkukin joulu peruttiin al-Qaidan uhkausten vuoksi | Yle Uutiset | yle.fi

(tuo edellisen linkin sisältö on poistettu.....jaha jaha..miksköhän!? - ainii se olikin YLENantia, eikä sopinut multikulttiideologiaan!)

Lasten Luciajuhla peruttu- loukkaa muslimeja

Säästöt iskevät koulujen joulujuhliin - Seinäjoella jopa puolet juhlista peruttu
Seinäjoen kaupungin opetustoimeen kohdistuvat lomautukset ja säästövapaat ovat pistäneet henkilöstön niin tiukille, ettei voimia riitä joulujuhlien järjestämiseen. Yle Pohjanmaan tavoittamista Seinäjoen kaupungin peruskouluista puolet aikoo jättää joulujuhlat juhlimatta tänä vuonna. Monessa koulussa juhlat sopeutetaan perinteistä pienemmiksi.


Siis näitä riittää!!!! Ihan on netti pullollaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Meinaat, että Kantelettaren runot ovat lapsille tutumpia ja läheisempiä kuin Suomen lippu :D
Meinaan. Sinä et ilmeisesti tunne kulttuuriperintöämme kovin hyvin. Luepa huviksesi Kantelettaren lasten lauluja - niissä on tosi paljon tuttuja loruja. Ainakin minun ikäluokkani on lapsena kuullut niitä. Moni ei vaan tiedä, että ne ovat alunperin Kantelettaresta. Ajatukseni olikin se, että tuttujen lorujen kautta päästään puhumaan suomalaisesta kulttuurista - niin vanhasta kuin uudesta - ja sitä kautta siitä, mitä kaikkea suomalaisuus on ja on ollut. Toki on hyvä puhua myös siitä, mitä maan itsenäisyys merkitsee.

Miksi ihmeessä itsenäisyyspäivänä ei lippua nostettaisi ja laulettaisi Maamme-laulua? Eivätkö valtiot enää saa tunnustaa ja juhlia itsenäisyyttään (sitä vähää mikä jäljellä) ja omaa identiteettiään?
Kyllähän valtiot tunnustavat ja juhlivatkin, vai ovatko Linnan juhlat peruttu? Ajatukseni oli se, että joku lipunnosto koulussa ei pedagogisesti anna paljon mitään. Maamme-laulua ei kukaan ole kieltämässä, mutta minusta on ainakin aika ankeaa, jos itsenäisyys tai suomalaisuus typistetään tuollaisiin pieniin symboleihin sen sijaan, että niistä puhuttaisiin koulussa syvällisemmin.
 
Ovatko nämä, jotka kokevat vaakunatunnukset "vanhentuneina" enemmistö?

Kuinka moni haluaa uudistaa jouluperinnettä? Enemmistö?

Miksi Suomen lipulla juhliminen on koettu huonosti sopivan alakouluun?
Miten meidän sinivalkoinen lippu on kaukainen symboli?:eek:
Kuka näin on kokenut? Enemmistö?

Vanha kansanrunous on ihanaa, tämä on erittäin hyvä idea, mutta näitä on touteutettu varmasti vuosikymmeniä jo kouluissa, eli ei mikään uusi juttu.:)
Jos puhutaan koulun pedagogiikasta, ei sitä ole tarkoituskaan rakentaa sen mukaan, mitä enemmistö haluaa. Ja enemmistö ei välttämättä tunne tarvetta uudistaa jouluperinteitä, mutta jos pienellä päivittämisellä on mahdollista ottaa huomioon esimerkiksi vaikka ateistiperheiden lapset, niin miksi niin ei tehtäisi? Eihän sen tarvitse tarkoittaa kaiken uskontoon viittaavan riisumista pois koulun joulujuhlasta. Mutta esimerkiksi tunnustuksellisten osioiden poistaminen tekee jo paljon. Joulukuvaelman voi ottaa joulun yhden kerroksen esittämisenä, teatterina, mutta onko esim. virsilaulu seisaallaan niin tärkeä, että siitä on pidettävä kiinni? Minusta on hyvä, jos koulun joulujuhlassa huomioidaan erilaiset oppilaat niin, että siinä voi olla jotain kristillisestä joulusta ja jotain ei-kristillisestä. Ihan yhtä lailla ne kirkkoon kuulumattomat lapset ja aikuiset ovat osa suomalaisuutta - iso osa ainakin pääkaupunkiseudun kirkkoon kuulumattomista on myös ihan kantasuomalaisia. Eikä kaikilla kristityilläkään ole sama tulkinta joulusta tai uskonnosta.

Lippuasialla tarkoitin sitä, että lippu symbolina ei puhuttele jotain pikkulapsia samalla lailla kuin isänmaallista aikuista, joten lapselle itsenäisyyden ja suomalaisuuden konkretisoiminen tapahtuisi lapsentasoisemmin muiden elementtien kautta. Eihän se tarkoita sitä, että lippua ei saisi mainita, mutta itsenäisyyspäivän keskeisimpänä sisältönä se on vähän outo. Eihän itsenäisyydessä edes ole kyse lipusta, vaan paljon suuremmista asioista. Lippu on vain symboli.
 
No mihin ne on sitten tarkoitus laittaa kiinni?
Eikö tuossa uutista lukiessa käynyt mielessä, että tässä on nyt jotakin hämärää? Muutakin kuin ruattin nykyisten katujen valottomuus.:D

"Ei osattu kertoa valojen tarkkaa painoa" niin koko homma kiellettiin?

Meinaatko että tuollainen metallinen lyhtypylväs kaatuu jouluvalojen painostä...
Ihan näin maalaisjärjellä kun ajattelee niin minun mielestäni ei...
Niin, onhan se outoa, että jokin asia on aiemmin ollut ok ja yht'äkkiä ei olekaan. Mutta sellaista se on.

Suoraan sanottuna se, että jos jouluvalot kielletään yhdestä tietystä paikasta turvallisuussyistä, ja jos tämä käännetään joksikin muslimien nuoleskeluksi, kuulostaa todella foliohattuiselta teorialta. Eihän jouluvaloja oltu kielletty ripustamasta muihin paikkoihin. Jouluvalojen yhteys kristilliseen jouluperinteeseen ei myöskään ole niin suora. Kyllähän jotkut pitävät jouluvaloja lokakuusta helmikuulle ihan vaan siksi, että on muuten niin pimeää.
 
Jos puhutaan koulun pedagogiikasta, ei sitä ole tarkoituskaan rakentaa sen mukaan, mitä enemmistö haluaa. Ja enemmistö ei välttämättä tunne tarvetta uudistaa jouluperinteitä, mutta jos pienellä päivittämisellä on mahdollista ottaa huomioon esimerkiksi vaikka ateistiperheiden lapset, niin miksi niin ei tehtäisi? Eihän sen tarvitse tarkoittaa kaiken uskontoon viittaavan riisumista pois koulun joulujuhlasta. Mutta esimerkiksi tunnustuksellisten osioiden poistaminen tekee jo paljon. Joulukuvaelman voi ottaa joulun yhden kerroksen esittämisenä, teatterina, mutta onko esim. virsilaulu seisaallaan niin tärkeä, että siitä on pidettävä kiinni? Minusta on hyvä, jos koulun joulujuhlassa huomioidaan erilaiset oppilaat niin, että siinä voi olla jotain kristillisestä joulusta ja jotain ei-kristillisestä. Ihan yhtä lailla ne kirkkoon kuulumattomat lapset ja aikuiset ovat osa suomalaisuutta - iso osa ainakin pääkaupunkiseudun kirkkoon kuulumattomista on myös ihan kantasuomalaisia. Eikä kaikilla kristityilläkään ole sama tulkinta joulusta tai uskonnosta.

Lippuasialla tarkoitin sitä, että lippu symbolina ei puhuttele jotain pikkulapsia samalla lailla kuin isänmaallista aikuista, joten lapselle itsenäisyyden ja suomalaisuuden konkretisoiminen tapahtuisi lapsentasoisemmin muiden elementtien kautta. Eihän se tarkoita sitä, että lippua ei saisi mainita, mutta itsenäisyyspäivän keskeisimpänä sisältönä se on vähän outo. Eihän itsenäisyydessä edes ole kyse lipusta, vaan paljon suuremmista asioista. Lippu on vain symboli.
Mä en taas näe mitään väärää tai tyhmää tai turhaa tai blaa blaa blaa kun lapsille opetetaan Suomen (kauniin) lipun merkitys ja tärkeys. Tämä maa taisteli ja vuodatti paljon omaa vertaan saadakseen sen lipun...ja itsenäisyyden. Monen meidän (jopa sinun) sukulaiset kuolivat sen lipun puolesta jonka päälle suvakit nyt kovalla kiireellä yrittävät kusta kilvan rakkaiden partalapsiensa kanssa. Sori mutta oksettavaa, todella oksettavaa. Mä ainakin olen opettanut lapsilleni Suomen historiasta ja ihan varmasti ylpeydellä sen olen tehnyt.
Mun lapsille Suomenlippu merkitsee ja paljon.
Ja aivan varmasti meillä kotona kuunnellaan tänä Jouluna Juicen Sika ihan vaan vaikka suvakkien ja muslimien kunniaksi, jos ei muuta syytä keksi.

Niin ja en jaksanut lukea koko tuota viestiäsi kun alkoi paineet nousta jo puolessavälissä...sori siitä.
 
vierailija
Jos puhutaan koulun pedagogiikasta, ei sitä ole tarkoituskaan rakentaa sen mukaan, mitä enemmistö haluaa. Ja enemmistö ei välttämättä tunne tarvetta uudistaa jouluperinteitä, mutta jos pienellä päivittämisellä on mahdollista ottaa huomioon esimerkiksi vaikka ateistiperheiden lapset, niin miksi niin ei tehtäisi? Eihän sen tarvitse tarkoittaa kaiken uskontoon viittaavan riisumista pois koulun joulujuhlasta. Mutta esimerkiksi tunnustuksellisten osioiden poistaminen tekee jo paljon. Joulukuvaelman voi ottaa joulun yhden kerroksen esittämisenä, teatterina, mutta onko esim. virsilaulu seisaallaan niin tärkeä, että siitä on pidettävä kiinni? Minusta on hyvä, jos koulun joulujuhlassa huomioidaan erilaiset oppilaat niin, että siinä voi olla jotain kristillisestä joulusta ja jotain ei-kristillisestä. Ihan yhtä lailla ne kirkkoon kuulumattomat lapset ja aikuiset ovat osa suomalaisuutta - iso osa ainakin pääkaupunkiseudun kirkkoon kuulumattomista on myös ihan kantasuomalaisia. Eikä kaikilla kristityilläkään ole sama tulkinta joulusta tai uskonnosta.

Lippuasialla tarkoitin sitä, että lippu symbolina ei puhuttele jotain pikkulapsia samalla lailla kuin isänmaallista aikuista, joten lapselle itsenäisyyden ja suomalaisuuden konkretisoiminen tapahtuisi lapsentasoisemmin muiden elementtien kautta. Eihän se tarkoita sitä, että lippua ei saisi mainita, mutta itsenäisyyspäivän keskeisimpänä sisältönä se on vähän outo. Eihän itsenäisyydessä edes ole kyse lipusta, vaan paljon suuremmista asioista. Lippu on vain symboli.
minkä mukaan se tulee rakentaa ja kenen toimesta?

eli jos nää jotka on päättämässä pedagogiigasta sattuu olemaan äärisuvakkeja ni kohta ei monta muutakaan suomalaista asiaa enää nähdä kovin suomalasena?
ja joulu on monelle ei kristitylle mieluinen juhla. olis kamalaa jos se vaan hiljaa poistettais
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
minkä mukaan se tulee rakentaa ja kenen toimesta?

eli jos nää jotka on päättämässä pedagogiigasta sattuu olemaan äärisuvakkeja ni kohta ei monta muutakaan suomalaista asiaa enää nähdä kovin suomalasena?
ja joulu on monelle ei kristitylle mieluinen juhla. olis kamalaa jos se vaan hiljaa poistettais
Samaa mieltä....mun koti oli ei kristillinen (ei ateisti koti mutta ei mikään uskonnollinenkaan millään muotoa) ja silti Joulu oli tosi tärkeä asia viettää...
 
Mä en taas näe mitään väärää tai tyhmää tai turhaa tai blaa blaa blaa kun lapsille opetetaan Suomen (kauniin) lipun merkitys ja tärkeys. Tämä maa taisteli ja vuodatti paljon omaa vertaan saadakseen sen lipun...ja itsenäisyyden. Monen meidän (jopa sinun) sukulaiset kuolivat sen lipun puolesta jonka päälle suvakit nyt kovalla kiireellä yrittävät kusta kilvan rakkaiden partalapsiensa kanssa. Sori mutta oksettavaa, todella oksettavaa. Mä ainakin olen opettanut lapsilleni Suomen historiasta ja ihan varmasti ylpeydellä sen olen tehnyt.
Mun lapsille Suomenlippu merkitsee ja paljon.
Ja aivan varmasti meillä kotona kuunnellaan tänä Jouluna Juicen Sika ihan vaan vaikka suvakkien ja muslimien kunniaksi, jos ei muuta syytä keksi.

Niin ja en jaksanut lukea koko tuota viestiäsi kun alkoi paineet nousta jo puolessavälissä...sori siitä.
Mitä sun lapsille suomenlippu merkitsee? Ehkä sun olisi kannattanut lukea se viestini kokonaan, koska nyt et ilmeisesti tajunnut ollenkaan, mitä kirjoitin. Kukaan ei ole nimittäin kuollut lipun puolesta vaan sen, mitä se lippu symboloi. Lippu on edelleen vain pala kangasta, ja sen tärkeys on lähinnä siinä symbolissa. Mutta maan itsenäisyys on ihan eri asia. Aikoinaan Suomelle ei ollut tärkeintä saada oma lippu vaan itsemääräämisoikeus. Yritin tuossa aiemmassa viestissä rautalangasta vääntäen selittää sitä, että lippu on vain symboli, mutta ehkä kaikki eivät palstalla ymmärrä niin abstraktia ajattelua.

Kiva, että kuuntelet Juicen Sika-biisiä. Itsekin tykkään kuunnella sitä, se on tosi hyvä biisi. Toivottavasti ymmärrät myös biisin sanoman - nimittäin sehän ei kerro siitä, miten hyvä asia lihansyönti on.
 
Lippuasialla tarkoitin sitä, että lippu symbolina ei puhuttele jotain pikkulapsia samalla lailla kuin isänmaallista aikuista, joten lapselle itsenäisyyden ja suomalaisuuden konkretisoiminen tapahtuisi lapsentasoisemmin muiden elementtien kautta. Eihän se tarkoita sitä, että lippua ei saisi mainita, mutta itsenäisyyspäivän keskeisimpänä sisältönä se on vähän outo. Eihän itsenäisyydessä edes ole kyse lipusta, vaan paljon suuremmista asioista. Lippu on vain symboli.
Seliseliseliseliselismamumamumamuseliseliseli

Vai ei Suomen lippu puhuttele pieniä lapsia? Lapsethan just tykkää kuvasymboleista.
Vai ihan _outo_itsenäisyyspäivän symboli? :eek:
Kerro mitä sieniä vedät.
Tai mä alan uskoa että sä himoitset jotain sessiota mamumiesten kanssa.

Siis ihan oikeasti. Onko sun pakko, ihan aina pakko vetää kaikki mamuja ymmärtäväksi? Vaikka mitä tapahtuisi, niin sä vaan "joo ei ole tarkoituskaan suomalaisuutta vaalia millään tapaa enää..."
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä