Onko todellakin outoa, jos aikuisella ei ole luottokorttia?

  • Viestiketjun aloittaja luototon asiakas
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Esim Norwegian lennoilla käy vain luottokortti. Abba museossa käy vain kortti. Pointtina on se, että on paikkoja missä ei käy käteinen, ja on paikkoja missä ei käy debit kortti, mutta ei ole paikkoja missa ei credit kortti kay. Siina on ihan riittavasti syyta hommata luottokortti.

ok, ilmeisesti veikkauksen pelejä ei saa creditilla maksaa, mutta niita voi pelata online.
Siis pelaat onlinepalvelussa, siirtämällä sinne luottokortilta rahaa?
Monella pienellä yrityksellä ei ole ainakaan kaikkien luottokorttien kanssa sopimusta eli kaikkia kortteja ei hyväksytä, nykyään jo yleisimmät alkaa käydä joka paikassa, mutta ei esim. kaikissa (maaseutu)takseissa. Luottokorttiasiakkaita, kun olisi yksi tai kaksi kuukaudessa, ei sopimusta, josta yrittäjä joutuu maksamaan, kannata tehdä
 
vierailija
Siis pelaat onlinepalvelussa, siirtämällä sinne luottokortilta rahaa?
Monella pienellä yrityksellä ei ole ainakaan kaikkien luottokorttien kanssa sopimusta eli kaikkia kortteja ei hyväksytä, nykyään jo yleisimmät alkaa käydä joka paikassa, mutta ei esim. kaikissa (maaseutu)takseissa. Luottokorttiasiakkaita, kun olisi yksi tai kaksi kuukaudessa, ei sopimusta, josta yrittäjä joutuu maksamaan, kannata tehdä
Se olisi kallista, korot ja kaikki, ei ok. aika vähän pelaan veikkauksen pelejä. kukaan järkevä ihminen luota muihin kuin visaan ja masteriin. K plussa MC ja BN Visa omista korteista parhaimmat.
 
Vierailija111
Noin muuten asiasta, varmasti ilman luottokorttiakin on mahdollista elää, mutta luottokortittomuudesta ei minulle ainakaan mitenkään positiivista kuvaa synny. Mieleen tulee vaihtoehdot:

a) Ei ole luottotietoja
b) Ei hallitse muuten talouttaan, vaan tuhlailisi luottokortin avulla rahaa turhuuksiin tai kuluttaisi "vahingossa" liikaa. Silloin voi tietysti olla järkevää olla luottokorttia hankkimatta.
c) Elää varsin umpioitunutta elämää
d) On jonkun toisen luottokortin varassa eli ei täysin itsenäinen raha-asioissaan
e) On kummallisia ennakkoluuloja ja kuvitelmia luottokortista eikä näiden vuoksi hanki luottokorttia, vaikka luottokortti voisi elämää helpottaa. Eli ihminen on epärationaalinen ja/tai tietämätön.

Mitään positiivista syytä en luottokortin puutteelle keksi. Ei sillä tietty ole mitään väliä, onko kavereilla ja tutuilla luottokortit vai ei. Mutta esim. puolisokandidaatin luottokortittomuus olisi suht iso miinus, koska jostain negatiivisesta se kertoisi kuitenkin.
Kuulostat melko rajoittuneelta noiden ennakkoluulojesi kanssa. :D Yrität kovasti olla fiksu, mutta metsään menee ja pahasti.

Itselläni on luottokortti joten ei johdu siitä miksi pidän sua typeränä. Tunnen useita täysin normaaleja ihmisiä jotka eivät ole luottotiedottomia, hoitavat raha-asiansa jne., mutta eivät vain koe luottokorttia tarpeelliseksi. Kummallista, että aikuinen ihminen kuvittelee luottokortittomista tuollaisia kuten sä. Taas näitä ihmisiä jotka näkevät oikeaksi tavaksi elää sen oman tapansa.

Olen itsekin matkustellut useasti ulkomailla ilman luottokorttia joten mikä ongelma on siinä ettei ole luottokorttia? Ongelma tuntuu olevan joillakin itseään täynnä olevilla besserwissereillä jotka kuvittelee luottokortin omistamisen antaneen heille arvokkaan aseman. :D Onneksi itsellä ei ole noussut ns. luottokortti päähän. :p

Sulle suosittelen todellisuuden tajun hankkimista.
 
vierailija989
Itse juuri tilasin nettikaupasta jossa yhtenä maksuvaihtoehtona oli luottokortti, Visa tai Mastercard. Hyvin kuitenkin hyväksyi mun Visa Electronin. On jossakin muussakin nettikaupassa onnistunut noin.
 
vierailija
Täytyykö tästä tapella? Luottokorttia voi verrata autoon. Jotkut pärjäävät ilman autoa ja jotkut eivät. Toiset eivät tee autolla mitään, kun ei ole ajokorttia. Jotkut eivät tarvitse tai vaikka tarvitsisivat, he pärjäävät ilman. Jotkut, joilla ei ole autoa, eivät aina ymmärrä, että jollekulle auto on välttämättömyys. Toisaalta jotkut, joille auto on välttämättömyys, eivät ymmärrä, miten joku pärjää ilman autoa. Mutta jos asioista keskustellaan, auton tarpeettomus tai tarpeellisuus käy selväksi. Joillekin auto voi olla statuskysymys, mutta useimmille se on vain tarpeellinen arkipäiväinen käyttöväline.
 
vierailija989
Pohjois Amerikassa Visa Electronilla voi olla vaikeuksia
Niin? Mä asun Suomessa enkä ole ainakaan lähivuosina menossa USA:han. Jos menisin, niin kyllä me siellä selvittäisiin. Voi käyttää käteistä ja miehellä on luottokortti.

Eli mikä se ongelma oli? Mä kerron miten oon onnistunut tilaamaan nettikaupasta ja sä heität täysin asiaan liittymättömän kommentin. Ja kyllä, olen tilannut myös ulkomaalaisista nettikaupoista Visa Electronilla.
 
vierailija
Kuulostat melko rajoittuneelta noiden ennakkoluulojesi kanssa. :D Yrität kovasti olla fiksu, mutta metsään menee ja pahasti.

Itselläni on luottokortti joten ei johdu siitä miksi pidän sua typeränä. Tunnen useita täysin normaaleja ihmisiä jotka eivät ole luottotiedottomia, hoitavat raha-asiansa jne., mutta eivät vain koe luottokorttia tarpeelliseksi. Kummallista, että aikuinen ihminen kuvittelee luottokortittomista tuollaisia kuten sä. Taas näitä ihmisiä jotka näkevät oikeaksi tavaksi elää sen oman tapansa.

Olen itsekin matkustellut useasti ulkomailla ilman luottokorttia joten mikä ongelma on siinä ettei ole luottokorttia? Ongelma tuntuu olevan joillakin itseään täynnä olevilla besserwissereillä jotka kuvittelee luottokortin omistamisen antaneen heille arvokkaan aseman. :D Onneksi itsellä ei ole noussut ns. luottokortti päähän. :p

Sulle suosittelen todellisuuden tajun hankkimista.
Aivan, henk. koht en ole koskaan hankkinut luottokorttia ja sivumennen sanoen luulen että uusien maksutapojen yleistyessä ne saattavat olla katoava tai ainakin vähenevä maksutapa. Tv:ssä puolestaan pyörii mainos kännykkäsovelluksesta jolla voi maksaa.
 
vierailija
Luottokortti on enemmänkin käytännön kysymys. Se voi olla myös suuri turva. Jos nimittäin ostat jotain netistä ja haluat käyttää esim. palautusoikeutta ja myyjä kieltäytyy palauttamasta rahoja, mitä teet? Jos olet maksanut luottokortilla, olet turvassa, koska luottokorttiyhtiö korvaa summan sinulle. Eli luottokorttiyhtiö vastaa valitsemistaan kauppiaista. Ne, joilla on Norwegian luuotokortti kokemuksia tietävät, että ko. kortti on yksi parhaista. Sillä saa aina ensimmäiset 6 viikkoa lainaa ilmaiseksi ja se on VISA, joka käy käytännössä missä vaan.
 
vierailija
Nykypäivänä ei oikein muita kortteja tarvitse kuin tuon ilmaisen Norwegianin ainakin jos pitää matkustamisesta. Omalla käytölläni nyt reilussa vuodessa on tullut noin 80e ilmaista lentorahaa. Mikä parasta, nuo pisteet eivät edes vanhene heti vaan niitä saa kerryttää useamman vuoden. Ensi vuoden jälkeenhän sitä saisi jo kasaan ilmaisen Euroopansisäisen reissun.

On minulla Nordealtakin kortti, mutta on jäänyt aivan työttömäksi kun sillä ei voi tehdä "ilmaista rahaa." :)

Tuossa jotain pientä tekstiä Norwegianin kortista ja sen ominaisuuksista:

https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottokortti/
 
kyllähän tuo luottokorttikin itsellä on.Mutta tästä huolimatta olen käyttänyt sitä vain automaatilla käteisnostoihin.Kaupoissa asioidessa maksan käteisellä,sekä muissakin paikoissa.Jotenkin sitä on oppinut luottamaan noihin käteisostoihin enempi kuin kortilla ostamiseen/luotolla.Kaippa se jonkinlaista turvallisuuden tunnetta luo itselle kun tietää ettei kuka tahansa voi saada luottokortin numeroa haltuunsa.Kuten vaikka nettiostoksia tehdessä.Nettiostoksia tehdessä käytän yleensä myös tuota Paypall tiliäni mikä toimii muuten itselläni sillälailla ettei luottokorttia tarvitse käyttää maksutilanteesssa.Jos taas ei ole ollut mahdollista maksaa paypallilla,ja maksutapana on ollut suoraan pankin kautta tapahtuva maksu niin siihen olen käyttänyt toisessa pankissa olevaa tiliäni.
 
vierailija
Olen keski-ikää lähestyvä aikuinen enkä omista luottokorttia. En ole koskaan ollut tilanteessa jossa sellaista olisi tarvittu. Minulla on rahaa aina sen verran ettei tarvitse ostaa velaksi. Käteinen tai Visa Debit on tähän mennessä käynyt kaikissa myymälöissä joissa olen asioinut. Verkko-ostokset maksan pankkitunnuksilla. Ylipäätään teen niitä vain muutamista erikoistuotteista koska kivijalkakauppojen valikoima on niin hyvä ja esim. vaatteita voi heti sovittaa ja ostaa suoraan oikean koon ilman puljaamista vaihtojen ja palautusten kanssa. Verkossa asioin vain luotettavien myyjien kanssa ja reklamaatioihin liittyvät rahojen palautukset on hoidettu asianmukaisesti.
 

Yhteistyössä