Ostatko joulukinkun?

Tuutti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Hirveä video. :'(
Mies ei suostu joulua olemaan ilman kinkkua, joten kyllä se ostetaan. Itse en sitä syö.
Mitä jos tilaisitte luomukinkun? :)
Luomukinkkuja on ainakin joinain vuosina saanut ihan prisman pakastealtaistakin. On kivempi syödä hyvällä mielellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Hirveä video. :'(
Mies ei suostu joulua olemaan ilman kinkkua, joten kyllä se ostetaan. Itse en sitä syö.
Mitä jos tilaisitte luomukinkun? :)
Luomukinkkuja on ainakin joinain vuosina saanut ihan prisman pakastealtaistakin. On kivempi syödä hyvällä mielellä.
Ai tässä olikin jo, täytyypä etsiä! Sellainen ehdottomasti, jos löydetään. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Hirveä video. :'(
Mies ei suostu joulua olemaan ilman kinkkua, joten kyllä se ostetaan. Itse en sitä syö.
Mitä jos tilaisitte luomukinkun? :)
Mistä niitä saa tilattua?
Lähimmältä kauppiaalta kannattaa kysyä asiaa. Tilaus pitäisi tehdä hyvissä ajoin ennen joulua.
Tehotuotetun lihan täydellinen bannaaminen kaikessa kuluttamisessaan on tietenkin paras ja kannatettavin vaihtoehto.
 
Totta kai ostetaan.

Ja ei, minua ei oikeasti kiinnosta edes katsella mitään eläinaktivistien linkkejä. Onhan se juu karua, että eläimiä tapetaan ihmisten ruoaksi. Mutta mulle ei mene myöskään läpi tuo propaganda.

 
en halua katsoa mitään kissamis/kidutus videoita, muta pyrin aina ostamaan luomu ruokia. esim kanamunia kun tuntuu että kaikissa muisa paikoissa ne kanat kärsii ja tottaki pyrin löytämään luomu kinkun.

Mutta kinku tulee ehdotoomasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Totta kai ostetaan.

Ja ei, minua ei oikeasti kiinnosta edes katsella mitään eläinaktivistien linkkejä. Onhan se juu karua, että eläimiä tapetaan ihmisten ruoaksi. Mutta mulle ei mene myöskään läpi tuo propaganda.
Hmm... Vai propaganda.
Mä olen maalta kotoisin ja valitettavasti kaikki videolla näkyvä materiaali kertoo arkisesta todellisuudesta eläintuotannossa. Oletko koskaan käynyt sikalassa? Tai häkkikanalassa? Kannattaa tilaisuuden tullen poiketa, tiedät mitä syöt.
 
kyllä
ollaan joka vuosi ostettu ja ostetaan tänä vuonnakin. Olen itse ollut sikaloissa, kanaloissa jopa navetassakin töissä. Kerännyt niitä kuolleita kanoja, vaikka olikin LUOMUkanala, niin silti siellä tapahtui nokkimisia koska löytyy kannibaalikanoja niistä luomuistakin.. ja häkkikanalat häviää pikku hiljaa ja tulee lattiakanaloita.. kuolleita sikoja tuolla näytettiin lavoilla, mihin muuhun ne olisi pitänyt pistää? haudata yksitellen muistomerkin kera?? ne laitetaan lavalle josta viedään eteenpäin.. aika paljon liioiteltiin asioita noissa videoissa.. jos et osta joulukinkkua, jätätkö muutenkin kaiken lihan syömättä??? vai onko makkaroiksi, leikkeleiksi ja pihveiksi menevissä elämissä jotain erilaista tai niiden kasvatuksessa???
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
ollaan joka vuosi ostettu ja ostetaan tänä vuonnakin. Olen itse ollut sikaloissa, kanaloissa jopa navetassakin töissä. Kerännyt niitä kuolleita kanoja, vaikka olikin LUOMUkanala, niin silti siellä tapahtui nokkimisia koska löytyy kannibaalikanoja niistä luomuistakin.. ja häkkikanalat häviää pikku hiljaa ja tulee lattiakanaloita.. kuolleita sikoja tuolla näytettiin lavoilla, mihin muuhun ne olisi pitänyt pistää? haudata yksitellen muistomerkin kera?? ne laitetaan lavalle josta viedään eteenpäin.. aika paljon liioiteltiin asioita noissa videoissa.. jos et osta joulukinkkua, jätätkö muutenkin kaiken lihan syömättä??? vai onko makkaroiksi, leikkeleiksi ja pihveiksi menevissä elämissä jotain erilaista tai niiden kasvatuksessa???
Valitsin otsikointiin joulukinkun aiheen ajankohtaisuuden vuoksi. Epäeettinen eläintuotanto on tuomittavaa, oli eläiminä sitten broilerit, siat, naudat, kanat, minkit tai ketut ja tuotteena kinkku, karjalanpaistiliha tai hunajamarinoidut broiskusuikaleet.
Kuolleet eläimet laitetaan lavalle, kyllä. Huomionarvoista on se, että huomattavan suuri määrä eläinten kärsimyksistä olisi ehkäistävissä, jos näin todella haluttaisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Totta kai ostetaan.

Ja ei, minua ei oikeasti kiinnosta edes katsella mitään eläinaktivistien linkkejä. Onhan se juu karua, että eläimiä tapetaan ihmisten ruoaksi. Mutta mulle ei mene myöskään läpi tuo propaganda.
Hmm... Vai propaganda.
Mä olen maalta kotoisin ja valitettavasti kaikki videolla näkyvä materiaali kertoo arkisesta todellisuudesta eläintuotannossa. Oletko koskaan käynyt sikalassa? Tai häkkikanalassa? Kannattaa tilaisuuden tullen poiketa, tiedät mitä syöt.
Juu minäkin olen maalta ja olen käynyt häkkikanalassa, sikalassa en. En usko, että se possujen elo on mitään ruusuilla tanssimista. Ei mulla ole mitään korkealiitoista uskoa siihen, että syötäväksi kasvatettavat eläimet olisi jotenkin valtavan "onnellisia" ja "iloisia" läpi lyhyen elämänsä.

Mutta ne on eläimiä. Sellaista se tuotantoeläinten elämä joskus on, tapettavaksi niitä kasvatetaan.

 

Yhteistyössä