Päiväkodin ruuat

Alkuperäinen kirjoittaja päikän täti;22351581:
Hohhoijaa. Tuolla "opettamisella" ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Lienee myös kulttuurikysymys, en usko että esim Afrikassa lapset valittavat ruoan mauttomuutta, vaan tyytyväisinä vetävät sitä mitä sattuvat saamaan.
Päiväkotiruoka tehdään halvalla, kuten myös kouluruoka. Jos lapsi ei suostu syömään päiväkodissa niin on oletettavaa ettei hän syö myöskään koulussa. Minun lapset ovat aina syöneet joka paikassa hyvin. Vain kerran on poikani sanonut että anteeks vaan tää on niin kamalaa ettei tätä voi syödä :D ja toden totta kamalaa ruokaa se olikin.
 
Näin juuri. Ei ole poika koskaan tietääkseni jättänyt syömättä ja usein hakee lisääkin. Voihan olla, että päiväkotien välillä on eroa, meidän päiväkodissa kuitekin syövät samaa ruokaa kuin lähikouluissa eli kyllä se ihan laitoskeittiötavaraa on.
Mä syön lähikoulussa eikä oo samaa. Nimellisesti ehkä mutta on meidän makaronilaatikot ilman lanttukutiota ja ruuassa on mausteita.
 
Lienee myös kulttuurikysymys, en usko että esim Afrikassa lapset valittavat ruoan mauttomuutta, vaan tyytyväisinä vetävät sitä mitä sattuvat saamaan.
Päiväkotiruoka tehdään halvalla, kuten myös kouluruoka. Jos lapsi ei suostu syömään päiväkodissa niin on oletettavaa ettei hän syö myöskään koulussa. Minun lapset ovat aina syöneet joka paikassa hyvin. Vain kerran on poikani sanonut että anteeks vaan tää on niin kamalaa ettei tätä voi syödä :D ja toden totta kamalaa ruokaa se olikin.
No, keittäjät voi vaihtua mutta meidän lähikoulussa on syötävää ruokaa (syön sitä itse enkä maksaisi jos olisi pahaa), keittäjä joka leipoo siellä, myy vappusimaa ja erikoisleivonnaisia työntekijöille. Joten samalla järkyttävän vähällä hinnalla saa laitosruuastakin ok ruokaa tai sellaista, josta hotajatkin sanovat, etteivät sýö sitä.
 

Yhteistyössä