*Pikkukakkosta odottavat 2011*

Meillä on esikoinen heittäytyny iha vauvaksi. Meinaa kyl hermot mennä sen kanssa, ja ku ei kerkee enää samaan tahtiin olla passaamassa sitä. Esimerkiksi pitää piirretty vaihtaa, niin se tulee heiluttelemaan sitä koteloa ku imetän, eikä se ymmärrä kun palvelua ei saa heti, alkaa sit raivoominen. Eikä vauvakaan pidä siitä et esikoinen raivoo.. äääh..

SuzZ + Emilia 1vk 1pv :heart:
 
Ekaksi pahottelut tämmösestä salamyhkäsyydestä :ashamed:
Alussa taisin selittää tätä mut vähän kertausta...
Mun on pitäny kirjotella toisella nimimerkillä johtuen parista uteliaasta jotka käy täällä mun kirjotuksia kyttäämässä :kieh:

Josko nyt sitten uskaltaisin taas kirjotella omalla nimimerkillä täällä ku ultrassaki on käyty, veriseulan tuloksetkin saatu ja uskallan luottaa että pikkusella on masussa kaikki hyvin =)

*Muoks* Niin siis Salainen toive nimellä kirjottelin täällä

hemari ja JiiMii
Mä en käyttäny ovistestejä mut luulin tarkasti tietäneeni millon ovis oli. Jännä et se oli sitten niin oireeton :whistle: Onneks pakotin miehen kokeilemaan uutta seksiäniinpaljonkujaksaa-taktiikkaa :D Muuten olis kyllä menny varmaan ohi otolliset ajat...

JiiMii
Meinaatko mennä tutustumaan synnärille vai ootko kerenny sitä vielä ajatella?
Tekikö ne sulle muuten np-ultran mahan päältä?

SuzZ
Ihana pikkuneito :)



Pitäs ottaa kuvaa mahasta ja laittaa teille tänne... :D
On tää semmonen jo et en tiiä miten tätä salassa piettää... :confused:

Talvicci ja Torsti rv.13+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Talvicci kuvaa peliin vaan :) Sulla oli viimeksi ainakin lopussa tosi kunnioitettavan kokoinen maha :)

suzzilla suloinen prinsessa :heart: tsemppiä esikoisen kanssa. Noinhan siinä usein käy että esikosta tulee ihan vauva hetkeksi, mutta loppuu se aikanaan. Itse jotenkin ajattelen että "eihän meidän tyttö nyt sellaiseksi rupea vaan on täydellinen enkeli kun pikkusisko syntyy" mut luultavasti siinä ei käy niin. Toiveajattelua.

Täällä edelleen supistaa pahasti välillä... Meen ensviikolla uudestaan testeihin jospa tuo tulehdus ei olekaan vielä viikon kuurilla lähteny. Alapääkin on edelleen kipeä :( Tekis niin mieli liikkua ja mennä lenkille yms mutta tulee tosi paha olla heti kun vähänkin rehkii.

hemari 21+1
 
Hei vaan kaikille! Kirjoittelin tänne muutamia viikkoja sitten ja ilmoittauduin mukaan pikkukakkosen odotukseen 2011, mutta huonosti kävi meille tällä kertaa. :( Ensimmäisessä ultrassa selvisi, että sikiö oli kuollut jo raskausviikon 8 paikkeilla. Suuri järkytys, koska raskausoireita oli ollut ihan normaalisti koko ajan. Nyt on tehty onnistuneesti kohdun lääkkeellinen tyhjennys, ja eipä tässä kummempia kuin p*ska fiilis, mutta eteenpäin!! Hyvää jatkoa ja odotusta kaikille, toivottavasti mekin pian taas saamme alkaa odottaa omaa pikkukakkosta.
 
hemari
Kannattaa ehottomasti mennä tarkistuttamaan tilanne ettei vaan aukase paikkoja tai mitään...
Huomaan kyllä selvästi et nyt maha pullahti näkyviin paljon aikasemmin :D

Vilhelmiina
Voi ei :( Mä oon tosi pahoillani :hug:

Talvicci ja Torsti rv.13+2
 
moi vain! ajattelin pistäytyä tänne pikkukakkosten puolelle kirjoitteleen. Esikoinen on nyt 15kk ja tein positiivisen raskaustestin 16.3 eli pikkukakkonen on ihan alkutaipaleella vielä. Tässä tietoni listaa varten: mari-saa-vauvan....OYS....01/10 (tyttö). Olishan se jännää saada nyt poika kun esikoinen on tyttö, mutta toki molemmat on toivottuja! :)

Esikoisen synnytys oli tooodella raskas ja kesti 19 tuntia ja neljä kertaa meinasivat kärrätä sektioon joten olin melkein koko vuorokauden sitten syömättä ja juomattakin kun leikkausmahdollisuuden vuoksi eivät antaneet mitään syödä. Olenkin nyt puhjenneen synnytyspelon vuoksi harkinnut suunniteltua sektiota...onko kellään siitä kokemuksia tai miten homma toimii? Mies ei ole samaa mieltä tästä vaan toivoo että synnyttäisin sitten ihan normaalisti. Noh, voihan se olla että oma mieli vielä muuttuu, mutta nyt pelottaa tuleva marraskuu jo valmiiksi... : /
 
Viimeksi muokattu:
Suzz Voi kun suloinen pikkukakkonen =) Ja toivottavasti esikoisen kanssa helpottuisi, meillä edessä sitten kesällä.

Vilhelmiinan perheelle tosi paljon voimia :hug:

mari-saa-vauvan Tervetuloa!
Mulla esikoinen leikattiin raskausmyrkytyksen vuoksi, nyt taas toivoisin että saisin synnyttää normaalisti =)

Päivi ja Pikkupoju 28 poks
 
Vilhelmiina :hug:

tervetuloa mari-saa-vauvan :) Ja heti pakko kommentoida tohon et mies ei tykkää jos vauva syntyy sektiolla, että mua sitten ottaa aivoon se kun miehet yrittää sanoa sanansa synnytystapaan. siis tarkoitan sitä, että ei se mies tosiaan voi tietää mitä synnyttäminen on. Meillä mies halusi että olisin synnyttäny täysin luomuna ja oli selkeästi pettyneen näköinen kun pyysin lopulta epiduraalin ( tai lähinnä suostuin siihen, kätilö painosti aika lailla kun katseli menoa...) Niin paljon ärsytti miehen asenne että melkein en halua häntä ensikerralla mukaan koko synnytykseen! Teidän tapauksessa tietysti vähemmän riskejä on alakautta synnyttämisessä. Kannattaa varmaan neuvolassa kertoa synnytyspelosta niin ne ohjaa sieltä eteenpän. Suurin osa kuitenkin pelkosynnyttäjistä uskaltaa lopulta synnyttää alakautta. Osa kyllä päätyy sektioon, eikä se mielestäni ole mitenkään väärin.

Kamala paasaus tuli :) Heti vaan nousi mieleen tuo meidän ukon asenne :stick:

hemari ja helmiäinen 21+2
 
Suloinen prinsessa SuZz! :heart: Mäkin haluun jo toisen pienokaisen.

Vilhelmiinalle paljon voimia. :( :heart: Toivottavasti pääset pian takaisin tänne meidän joukkoon.

Täällä on alkanut tuntumaan nyt parin viikon aikana enemmän ja enemmän liikkeitä. Ulospäin ei vielä tietty näy. Siellä pikkuruinen venyttelee ja vahvistaa lihaksiaan. :heart: Rakenneultraan olisi vielä kuukauden verran odoteltavaa. Saas nähdä miten energiseksi keskiraskaudeksi tämä tästä muuttuu. Ainakin vielä väsymystä kovasti ilmassa.

minttumi & Viuhti 16+2
 
moikka! nyt on alkanut jo vähän helpottamaan. Käytiin viikonloppu mökkeilemäs mummon ja ukin mökillä, ni sai esikoinen enemmän tekemistä niin se ei sit ollut vauvalle niin vihainen. Paremmin koko ajan alkaa mennä.. Kauhee miten toi mun 4v. lapsi kasvoi silmissä ku vauva tuli. Mä oon pitäny sitä ihan vauvana ja pienenä. Tuntu et sen jalat venähti puoli metriä ku katselin yks päivä.. ja alko painaakkin enemmän kun tämän tajusin. Olikin vähän työläämpää kantaa omaan sänkyyn nukkumaan :D

SuzZ + Emilia 11 päivää :)
 
Tervetuloa mari-saa-vauvan :wave:
Kannattaa puhua tuosta synnytyspelosta neuvolassa. Mulla kaveri pääs käymään pelkopolilla ja se ainakin koki siitä olleen paljon apua :)

No niin nyt sitä masukuvaa :D
Kuva on otettu rv.13+2 :)


Talvicci ja Torsti rv.13+4 :heart:
 
hemari
Kiitos :) Omista housuista vain yhet tosi joustavat sopii jalkaan. Muuten on pitäny kyllä siirtyä mammahousuihin :D

Tietääkö kukaan kauppoja joista sais edullisesti mammavaatteita? Onko jossaki nyt alennuksia? :wave:
 
Hei vaan kaikille!
Siirryn tänne pinoon tuolta kuumeilijoista. Eli olen 25-vuotias, ennestään tyttö 03/07 ja seks oli ja tulee olemaan synnärinä. :) Uuden asukkaan LA ei ole vielä ihan varmuudella tiedossa, 4.4 on ultraan aika että näemme siellä sitten tarkennuksen siihen asiaan. Luultavasti ollaan ihan alkutaipaleella, plussa tuli kp 57 vasta ja mulla on säännöllinen kierto 26-28... Meinas jo vallan loppua rahat ja usko niiden testien kanssa! :D En tiiä mistä moinen pitkitys sitten mahto johtua.
 
Eea
Uusi odottaja ilmottautuu joukkoonne. :) Esikoinen on tyttö, syntynyt 10/2007 Savonlinnan keskussairaalassa. Laskettuaika on 25.8 ja tällä kertaa synnytyssairaalana PKKS. Tässä välissä olen kokenut kaksi keskenmenoa/tuulimunaraskautta. Ikää minulla on 24 vuotta. Tällä hetkellä luulen vahvasti, että uusi tulokas on poika. 13.4. on rakenneultra, joten siellä se sitten selviää.

Mukavaa kevättä kaikille!

Eea & Urkki 17+6
 
Iltaa!:) Täällä olisi yksi pikkukakkosen odottaja mukaan. Tänään plussasin, eli ihan alussa ollaan vielä. Nyt ei auta kuin toivota että tipunen pysyisi mukana loppuun asti.:heart:

Mutta mulla siis tyttö 5/10 ja KOKS on paikka.:)
 
Mä en kestä. Pitääkö niiden tissien nyt jo kasvaa??!! Kirkua tekee mieli kun ottaa tissiliivit pois...:kieh: aaargh!!
Ja tää poskiontelotulehdus vie kaiken jäljellä olevan järjen... menis jo ohi... :snotty: :(
Kyllä kiukuttaa. ei voi ees syödä suklaata kun mikää ei maistu miltää!!! *jupinaa*
 
Päivän piristystä ja samalla yritän vähän nostaa tätä ketjua.



Meillä menee oikein hyvin. Aloitettiin eilen D-vitamiinit jotka aiheuttu aika pahan huutokohtauksen joka kesti 4-5h. Toisaalta toi huutaminen muutti Emilian unirytmin niin että nyt se taas nukkui yön paremmin. Vähä vaihtelevaa tuo unirytmi.

Mitens mammat jakselee? Onko ollu pahoja liitoskipuja? Miten töissä olevat ovat jaksaneet?

SuzZ + Emilia 16 päivää :heart:
 
Ihana kuva suzz :heart:

Täällä koitetaan pärjätä ton alapäätulehduksen kanssa, joka ei näytä menevän ohi :( Labrassa hoitaja sano että " Tää ei kyllä näytä yhtään hyvältä..." , kun katso näytettä mikroskoopilla. Ei kyllä tunnukaan hyvältä. Alapää on tosi kipeä. Kunhan tää ei vaikuta vauvaan niin kaikki on ok, mutta kun noita suppareita satelee kyllä tosi tiheesti. Ottaa aivoon tällanen vaiva...

hemari 22+1
 
Huomenta!:) Mulla ei paljon vielä liitoskivut tunnu.:D Eikä kyllä mitkään muutkaan oireet vielä. Tuntuu vaa niin epätodelliselta että tuolla mahassa joku tosiaan on.:heart:

Suzz Aivan ihana pieni.:heart:

T. Hannaliina ja tipunen 4+1
 
Heippa! anteeksi en ole hirveesti täällä käynyt,edes lukemassa:ashamed:,ollut hieman vaikeuksia oman pään kans,alkaa msennus nostaa päätään ja mikää oikee kiinnosta mut jos ens viikolla hakis lääkityksen niin eikhän tää tästä iloks vielä muutu....!!

Talvicci Kyllä mie ajattelin käydä tutustumassa vaikka kävin viimekski mut ku nyt on muuttanu synnäri niin pitää käydä kattoo ja mies luultavasti haluaa kans =) Mahan päältä ultrasivat.

Vilhemiina73 pahoittelut:hug: todella ikävää ja tsemppiä jatkoon,toivottavasti tärppää pian ja seuraava raskaus kestää sen 40vk!

Mari-saa-vauvan,RiverFlows ja Eea tervetuloa!! =)


SuzZ aivan mahtava kakku!!!!!!!! voi ku iteki osais tehä...miten toi keskiosa on niinku tehty??
Ja ihana kuva teistä:heart:!! Täällä on repäisykivut yltyneet,hitaasti ku muistais aina nousta ylös,samoiten kohdunkasvukivut...töissä vielä ainaki jaksellaan,saa nähä meneekö selkä pahemmaks pikkuhiljaa ku maha kasvaa enemmän,on muutenki niin notkolla....

Hemarille jakselemisia ja toivottavasti helpottaa pian!

Eilen tuntui liikehdintää ku mahalleen makasin,potkuja ei oikee viel,yritän niitä kyllä kuulostella innokkaasti =D

POKS 18.rv alkakoot =)

 

Yhteistyössä