Pohdiskelen taas huutonetistä?

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;30289667:
Mä oon ihan samaa mieltä että outoa on kun ei voi noutaa. Monta kertaa törmään täällä Turussa myynnissä olevaan tuotteeseen huutonetissä jonka haluaisin ostaa mutta ongelmaksi muodostuu usein se, että Turun sisälläkin pitäis maksaa postarit vaikka voin heilahtaa mihin päin Turkua tahansa hakemaan sen. Mun mielestä se on ihan naurettavaa. Säästyis myyjältä se pakkaamisen vaivakin ja kyllä sen nyt sinne postiinkin pitää kulkea.

Selittäkää mulle tyhmälle että miksi näin? Ymmärrän sitten ne joilla on niin suuri sosiaalisten tilanteiden pelko että tuntemattoman kohtaaminen pelottaa mutta kuinka he sitten sinne postiin pääsevät?
Minulla ainakin on helppo lähettää, postilaatikko on ihan vieressä ja postiin sekä parillekin pakettiautomaatille on matkaa vain kilometrin verran ja ruokakaupassa tulee käytyä siellä useamman keran viikossa eli on helppo sijoittaa omiin aikatauluihin. Hakemisajan kanssa voi olla sitten sumplimista, etenkin kun omat aikataulut on epäsäännölliset, aina en tiedä kuin hetkeä ennen, että on meno.

Esimerkkinä voin kertoa, että appi laittoi kerran joululahjapaketit postin kotiinkuljetuksella, että olisi helpompaa meille. :LOL:
Kotona sitten istuttiin ja odotettiin paketin tuloa, että päästäisiin ruokakauppaan ja postiin lähtemään (oli muuta asiaa sinne), kun posti ilmoitti, että tuovat sen paketin illan mittaan :headwall:
 
"sos.fobia"
Joo olen harvinaisen tyhmä ;). Ehkä siksi kun en itse myy jos aika ei ole ikinä siihen ja aina pakko tekosyitä keksiä niin kun huomasin se on yleistä ja täälläkin monilla joku ongelma mutta palstailun on aika vaikka kuinka kauan olla. Eikä kenenkään tarvitse sopia ajan ennen töitä, itse aina sopinut ihmisetn kanssa illalla, silloin aivan sama milloin kuka tulee tännä, kun on mulla aamun asti aika odottaa. Eikä myös ikinä ollut ongelmia haun kanssa.
Miksi se on niin saatanan vaikeata ymmärtää jos joku ei halua toimia just siten miten sä haluut? Voitko nyt jumalauta opetella kattoo maailmaa omaa napaas pidemmälle. Et sä ole mikään vitun kuningatar jonka vuoksi kaikkien täytyy tehdä asiat just siten miten sä haluat. Sulla ei niinkun oo minkäänlaista kykyä ymmärtää sitä että on olemassa erilaisia ihmisiä ja kaikki ei toimi samalla tavalla kuin sä, eikä samalla tavalla kuin sä haluut. Sulla on niin suuria puutteita ajatusmaailmassas.
 
[QUOTE="sos.fobia";30289995]Miksi se on niin saatanan vaikeata ymmärtää jos joku ei halua toimia just siten miten sä haluut? Voitko nyt jumalauta opetella kattoo maailmaa omaa napaas pidemmälle. Et sä ole mikään vitun kuningatar jonka vuoksi kaikkien täytyy tehdä asiat just siten miten sä haluat. Sulla ei niinkun oo minkäänlaista kykyä ymmärtää sitä että on olemassa erilaisia ihmisiä ja kaikki ei toimi samalla tavalla kuin sä, eikä samalla tavalla kuin sä haluut. Sulla on niin suuria puutteita ajatusmaailmassas.[/QUOTE]

Juuri siksi koska en ole kunongatar en vitsi keksiä tekosyitä ja siksi palvelen asiakkaita hyvin JOS myyn jotain :)
 
"sos.fobia"
Juuri siksi koska en ole kunongatar en vitsi keksiä tekosyitä ja siksi palvelen asiakkaita hyvin JOS myyn jotain :)
No kaikki ei ole samanlaisia kuin sä. Kaikille ei ole mikään elämäntyö palvella muita josa vähän haluaa bisneksiä pyöritellä. Ja kuka sä olet määrittelemään kenen syy on hyvä ja kenen huono tekosyy? Ja edelleen, joillain on VARAA valita asiakkaansa.
 
"mielipide"
Juuri siksi koska en ole kunongatar en vitsi keksiä tekosyitä ja siksi palvelen asiakkaita hyvin JOS myyn jotain :)
Ei tartte olla kuningatar, voidakseen päättää millä ehdoilla tekee kauppaa ja millä ei. Huuto.netissä voit valita toimitustavan ja sitten niillä säännöillä mennään. Melkein toivoisin että tietäisin mikä sun huuto.net tunnuksesi on ettei vahingossakaan koskaan tehdä kauppaa keskenään.

Huh millaista jankkausta kun on ihan selvästi myyjä ilmoittanut ettei toimitustapana kelpaa nouto.
 
[QUOTE="mielipide";30290031]Ei tartte olla kuningatar, voidakseen päättää millä ehdoilla tekee kauppaa ja millä ei. Huuto.netissä voit valita toimitustavan ja sitten niillä säännöillä mennään. Melkein toivoisin että tietäisin mikä sun huuto.net tunnuksesi on ettei vahingossakaan koskaan tehdä kauppaa keskenään.

Huh millaista jankkausta kun on ihan selvästi myyjä ilmoittanut ettei toimitustapana kelpaa nouto.[/QUOTE]

Katso et osaa edes lukea että ko myyjä on ollut huijari ;)

ja et kai tajua etten monta tonnia maksa jos en näe tuotteita koska kuvia se ei lähettänyt minulle. Onko se noin vaikea ymmärtä? Olen maksanut monille huutonetissä, nyt on eri tapaus. Koska myös se meni tähän pisteseen koko keskustelu niin vastan omasta puolesta ja kyllä en ymmärrä enkä halua enkä vitsi edes ymmärtä jos joku tekee kaupat ja nouto ei käy ollenkaan. Jotkut kun haluavat nähdä tuotteet. Miten myyt muuten kalusteet tai autot pois, kans lähetät?
 
kuulut
Kaikki pelottaa ja kaikki ärsyttää ym ym.... kaikki on huonosti tuntu tämä on aika yleistä monilla. Mietin onko sekin syy ja onko se sen maan tulevaisuus? Enkä todellakaan haukku jos on mielenterveysongelmia, nykyään näitä on vain helppoa hankkia itselle.

Nuorten aikuisten mieli horjuu - alle kolmekymppisiä jää eläkkeelle joka päivä | Yle Uutiset | yle.fi
Kuulut itekin tähän joukkoon. "Pelottaa että mua huijataan." "Ärsyttää kun ihmiset ei käyttäydy niin kuin minä haluan". Että tervetuloa joukkoon, Milanna!

Et muuten varmasti ainakaan helpota tätä kenenkään pelkoa tai ärsytystä omalla käyttäytymiselläsi.
 
Kuulut itekin tähän joukkoon. "Pelottaa että mua huijataan." "Ärsyttää kun ihmiset ei käyttäydy niin kuin minä haluan". Että tervetuloa joukkoon, Milanna!

Et muuten varmasti ainakaan helpota tätä kenenkään pelkoa tai ärsytystä omalla käyttäytymiselläsi.
Juu tottakai minä kuulun juuri siihen :D. Eikun olen sinisilmäinen tumppelo ja olisi pitänyt sillekin hujarille pikkasen laittaa tulemaan huumerahoja.
 
deffi
Kaikki pelottaa ja kaikki ärsyttää ym ym.... kaikki on huonosti tuntu tämä on aika yleistä monilla. Mietin onko sekin syy ja onko se sen maan tulevaisuus? Enkä todellakaan haukku jos on mielenterveysongelmia, nykyään näitä on vain helppoa hankkia itselle.

Nuorten aikuisten mieli horjuu - alle kolmekymppisiä jää eläkkeelle joka päivä | Yle Uutiset | yle.fi
Sinä tuot Milanna melkein joka toisessa viestissä ilmi, miten Suomi ja suomalaiset ovat paskoja. Miksi ihmeessä sinä olet vielä Suomessa? Sinunhan piti muuttaa yhdessä vaiheessa USA:n ja toisessa vaiheessa Meksikoon.
 
Sinä tuot Milanna melkein joka toisessa viestissä ilmi, miten Suomi ja suomalaiset ovat paskoja. Miksi ihmeessä sinä olet vielä Suomessa? Sinunhan piti muuttaa yhdessä vaiheessa USA:n ja toisessa vaiheessa Meksikoon.
Se on katso sun mielipide ja mä olen selittänyt jo että ainakin itse tunnen monia ja monia täällä ja muissakin maissa. Mulla loistavia suomalaisia ystäviä on, on myös kenen kanssa teen töitä :). Se ei kuitenkaan poista sen että täällä on monet asiat ei niin hyvin ja yks on myös se eläke juttu. Tunnen ja jopa oksennan melkein heidän päälle ainakin ne jotka menevät eläkelle että saa parempaa rahaa ja voi kotona olla tekemättä mitään. Jopa välillä herostuttaa mihin verorahoja menee.
 
"huoh"
Se on katso sun mielipide ja mä olen selittänyt jo että ainakin itse tunnen monia ja monia täällä ja muissakin maissa. Mulla loistavia suomalaisia ystäviä on, on myös kenen kanssa teen töitä :). Se ei kuitenkaan poista sen että täällä on monet asiat ei niin hyvin ja yks on myös se eläke juttu. Tunnen ja jopa oksennan melkein heidän päälle ainakin ne jotka menevät eläkelle että saa parempaa rahaa ja voi kotona olla tekemättä mitään. Jopa välillä herostuttaa mihin verorahoja menee.
ei sitä eläkettä kuule ilman painavaa syytä myönnetä.
 
ahaha siis oikeasti jos sun aika niin arvokasta ja on paljon harrastuksia kannattaa suoraan roskikseen kaikki kantaa :D. Hitto mitä luin äsken taas.
Ja ei hitto mitä mä just äsken luin. Mikä sä oot toisten omasta ajasta sanomaan onko se aika hänelle ittelleen tärkiää?!? Säkö vain oot muka ainoa kiireinen ihminen koko Suomes? Salli mun nauraa. Kattos ku myös muilla ihmisillä on tekemistä monenlaasta ja se heidän aikansa on heille arvokasta ja aikaa menee harrastuksiin yms. Se ei silti tarkoota sitä etteikö voisi myydä tavaroitaan. Miks hemmetis ne pitääs roskiin kantaa jos pitää omaa aikaansa arvokkaana?!? Mä en kyllä taaskaa tajua sun järjenjuoksuas, aivan käsittämätöntä logiikkaa ja typerää yleistämistä, että kaikki suomalaaset on paskoja kaupantekijöitä.

Sä et myöskää näköjään tajua, että moni tekee vuorotyötä eikä niitä treffejä sovita niin vain illaksi tai viikonlopuksi. Jos kauppoja yrittää tehdä kaks vuorotyötä tekeveää ihmistä, niin vaikiaksi saattaa mennä.
 
[QUOTE="huoh";30290116]ei sitä eläkettä kuule ilman painavaa syytä myönnetä.[/QUOTE]
Niinpä joo ;D. Vlitettavasti kuka tahansa voi leikkiä masentunutta ja vaikka minkälaista, jos en olisi itse tuntenut, ehkä olisin vielä eri mieltä sun kanssa.
 
Scarlett lue hei oikein :)

Sekä jos ärsyttää niin ei kannattaa minulle vastata jatkuvasti samoja asioita, eikö se on jo tullut selväksi että ärsytän sinua. Mutta luulen en ole mikään paras kohde että koko vihaa saa mun päälle laita, ehkä kun ei mua hermostuttaa yhtään sun kiukutelu.
 
Niinpä joo ;D. Vlitettavasti kuka tahansa voi leikkiä masentunutta ja vaikka minkälaista, jos en olisi itse tuntenut, ehkä olisin vielä eri mieltä sun kanssa.
Älä jauha paskaa. Mä tiän ihmisen joka on masennuksen takia työkyvytön eikä todellakaa leiki mitää! Vituttaa tuollaanen masennuksen väheksyminen ja paskan jauhaminen siitä, että leikitään masentunutta. Joo jotkut saattaa leikkiä, mutta ei täskää asias saa yleistää koska niitä oikiasti masentuneita on eikä se oo pätkääkää leikin asia.

On se tosi kiva, että sua naurattaa masentuneet. Kyllä naurattaa varmasti sitäki ihmistä joka onnettomuuden takia joutui eläkkeelle 19-vuotiaana ja suunnitelmis oli ollu oma yritys ja töiden teko. Ei fyysinen kunto kestä työntekoa ja koko elämä meni uusiksi.
 
Scarlett lue hei oikein :)

Sekä jos ärsyttää niin ei kannattaa minulle vastata jatkuvasti samoja asioita, eikö se on jo tullut selväksi että ärsytän sinua. Mutta luulen en ole mikään paras kohde että koko vihaa saa mun päälle laita, ehkä kun ei mua hermostuttaa yhtään sun kiukutelu.
Täs ketjus on moni yrittäny sulle selittää useaan kertaan erinääsiä asioota, mutta eipä jälleen kerran mee jakeluun... Sama juttu on aihe mikä tahansa. Suomi paska, suomalaaset paskoja jne. Että jankutijankuti vain sulle. Ny on munki pakko sanoa, että kuinka ihminen voi oikiasti olla noin tyhmä ku ei tajua ku rautalangasta väännetään asioota. Kuvittelet aina olevas oikias vaikka olisit täysin vääräs.

Mulle on aiva sama mitä sä musta ajattelet, mä pyyhin persettäni sun mielipiteillä. Mä en kuitenkaa oo se idiootti joka tekee ittestään täyden pellen päivästä toiseen ja haukkuu asuinmaansa paskaksi. Muista kuitenki sellaanen asia, että kaikki sun lapset on puoliksi suomalaasia. Toivon mukaan et heille levitä tuota omaa mielipidettäs, että Suomi ja suomalaaset on paskoja koska siinä samalla haukut heidän isänsä ja lapset itte.
 
Älä jauha paskaa. Mä tiän ihmisen joka on masennuksen takia työkyvytön eikä todellakaa leiki mitää! Vituttaa tuollaanen masennuksen väheksyminen ja paskan jauhaminen siitä, että leikitään masentunutta. Joo jotkut saattaa leikkiä, mutta ei täskää asias saa yleistää koska niitä oikiasti masentuneita on eikä se oo pätkääkää leikin asia.

On se tosi kiva, että sua naurattaa masentuneet. Kyllä naurattaa varmasti sitäki ihmistä joka onnettomuuden takia joutui eläkkeelle 19-vuotiaana ja suunnitelmis oli ollu oma yritys ja töiden teko. Ei fyysinen kunto kestä työntekoa ja koko elämä meni uusiksi.
Sairasta ajatella että minua jotenkin naurattaa masentuneita. Ei kuule naurattaa, mutta tiedän ihan hyvinkin että esim. se eläke juttu, siihen kun nykyjään kokeilevat ilmankin masennusta. Myös kerro mistä se on niin yleistynyt? Miksi ennen ei ihan noin ollut. Ehkä liian helppoa ja on aika leikkiä vaikka minkälaista ja psyykata itseä tähän kuntoon? Eikä kukaan ketään pakottaa käyttää esim. huumeita ja alkoholia liika, kun kaikki varma tietävät mihin kuntoon näillä aineillä voi itseä laittaa. Mutta en vitsi jatka sun kanssa, mun pakko nyt lähteä :).
 
Scarlett :D olen kuulen minäkin melkein puoliksi suomalainen? Mitäs sitten? Mulla on kuitenkin mielipiteita jokaisesta maasta on erilaisia.

Enkä hakku suomalaisia, tämä on joku teidän uusi pakkoajatus, mä vaan sanon mielipiteitä miten jotkut asiat ovat. Vai onko sekin epätodellisuus että liika täällä ovat eläkellä? Jos on, miksi uutisoidaan? kyllä mä ainakin näen monia ongelmia Suomessakin, eikä mun pakko olla hiljaa asioista, mutta pakko kasvattaa lapsia niin ettei samoja juttuja heille käy, tai samanlaiset ajatukset toivon mukaan.
 
vai niin taas
Olen yllättynyt kuinka moni palstalainen ostaisi kalliin tuotteen ilman tuotteen näkemistä, pelkkien kuvien perusteella. Että kun toimitustapana on vaan postitus niin ollaan vaan että ok, passaa passaa, maksetaan -ja posti ei koskaan tuokaan mitään. Aika sinisilmäistä porukkaa.

Jos myyjällä on sosiaalisten tilanteiden pelko, niin ehkä tuollaisten kalliiden tavaroiden myynti olis järjestettävissä niin, että ystävä, puoliso tai vaikka terapeutti toimittaa tuotteen ostajalle tarkistettavaksi, niin ei ole pakko paljastaa itseään kenellekään vieraalle.
 

Yhteistyössä