Prismassa nähtyä:

  • Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"nyt harmaana"
Olin ostamassa lapselle lelua, niinkuin joka perjantai ostetaan kun käydään Prismassa. Leluosastolle juoksi n. 4-5v tyttö, otti jonkun puhuvan karvaotus-lelun ja huusi: "Äiti, osta tää!" ja äitinsä vastasi: "Kulta, ei me nyt osteta. Se on tosi kallis. Sä sait joululahjaks paljon leluja." Siis se lelu oli tarjouksessa 29,90 eli ei todellakaan kallis! Tyttö alkoi siinä huutaa ja inttää ja lopulta itkeä. Se äiti nappasi tyttöä kädestä ja lähti taluttamaan pois. Kävi niin sääliksi tyttöä ja melkein itkin. Mun tyttö kysyi: "Äiti, miksei se tyttö saanut lelua?". En oikeen osannut selittää tytölleni. Mä olisin ostanut tytölle sen lelun, jos olisivat jääneet siihen. Jos se kerran on rahasta kiinni.
 
fff
no joo minäki sanoin just tänään lapselle 4v ja ihan prismassa kun vinku lelua että ei todellakaan saa sitä kun viikko sitten kävi joulupukki! ja ei todellakaan ole rahasta kii ettenkö olisi ostanut sitä.
 
jkbfdf
No kuka on niin huono äiti että ostaa lapselle noin halpoja lahjoja?!?!? :O Mun lapset saa vaan vähintään 500e arvoisia lahjoja, jouluna sai hevosen ja tallin, 3 timanteilla kuorrutettua älypuhelinta ja 5000 e lahjakortin Louis Vuittonin liikeeseen. En edes kehtais mennä Prismaan, meillä käydään vaan Stockalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli ja SaNi-81
ap.
[QUOTE="vieras";25334359]Ooksää huomenna siellä Prismassa, odotan kyllä kiltisti kun ostat ne lelut meidän lapsille![/QUOTE]

Ollaan kyllä just huomenna menossa Prismaan. Aamupäivällä.
 
"vieras"
No kuka on niin huono äiti että ostaa lapselle noin halpoja lahjoja?!?!? :O Mun lapset saa vaan vähintään 500e arvoisia lahjoja, jouluna sai hevosen ja tallin, 3 timanteilla kuorrutettua älypuhelinta ja 5000 e lahjakortin Louis Vuittonin liikeeseen. En edes kehtais mennä Prismaan, meillä käydään vaan Stockalla.
No vihdoinkin asiaa. Mä jo säälittelen täällä ap:n lasta kun se reppana joutuu asioimaan prismassa :(. Sieltä sitten valitsee jotain tusina-halpisleluja :(. Melkein tulee itku kun tätä ajattelee.
 
"huoh"
No voisin sanoa samalla tavalla että se on kallis lelu. Silti meillä menee lasten harrastuksiin melkein tonni kuussa.

Mitä hittoa tekee jollain puhuvalla karvaturrilla? Joo, lapsethan tykkää niistä, ehkä 2 minuuttia!!! ja kohta on kämppä täynnä niitä. Joo, ostan sellaisen jos sitä toivotaan synttärinä tai jouluna. Ja olen karmea äiti, ostan joulunakin vaan pari lelua.

Lapsiparat! Hyvä lapsuushan on vaan jos saa joka viikko uuden puhuvan nuken tai pehmon.
 
"rrr"
Mulla oli nolo tänään käydä prismassa oikein ällötti kun normaalisti en käy halpis kaupoissa.Pakko oli käydä presidenttikahvia sieltä ostamassa. Tytölle piti ostaa sitten sieltä xboxi kun halus noin vaan,oli joku söpö nalle peli mukana siinä. maksoki vaan 300e ,jotenki iletti ostaa niin halpa romu tolle tytölle. noh,pitää korvata se huomenna jotenkin. ostettiin muuten 5000eurolla raketteja ja tytölle 10tonnin turkki ettei jäädy pihalla huomenna. meillä on muuten tytöllä myös palvelija ettei tarvii tehää yksin mitään. ja mun ei tarvii sit alentua vaikka sen pyllyä pyyhkiin:/. hyi. Pakko muuten vielä hehkuttaa että laitoin naapurille joluna joulukorin ,hinta oli vaan 200e. + sitten 4hengen 2viikonmatkan ihan mihin vaan kun ina sanonu että ei oo varaa. Ärsyttää muuten alennusmyynnit,ihan turhia ovat. ikinä en niistä mitään osta. en alennu moiseen. 30euron pehmolelulla vois pyyhkiä joka paskakäynnillä perseen. Meillä on varaa. on 18autoa ja 15 venettä + 400neliöinen talo ja 200neliötä oleva kesämökki, lisäksi 100 osaketta ja oma suihkari. huhhuh ei kehtaa ees sanoo mut mies osti tosi halvalla vielä toisen lomaasunnon ja hintaki oli vaan 4miljoonaa. Kyllä naapurilla oli silmät loksahtaa päästä. sen tyttö tokas vaan että isi laitetaan mekin,isä sano että ei ja lähti tytön kans pois. Mä oisin voinu niille mökin ostaa mut en kerenny kun lähtivät:(
 
"köyhä"
Mulla ainakin rahat on niin tiukilla eronneena äitinä ettei todellakaa olis varaa ostella kolmenkympin nalleja lapsille. Tarvitaan ruokaan ne vähät rahat mitä laskuilta jää.
 
"Hmm"
Oletko sinä ap totuttanut lapsesi siihen, että aina kun ollaan kaupassa ostetaan lelu ?

Itselläni on pian 5v täyttävä tyttö ja tein silloin kun hän oli pienempi tuota samaa. Sitten äitini sai minut järkiini ja oli pikkuinen henkien sota kaupassa, kun sitä lelua tai karkkia tai pientäkään rihkamajuttua ei sitten ostettu.

Nyt menee hyvin. Lapsi tietää, että kaupassa ollessa ostetaan vain ruuat ja tarpeelliset. tietenkin hän saa leluja muulloinkin kuin synttäri ja joululahjaksi, mutta niitä ostetaan sitten kun ollaan erikseen niitä menossa hakemaan. tai sovin lapsen kanssa, että saa jonkin haluamansa tavaran.

Mutta tämä henkien taistelu käytiin siksi, että lapsi kasvaa ja ne vaatimuksetkin suurenee joka vuosi. Sekä ei ole hyväksi lapselle, että hän oppii tuollaisen käyttäytymismallin.
Mieti millainen lapsesi tulee olemaan teini iässä tuota rataa jos jatkat
 
"mietiskelijä"
Aloin miettimään olenko liian ankara, kun todella harvoin ostan kauppareissulla lapselle mitään. Juurikin lapseni näytti jotain lelua, enkä sen paremmin edes katsonut vaan sanoin heti ettei käy, kun juuri joulupukki toi kasan. Lapsi kylläkin kiikutti nopeasti lelun takaisin, ei ole tottunut edes saamaan periksi..
 
"vieras"
[QUOTE="mietiskelijä";25334434]Aloin miettimään olenko liian ankara, kun todella harvoin ostan kauppareissulla lapselle mitään. Juurikin lapseni näytti jotain lelua, enkä sen paremmin edes katsonut vaan sanoin heti ettei käy, kun juuri joulupukki toi kasan. Lapsi kylläkin kiikutti nopeasti lelun takaisin, ei ole tottunut edes saamaan periksi..[/QUOTE]

Meillä on lapset varmaan isommat mutta mä olen ratkaissut tuon siten, että lupaan lasten saavan ostaa haluamansa tavarat omista rahoistaan. Siis viikkorahoista tai lahjarahoista. Kummasti ilmenee harkintaa haluamisiin.
 
"vieras"
Lapsiparat! käytkö sä prismassa?? siellä käy vaan köyhät ja kontulalaiset vähäosaiset, maahanmuutajat tms. me käymme Stockmannilla ainoastaan tai Dubaissa mall of the emiratesissa jos on isompaa ostettavaa ja haluaa olla merkkitietoinen!
 
"vieras"
Ja vaikka ei rahasta olisikaan ostaminen kiinni niin kyllä 29eur on paljon rahaa. Ja lapsen tulee se oppia ettei raha kasva puussa vaikkakin vanhemmat sitä työnteollaan olisivatkin saaneet. Jos joka päivä ostaisi kaiken mikä 29eur maksaa niin kalliiksi tulisi.
 
"vieras"
[QUOTE="rrr";25334407]Mulla oli nolo tänään käydä prismassa oikein ällötti kun normaalisti en käy halpis kaupoissa.Pakko oli käydä presidenttikahvia sieltä ostamassa. Tytölle piti ostaa sitten sieltä xboxi kun halus noin vaan,oli joku söpö nalle peli mukana siinä. maksoki vaan 300e ,jotenki iletti ostaa niin halpa romu tolle tytölle. noh,pitää korvata se huomenna jotenkin. ostettiin muuten 5000eurolla raketteja ja tytölle 10tonnin turkki ettei jäädy pihalla huomenna. meillä on muuten tytöllä myös palvelija ettei tarvii tehää yksin mitään. ja mun ei tarvii sit alentua vaikka sen pyllyä pyyhkiin:/. hyi. Pakko muuten vielä hehkuttaa että laitoin naapurille joluna joulukorin ,hinta oli vaan 200e. + sitten 4hengen 2viikonmatkan ihan mihin vaan kun ina sanonu että ei oo varaa. Ärsyttää muuten alennusmyynnit,ihan turhia ovat. ikinä en niistä mitään osta. en alennu moiseen. 30euron pehmolelulla vois pyyhkiä joka paskakäynnillä perseen. Meillä on varaa. on 18autoa ja 15 venettä + 400neliöinen talo ja 200neliötä oleva kesämökki, lisäksi 100 osaketta ja oma suihkari. huhhuh ei kehtaa ees sanoo mut mies osti tosi halvalla vielä toisen lomaasunnon ja hintaki oli vaan 4miljoonaa. Kyllä naapurilla oli silmät loksahtaa päästä. sen tyttö tokas vaan että isi laitetaan mekin,isä sano että ei ja lähti tytön kans pois. Mä oisin voinu niille mökin ostaa mut en kerenny kun lähtivät:([/QUOTE]

Joudutko itse näpsyttämään tänne viestisi. Minä olen perhe forsmanin palvelija. Rouva Forsman tuossa käskee mitä pitää kirjoittaa ja minä näpsytän menemään rouvan maksamilla rakennekynsillä. (on muuten timanttitiput)
 
möhköröhkö
Mulla kävi niin sääliksi tänään prisman kaljahyllyllä ,kun eräs pulleavatsainen mies yritti ladata kärryihin kaljalaatikkoa.
Vaimo siinä nalkutti, etä et kyllä ota, juuri oot koko joulun rypoänny, veiläkin on kaappi täynnä tyhjiä tölkkejä.
Ja väkisin lähti muija niitä kärryjä tökkimään kohti paprikahyllyä. Pakko oli sen miehen seurata janoisena punoittavain turvoinnein silmin.
Olis niin mieli tehny mennä siihen ja ostaa sille miehelle sitä kaljaa. Mutta en kerinny, kun se vaimo juoksi niin lujaa, ja mulla oli omat kärryt nin täynnä kaljaa ja siideriä, etten päässy nii nopeesti juoksemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: pulleroballerina
[QUOTE="vieras";25334414]No tunnistat varmasti meidät, me ollaan se rääkyvä perhe siinä vaate ja leluhyllyjen luona, jos mieskin itkee oikein kovasti niin saako sekin kauan toivomansa rynnäkkökiväärin? Mä haluun sen yleiskoneen joka mulla on sitten sylissäni.[/QUOTE]

:LOL:
 

Yhteistyössä