Relaatiot 109

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tähänkin voisin sanoa että vastasana auttaa :D Sori mutta ei tuosta AF:stä pelkästään tuota voi millään avata vaan ne vastasanat selventää sen. Tämä on kuvaus millainen AF oli mutta ei sitä arvaamalla saa mitenkään ilman vastasanoja. Vastasanoille pääsenee helpoiten joko alapuolen tai vasemman puoleisen ruudun rajasanojen kautta. Riippuu mistä päin olet ruutuun tullut.

No mulla on avoinna tuohon 5+7 liittyvä vastasana jä.. 6+5 mutta ei ole hajuakaan, mitä siihen tulee x) Samaten jä.. 2 ja 11 ovat yhtä suurta kysymysmerkkiä :D
Jep. No jä 6+5 on kotimainen yhtye jolla on jä... niminen kappale ja jä... 2 on taas ko. yhtyeen levy jolta toi jä... kappale löytyy. 11 on taas ruoka mikä tehdään jä...stä
 
vierailija
Ilmeisesti aika häntäpäässä tullaan, kun porukalla auki sellaisia ruutuja, joista itselläni ei ole vielä hajuakaan, LOL.

Gnostilaisuus
lau.. 10+7 [en keksinyt jo annetusta vinkistä, myös vastasana auki]
kri.. 6 [en keksinyt jo annetusta vinkistä]
ris.. 14
UP & K & KK yhdistävä 11+6
vas.. 9+3

Amazon
jok.. 8
jok.. 10

Venla
per.. 7 [vasemmanpuolimmainen]

Wilhelm Tell
pääsanasta 18

Robin Hood
tuc.. 13
A & RL & JM yhdistävä 9
woo.. 9
 
Ilmeisesti aika häntäpäässä tullaan, kun porukalla auki sellaisia ruutuja, joista itselläni ei ole vielä hajuakaan, LOL.

Gnostilaisuus
lau.. 10+7 [en keksinyt jo annetusta vinkistä, myös vastasana auki] ne on Nag Hammandin kirjastoa
kri.. 6 [en keksinyt jo annetusta vinkistä] uskovaisten ihmisten kaitsija
ris.. 14 milloin se tapahtui
UP & K & KK yhdistävä 11+6 yleisnimitys up jälkeen syntyneille kris.. kirkoille
vas.. 9+3 yksi vas... eista

Amazon
jok.. 8 suomalainen jok
jok.. 10 suomalainen jok

Venla
per.. 7 [vasemmanpuolimmainen] tämän niminen etsiväsarjakin on ollu

Wilhelm Tell
pääsanasta 18 järvi

Robin Hood
tuc.. 13 hänen kumppaninsa sarjakuvissa
A & RL & JM yhdistävä 9 heidän veli
woo.. 9 hyväntekeväisyysmedia
 
Päämääränä yksi ruutuvalmiiksi, TMNT:
Ma.. 13 vasemmalle ja siitä jatko 6, mulla on se väliviivallinenmut en nyt meinaa löytää noihin mitään sopivaa..
Pe.. 12väliviivalla
Ka.. sy.. 4+6

Ja anteeksi jos kysyn jo vinkattuja, joko on mennyt ohi tai sitten en ole ymmärtänyt:D

muoks. heti löytyi pari..
 
Viimeksi muokattu:
ZuZu vierailija
Päämääränä yksi ruutuvalmiiksi, TMNT:
Ma.. 13 vasemmalle ja siitä jatko 6, mulla on se väliviivallinenmut en nyt meinaa löytää noihin mitään sopivaa.. - mikä se väliviivallinen on? - yksi laji niitä sitä edeltäviä (kai olet rellut 94 ja 96 tehnyt?:ROFLMAO:), tuon pidemmän saat yhdistämällä molemmat päät
Pe.. 12väliviivalla - miehen nimi loppuun
Ka.. sy.. 4+6 - rotu, jolla on nuo (monikossa)
Ri.. Ge.. 7+1+2+6 - elokuva

Ja anteeksi jos kysyn jo vinkattuja, joko on mennyt ohi tai sitten en ole ymmärtänyt:D
 
vierailija
Päämääränä yksi ruutuvalmiiksi, TMNT:
Ma.. 13 vasemmalle ma... Alkuun ja toi 6 loppuun ja siitä jatko 6 mikä se väliviivallinen on?, mulla on se väliviivallinenmut en nyt meinaa löytää noihin mitään sopivaa..


Ja anteeksi jos kysyn jo vinkattuja, joko on mennyt ohi tai sitten en ole ymmärtänyt:D

muoks. heti löytyi pari..
 
  • Tykkää
Reactions: umayya_1
ZuZukiitos, en tehnyt niitä drinkkihässäkkärellujamutta kiitos aukesi :D
d..w.. puuttuu vielä se 7+5+4, en ole koskaan seurannut sarjaa joten ei tuttu aihe ollenkaa, pitää yrittää vielä kaivaa jostain..
toi pe.. ja miehen nimi ei kyllä auttanut yhtään:D
 
Jes! Vihdoin kaikki ruudut auki! Puuttuu kyllä ihan pirusti sanoja vielä, mutta nyt pystyy keskittymään aina yhteen ruutuun kerrallaan. Tuli jossain välissä pakkomielle pyrkiä aina ruudussa reunaa kohti että sai vaan seuraavan auki.

Pelin läpäisy:
3813 / 5821 (65.5%)

Sijoitus:
2 / 214
 
vierailija
kaksi ruutua sanaa vaille valmista:
kalat
kuning... 6 8 10 ( joku kirja, mutta onko tarkempaa vinkkip, alapuolinen ruutu kiinni, joten ei voivoa vastasanasta)

synti:
oopper..14 ( alapuolinen ruutu kiinni)
 
Kurku-maa
5821 sanaa! Morjes! Aikamoinen homma on tällainen tehdä! Ei taida vuosi riittää.
Mietin vaan että miten älyttömän kauan tekijällä/ tekijöillä on menny tämän tekemiseen? Luulis että ikuisuus! Yllättävän hyvä rellu ollu näin isoksi. Mukavia oivalluksia ja assosiaatioita, jotka vie kuitenkin koko ajan eteenpäin. Toisaalta vaikuttaa välillä tosi vaikeelta. Katsotaan jaksaako puurtaa loppuun. Vielä 20 ruutua aukomatta. Huh,
 
vierailija
Mietin vaan että miten älyttömän kauan tekijällä/ tekijöillä on menny tämän tekemiseen? Luulis että ikuisuus! Yllättävän hyvä rellu ollu näin isoksi. Mukavia oivalluksia ja assosiaatioita, jotka vie kuitenkin koko ajan eteenpäin. Toisaalta vaikuttaa välillä tosi vaikeelta. Katsotaan jaksaako puurtaa loppuun. Vielä 20 ruutua aukomatta. Huh,
Joo on kyllä ollu kiva, vaikkakin vaikene välillä. Pakko kai kuitenkin välistä olla hiukka haastavampaa assosisaatioo kun on niin valtavasti sanoja eikä samaa saa käyttää kahteen kertaan. Voi olla ettei oo ihan vuosi riittäny tekijöillä. Tässä on kyllä kivasti sellaista sanojen kaksoismerkitysten hyväksi käyttöö mitä on kaivannu viimeaikasien rellujen kohdalla...
 
V R
Joo on kyllä ollu kiva, vaikkakin vaikene välillä. Pakko kai kuitenkin välistä olla hiukka haastavampaa assosisaatioo kun on niin valtavasti sanoja eikä samaa saa käyttää kahteen kertaan. Voi olla ettei oo ihan vuosi riittäny tekijöillä. Tässä on kyllä kivasti sellaista sanojen kaksoismerkitysten hyväksi käyttöö mitä on kaivannu viimeaikasien rellujen kohdalla...
Vastahan joulukuun alussa tuli mahdolliseksi tehdä noin iso relaatio, eli muutamassa kuukaudessa tuo on tehty. Haastavaa se kyllä on, koska koko ajan joutuu sanoja vaihtamaan kun haluttu sana on jo käytetty. Ja itse olen vasta hiukan päälle 30 ruudun omaani tehnyt, joten kyllä tässä urakkaa on, kun on tätä muutakin tekemistä siunaantunut. Ensi joulun tienoille koetan oman sataruutuiseni saada valmiiksi.

Kaikki kunnia tämän laatijoille, hyvän relaation ovat tehneet.
 
???
Tulin ihan vain huikkaamaan että mäkin olen mukana pitkästä aikaa pelaamassa ihan reaaliaikaisesti. :)

Vielä on 15 ruutua kiinni, mutta yksi peräti ok. :D

Jonkin verran on tullut vastaan kirjoitusvirheitä, mut kaikkia en nyt tähän hätään muista. Olis pitänyt laittaa ylös. Tässä kuiteskin pari (ehkä on mainittu jo aiemmin ketjussa, en lukenut) jotka on jääny mieleen:

VALUVA KUOLEMA:
SMQ 6 -> pitäisi olla 7

MATA HARI:
pääsanasta 7 -> pitäisi olla 8

RISTI:
bl 6+5 -> pitäisi olla yhdyssana eli 11

MÖRKÖ:
kuo 11+8 -> pitäisi olla 12+8

MARS:
psy 12 -> pitäisi olla 11
 
mallasnaama
Tulin ihan vain huikkaamaan että mäkin olen mukana pitkästä aikaa pelaamassa ihan reaaliaikaisesti. :)

Vielä on 15 ruutua kiinni, mutta yksi peräti ok. :D

Jonkin verran on tullut vastaan kirjoitusvirheitä, mut kaikkia en nyt tähän hätään muista. Olis pitänyt laittaa ylös. Tässä kuiteskin pari (ehkä on mainittu jo aiemmin ketjussa, en lukenut) jotka on jääny mieleen:

VALUVA KUOLEMA:
SMQ 6 -> pitäisi olla 7

MATA HARI:
pääsanasta 7 -> pitäisi olla 8

RISTI:
bl 6+5 -> pitäisi olla yhdyssana eli 11

MÖRKÖ:
kuo 11+8 -> pitäisi olla 12+8

MARS:
psy 12 -> pitäisi olla 11
Kiitos näistä. Nyt ovat löydetty ja korjattu.
 
vierailija
Voiko joku avata tota Freaks And Geeks-ruutua? En oo ikinä katsonut koko sarjaa (kuullukkaan siitä). Sain minä tuon näyttelijän ja sen roolihahmon, mutta mitä nuo muut pääsanasta lähtevät on. Kaikkea olen wikipediasta kokeillut, mutta mikään ei ole oikein. :(
 

Yhteistyössä