Sekundäärilapsettomat

Dreamer Joskus kun ovista oikein urakalla yrittää bongata, niin käykin just noin, että se siirtyy tai pahimmillaan jää huomaamatta. Tylsää! No, jos se ovis kuitenkin olis parin päivän sisällä, niin eihän se haitaksi ole, jos simpat jo sisällä odottelevat ;) Mä kävin joskus Vauva-lehden sivujen ovislaskurilla laskemassa hedelmällisimmät päiväni, mutten oikein tiedä, olisiko ne kohdallani osuneet oikeaan. Voihan sitä aina kokeilla.

Niin, ja se on varmasti totta, että muutokset omassa kehossa/elämässä vaikuttavat heti näihin "naisen kuvioihin"...
 
Jei, KP1 oli eilen! Tänään suuntaan apteekkiin hakemaan Gonal-kynän ja taas alkaa piikitys. Viime hetkeen asti kyllä pyörittelin mielessä, että jos ei alkaiskaan. En tiedä, jotenkin on usko mennyt tähän yrittämiseen. Ja stressaan jo nyt sitä, että miten ihmeessä minä, ja varsinkin mieheni, päästään töistä lääkärikäynneille. Mullekin niitä on nyt sitten tulossa vähintään 3 tähän kiertoon. Töissä on kiirettä, joten vaikea selitellä poissaoloja. Huoh! Mutta kaikkien näiden epäilyjen seassa kuitenkin iloitsin (mikä on sekin suorastaan perverssiä) menkkojen alkaessa. Ristiriitaista kertakaikkiaan. Että tällaiset lähtökohdat tällä kertaa...

Tuomenmarja, peukut on täällä pystyssä, että viivat tummenee ja ultra tois hyviä uutisia.
 
Jei, KP1 oli eilen! Tänään suuntaan apteekkiin hakemaan Gonal-kynän ja taas alkaa piikitys. Viime hetkeen asti kyllä pyörittelin mielessä, että jos ei alkaiskaan. En tiedä, jotenkin on usko mennyt tähän yrittämiseen. Ja stressaan jo nyt sitä, että miten ihmeessä minä, ja varsinkin mieheni, päästään töistä lääkärikäynneille. Mullekin niitä on nyt sitten tulossa vähintään 3 tähän kiertoon. Töissä on kiirettä, joten vaikea selitellä poissaoloja. Huoh! Mutta kaikkien näiden epäilyjen seassa kuitenkin iloitsin (mikä on sekin suorastaan perverssiä) menkkojen alkaessa. Ristiriitaista kertakaikkiaan. Että tällaiset lähtökohdat tällä kertaa...

Tuomenmarja, peukut on täällä pystyssä, että viivat tummenee ja ultra tois hyviä uutisia.
 
Annis Kiitos peukuista! Ymmärrän sua hyvin noissa päätöksentekovaikeuksissa. Ei nää todellakaan oo niin yksinkertaisia asioita, että haenpa nyt vaan gonalin ja rupeen tökkimään. Mä olin ainakin syksyllä niin huonossa kunnossa, ku oli ensin km ja sit kaksi peräkkäistä lääkkeellistä kiertoa PASia varten. Viimeisen negan jälkeen päätin, että nyt on pakko pitää taukoa tai kohta pimahdan. Olin jo pelkästään fyysisesti tosi surkeassa kunnossa. Päätin, että aikasintaan huhtikuussa mennään seuraavaan PASiin, mut luomuilua voi toki kokeilla siinä välissäkin.

Mulle on tuottanu aina hankaluuksia nuo lääkärikäynnit kesken työpäivän. Lisäongelmana on se, että asutaan n.260km:n päässä lapsettomuushoitoklinikasta, joten on pitäny ottaa ihan kokonaisia päiviäkin vapaaksi. Jotenkin ne on aina onnistunu, mutta ei todellakaan ongelmitta. Oon tainnu joskus kauan sitten kertoakin, kun ihan palkanlaskija sekaantui mun sairaslomaan ja alkoi rönkkiä näitä lapsettomuuskuvioita. Lääkärintodistus ei kelpannut lapsettomuusklinikalta. Sen jälkeen oon ollu tosi rasiintunu näistä kuvioista. Oishan se helppoa, jos vois vaan kotona hoitaa nämä hommat. Ei tarvis kenellekään selitellä töissä eikä muuallakaan.

Tsemppiä teille alkaneeseen kiertoon! Toivottavasti saat kaikki aikataulut kohdalleen ja mahdollisimman vähän sivuvaikutuksia lääkkeistä.
 
mitäs tää oikein tuplaa noita vastauksia? ;)

mä meninkin jo tonne kevät-kesän IVF/jne -pinoon.
eli nopeasti: saatiin aika IVF-suunnitteluun vkolle 10, joten aika pian ryhdytään tuumasta toimeen. :p
ovis on edelleen hukassa, kp26 menossa. no, eipä tuo haittaa.

palailen paremmalla ajalla.
 
Mäkin mietin, miks tuplaantuu. En ainakaan painanu ku yhden kerran "lähetä". Sen jälkeen meni kaikki taustat pois pitkäksi aikaa. Myöhemmin kävin uudelleen sivulla, niin olikin tuplana. Outo juttu.

Dreamer Oikein paljon onnea matkaan! Hienoa, että nyt alkaa tapahtua. Tuuthan sit kertomaan kuulumisia?
 
Ette kyllä usko tätä!! Mä kävin psykologilla, kun syksyllä työterveyslääkäri totesi, että olen vähintään lievästi masentunut, ja sain sitten työterveyden kautta lähetteen 3 psykologikäyntiin. No, kävin siellä sitten edellisiltana ja käytiin läpi pääasiassa näitä lapsettomuusjuttuja. Huomasin keskustelun aikana, että sen psykologin oli selvästi vaikea edes ymmärtää näitä lapsettomuusajatuksia kun kerran yksi lapsi on. Sitten aika loppupuolella sanoin, että olen kyllä alkanu miettiä sitäkin onko tässä (hoidoissa/toisen lapsen "väkisin" yrittämisessä) mitään järkeä. Siihen psykologi hihkaisi, että ahaa, nyt minä tiedänkin, sinulla on varhainen 40-kriisi, ihan selvä normaali kehityskriisi.
Mä olin todella äimistynyt. Totta kai olen alkanut kyseenalaistaa vähän kaikkea elämässäni tämän lapsettomuuden myötä. Ja kyllä, tämä on asia, jota en ole pystynyt hallitsemaan, ja jossa en ole saavuttanut haluamaani, mutta tapa jolla hän sen sanoi, aliarvioi minusta koko lapsettomuuden tuskani.

Nyt sitten mietin, ett kannattaako mun mennä sen saman psykologin luo enää. Toisaalta kun on on vaan 2 käyntiä jäljellä, niin uuden kanssa lähdetään taas nollapisteestä. Mutta oikeasti, auttaako toi nainenkaan mua mitenkään?
 
Annis Aika urpolta vaikuttaa siun psykologi :LOL: Onkohan ollu lapsettomien kanssa tekemisissäkään aikasemmin, kun suhtautuu lapsettomuuskipuiluun kuin maallikko :eek: Jos siulla on kuitenkin enää pari kertaa jälellä ennen siirtymistä jollekin toiselle niin käy vaan loppuun. On se tyhjää parempi kuitenkin :/ Jos se osais paremmin auttaa sinnuu jossain muussa asiassa, joka painaa mieltä?

Täällä menossa kp1. Kattelin Meille tuli vauvaa telkkarista ja siinä oli niin söötti vastasyntynyt tyttö, että miulla taas kuume nostaa päätään :heart: Mutta "järki" laittaa vastaan. Mie haluun nyt nää opinnot pois ja kiinni työelämään niin jos sitten...
 
Heippa pitkästä aikaa!
Olen kyllä taustaillut ahkerasti teitä, mutta oma kirjoitus on ollut hukassa...
Annis, no jopas..vertasi lapsettomuuden tuskaa 4kympin kriisiin..huhhuh..

Mulla oli seuranta uä tänään..eli kp 9. Menopuria pistellyt ma asti. Ei tapahtunut mtn, niin kun oletettavasti ei. Ei viimeksikään, kun tärppäsi tässä vaiheessa vielä mtn. Pistelyt jatkuu Puregonilla huomenna, tänään vielä Menopur.
Tämä lääkäri joka avitti myös esikoisen tuloa, sanoi, että hän jatkaisi insseillä vielä, kerta niillä on kerran tärpännyt. Mutta siis mennään nyt yksi inssi ainakin...huoh...

Näissä jutuissa ehkä vähän donw olo...

Muille parempaa mieltä ja hyvää v.loppua!
 
Annis Kuulostipa pöljältä psykologilta. Luulis, että hän jos kukaan osaa ihan työkseen "ymmärtää" millaista tahansa ihmisen huolta. Ja tollanen vertaus. Plääh! Mut samaa mieltä oon silti kuin Kiin, että käy ihmeessä ne pari lisäkertaakin, kun kerran pakettiin kuuluu. Voit sit myös sanoa, että olet ne käynyt.

Anen Toivon, että "tulosta" alkaisi teille tulla. Onneksi on nyt kuitenkin hoidot käynnistyny ja taustalla onnistunut kokemus samasta tavasta. Odottelu vaan on niiiiiiiin rankkaa. Voimia siihen! Toivottavasti mielesi edes hieman piristyy. Viikkistä kaikille!

ON: Mä täällä tuskailen menkkajuilimisella. Tiedän, että kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa, mutta noi neljä km:a pitää valitettavsti ajatukset myös siinä, että entä jos se ei olekaan sitä normaalia juilimista vaan sitä toista...
 
Täällä on taas hoidot aloitettu. Eli eilen kaukan odotettut kuukautiset viimein löysi tänne ja tänään laiton estrogeeni-laastarin. Kahden viikon päästä olisi sitten PAS :D

Mihin te muuten saatte lapset hoitokäyntien ajaksi? Kontrollikäynnille viitsin vielä mukaan ottaa. Rattaisiin istumaan ja leluja/herkkuja käsiin. Mutta siirtoon en mukaan voi ottaa. Toki mies katsoo pojan perään, kun työt sen sallii. Mutta nyt siirto osuu samalle viikolle, kuin miehen työmatka :/ No, kai tässä jotain saa kehiteltuä...
 
Torvet on tänään tutkittu ja auki ovat. Eli ei piillyt niissäkään syytä tähän yli 2 vuoden yrittämiseen. Tutkimus oli kyllä sikäli erikoinen, että vasenta munasarjaa etittiin varmaan vartti. Ei meinannu löytyä ja lopultakaan sen puolen johdinta ei oikeastaan näkyny. Mutta koska koko homma ei sattunu mua yhtään suuresta ruiskutetusta nestemäärästä huolimatta, niin lääkäri oli suhteellisen varma että molemmat puolet "vetää". Muuten olis kuulemma sattunu, kun kohtuun olis tullu painetta.

Ens maanantaina uudestaan, sillon tutkitaan rakkuloiden koko. Voi olla, että inssiin ei sittenkään tällä kierrolla päästä, koska mulla on ens viikolla kahtena päivänä sellainen työmeno, joista en voi olla pois. Ja jos menee samalla tavalla kuin edellisessä hoitokierrossa, inssi pitäis tehdä just toisena niistä päivistä. Mutta rehellisesti sanoen, tällä hetkellä se ei oikeastaan edes harmita: mä tein viikonloppuna päätöksen, että mun asenne muuttuu nyt. Mun on pakko saada itteni kasaan, selättää masennus ja muuttua taas siksi omaksi "kivaksi" minäkseni. Mun pinnakin on niin lyhyt nykyisin, että miten mä edes jaksaisin parkuvaa kääröä. No joo, ehkä kuitenkin jaksaisin, mutta oikeesti en voi ajatella, että vain toinen lapsi voi mun olon "parantaa" , vaan mun on tehtävä se ihan ite muuttamalla asennettani. Ja mun on tehtävä se just nyt. Se tarkoittaa myös sitä, että käyn (yritän käydä ) palstailemassakin harvemmin, etten "vahingossa" alkaisi vatvoa tätä.

Katotaan kuin hyvin tämä onnistuu, tod. näk. käyn parkumassa täällä edelleen, kun tämä tsemppihenki hälvenee. :)
 
Annikselle zemppihenkeä!!!

Mulla oli seuranta uä tänään. Isoin folli oli 12mm, ja seuraavat n.2kpl 11mm.. elikkäs annosta pienennettiin hiukan, ettei noi pienemmät innostu. Pistän vielä tämän, huomisen ja perjantain ja sitten la iltana pregnyl ja ma:na inssi, JOS MUNIKSIA EI LIIKAA.
On tämä niin arpapeliä koko hoidon ajan!! huoh...

No mutta ei auta kun ootella.

Hiphukka, minä järkkään aina niin, että mies tai anoppi tulee kotiin siksi aikaa kun minä käyn hoidoissa. On se sumplimista..
 
Hei vaan kaikille piiiitkästä aikaa!!!Ja tervetuloa uusille!
Oon pitänyt vähän palstailu taukoa,kun tuntuu kaikki asiat menevän päin p...tä ja meinaa jonkin sortin masennustakin pukata niin ei ole vaan jaksanut...
Pakkasessa olis ne kolme pikkuista mutta nyt sen verran kovat migreenin estolääkkeet päällä ettei reppanoita voi edes alkaa sulattelee ennenkuin puretaan lääkkeet pois ja vaihdetaan toisiin..Mutta varmasti ne tässä vielä käytetään kun tilanne se sallii.

TUOMENMARJAN kuulumisia kovasti odottelen..eikös teillä ollut se ultra perjantaina??Täällä peukut vimmatusti pystyssä että uutiset ovat hyviä!!

Nyt on pakko lähtee koiran kanssa ulkoilemaan kun aurinko niin ihanasti paistaa!yritän hieman paremmin jaksaa kirjoitella...
Aurinkoista sunnutai päivää kaikille
 
Ompas tää ketju hiljainen..ihan omaltakin osalta.
Pääsin inssin tänään kaikista "peloista" huolimatta. Eli yksi 19mm munis oli ja muut hiukan pienempiä..huhhuh! Mutta sitten kävi vielä niinkin, että mies sai unissaan viime yönä ja aamulla klo 8 näytteen anto!! Olin et kivakiva, tässä se sit oli, turhaan oon pistelly ym..koska ei varmaan tulee sellasta näytettä jolla päästäs mihkään!
Mutta näyte olikin hyvä, parempi vielä kun viimeksi, mutta eihän sekään mtn sano..
Tämä oli sitten vika inssi :(
Ja odotukset ei todellakaan ole korkealla..nyt siis alkoi pp0.
Muistaako joku kauanko pregnylistä munis irtoo?? pistin sen la:na klo 21 ja ma klo 13 oli inssi eikä ollut vielä irronnut.

Mitä muille kuuluu???
 
Tänään kävin klinikalla limakalvoa näyttämässä :D Ensi tiistaina on PAS !! Toivottavasti joku pieni sitkeä sulatuksesta selviää ja saadaan kotiin.
Miun ongelmakin ratkesi, eli kuka katsoo pojan perään siirron aikana, kun miehen työmatka peruuntui ja siirtyi ensi kuulle. Onneksi en tuon takia siirtänyt hoitoa, olisi ottanut päähän nyt :ashamed: Joskus asiat ratkeavat parhain päin ihan itsestään :D
 
Yksi hyvänlaatuinen alkio siirrettiin tänään :D :heart:
Yksi olki oli sulatettu ja kaikki kolme alkiota selvisi sulatuksesta, mutta nuo kaksi muuta oli selvästi huonompilaatuisia. Nyt sitten jännäillään pari viikkoa. Testipäivä on 10.3, mutta tuloksen kuulen vasta seuraavana päivänä. Käyn verikokeessa omassa terveyskeskuksessa, joten vastausta en voi samana päivänä hoitajalta kysellä.

Siirron jälkeen käytiin kaupungilla ja poika sai melkoiset raivarit Etolassa. Siinä kirkuvaa poikaa ulos rauhoittumaan kantaessani (=raahatessani) kävi mielessä, että ihanko oikeasti me toinenkin tämmöinen halutaan :LOL: Mutta kyllä me ihan oikeasti toinenkin tuollainen halutaan. Seuraava on tietysti kiltti, suloinen pieni enkeli :saint: Sisarusrattaitakin kävin jo ihailemassa... Vielä olen positiivisin mielin, että pikku kakkonen meille suodaan...
 
Onnea pikkuisen alkion tielle ja paljon voimia kasvaa isoksi! :)
tuli kyllä ihan tippa linssin sun kirjoituksesta. *niisk*
"pakko" sitä vaan olla luottavaisin mielin siihen, että meillekin pikku ihminen vielä suodaan.

Tsemppiä muillekin!!

(.) IVF -suunnittelu ensi viikolla. IIK. :)
 
Heips pitkästä aikaa :wave:

Ja onnittelut plussanneille Realmerkulle ja Tuomenmarjalle Toivottavasti voitte oikein paksusti :D

Hipkukalle myös tsempitykset ja oikein kunnon tarrikset pikkuiselle, b :) d Mulla myös käy välillä mielessä muksujen känkkispäivinä tai kun muuten vaan käyvät ylikierroksilla, et ollaankohan me ukon kanssa pikkasen sekaisin kun vielä uudestaan halutaan kaikki aloittaa alusta...

Täällä lähti yk 3 käyntiin ja nyt aion omin päin tuplata ton clomiannoksen 2tbl:iin, siis mulla aikaisemmin on vaan toi annos tuonut plussan, mutta nyt metujen kanssa kaksi kiertoo ollut tolla yhden tbl:n annoksella, ovisplussa kyllä on tullut muttei mitään toivottua tulosta
:eek:
Mietin tossa et mikä on seuraava vaihe hoidoissa, jos clomit ei tuo plussaa? Onko se inseminaatio vai suoraan IVF, vai onko vielä kotikonstein jotain muuta lääkitystä olemassa clomien jälkeen? Me kun ei olla halukkaita lähtemään noihin rankempiin hoitoihin, mutta mietin tosiaan että onko edes olemassa tuhdimpaa lääkitystä clomien lisäksi?

Risupesä Mulle voit listaan laittaa..poika -01, tyttö -03/ clomeilla :)
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
risupesä...........................ivf.........poika97-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
dreamer78.....................ivf............2x6,5v.-ivf, m1-luomu
Kristiina76...................ivf/pas........poika06-pas
cristina...........................ivf............tyttö02-luomu (m1)
Kiin................................pas...........poika12/07-ivf/pas
Hipkukka.......................pas..........poika11/07-icsi/pas
Emppu3008..........metut,clomit.....poika01,tyttö03-clomit
mymmyryy....................................-99, poika01
Anen.............................4.iui..........tyttö5/07-1.iui
siiri38...........................4.ivf..........-94,-96,-97-luomu
Katriina79.....................................poika4/07,1.-luomu


[/url]


realmerkku78................................kolmas toiveissa + 16.1. ?
Tuomenmarja..........1.ivf/3.pas.....poika9/00, poika7/03-clomit +29.1.

 
Emppu Seurataanko sulla miten Clomeilla lähtee munarakkula kasvuun? Käsittääkseni Clomien lisäksi voidaan kokeilla Puregon-pistoksia, jos Clomeilla ei ovulaatiota tapahdu. Lapsettomuuden syyt vaikuttaa siihen mitä seuraavaksi kokeillaan. Jos sperma on hyvälaatuista ja ovis tapahtuu niin varmaan inseminaatio olisi seuraava. IVF on usein se viimeisin keino, ensin kokeillaan halvemmat ja kevyemmät vaihtoehdot.
Tai en minä varma ole mitä seuraavaksi voisi tehdä :ashamaed: Kunhan arvailen. Meillä kun mentiin suoraan ICSIhin, kun tulokset saatiin ja syy selvisi.

).( Mun oma positiivinen mieliala tän siirron onnistumisesta alkaa hiukan rakoilemaan. Eikä vielä ole montaa piinailu päivää takana :/ Jotenkin sitä kauheasti odottaa oireita, edes jotain. Vaikka ihan hyvin muistan, että esikoisestakin oireet alkoi vasta tukilääkityksen loputtua. Omat hormonit on sen verran tujumpia ilmeisesti.
 
Ens ti olis r-testipäivä. Tänään on ollu jotenkin sellainen olo, että tuo poika jää meidän ainokaiseksi. Ettei me onnistuta tästä siirrosta tai seuraavista :snotty: En tiedä mistä moinen olo yhtäkkiä tuli. Tähän asti olen ollut suht positiivisella tuulella, että toki meille se toinen tulee. Edellisen hoidon onnistuminen on antanut uskoa. Mutta nyt... Jotenkin vaan tuli hirveen surkuolo, että mitä jos me tosiaan ei onnistuta, niin silloinhan kaikki seuraavat PASsit on turhia. Että onko siinä järkeä käydä niitä läpi, kun hoitojaksojen aikana ei kuitenkaan ole ihan niin 'läsnä' kuin normaalisti. Tiedättehän mitä tarkoiten, hoidot ja piinailu täyttää ajatukset. Plääh, kauhean pessimistinen olo, enkä osaa edes kunnolla sitä selittää :(

Meillä noihin pakkasessa oleviin alkioihin liittyy paljon odotuksia. Mulla on suuri riski hyperiin, joten lääkäri edellisen hoidon jälkeen totesi, ettei haluaisi suositella mulle enää stimulaatiohoitoja. Eli jos kakkonen halutaan, mutta näillä alkioilla ei onnistuta. Niin tavalliseen stimulaatioon ei enää voida ryhtyä. Oon yrittänyt hakea tietoa uudesta hoitomuodosta, jossa munasolut kerätään raakoina. Siinä ei niin paljon käytetä hormoneja. Mutta sitä hoitomuotoa ei vielä monessa paikkaa ole käytössä.
 

Yhteistyössä