Soitatko ovikelloa vai koputatko mielummin

  • Viestiketjun aloittaja kuuro
  • Ensimmäinen viesti
kuuro
Tällainen pieni gallu koska odotin erästä rouvaa meillä käymään klo 12.00 kyttäsin ja kyttäsin milloin tulee (face kirppis ostoista siis kyse)
Ajankulukseni tein pyykkihuoltoa jotta saan edes jotakin hommaa tehtyä,
imuroimaan en uskaltanut alkaa koska pelkäsin etten välttämättä kuule kun ovikello soi.
Aikaa meni ja meni
ja äsken tuo nainen sitten laittoi viestiä että on käynyt ovemme takana noin klo 12.00 mutta en ollut kotona :O
Kysyin sitten että miten hän ei tajunnut ovikelloa rimputtaa vähän useamman kerran sillä jos kerran pikku kilauksen tekee (kerrostalo)
niin sama kilahdus voi tulla kun muksu tiputtaa vaikka kattilankannen lattialle.

Vaan ei hän kertoi 3 koputusta tehneen oveen
ja oli kyllä kuunnellut että ihan kuin meillä olisi joku kotona mutta ei sitten kehdannut ovikelloa soittaa :O
kun ajatteli jos vaikka joku nukkuu ja vain lapsi on hereillä.
Siis :O
Olin ihan en tiennyt mitä hänelle sanoisin kun minun olisi tehnyt mieleni nauraa :LOL: päin naamaa tai siis tässä tapauksessa naamakirjaa :D :D
ei kehtaa ovikelloa soittaa :LOL:
Ymmärrän että oveen koputetaan jos ovessa EI OLE ovikelloa tai et kuule esimerkiksi oven läpi toimiiko se ovikello
(sen kyllä yleensä kuulee jos ovikello toimii -ei toimi ;) )
Mutta että koputetaan hiljaa 3 kertaa ja jos kukaan ei avaa ovea hiivitään ovelta pois :D
Ei hitto, minä kun luulin jo kaikki nähneeni näissä myynneissä.
No tuo rouva tosiaan sitten suuttui tuosta niin, kun en nähtävästi ollut tajunnut avata ovia käytävään asti valmiiksi klo 12.00 auki tai en tajunnut sitä koputusta jota en kyllä edes kuullut ettei nyt halua jatkossa ostaa minulta mitään,
toisaalta parempi niin jos ei osaa ovikelloa käyttää :D

Joten on ihan pakko siis pitää pienimuotoinen gallu kysely kuinka te toimitte jos menette kylään tai vieraaseen paikkaan soitatko ovikelloa jos sellainen on vai koputatko vaan hiljaa oveen ja toivot että joku tajuaa oven avata.
 
Jos mua ei odoteta niin soitan ovikelloa, jos tietävät, että olen tulossa niin saatan koputtaa. Mun oikeestaan kaikki tutut asuu kerrostalossa niin usein joutuu soittaan jo summeria alaovella. Eikä kellään oo ovi auki.
 
ärsyttävä ämmä
Meillä jos joku koputtaa, en viitsi edes vaivautua avaamaan. Jos ei osaa kelloa soittaa, niin olkoon oven takana.

Meillä kyllä on ovi auki ja tutut sen tietävätkin. He voivat koputtaa ja tulla vaan ovesta sisään.

Ja jos taas pihan penskat soittaa useamman kerran heti peräkkäin, en silloinkaan avaa ovea.
 
"jjjjj"
Mä pimpotan, mutta todella moni koputtaa meilllä (en ymmärrä), ja mä en niitä meinaa kuulla. Viimeiset 7 ostajaa on koputtanut :eek: ja sitten kuiskitaan "että jos joku nukkuu". Kuka nukkuu? :D
 
vierass
Soitan ovikelloa. Naapurin kakarat taas hakkaavat ovea, kun heillä itsellään on ovikello ruuvattu pois tai hajotettu, eivät osaa käyttä ovikelloa, kun kotonakin pitää ovea hakata (kouluikäisilläkään ei ole avainta). Yleensä en koputuksia edes huomaisi, ovikello on sitä varten, että vieraat voivat ilmoittaa, että ovat oven takana.

Suoraan sanottuna pidän sellaista ihmistä idioottina, joka ei osaa ovikelloa soittaa, kun sellainen on ja se toimiii.
 
kuuro
No tuli mieleen että onko kyseinen rouva ihan täysjärkinen noin ylipäätään.
tiedä siitä :D jotakin myös höpisi jos joku nukkuu, no kuka hitto nukkuu keskellä päivää ja kai minä olisin erikseen pyytänyt koputtelemaan jos meillä joku muka nukkuisi?
Tosin silloin kun lapset oli vauvoja opetin ne heti tavallisiin arki ääniin joten en tajua oikein tätäkään jos joku nukkuu.
Tähänkö nyky vanhemmuus on mennyt että kukaan ei uskalla ovikelloa käyttää vaikka sellainen ovessa on ,jos joku nukkuu :eek:
 

Yhteistyössä