sokerirasitus, en aio mennä.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
diipadaipa
[QUOTE="Minä";21947345]Samaa mieltä. Lisätään tähän vielä se että yllättäen lähes kaikilla tuo rd muka löytyy(vaikka itse testi on niin luonnoton tilanne kuin olla ja voi) vaikkei sitä oikeasti olisikaan, kun vaan kroppa reagoinut SILLÄ HETKELLÄ älyttömään määrään sokeria! Lisäksi tiedetään myös olevan tapauksia jotka selviävät tuosta testistä täysin ihanteellisin arvoin, mutta silti on syntynyt sokerivauva.

Mielestäni testi ei ole luotettava, sillä on saatu rd-diagnoosien määrä huimaan nousuun aivan tyhjään, pelkästä hysteriasta. Tämä maa on onnistunut loistavasti aivopesemään kansan testin "tarpeellisuudesta". Toki tämä on oma vaatimaton mielipiteeni, mutta sallittakoon se minulle. Oikeat ongelmat ovat täällä aina maton alla, mutta esimerkiksi sokerista sitten hysterisoidaan..pahempiakin myrkkyjä saavat myös ne odottavat äidit elimistöönsä vetää, ilman että kukaan sanoo sanallakaan mitään kun on niin "vaikea ja herkkä asia kyseessä".[/QUOTE]

AI HYSTERIAA, Kyllä mulla oli arvot niin ****** ku olla ja voi, ruokavaliota muutettiin kokoaika, kunnes sain insuliinit käyttööni ja annostakin joutu nostamaan monta kertaa ennenkuin tasoittui, että kyllä mulla sokerit oli koholla ja pahasti vielä päivää ennen synnytystä !!!!! hitto ku mua ärsyttää nää jotka ei oo kyseistä sairautta sairastanut...!"#¤%&/(/&%¤%&/(/&% en jaksa jankkaa, onneks mun lapsi synty terveenä kun sain ajoissa lääkityksen..se on moi !!!!!
 
Suosittelen testiin menemistä. Jos arvot ovat normaalit, voit huokaista helpotuksesta. Jos taas arvot ovat huonot, on rd löydetty ajoissa ja sitä voidaan hoitaa.

Olen itse labrassa töissä ja usein tulee kohdalle neulakammoisia potilaita. Osa voi pyörtyä jo ihan normaali verinäytteiden oton takia. Aina, jos potilas kertoo voivansa huonosti verinäytteiden vuoksi, järjestän paikan, jossa potilas voi olla pitkällään verinäytteiden ottamisen ajan. Sama asenne on varmasti lähes kaikilla kollegoillani. (Poikkeuksiakin löytyy, kuten joka asiassa.)

Uskon vahvasti, että pääset jonnekin syrjään pitkällesi, jos tulee huono olo. :)

Itse kävin rasituksessa, eikä se herkkua ollut. Sokerilitku ei maistunut pahalle, mutta huono olohan siitä tuli. Ei taju sentään meinannut lähteä, mutta oksetti vahvasti noin puoli tuntia litkun juomisen jälkeen. Keskityin hengittämään normaalisti ja pienen ajan päästä heikotus ja oksetus helpotti.

Kyllä sä siihen pystyt. :)
 
Lisään vielä, että ymmärrän täysin, kuinka kauhea olo voi tulla, kun on matala verenpaine ja matalat sokeriarvot. Itsellä verenpaineet noin 90-95/55-60 ja välillä heikottaa, jos on syönyt huonosti. Raskaana oli todella hankalaa välillä, kun ei meinannut pystyä ollenkaan seisomaan paikallaan. Taju meinasi lähteä, vaikka oli syönyt.
 
justjoo ja silleen
Juuri tuollaiset ap:n kaltaiset itsekkäät ja mukavuudenhaluiset ihmiset voisivat harkita kahdesti ennen kuin hankkiutuvat raskaaksi. Mulla ei ollu sokerirasitusta kun ei mitään riskitekijöitä pitäny olla. Niin vaan lapseni joutui teholle lähes viikoksi, kun sokerit olivat matalat. Ja syyksi epäiltiin kuitenkin raskausajan diabetesta. Paino nousi kyllä melko paljon. Seuraavan kohdalla menen sokerirasitukseen aivan varmasti, vaikka mitään "oireita" ei olisikaan.
 
"Minä"
AI HYSTERIAA, Kyllä mulla oli arvot niin ****** ku olla ja voi, ruokavaliota muutettiin kokoaika, kunnes sain insuliinit käyttööni ja annostakin joutu nostamaan monta kertaa ennenkuin tasoittui, että kyllä mulla sokerit oli koholla ja pahasti vielä päivää ennen synnytystä !!!!! hitto ku mua ärsyttää nää jotka ei oo kyseistä sairautta sairastanut...!"#¤%&/(/&%¤%&/(/&% en jaksa jankkaa, onneks mun lapsi synty terveenä kun sain ajoissa lääkityksen..se on moi !!!!!
Ja koska juur sulla on näin, tämä on yksi ja ainoa automaattinen totuus kaikille?
 

Yhteistyössä