SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

  • Viestiketjun aloittaja eihyvääpäivää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Tämän olen sanonut ennenkin täällä, mutta jos kristilliset jutut karsitaan niin miksei kukaan älähdä telkkarin lastenohjelmista (Touhukkaat, sit se itämainen piirrossarja aamupäivisin) joissa puhutaan yingista ja yangista, hillutaan energiarannekkeiden kanssa, jne? Ying ja yang on jo uskonnollista materiaalia, ei tonttuja tai akuankkoja.
Katsotaanko niitä kouluissa?
 
Vieras: jos multa kysytään niin mä tappaisin hedelmöittymisen jälkeen kaikki. :D (Juu, en oikeasti tekisi niin)
Mutta elämäkin on lahja,eli silloin kun joku elämä on päässyt alulle niin sen pitää jatkua. Mulla on ollut ihan riittävästi vastoinkäymisiä elämässä, muillekin jakaa, mutta koen silti tämän elämäni hurjan rikkaaksi.

Nää vastoinkäymiset ei ole kuin pieni silmänräpäys.
 
vdfd
[QUOTE="vieras.";29716830]Kyllä maailma olisi paljon parempi paikka, kun vähintään puolet meistä olisi jäänyt syntymättä.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Toisaalta, eihän sitä tiedä minkälaista materiaalia on jättänyt syntymättä... ;)
 
lumikideke harmaana
Itse asiassa pakotetaan. Jos lapsen uskontokunnaksi on määrätty (vanhemmat sen aikoinaan määräsivät lapselta mitään kysymättä) evlut, niin hän joutuu menemään uskontotunneille, eikä voi valita elämänkatsomustietoa sen sijaan. Tähänkin me vapaa-ajattelijat olemme hakemassa muutosta.
Eikö siinä tapauksessa ole niin, että vanhemmat ovat haluneet, että lapsi saa kyseisen uskonnon opetusta? Siinä tapauksessahan asia ei ole ongelma. Vanhemmathan ovat itse saaneet päättää minkä uskonnon perustiedot lapsi saa? Vai onko niin, että sitä ei saa muuttaa, jos perheen vakaamus muuttuu siinä välissä ennenkuin lapsen on oikeus itse päättää uskonnostaan?
 
[QUOTE="vieras.";29716793]Kätevin ratkaisu on hylätä uskon jolloin sekä taivas että helvetti katoaa. Ei-uskova kuolee luonnollisen kuoleman.[/QUOTE]

Tai ohjata rahaa kuolemattomuuden tutkimiseen. Eikä kyseessä ole kaukaa haettu ajatus, vaan täysin mahdollinen. Eri asia onko kuolemattomuus biologista vai hylätäänkö samalla biologiset kehot resurssisyöppöinä.
 
"hmm"
Tämän olen sanonut ennenkin täällä, mutta jos kristilliset jutut karsitaan niin miksei kukaan älähdä telkkarin lastenohjelmista (Touhukkaat, sit se itämainen piirrossarja aamupäivisin) joissa puhutaan yingista ja yangista, hillutaan energiarannekkeiden kanssa, jne? Ying ja yang on jo uskonnollista materiaalia, ei tonttuja tai akuankkoja.
tuotaahhh, televisiossa on vaikka mitä uskonnollista materiaalia. on hartauksia ja ties mitä. koska ketään ei pakoteta katsomaan televisiota/ohjelmia joita ei halua. se, mitä televisiosta katsoo on samanlaista uskonvapautta kun kirkossa käyminen. vapaa-aikaa, jota voi määrätä.
 
xti
[QUOTE="vieras.";29716773]Miten sä perustelet itsellesi, että rakastava isä heittää teidän eteenne kärsimystä ja julmuuksia ja kuolevia lapsia? Ketä se palvelee ja miten?[/QUOTE]

Moni -ei kaikki- asiat ovat seurausta meidän ihmisten itsekkyydestä, pahuudesta ja rakkaudettomuudesta. On myös olemassa pahaa, jonka olemassaoloa en voi ymmärtää. Niiden keskellä en kuitenkaan halua kääntyä Jumalasta pois, päinvastoin. Jumala puhuu näistä asioista myös Raamatussa, eivät ole aivan uusia asioita tässä maailmassa.
 
"vieras."
Moni -ei kaikki- asiat ovat seurausta meidän ihmisten itsekkyydestä, pahuudesta ja rakkaudettomuudesta. On myös olemassa pahaa, jonka olemassaoloa en voi ymmärtää. Niiden keskellä en kuitenkaan halua kääntyä Jumalasta pois, päinvastoin. Jumala puhuu näistä asioista myös Raamatussa, eivät ole aivan uusia asioita tässä maailmassa.
No tätä mä just en vaan voi ymmärtää. Käännyt vaikeuksissa yhä enemmän sen puoleen, joka niitä vaikeuksia tekee. Niinkuin hakkaamalla alistettu vaimo, joka pahoinpitelyn jälkeen tarttuu peloissaan yhä tiukemmin siihen pahoinpitelevään mieheensä. Mutta niin kuin jo totesin, ei kai mun näitä tarvitsekaan ymmärtää.
 
[QUOTE="vieras.";29716908]No tätä mä just en vaan voi ymmärtää. Käännyt vaikeuksissa yhä enemmän sen puoleen, joka niitä vaikeuksia tekee. Niinkuin hakkaamalla alistettu vaimo, joka pahoinpitelyn jälkeen tarttuu peloissaan yhä tiukemmin siihen pahoinpitelevään mieheensä. Mutta niin kuin jo totesin, ei kai mun näitä tarvitsekaan ymmärtää.[/QUOTE]

NARSISTIEN UHRIEN TUKI RY
 
Niin ja mä syyyyllistän, mä syyyyllistän teitä kaikkia jotka teette lapsia! Jokaiselle jälkikasvustanne tulee vähintään 1 iso sairaus elämässä, puolet kokee avioeron, on työttömyyttä, yksinäisyyttä, koulukiusaamista...te julmurit!1111!

Lasten tekeminen pitäisi kieltää lailla.
 
jhfgigjngk
[QUOTE="vieras.";29716908]No tätä mä just en vaan voi ymmärtää. Käännyt vaikeuksissa yhä enemmän sen puoleen, joka niitä vaikeuksia tekee. Niinkuin hakkaamalla alistettu vaimo, joka pahoinpitelyn jälkeen tarttuu peloissaan yhä tiukemmin siihen pahoinpitelevään mieheensä. Mutta niin kuin jo totesin, ei kai mun näitä tarvitsekaan ymmärtää.[/QUOTE]

Jumala on hyvä ja Saatana on paha.
Oleellista on se, mikä on Jumalan tarkoitusperä ja mikä saatanan.
Eli Jumala tähtää jokaisen ihmisen kohdalla siihen, että tämä ihminen pelastuisi ja pääsisi taivaaseen. saatana taas tähtää siihen, että ihminen joutuisi eroon Jumalasta ja helvettiin. Sinä itse valitset.
 
"vieras."
Jumala on hyvä ja Saatana on paha.
Oleellista on se, mikä on Jumalan tarkoitusperä ja mikä saatanan.
Eli Jumala tähtää jokaisen ihmisen kohdalla siihen, että tämä ihminen pelastuisi ja pääsisi taivaaseen. saatana taas tähtää siihen, että ihminen joutuisi eroon Jumalasta ja helvettiin. Sinä itse valitset.
Se kivuliaaseen syöpään kuoleva lapsi on siis valinnut saatanan?
 
"vieras."
Niin ja mä syyyyllistän, mä syyyyllistän teitä kaikkia jotka teette lapsia! Jokaiselle jälkikasvustanne tulee vähintään 1 iso sairaus elämässä, puolet kokee avioeron, on työttömyyttä, yksinäisyyttä, koulukiusaamista...te julmurit!1111!

Lasten tekeminen pitäisi kieltää lailla.
Toimisi, jos vanhemmat etukäteen suunnittelisivat lapsilleen nuo kaikki vaikeudet vakaasti harkiten. Mutta nyt aika huono.
 
Jumala on hyvä ja Saatana on paha.
Oleellista on se, mikä on Jumalan tarkoitusperä ja mikä saatanan.
Eli Jumala tähtää jokaisen ihmisen kohdalla siihen, että tämä ihminen pelastuisi ja pääsisi taivaaseen. saatana taas tähtää siihen, että ihminen joutuisi eroon Jumalasta ja helvettiin. Sinä itse valitset.
Onko helvettiä olemassa? Joidenkin uskovien mukaan se tarkoittaa vain lopullista kuolemaa, ei kitumista. Kuinka kukaan voisi palvoa olentoa joka kiduttaa toisia iäisyyksiä?
 
Data, nyt en ymmärtänyt.

Ainakin sillein estetään lasten kärsimys jos ei kukaan tee enää lapsia. Enää ei tartte kouluttaa opettajia, terkkoja ja lastenhoitajia, 80-100 vuoden päästä kuolisi viimeinenkin maapallon asukas. Nastaa. :rolleyes:
 
xti
[QUOTE="vieras.";29716908]No tätä mä just en vaan voi ymmärtää. Käännyt vaikeuksissa yhä enemmän sen puoleen, joka niitä vaikeuksia tekee. Niinkuin hakkaamalla alistettu vaimo, joka pahoinpitelyn jälkeen tarttuu peloissaan yhä tiukemmin siihen pahoinpitelevään mieheensä. Mutta niin kuin jo totesin, ei kai mun näitä tarvitsekaan ymmärtää.[/QUOTE]

Ihanasti oikaiset. Hakattu vaimo on hyvä ja lähtee kotoaan.
 
Vieras: no, jos et Jumalaan usko niin ihmettele sit vaan asioita ilman Jumalaa. Lasten ja aikuisten kärsimykset eivät tule koskaan poistumaan täysin, vaikka lääketiede kehittyisi kuinka ja sodat lopetettaisiin.
 
Data, nyt en ymmärtänyt.

Ainakin sillein estetään lasten kärsimys jos ei kukaan tee enää lapsia. Enää ei tartte kouluttaa opettajia, terkkoja ja lastenhoitajia, 80-100 vuoden päästä kuolisi viimeinenkin maapallon asukas. Nastaa. :rolleyes:
Jos minulla olisi jumalalliset voimat niin toimisin toisin kokonaan, sitä tarkoitin. Minulla olisi kyky poistaa kärsimys. Myös halu, toisin kuin jumalalla.
 
No jaa. Mä annoin kuopukselle tänään sanktioksi pelikiellon, lapsi rääkyi siitä räkä valuen. Eivät saa tehdä sitä eikä tätä kiellettyä vaikka miten haluaisivat. Istuvat joskus jäähyllä, joutuvat osallistumaan tylsiin kotihommiin ja jossain vaiheessa harjaannutan heidät työelämään. Silti nuo rakastavat vanhempiaan.

Julmuri äiti ja isä, onko ihmekään sit jos Jumalakin tekee jotain epämieluisaa meidän kohdalla?
 
Eikö siinä tapauksessa ole niin, että vanhemmat ovat haluneet, että lapsi saa kyseisen uskonnon opetusta? Siinä tapauksessahan asia ei ole ongelma. Vanhemmathan ovat itse saaneet päättää minkä uskonnon perustiedot lapsi saa? Vai onko niin, että sitä ei saa muuttaa, jos perheen vakaamus muuttuu siinä välissä ennenkuin lapsen on oikeus itse päättää uskonnostaan?
Vanhemmilta on säästetty valitsemisen vaiva. He voivat haluta, että lapselle opetetaan uskonnon perusteita, jolloin tämä osallistuu uskonnonopetukseen. He voivat myös ajatella, että lapselle kerrotaan kotona ihan riittävästi uskonnosta, jolloin tämä hyötyy enemmän elämänkatsomustiedon opetuksesta. Mihin opetukseen lapsi silloin osallistuu? Aivan, uskonnonopetukseen. Hän säästyy siltä ainoastaan eroamalla kirkosta, mikä on joillekin ihmisille liian radikaali päätös. ET:n pitäisi olla vapaasti valittavissa.
 

Yhteistyössä