SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

  • Viestiketjun aloittaja eihyvääpäivää
  • Ensimmäinen viesti
Data, en tiedä miksi täällä on kärsimystä. Mutta niitä suuremmaksi tulee Jumala, ja siitä sanoivat alkukristityt jotka joutuivat muun muassa kidutetuiksi.

Paasaan, älkää lukeko jos kuulostaa ahdistavalta: nykyihmiseltä puuttuu suhteellisuudentaju täysin. Ei ymmärretä mitä eroa on muutamalla vuosikymmenellä ja ikuisuudella.
 
"vieras."
Tai ohjata rahaa kuolemattomuuden tutkimiseen. Eikä kyseessä ole kaukaa haettu ajatus, vaan täysin mahdollinen. Eri asia onko kuolemattomuus biologista vai hylätäänkö samalla biologiset kehot resurssisyöppöinä.
Olen biomassan hylkäämisen kannalla. Orgaaniselle mössölle ei ole tarvetta enää sen jälkeen kun aivojen rakenne on skannattu ja tallennettu digitaaliseti.

[video=youtube;aUUl3YPDcAE]http://www.youtube.com/watch?v=aUUl3YPDcAE[/video]
 
"vieras."
No jaa. Mä annoin kuopukselle tänään sanktioksi pelikiellon, lapsi rääkyi siitä räkä valuen. Eivät saa tehdä sitä eikä tätä kiellettyä vaikka miten haluaisivat. Istuvat joskus jäähyllä, joutuvat osallistumaan tylsiin kotihommiin ja jossain vaiheessa harjaannutan heidät työelämään. Silti nuo rakastavat vanhempiaan.

Julmuri äiti ja isä, onko ihmekään sit jos Jumalakin tekee jotain epämieluisaa meidän kohdalla?
Tokihan ne syövät, sodat, raiskaukst, kidutukset ja muut "epämieluisat" asiat voi noinkin mitätöidä. Että ihan pelikieltoa ja silti rakastaa. Niin.
 
syöpä on rakkautta
[QUOTE="vieras.";29717047]Tokihan ne syövät, sodat, raiskaukst, kidutukset ja muut "epämieluisat" asiat voi noinkin mitätöidä. Että ihan pelikieltoa ja silti rakastaa. Niin.[/QUOTE]

 
"vieras."
Data, en tiedä miksi täällä on kärsimystä. Mutta niitä suuremmaksi tulee Jumala, ja siitä sanoivat alkukristityt jotka joutuivat muun muassa kidutetuiksi.

Paasaan, älkää lukeko jos kuulostaa ahdistavalta: nykyihmiseltä puuttuu suhteellisuudentaju täysin. Ei ymmärretä mitä eroa on muutamalla vuosikymmenellä ja ikuisuudella.
Uskisfanaatikko puhuu suhteellisuudentajusta :D Anteeksi. I'll get my coat.
 
Edelleen, mä olisin mieluummin , miljoonakertaisesti se syöpään kuollut vauva kuin mitä mä olen nyt.
Nuo piirrosjutut lisäksi on olleet sata kertaa täällä palstalla, alkaa jo puuduttaa.

Mutta anyway, elämässä ON kärsimystä, uskoi Jumalaan tai ei. Sitä te ette voi kieltää, korkeintaan voidaan sitä jotenkin yrittää vähentää. Jos te haluatte vain hyviä asioita antavan Jumalan niin semmoiseen ei minkään uskonnon jumaluus pysty ja silloin tulette pettymään.
Kristinuskossa ei ongelmatonta elämää ole tosin kyllä luvattukaan ja hei, Jeesus lupaa jopa omilleen lisääkin niitä kärsimyksiä kun tulevat uskoon.
 
"hmm"
luuletteko te, että saatte ateistin kääntymään uskoon tällä keskustelulla. tai uskovaisen hylkäämään uskonsa. kumpikin lähtee ihmisen sisältä, omista tarpeista ja halusta muuttaa maailmankatsomustaan. tämä keskustelu siitä onko jumalaa olemassa tai olisiko olemassaoleva jumala reilu vai epäreilu on taistelua tuulimyllyjä vastaan kummaltakin puolelta.

kenenkään ei tarvitse puolustella ja selitellä omaa uskoaan (ellei nyt välttämättä halua, mutta sille voisi sitten tehdä oman ketjunsa). se on uskonvapautta jota ketjun alkuperäinen aihekkin käsitteli. meidän, jotka uskomme muuhun kuin kristittyyn jumalaan, tulee antaa heidän uskoa rauhassa ilman selittelypakkoa tai muita pakotteita. ja toivottavasti meidänkin sitten annetaan käydä esimerkiksi peruskoulumme ilman, että meitä pakotetaan ylistämään jumalaa, johon emme usko, ja myöhemmin siihen ettemme rahoita veroistamme kirkkoa johon emme kuulu. tarvitaan molemminpuoleista kunnioitusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Turbojurpo ja Data
Hmm, ymmärrän mitä tarkoitat. Mutta sitten toivon että vastavuoroisesti kaikkialta, naistenlehtiä ja telkkaria myöten riisutaan esim.new agen vaikutus.

Kyllä olisi kova itku ja parku jos moni naistenlehti julkaisisi joka vuodenvaihteessa vuosihoroskoopin sijasta jonkun kristillisen aukeaman"rukoillaan Jeesuksen siunausta tulevalle vuodelle". Huoh.
 
Viimeksi muokattu:
"hmm"
Hmm, ymmärrän mitä tarkoitat. Mutta sitten toivon että kaikkialta, naistenlehtiä ja telkkaria myöten riisutaan esim.new agen vaikutus.

Kyllä olisi kova itku ja parku jos moni naistenlehti julkaisisi joka vuodenvaihteessa vuosihoroskoopin sijasta jonkun kristillisen aukeaman"rukoillaan Jeesuksen siunausta tulevalle vuodelle". Huoh.
lehdet, televisio ja muu vastaava media ei ole yhteydessä valtioon eikä ketään pakoteta niitä katselemaan. peruskoulu ja verot ovat pakollisia. paljon on myös kristittyjä lehtiä, eikä siinä ole mitään pahaa. osaa niistä tungetaan myös pyytämättä postiluukustani, mutta halutessani voin laittaa ne suoraan lehtiroskikseen. kaikki saavat valita mitä lehtiä ostavat ja lukevat, ja on hyvä että omasta uskonnäkemyksestään voi halutessaan lukea. voisihan sitä alkaa tuottamaan kristittyä naistenlehteäkin, jos sillä olisi tarpeeksi kuluttajia. vapaaehtoisuus ja valtion neutraalius ovat kumminkin avainsanoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Turbojurpo ja Data
"vieras."
[QUOTE="vieras.";29717030]Olen biomassan hylkäämisen kannalla. Orgaaniselle mössölle ei ole tarvetta enää sen jälkeen kun aivojen rakenne on skannattu ja tallennettu digitaaliseti.

[video=youtube;aUUl3YPDcAE]http://www.youtube.com/watch?v=aUUl3YPDcAE[/video][/QUOTE]

Jeesusta mahtaa sapettaa kun palaa viimeisenä päivänä tuhotakseen maapallon ja osa ei-uskovista ovat karanneet universumiin lasersäteen selässä ja sielut jatkavat elämää aivo-emulaattoreissa :eek:

Tuleekohan perässä ja tuhoaa jokaista planeettaa jossa ei-uskovien sielut on varmuuskopioitu..
 
harmahtava
Toissa iltana meillä alkoi kolmevuotias itkemään raastavasti korvaansa, ollaan pitkään podettu kovaa nuhakuumetautia. Lapsi ei suostunut ottamaan tippaakaan kipulääkkeitä, olin avuton hänen kanssaan, lähin päivystys olisi ollut 100kilometrin päässä. Lapsi itki muutaman tunnin melkein taukoamatta korvaansa, yritettiin jo ihan pakkosyöttää kipulääkettä että olo helpottuisi, mutta lapsi sylki kaiken pois.
Tulin siihen tilanteeseen että ajattelin siunata lapsen ja rukoilla hänen puolestaan, sanoin "Jeesus kiitos siitä että SINÄ VOIT PARANTAA tämän pienen lapsen, ota Herra tämä kipu pois ja paranna!" , tuosta meni ehkä 15minuuttia niin lapsi alkoi torkahdella, kipu välillä helpotti ja välillä tuli takaisin. Lapsi nukahti ehkä puolentunninpäästä tuosta rukouksesta. Seuraavana aamuna ei ollut enää tietoakaan korvakivusta, eikä ole sen jälkeen korvaansa valittanut. Mä olin ihan varma että saadaan mennä päivystykseen hakemaan antibioottikuuri.
Kumminkin seuraan vielä lasta että jos alkaa uudestaan vielä oireilemaan niin sitten pitää mennä hakemaan lääkekuuri, mutta kyllä tuo rukous oli tuohon iso pelastus :)
 
Hmm, olet oikeassa, mutta vielä lasten tv-ohjelmista: käsi pystyyn te, jotka haluatte karsia kaiken kristillisen lapsilta, kiellättekö lapsia katsomasta tätä aamupiirrettyä kun siinä tulee idän uskonnoista? Vaihdatteko kanavaa, lapsen vastustellessa kun ei saa katsella mieleistään piirrettyä?

Aivan, niin arvelinkin.
 
"hmm"
Hmm, olet oikeassa, mutta vielä lasten tv-ohjelmista: käsi pystyyn te, jotka haluatte karsia kaiken kristillisen lapsilta, kiellättekö lapsia katsomasta tätä aamupiirrettyä kun siinä tulee idän uskonnoista? Vaihdatteko kanavaa, lapsen vastustellessa kun ei saa katsella mieleistään piirrettyä?

Aivan, niin arvelinkin.
lapseni saa katsoa niin kristillisiä lastenohjelmia kuin muita uskontoja käsitteleviä halutessaan, niin kauan kun pysyvät hyvän maun rajoissa kummatkin (ei kääntämistä, tuputusta tai jumaluuksia vain ylistäviä - joskin tälläiset ohjelmat eivät heitä yhtään kiinnostakkaan, tai raamatun kertomukset). lapseni myös tietävät että on olemassa monia eri uskontoja, että jotkut ottavat ne vakavasti, jotkut eivät, eikä häneltä ole kiellettyä uskoa johonkin niistä jos haluaa. joskin uskontoneutraalissa kasvuympäristössä lapset eivät tapaa pieninä välittää mistään uskonnoista, se on sitten aikuisena tai sen kynnyksellä tehtäviä valintoja kun oma ymmärrys alkaa riittämään.

nyt yksi noista vähän vanhemmista tykkää hirveästi kaikista itämaisista jutuista, asioista jotka liittyvät uskontoonkin, mutta ei pidä itämaisia uskontoja itsessään vakavastiotettavina.
 
Vieras: halleluja, monia uskovia kuollut syöpään, ja lapsetkin kuolleet syöpään! Hei, hehän ovat nyt miljoona kertaa paremmassa paikassa kuin me nyt.
Siellä on iloa, rentoutta, terveyttä, kaunista luontoa, voi jutella, nauraa, rakastaa, hassutella...ikuisesti.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras."
Vieras: halleluja, monia uskovia kuolleet syöpään, ja lapsetkin kuolleet syöpään! Hei, hehän ovat nyt miljoona kertaa paremmassa paikassa kuin me nyt.
Siellä on iloa, rentoutta, terveyttä, kaunista luontoa, voi jutella, nauraa, rakastaa, hassutella...ikuisesti.
Tarkotiat että odottavat ylöstempausta. Kuolleet pääseävät taivaaseen vasta viimeisenpä päivänä, vain hetkeä ennen kuin elävät nousee.

Taivaassa ei ole ihmisten välistä rakkautta vaan rakkaus kohdistuu pelkästään Jumalaan.
 
"vieras."
Hmm, olet oikeassa, mutta vielä lasten tv-ohjelmista: käsi pystyyn te, jotka haluatte karsia kaiken kristillisen lapsilta, kiellättekö lapsia katsomasta tätä aamupiirrettyä kun siinä tulee idän uskonnoista? Vaihdatteko kanavaa, lapsen vastustellessa kun ei saa katsella mieleistään piirrettyä?

Aivan, niin arvelinkin.
Jing ja jang? Sehän on filosofiaa, ei uskontoa.
 
"vieras."
Vieras: halleluja, monia uskovia kuollut syöpään, ja lapsetkin kuolleet syöpään! Hei, hehän ovat nyt miljoona kertaa paremmassa paikassa kuin me nyt.
Siellä on iloa, rentoutta, terveyttä, kaunista luontoa, voi jutella, nauraa, rakastaa, hassutella...ikuisesti.
Miksi ihmeessä te rukoilette sairaiden parantumista kun kuolema on noin odotettu ja ylistetty tapahtuma?

..ikuisesti. Tulee mieleen joku kauhuleffa, tuohon perään kuuluisi ehdottomasti sellainen pahisnauru.
 
"hullu"
Edelleen, mä olisin mieluummin , miljoonakertaisesti se syöpään kuollut vauva kuin mitä mä olen nyt.
Nuo piirrosjutut lisäksi on olleet sata kertaa täällä palstalla, alkaa jo puuduttaa.

Mutta anyway, elämässä ON kärsimystä, uskoi Jumalaan tai ei. Sitä te ette voi kieltää, korkeintaan voidaan sitä jotenkin yrittää vähentää. Jos te haluatte vain hyviä asioita antavan Jumalan niin semmoiseen ei minkään uskonnon jumaluus pysty ja silloin tulette pettymään.
Kristinuskossa ei ongelmatonta elämää ole tosin kyllä luvattukaan ja hei, Jeesus lupaa jopa omilleen lisääkin niitä kärsimyksiä kun tulevat uskoon.
Kuulostaa aina siltä, että uskovat elävät kuolemaa varten. Haluavat kärsimyksiä ja ikävää ja aina vaan luottavat sen ikävän aiheuttajaan. Aivan totaalisen sairasta.
 
xti
[QUOTE="vieras.";29717205]Tarkotiat että odottavat ylöstempausta. Kuolleet pääseävät taivaaseen vasta viimeisenpä päivänä, vain hetkeä ennen kuin elävät nousee.

Taivaassa ei ole ihmisten välistä rakkautta vaan rakkaus kohdistuu pelkästään Jumalaan.[/QUOTE]

Oliko sulla tohon tempaus-asiaan joku Raamatunkohta? Sehän ei ole ihan noin selkeä asia.
 
vdfd
[QUOTE="hullu";29717283]Kuulostaa aina siltä, että uskovat elävät kuolemaa varten. Haluavat kärsimyksiä ja ikävää ja aina vaan luottavat sen ikävän aiheuttajaan. Aivan totaalisen sairasta.[/QUOTE]

Jos kiroaisin, niin sanoisin että voihan hel... mihin tämä keskustelu on menossa.... Perustakaa oma ketju noille sekopäisille jutuillenne, tässä keskitytään suvivirteen. Kukaan ei tule jättämään uskoaan sun kommenttien takia. Eikä kukaan tule uskoon esim. mun kommenttien takia. Joten keskittykää olennaiseen.
 
"vieras."
Jos kiroaisin, niin sanoisin että voihan hel... mihin tämä keskustelu on menossa.... Perustakaa oma ketju noille sekopäisille jutuillenne, tässä keskitytään suvivirteen. Kukaan ei tule jättämään uskoaan sun kommenttien takia. Eikä kukaan tule uskoon esim. mun kommenttien takia. Joten keskittykää olennaiseen.
Mikä siinä sulle on vielä epäselvää? Kaikki uskonharjoittaminen halutaan pois valtion kouluista uskonnonvapauden varmistamiseksi ja tämä ei jostain syystä sovi uskovaisille. Mitä lisättävää?
 
ateisti
Jos kiroaisin, niin sanoisin että voihan hel... mihin tämä keskustelu on menossa.... Perustakaa oma ketju noille sekopäisille jutuillenne, tässä keskitytään suvivirteen. Kukaan ei tule jättämään uskoaan sun kommenttien takia. Eikä kukaan tule uskoon esim. mun kommenttien takia. Joten keskittykää olennaiseen.
Mä yritin kovasti sunkin kanssa saada keskustelua juuri aiheesta, mutta et vastannut, ehkä meni vai ohi. Mutta asiaan; miksei uskonnon opetuksen poistaminen kouluista sovi uskovaisille? Jos historian kannalta sitä kuitenkin opetetaan. Eikö uskonnonopetus ole henkilökohtainen asia, joka tulisi tehdä henkilökohtaisella ajalla, ei koulussa?
 

Yhteistyössä