***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Meillä ei oo vielä nimi valmiina, mut nyt ku sukupuoli varmistu ultrassa ni on vähän helpompi miettiä vaihtoehtoja.. :) Saas nähä mihin sitten päädytän, onneksi miehen kans on aika samallainen nimimaku, ni tuskin tarvii siitä kiistellä! Me ei olla paljastettu vauvelin nimeä koskaa ennen ristiäisiä, jotenki sen haluaa pitää yllätyksenä! Sukupuoltakaa ei olla kerrottu kellekkää, vaikka se nyt tiedossa onki..tosin en oo varma et onko mies malttanu pitää salaisuutta vai joko se on juoruillu muille mun täällä sairaalassa ollessa.. :whistle: Ja kummeja ei oo vielä myöskää päätetty, mut muutama vaihtoehto on kyllä mielessä..

Mun pitäs kohta lähtä käveleskelemään tuonne sairaalaan alakertaan vähän pitemmästi, jotta näkee aiheuttaako se supistuksia. Vähän pelottaa et jos ne supistukset taas alakaa ni siirtyy kotiin pääsy.. :/ Mut toisaalta pakkohan se on testata, eikä huonossa kunnossa hyövää kotiinkaa mennä ku sit joutuu kohta taas takas sairaalaan! Pitäs alakaa selevittelemään että onko mahollista saaha kunnalta jotai kotiapua jos kotia pääsen, ku mun ei kärsis tehä juuri mitään! Pakko siis saaha joku joka hoitaa lapsia ja tekee kotihommia...

Anrika & Tepi 29+5
 
Naksos: Montako kummia ajattelitte pyytää? Mulla ja mun siskolla aikanaan on yhdet yhteiset kummit ja sitten kummallakin vielä yhdet "omat" eikä oo ollut itsellä mitään vaikeutta hyväksyy asiaa eikä kummeillakaan. Itse oon miettinyt Ötzkille ja esikoiselle eri kummit mutta saa sitten nähdä suostuuko. Sisko, joka on mun esikoisen kummitäti, sanoi ihan suoraan ettei pistä pahakseen vaikka häntä pyydettäis tällekin... Pitää nyt vielä varmistua noista muista vaihtoehdoista... :D


O&Ö
 
Kummeja mietittiin joskus kuukausia sitte jossain sivulauseessa, mutta ei olla nyt ajateltu asiaa yhtään mitenkään. Eiköhän tässä vielä kerkeä.. :)

Meillä on tytölle nimi, muttei pojalle. Tosin eipä sille pojalle sitä nimeä tarvikaan. ;) Mie voisin nimen paljastaa ennen ristiäisiä, mutta miehelle se tuntuu olevan tärkeämpi, että nimi pietään salaisuutena sinne asti.

Tosiaan, sitä voi olla itelläki vauva kainalossa jo enskuussa. Hurjaa. :)

Hemppu 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Hitto, syyskuun sydäntenmurskaajien vauvoja alkaa varmasti syntyä jo ens kuussa!! Miettikää, miten tää aika vaan kiitää :heart:
Nyt tuntuu, että aika menee sittenki liian nopeasti.. Mun toki parempi todellakin pysyä kasassa syyskuun puolelle, kun se lask.aikahan on VASTA 3.10. Noh, esikko syntynyt viikoilla 35+3 ja kakkonen käynnistettiin 38+4, että niiden perusteella arvelen tämän siis tulevan syyskuun puolella. Nyt tosin sokeriarvot rasituksessa ok, joten niiden takia ei ainakaan käynnistetä.. Arvatkaa luenko täältä sitten kateellisena teidän synnytyskertomuksia, kun itte odottelen jakautuvani viimeisenä?? :kieh:

Välilihan hieronnasta ei mitään hajua. Esikon aikana siitä ei edes puhuttu ja sillon tehtiin episiotomia. Kakkonen syntyi luomuna, ei tullut repeämiä eikä tehty epparia vaikka en silloinkaan ollut odotusaikana välilihaa "käsitelly".. :D Mies vois olla innokas siihen hommaan :whistle:

Kummeista ja nimistä.. Esikolla on ollu jo raskauden aikana se nimi päätettynä, mikä hänelle sitten annettiin. Mutta kakkosen aikana jo kävi niin että etunimi vaihtui hänen synnyttyään, kun ei ollut yhtään alunperin ajatellun nimen "näköinen". Nyt oli molemmilla fiilis tämän kolmannen kohdalla, että nimi päätetään vasta sitten kun on syntynyt. Jonkinlaiset nimiehdotukset toki laitettiin sairaalan haastattelukaavakkeeseen ja ehkä niistä jotain nimeä voidaan ajatella käyttävämmekin, mutta päätös tehdään vasta sitten, kun vauva on maailmassa. Kummeista kaksi on jo päätetty varmasti ja he ovat jo lupautuneetkin. Vähän vielä mietitään jääkö kummit tuohon kahteen vai pyydetäänkö vielä muita. "Varmat" kummit ovat minun puoleltani läheisiä ja toisaalta haluaisin miehenkin puolelta jonkun läheisen kummiksi, kun vanhemmillakin lapsilla on kummeja molempien puolelta. Eikä mieskään ihan täysin ole sitä ajatusta tyrmännyt.

Tsemppiä kaikille helteisiin! Toivottavasti Anrika pääsee viikonlopuksi jo kotiin ja kaikki menee hyvin :heart: Mun pikkuveli syntynyt viikoilla 28+3 ja terve nuori mies on hänestä kasvanut.. Mii26:lle peukutukset ja tarrasukat täältä myöskin vaikka taitaa edelleen olla tämän "sivistyksen" tavoittamattomissa.. :heart:

Micade, *muoks 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Naksos: Montako kummia ajattelitte pyytää? Mulla ja mun siskolla aikanaan on yhdet yhteiset kummit ja sitten kummallakin vielä yhdet "omat" eikä oo ollut itsellä mitään vaikeutta hyväksyy asiaa eikä kummeillakaan. Itse oon miettinyt Ötzkille ja esikoiselle eri kummit mutta saa sitten nähdä suostuuko. Sisko, joka on mun esikoisen kummitäti, sanoi ihan suoraan ettei pistä pahakseen vaikka häntä pyydettäis tällekin... Pitää nyt vielä varmistua noista muista vaihtoehdoista... :D


O&Ö
Meillä on kaikilla lapsilla aika monta kummia, joten ei soisi jäävän vähemmälle tämäkään. Kahta pariskuntaa ajattelin tai sit niin että tulis yht, 4 kummia.
 

Neuvolassa kaikki hyvin

rv 33+0 (30+6)
paino 67.6 ja +47g/vko (67.5 ja +133g/vko) yhteensä 9.1kg nousua
RR 132/86 (120/79)
Pissa puhdas (puhdas)
HB 126 (26+4 131)
sf-mitta 29.5 (29)
Tarjonta POIKITTAIN :kieh: :kieh: (rt)
syke 130-150 (130-145)
Liikkeet ++
Turvotus - (-)

Tosiaan oli napero sitten päättänyt että enpä pysykään vielä aloillani, vaan päätän pyöriä loppumetreille saakka.... Hitsi! No, se on vielä niin pieni että mahtuu kääntymään hyvin. Oli ihana kun terkka tunnusteli vauvaa ja sanoi että kylläpä tän vauvan tuntee hyvin kun sulla ei ole tuotakaan ylimääräistä tullut
=) =) ... Ja tosiaan olen ihan tosi tyytyväinen että on tullu vain sen 9 kiloa nyt. Mulla ne kilot on niin hankala saada pois.

35 viikolla sitten seuraava neuvola ja tarkistetaan tarjontaa.... Toivon mukaan ymmärtää itse kääntyä!!!

Naksos&Miina 33+0 POKS!!!
 
huomenta kaikille,

eilen tuli sitten 32 vkoa täyteen. Huh huh.. täällä alkaa tää mamma olee kyl aika täynnä tätä lasta siis tila alkaa loppumaan lapsellla. öisin se herättää mut lähes joka tunti ja kauhea myllerrys. välillä tosiaan tuntuu et hän on tulossa tuosta vatsan läpi jo kovalla vauhdilla :LOL:

katsoitteko eilen kätilöitä? aika hurjalta näytti se imukuppisynnytys siis vähän niinku jopa väkivaltaiseltakin? mitä te joilla ehkä on kokemusta moisesta olette imukuppisynnytyksen kokeneet?

Möykylle on jo nimi valmiiina tai itseasiassa meillä on jo ollut useita vuosia miehen kanssa lapsien nimet valmiina. toiset nimet on sellaiset viel mistä täytyy keskustella. eilen täytettiin esitietolomake synnytyssairaalaan ja oli kyl vaikeeta laittaa niit lapsien nimiä siihen.

Kummeja ollaan mietitty, mutta se onkin sitten oma ongelmansa. meillä on niinmonta ketä voitaisiin pyytää ja ei haluaisi loukata ketään.

välilihan hieromisesta en ole oikeastaan edes ajatellut asiaa, mutta kai se olis ihan aiheellista. eilen kävin apteekissa katsomassa noita lantiopohjalihastan vahvistajia. onko kellään kokemusta niistä??

tässä kaikki palailen ehkä illempana

Jooseppi & möykky 32+1 :heart:
 
Anrika, kiitos vastauksesta :heart: sain eilen ne maksa-arvojen tulokset ja ne oli normaalit, nyt odottelen vielä niitä sappihappoarvojen tuloksia, pitäis huomenna tulla..saa nähä miten käy. Ne kai on vissiin just vaaraksi vauvalle jos sitä sappihappoa pääsee lapsiveteen tai jotenki näin jos oon oikein ymmärtäny..? Oon aika varma että ne arvot on koholla koska on ollu tuota kutinaa just kämmenissä ja jalkapohjissa, myös käsivarsissa vähän ja mun äidillä on ollu sappivaivoja ja se kai voi olla jotenki periytyvää. Kutina ei oo ollu kuitenkaan mitenkään sietämätöntä mutta ymmärsin että joillain kutinaa ei olisi juuri lainkaan ja silti arvot koholla, onneksi kuitenkin ottavat nämä asiat vakavasti ja tutkivat hyvin. Toivottavasti kuitenki saisin olla kotona ku ei ole hoitajaa pojalle(1v9kk) vaikka ei tuon kans kauheena saa levätäkkään mutta pitää yrittää edes olla siivoomatta(ja se on todella vaikeaa olla siivoomatta, siihen mulla on joku pakkomielle, en taida ihan täyspäinen olla ) :LOL: ja toinen on se kun on tottunu käymään joka päivä lenkillä mut nyt ei passais..no tietenkin pienen hyvinvointi menee etusijalle aina :heart: Onneksi vauva liikkuu kuitenkin hyvinkin paljon niin voin sen suhteen olla rauhallisin mielin! Ja voimia Anrikalle ja toivotaan ettei enää alkaisi supistella ja pääsisit kotiin :hug: ja voimia myös kaikille muille joilla ongelmia supistelujen ym. kanssa!
Nimistä: mulla on nimi valmiina tytölle, pojalle ei ole varmaa. Tyttö siellä pitäisi rakenneulran mukaan olla mutta sitten vasta uskon kun nään :) vaikka ihan 100% tyttöolo mulla kyllä on. Ja asiasta viidenteentoista, mä ostin carenan double wave-rattaat lapsille, vauvalle aluksi se kova koppa, vaikuttivat hintalaatusuhteeltaan hyvältä vaihtoehdolta ja saa molemmat lapset ns. oman rauhan ku ovat eripäin aluksi ja myöhemminkin erilliset kuomut jne. Oliko kellään kokemusta näistä kyseisistä rattaista/vaunuista, onko ollu miten kestävät? Tulipas pitkä selostus :) Ei muutaku ruuan laittoon.

yo 32+4
 
Huomentapäivää!
Kamalan paljon nykyään tulee tekstiä tänne! Mutta siis hyvä vaan, onpahan aina luettavaa ja ihmiset saa enemmän vastakaikua ja kokemuksia huoliinsa ym. asioihin mitkä mielessä. Tuntu yhessä välissä, ettei täällä kirjoitellut juuri ketään! :|

"Välilihan hieromisesta"... Mitä ihmettä? Huvittaa, kun ite en oo ikinä kuullutkaan moisesta, eikä mulle oo kukaan sellaista toimintaa tyrkyttänyt. Eikös se siinä samalla hoidu hierontakin, kun petipuuhissa ukon kanssa?? :eek: :LOL: Ite ei ainakaan kiinnosta alkaa mitään öljyä hinkkailemaan alapäähän. Repee jos repee, ei siinä öljyilyt ja hieronnat auta. Lähinnä oon niitä lantiopohjan lihastreeni-liikkeitä tehnyt välillä istuskellessa... Niitä alkanut jumppaamaan ihan huomaamattakin välillä. Se on helpointa silloin, kun vähän pissattaa, kun joutuu pidättään pissaa... se jos mikä vahvistaa niitä lihaksia! :)

Kummeista ja nimistä... Meilläkään ei pidetä mitään ristiäisiä/kasteta lasta, kun ei mihinään kirkkokuntaan kuuluta. Mutta toki pidetään nimenantojuhlat, ja varmaan nimi säilytettään salaisuutena siihen asti. Poika olkoot "Tahvo" sen aikaa. Nimet on nyt aika hyvin vakiintunu, ja kolme niitä tulee. Tokihan sillä mielellä, että se varmistuu vasta sitten kun pojan näkee, mutta melko varmasti ollaan saatu nyt päätettyä ne. Toinen nimi tulee mun isän mukaan, joka siis kuoli vuosi sitten. Se nyt on ainakin ihan 100% varmuus. Ja kolmaskin nimi pyörinyt jo alusta lähtien mielessä.
Päätettiin myös pyytää pojalle ns. "siviilikummit", ihan vaan lapsen takia, ja sellaisista ihmisistä meidän elämässä, keneen luotetaan, ja ketä ite pidetään hyvinä ystävinä. Jotenkin se tuntuu vaan niin luonnolliselta, että on ne pari ihmistä lapsen elämässä, ne "omat kummit" :) Ja toinen on siis mun hyvä ystävä ja toinen miehen hyvä ystävä.

Jahhas, jos nyt lähtisi kaupoille, ja lastaisi auton mökkireissua varten. Ei täällä kerrostalossa jaksa muhia yhtään enempää! Toki täytyy rampata välillä kaupungissakin, mm. hakea mun sormus ja kaiverruttaa miehen kihlaan toinenkin päivämäärä :heart: Ja tietty pitäs ens viikolla käydä shoppaamassa joku sexy "hääpukukin"... Mustaa ja punaista varmaan - omaan tyyliini tietty! Miten nyt tähän ruhoon saakaan mitään seksikästä puettua??? mutta anyway! Jes....

Roona&Tahvo 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
"Välilihan hieromisesta"... Mitä ihmettä? Huvittaa, kun ite en oo ikinä kuullutkaan moisesta, eikä mulle oo kukaan sellaista toimintaa tyrkyttänyt. Eikös se siinä samalla hoidu hierontakin, kun petipuuhissa ukon kanssa?? :eek: :LOL: Ite ei ainakaan kiinnosta alkaa mitään öljyä hinkkailemaan alapäähän. Repee jos repee, ei siinä öljyilyt ja hieronnat auta. Lähinnä oon niitä lantiopohjan lihastreeni-liikkeitä tehnyt välillä istuskellessa... Niitä alkanut jumppaamaan ihan huomaamattakin välillä. Se on helpointa silloin, kun vähän pissattaa, kun joutuu pidättään pissaa... se jos mikä vahvistaa niitä lihaksia! :)
Mäkin törmäsin tuohon ihan näillä palstoilla, eli neuvolassa ei ole mulle ainakaan mainittu, mutta mun mielestä on hienoo, jos jossain jo tuohon ohjataan. Viimeaikaiset tutkimukset siis osoittaa, että välilihan öljyhieronnalla voidaan ehkäistä synnytyksen aikana tulevia välilihavaurioita. Ja kyllä musta ainakin on ihan kokeilemisen arvoinen juttu, jos siitä edes jotain apua on. Mieluummin hieron pari minuuttia päivässä, kuin otan jonkun peräsuoleen tai lihakseen asti revenneen välilihan. :x Ja jos sattuu silti repeämään, niin oonpahan ainakin yrittäny. :D Tuolla Ceridalin sivuilla oli ihan hyvin tiivistetty ja hyvät ohjeet ja jos niitä tutkimustuloksia kiinnostaa lukea, niin ainakin tuolta Lancetin sivuilta löytyy ja Lancet on siis arvostettu lääketieteen julkaisu, eli ei pitäis olla ihan humpuukiakaan. http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal . Periaatteessa varmaan sama, miten hieroo, kunhan mukana on öljyä ja hieroo välilihan aluetta venyttäen. Ja väliliha ja lantionpohjan lihakset ei siis oo sama asia eikä vahvat lantionpohjalihakset taida auttaa siinä sattuuko väliliha repeämään vai ei...

 
Rupeaakohan se satamaan vai ei ku näytästää aikas uhkaavalta tuo ilma, tulis kunnon ukkosmyrsky ni raikastuis ilma sen jälkeen, sitte sais taas paistaa :) vaikkaki nyt on ruennu jo vähä tuntumaan raskailta nuo kuumat päivät, varsinki ku pitää tuon esikoisen perässä juosta ku se ei pysy hetkeekään paikallaan, hiukan vilkas tapaus, no ihan yvä että on pitäny liikkeessä mut nyt on vaan paha ku pitäis yrittää levätä ja ottaa rennosti... kaikki on muutenki vielä tekemättä vauvaa varten. Pinnasängyn suojat ja turvakaukalon ja virikekeinun pehmusteet ja suuri osa vaatteista vielä pesemättä ja kaikki kesken,kokoajan vaan ajatellu että kyllä tässä on vielä aikaa mut kai sitä pitäis jo jotain alkaa tekee..
Jooseppi:en kattonu kätilöt sarjaa mut mulla oli eka synnytyksessä imukuppiyritys Tämä synnytys siis käynnistettiin oksitosiinitipalla kun viikkoja oli 42+0, avautumisvaihe oli hidas ja kivulias ja sain epiduraalin kaksi kertaa, mikä ei juurikaan tehonnut. Kun kohdunsuu oli vihdoin auki kaikki 10cm, ja sain luvan alkaa ponnistaa, ei tapahtunut juuri mitään, vauva tuli vähän alaspäin muttei tarpeeksi, jossain vaiheessa sitten yritettiin jo imukupilla, siinä vaiheessa se oli oikeastaan vaan helpottava ajatus koska ponnistusvaihe oli kestänyt jo niin kauan ja toivoin vaan että se saataisiin ulos keinolla millä hyvänsä, mutta ei, se ei kuitenkaan tuottanu tulosta ja poika raukka sai ihan turhaan kauheen patin päähän imukupista, joka kuitenki laski melko pian syntymän jälkeen. Lopulta päädyttiin sectioon. Syntymäaika: 42+2 klo. 00.58, aktiivinen ponnistusvaihe kesti siis noin 2,5h. Lääkäri vaan jankutti koko ajan että se mahtuis tulemaan, ei paljo auttanu ku oli jumissa liian ylhäällä, ei siis ollut laskeutunu kunnolla vaan oli kiinnittyny liian ylös ja kasvotarjonnassa. Onneks missään vaiheessa vauvalla ei ollu hengenvaaraa vaikka sydänäänet välillä laskikin ja lapsivesi oli vihreää. Ei se imukuppi todellakaan mukava ollu mutta siinä vaiheessa ei paljo osannu kipuja eritellä. Kaikki tämä kuitenki aivan turhaan koska jouduttiin lopulta leikkaamaan. Tämän takia toivon että tämä synnytys lähtisi käyntiin luonnollisesti. En halua ketään säikyttää tällä kellä on käynnistys edessä, harvinaisiahan nämä onneksi on ja luultavasti kaikki menee hyvin vaikka jouduttaisiinkin käynnistämään. Ja terve poika syntyi kaikesta huolimatta vaikka niin pitkään joutui ahtaudessa virumaankin. Painoa 4005g ja pituus 52cm sen imukuppi patin kanssa. Että näin. Tulikohan vähän epäselvä sepustus..
 
Mä kans lähinnä nauran tolle välilihan öljyämiselle.. :LOL:Ja niinku Roona kirjoitti niin voishan se tuoda mukanaa uusia ulottuvuuksia tohon sexyelämään..härreguud..kautta aikojen on synnytetty ja toisilla repee ja toisilla ei..niin se vaan menee..Anteeksi nyt vaan arvon odottavat mammat..voihan se tietysti olla et ensisynnyttäjällä se on tarpeellista..mut senhän näkee sit vasta kun baby on maailmassa..Toivottavasti ei kenelläkään menny hernettä isompaa nenuun..

Äippä35v ja Nuppu29+3 :flower:
 
Huomaan että tuo Cadiralin öljy on saanut kannatusta, sitten vaan kaupoille! Kiitos siis kaikille jotka tuohon asiaan kantaa ottivat, nyt ei tarvitse odottaa seuraavaan neuvolakertaan asti :flower: ja tuo rosehipin linkki olikin hyvä, kiitos siitäkin :flower: tiedän taas maailmanmenosta hieman enemmän..

yksodottaja85 - on se hyvä ettei tiedä etukäteen millanen synnytys (kesto, apuvälineet jne) tulee oleen!! ellei tietenkin oo sektioaika sovittuna.. mun mielestä mukava et kerroit miten sulla on mennyt, mitäpä näitä pitkiä ja tuskasia synnytyskokemuksia heittämään taka-alallekaan.

( . ) huomenna vielä hieman lastenvaateliikettä penkomaan, sitten saa riittää.. ennestäänkin sitä pestävää on tuossa vielä ja aikaa tulee varmasti kuluun pesu-urakan parissa, kun on villavaatteet ja petivaatteet ja harsot sun muut. olin muuten todella positiivisesti yllättynyt harsojen määrästä pakkauksessa!! laskin ne, ja verratakseni viime vuoden pakkaukseen, oli kuulemma pari enemmän. Eli seitsemän harsoa oli nyt. Ihan älyttömän hyvä.

kivaa ja aurinkoista iltaa kaikille!

kerttuneiti ja puru 31+2 :heart:
 
Moikka taas kanssaodottajaystäväiset!

Mä en viitsi teille omaa kauhukertomustani esikoisen synnytyksestä kertoo. Kävin tänään Kättärillä kätilön kanssa juttelemassa siitä ja tulevasta synnytyksestä yms mikä siihen liittyy ja jopa hän, siis 20v kätilönä toiminut nainen, sanoi ettei oo ollut synnytys helpoimmasta päästä. Kyllä teki hyvää käydä hieman läpi noita asioita sekä tulevasta että mennestä mutta silti tuntuu siltä ettei tuo kyky luottaa ole kuitenkaan palautunut. Kolmen viikon päästä olis sitten seuraava Kättäri-aika ja silloin pitkälti ratkeaa se että miten ja koska Ötzki rakkaamme syntyy. Toivottavasti mun toiveet sitten todella otetaan huomioon eikä vaan sanota...

Esikoinen sitten rupes oikein kunnolla viihtymään mummolassa. Eilen meni ja tänään soitti että saako jäädä toiseksikin yöksi. Enpä sitten hellinnyt kieltää kun ei neiti siellä turhan usein ole ollut vaikka mummi tuossa 100m:n päässä asuukin. Tulee sitten huomenna iltapäivällä siivoamaan oman huoneensa niin saa mies sitten kiivetä ja pestä ikkunat. :D

Olkkis ja Ötzki 32+4
 
Mulle ollaan kans tota pelkopolia tyrkyttetty alusta asti, ku neuvolatäti luki mun ekan synnytyskertomuksen...!!! Mulla kun tosiaan meni synnytys päin persettä ja siitä paraneminen vielä pahemmin perseelleen... Että tosi kivoilla mielin täs oottelen, et mitäköhän tuleva synnytys tuo tullessaan... :( :/

Huomenna aamulla onkin taas neuvola, kauhistuttaa jo valmiiks, et kuinkas paljon on taas painoo tullu.. turvotusta ainakin on yhä edelleen vaikka muille jakaa!!!

Jee, sain tänään mahtavii uutisii: kaveri saanut pojan! =) Ja sit olin yhen toisen kaverin pojan 1-vuotissynttäreillä! (hyvä muistaa kavereitten ipanoiden synttärit, ku osus samalle päivälle... hehheh!! :LOL:

mama ja kääpiäinen 33+2
 
Roona Paljon Onnea Torstaille :hug: :flower: :heart:

Välilihan rasvaamista en ole koskaan tehnyt. Ekasta repesin. Muista en.
Musta kanssa tuntuu että jos repeää niin ei se rasvaus siihen auta?

Sain tänään taas haettua jotain vauvan vaatteita :D Tuntuu vaan että mulla on kaikki vaatteet kadonnut jonnekkin? :eek: Tai sitten myin ne alkuvuodesta kirppiksellä pois :ashamed: :snotty:

Hengittämisestä ollut puhetta. Tänään täällä mittari näytti koko päivän +26 astetta ja mulla alkoi taas se ihana puuskutus kävellessä. Ahisti ihan pienikin liike ja meno :headwall:
Ei sovi mulle näköjään kuumuus yhtään. Ainakaan näin raskaus aikana.

Mulla kanssa vauva pitää hurjaa menoa koko ajan mahassa. Muljahtelee oikein näkyvästi toi maha että jos joku sivusta katsoo niin näkee selvästi :D

Nimi & Kummit Meillä nimi ollut tiedossa jo ennen syntymää. Ja sen on kyllä kaikki sitten tienneetkin ennen nimenantojuhlaa.
Kummit meillä on kaikilla lapsilla. Tai siis epäviralliset ja niitä on kaikilla 2kpl.
Nyt en ole vielä pohtinut tai mieheltä kysynyt että ketä otetaan mutta siihen on vielä aikaa.

Bebes & Salamatkustaja 32+4 :heart::heart:
 
Hitsi, mä en tosta välilihan rasvaamisesta oo kuullutkaan. :ashamed: Esikoisesta tuli 7 tikkiä sisuksiin, mut väliliha ei revennyt.

Eka nimi on vielä hakusessa, toka ja kolmas keksitty. Kummit edelleen hakusessa. Eipä ole paljon vaihtoehtoja. Ehkä pyydämme samoja ihmisiä kummeiksi kuin esikoisellakin on. :/

Kohdun kaulaa ei siis ole jäljellä ollenkaan ja paikat ovat pehmeät, mutta äitiyspolin lääkäri antoi luvan liikkua kotona normaalisti. Nostella ei saa eikä muutenkaan rehkiä ja stressata. Lenkkeilyäkin tulee siis välttää. Tähän mennessä on mennyt ihan kivasti, joitakin kipeitä supistuksia tulee päivittäin. Eiköhän tuo kaveri kuitenkin vielä kyydissä pysy jonkin aikaa. =)

Eilen kaivoin vintistä vauvan vaatteet esille. Kyllä ne ovat pieniä, kun oon nyt tottunut esikoisen 92-98 vaatteita pyörittelemään. =)

Muffa 32+1 =)
 
Huomenta kaikille vaan!!!!

Mulla menee hermot tän ns. unettomuuden kans... taas heräsin ja nousin jo kello 4.00!!! Tää ei oo lainkaan enää kivaa!!!! :'(
Viel 4 ja puol tuntii neuvolaan, mitäs tekis!?!?!?

mama ja kääpiäinen 33+3
 
Mun pitäis täyttää ensi viikon neuvolakäyntiä varten se synnärin esitietolomake ja oon tehnyt itselleni ongelman niistä nimistä. :headwall: Osaako joku sanoa tuleeko ne nimet yhtään mihinkään muuhun käyttöön kuin vauvan tunnistamistietoihin sairaalassaolon ajaksi? Neuvolatäti puhui jotain, että on ihan sama vaikka laittais siihen lappuun Iines ja Aku, kun se tulee vain väliaikaisiksi tunnistustiedoiksi. Siis jos esim. "Poika Virtasia" on paljon sairaalassa yhtä aikaa, niin sairaalan henkilökunnalle on helpompaa, jos äiti on laittanut lappuun nimiehdotuksen. Tällöin vaavin rannekkeeseenkin voidaan laittaa "Poika Virtasen" tilalta esim. "Zorro Virtanen" ja noita Zorro Virtasia on sairaalassa varmasti vähemmän kuin Poika Virtasia.. Vai liittyykö tuo hätäkasteeseen jotenkin? Mutta eikös hätäkaste ole uskonnollinen toimenpide eikä näin ollen siis mikään oletuskäytäntö? Mun tekis niin mieli laittaa tohon jotain ihan hoopoa, mutta jos se kuitenkin menee johonkin virallisempaan, niin en tiedä kehtaanko. :p

Kerttuneiti,
mustakin niitä harsoja on tosi paljon siinä pakkauksessa. Mahtaako niitä tarvita vielä lisää? Siis miten paljon niitä sitten kuluu? Saako noita äitiyspakkauksen harsoja ostettua jostain, kun tuntuvat niin mukavan pehmosilta?
 
Heippa täältäkin taas..

harsoista Itse olen ostanut ä-pakkauksen harsojen lisäksi tavallista harsokangasta Eurokankaasta. Kangas on pakalla 80cm levyisenä ja siitäpä saa sitten palasteltua kankaan sopiviksi paloiksi. Itse olen leikannut harsoista 80cmx80cm paloja ja kiertänyt reunat saumurilla. Tuon harsokankaan metrihinta oli muistaakseni n. 2e ja valkoisenhan voi sitten vaikka itse värjätä jos siltä tuntuu.

kummeja ja nimeä vauvalle ei olla päätetty. Palautin jo neuvolaankin synnyttäjän esitietolomakkeen ja sanoin tätille, että nimeä ei olla vielä keksitty. Siihen täti totesi, että ei mitään, sen ehtii keksiä vaikka sittenkin jos hätäkasteeseen joudutaan..

Toissapäivänä oli ylimääräinen neuvola + lääkäri. Neuvolatäti oli ilmeisesti vasta-alkaja urallaan ja hän ei mitannut sf-mittaa ollenkaan :| Myöskään Hb:a ei ole otettu viimeiseen kahteen kertaan. Lääkäri tarkasti kohdunsuun tilanteen ja laittoi kaiken varalta lähetteen ä-polille tarkastukseen..Totes vaan, että ihan hyvältä kohdunsuu vaikuttaa mutta tarkistutetaan se nyt varalta ja toivotaan, että se vauveli viihtyis siellä vielä sen 3 viikkoa... :eek: Mihin tää aika oikein katoaa?! Just tein positiivisen testin ja vieläkään ei tunnu oikein todelta, että meille on vauva tulossa.. :whistle: Ja vaikka mulla onkin jo suht iso maha niin en osaa oikein hahmottaa omia ulottuvuuksiani ja ahtaudun vähän turhan ahtaisiin paikkoihin ja törmäilen mm. oviin.. :ashamed: Onko muilla tämmösiä "ongelmia"?

-Usvis rv 33+1-
 
Nonni... nyt taas yks neuvolakäynti takana!!! Kaikki kunnossa ja suht ennellaan. Hemppa vähän laskenu! Painoaki tullu viime kertaan nähden paljon vähemmän, ku piiiiitkään aikaan!!! Supisteluja käski tarkkailla ja soittaa heti, jos vieläki tihenee vaan tai tulee kivuliaammiks!!! Seuraava kerta onki sit taas lääkärikäynti... elokuun alussa, hui ku aika menee nopeeta!!

mama ja kääpiäinen 33+3
 
heippahei :) piti vaihtaa uusi kuva taas profiiliin, kun edellinen oli pari viikkoa vanha. eli tänään otettu kuva, vkoja 32+2 :) vointi on ihan ok, iskias on ruvennut vaivaamaan välillä niin kovaa, et meinaa jalat lähtee alta! 2 viikkoa ja 1pv töitä, sit lomille lomps! :) täällä satoi tänään rakeita, mikä kesäsää..
 

Yhteistyössä