SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Jiimii82Volyymi oli täysillä, pattereista ei tietoa, kun olivat mukana. Mutta oma syke kuului selkeänä, vauvan sykettä en saanut kuulumaan... Ihmettelin juuri siksi kun moni on saanut jo 10 + viikoilla. No, vaihdan huomenna patterit ja kokeilen uudestaan. Ja varmaan koko alue navasta alaspäin kylkiin saakka tuli testattua ;) Blaah, raastavaa. Toisaalta, torstaina kaikki ainakin oli hyvin, joten...
 
Zophie älä hätäile,kokeile huomenna uudestaan,eiköhän kaikki hyvin ole.ja jos et saa ääniä kuuluviin vieläkään,käy neuvolassa kuunnelluttaan että saat mielen rauhan...ja voihan se olla että jos esim istukka edessä niin se laimentaa ääniä niin ettei ne kuulu vielä. =)
 
Jiimii82Volyymi oli täysillä, pattereista ei tietoa, kun olivat mukana. Mutta oma syke kuului selkeänä, vauvan sykettä en saanut kuulumaan... Ihmettelin juuri siksi kun moni on saanut jo 10 + viikoilla. No, vaihdan huomenna patterit ja kokeilen uudestaan. Ja varmaan koko alue navasta alaspäin kylkiin saakka tuli testattua ;) Blaah, raastavaa. Toisaalta, torstaina kaikki ainakin oli hyvin, joten...
Kokeilitko häpyluun päältäkin/reunalta? Mulla saa kuuluviin vähän häpyluun päältä ja sitten ihan navan kohdalta. Eiköhän siellä kaikki ole hyvin. =)
 
Mammaz85 Osanoittoni :hug:

Zophie Itse kuuntelin vasta rv12 ko. laitteella ja silloin kuului hyvin. Patterit kannattaa vaihtaa ja tosiaan alavatsan kohdalta ja saa kyllä pikkasen dopplerilla painaa sitä masua että äänet tulee kunnolla kuuluviin.. Geeliä tai rasvaa saa myös olla reippaalla kädellä..

O&O + pikkuinen 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Mammaz85, jaksamisia! :hug:

Zophie, 11+1 ja ihan tuolta häpyluun päältä aika keskeltä (nyt tosin jo ylempää). Kannattaa käännellä sitä laitetta ja painaakin voi/pitää vielä noilla viikoilla. En tosin oo samaa mieltä, että geeliä kannattaa laittaa reilusti. Hyvin on pelkällä vedelläkin kuulunut :) Nyt käytössä 1/5 liukkaria (vesiliukoista) ja 4/5 vettä sekoitus ja hyvin kuuluu! Eikä saa ottaa stressiä jos ei nyt heti sillä kuule. Ei noi laitteet mitään huippuluokkaa oo.

HUOM! Voisitteko laittaa viikkonne tekstin perään :)

JiiMii82, joku aika sitten sanoin, etten oo mitään kohdun kasvua huomannut, mutta nyt todellakin olen ja varsinkin tuolla dopplerilla kuunneltaessa sen tuntee/huomaa hyvin! :)

(.) Eilen sitten kumarrettiin ahkerasti taas pönttöä ja melkein ihan yöhön asti :/ -7kg näytti vaaka aamulla! En enää ymmärrä :confused:

Viikko ultraan ja reilu viikko neuvolaan :)

innoM + Pulla 14+6
 
Todella harmi että on tullut niin paljon huonoja uutisia :( Oikein paljon voimia ja halauksia sellaisia saaneille :hug:

Myy73: Tervetuloa mukaan!

Zophie: Älä hätäile niistä sydänäänistä! Mulla alkoi kuulumaan kotidopplerilla rv9+ MUTTA en ole kuullut tähän päivään asti vauvan sydäntä koskaan iltaisin. Aamuisin kuuluu kaikista parhaiten, silloin olen löytänyt sydänäänet joka kerta. Päivällä en ole edes tainnut koskaan yrittää tai en ainakaan muista. En tiedä mistä tuo johtuu, illalla vaan kuulen mun oman sydämen sykkeen todella hyvin ja kaikenlaisia ruuansulatusääniä(?), ehkä se on siitä että maha on täynnä. Välillä ärsyttää jos illalla satun kuuntelemaan enkä kuule vauvan sydänääniä mutta kuuntelen sitten seuraavana aamuna ja tähän mennessä ne on aina sitten kuulunut. Pitää kysyä np-ultrassa missä kohtaa istukka on...voisko sekin vaimentaa noita ääniä. Ja yleensä kun rupeen kuuntelemaan vauvan sydänääniä niin vauva aika nopeesti lähtee lipettiin ja pitää ettiä uudestaan. Meillä esikoinen oli samanlainen, se lähti aina äkkiä pois dopplerin alta ja myöhemmin mojautteli aina antureita kun otettiin sydänkäyrää ja supparikäyrää (kuului rutiinitarkastuksiin mulla joka viikko, myöhemmin jopa päivittäin koska kohdunkaula alkoi lyhenemään...).
Kannattaa kokeilla kuunnella eri aikaa päivällä...ehkä silläkin voi olla jotain vaikutusta niinkuin mun tapauksessa.
Ja mie saan sydänäänet paremmin kuulumaan kun laitan runsaasti ultrageeliä.

Hoitopöytä meillä on edelleen 2-v pojalle ja se on ollut kovassa käytössä ja tosi hyödyllinen! Vaihdetaan siinä edelleenkin esikoisen vaipat ja puetaan se. Tosin toivon että se oppis käymään potalle ennenkuin vauva syntyy, mut saas nähdä.

Mitäköhän muuta...Mulla on perjantaina sitten np-ultra! Toivottavasti kaikki on hyvin! Sen jälkeen lähdetäänkin sitten pienelle viikonloppureissulle kun miehellä on pe vapaata=) Lähdetään vähän lämpimään, vaikka täällä ylhäälläkin on ollut nyt päivisin lähemmäs kymmenen astetta. Mut katottiin että sinne mihin mennään on luvattu 17 astetta joten se on meille kun kesä! Toivon vaan ettei esikoinen tule kipeemmäksi, sillä on nyt yskä.

Mulla on pahoinvointi loppunut melkeestään kokonaan. Eilen tosin tuli yhtäkkiä sellanen olo että kohta pitää oksentaa. Olin anopin ja esikoisen kanssa kävelemässä kun se olo iski. Piti vähän hengitellä syvään ja sitten kohta se paha olo vaihtuikin karmeaksi näläksi...Auttoi kyllä kun sain syödä mahan täyteen. Muutenkin on paljon pirteempi olo, tosin illalla olen aika naatti ja edelleenkin alkaa paleltamaan ihan kauheasti kun väsyttää. Päänsärkyä mulla on ollut ja voi että se on inhottavaa! Eilen taisi olla pieni migreenikin, tosin en ole varma oliko se kohtaus vai ei. Kävin toissapäivänä osteopaatilla ja se taas manipuloi niskoja ja kallonpohjaa sillä lailla että oli kyllä olo sen jälkeen. Ehkä se laukaisi tuon oudon migreenin, toisaalta ois hyvä jos terapia sais migreenit noin miedoiksi ettei näköhäiriötä paljoo olisi ja kipukin pysyisi aisoissa eikä kohtaus olisi kovin pitkä.

Ja nyt siivoomaan, poika on tänään tarhassa!

Casanna 12+3
 
InnoM toivottavasti pieni kasvaa hyvin oksentelusta ja painonlaskusta huolimatta,vaik kyllähän sille ravintoa riittää..ja toivotaan että loppuisi kohta tuo oksentelu sulla ja pääsisit nauttimaan!
Joka kommentissa ei jaksa/muista viikkoja laittaa,ite laitan sillo ku kirjoitan päivän ensimmäistä.

Casanna oi kivalta kuulostaa vkloppusuunnitelmat,nauttikaa!!ja toi 17astettahan on jo kuin kesä,ja toivottavasti säät suosivat vklopun aikaankin...

jiimii&asukki ööö....14+3 piti miettiä :D
 
Mä just testasin uusilla pattereilla doppleria. Kuuluu lähes navasta; 3-5cm navan alla oli sikiö. Sama paikka mistä neuvolassa löytyi maanantaina. Kohtu on jo noussut melkein navan korkeudelle. Uudelleen synnyttäjillä kai ihan normaalia. Ensisynnyttäjillä kuuluu näillä viikoilla kai sieltä häpyluun yläpuolelta juuri ja juuri. Koitas Zophie sieltä oikein alhaalta. Ja voi kuulua tosi hiljaa. Olikos sulla istukka vielä edessä?

Huldis ja pikkusiskoveli 14+3
 
jeeni
Hemoglobiinista niin sitä mieltä minäkin olin, että normaali/hyvä tuo 137 oli. ihmettelin vaan itsekseni, että mitä se neuvolatäti siitä intoili. Oli tosin sijainen sillä kertaa.
 
JiiMii82, juu eiköhän pikkuinen omansa ota. Neuvolassa näin ainakin sanottiin/vakuuteltiin :) Ei enää onneksi jatkuvaa/joka päiväistä oksentelua oo, mutta eilinen oli taas niitä rankimpia. Tänään taas parempi!

Kyllä sitä kuitenkin odottaa, että joku ihana aamu, kun herää niin pahoinvointi/etova olo olisi kadonnut kokonaan, mutta sitä päivää tosiaan odotellessa :D

Huldas, oon ensisynnyttäjä ja kyllä mulla ainakin syke kuuluu jo tuosta ylempää, kuin häpyluun yläpuolelta (ei kuitenkaan ihan navasta asti) :) Joku pari kolme viikkoa sitten kuului paremmin tuolta häpyluun yläpuolelta/häpyluun päältä.

innoM + Pulla 14+6
 
Täällä sitä edelleen sairastetaan. Olo jo hieman parempi, mutta kuumetta edelleen ja lääkäri jatkoi saikkua viikon loppuun. En todellakaan ole työkykyinen huomenna! ab-kuurikin jatkuu kaiken 10pvää.

Mies on tämän päivän työmatkalla Englannissa ja mun piti repiä itteni amaulla ylös ja raahautua tarhalle viemään lapset. Siinä oli koitosta kerrakseen, mä kun en ole lauantain jälkeen tehnyt mitään vaativampaa kuin siirtynyt makkarista olkkariin ja välillä vessaan ja keittiöön. No onneksi huomenna on taas normi päivä ja saan keskittyä vaan itteeni ja paranemiseen. Tulevana lauantaina on meinaan kaverin 3-kymppiset ja aion olla siellä paikalla :D

Jaahas, aivastuttaa taas, eikun lepäämään...

-Santtu ja Pikkunen 10+5 (tasan viikko ultraan!!)
 
Heippa! Täällä flunssa iski viime viikolla ja olen ollut aika kipeä. Joten sympatiat muillekin sairastaville! Näköjään raskaana ollessa vastustuskyky laskee, kun tällaista flunssaa ei ole ollut moneen vuoteen... :snotty:

Nyt on tosin olo jo parempi ja olen vielä lomalla tämän viikon. Olen viime aikoina saanut täydennettyä ahkerasti vaatekaappia äitiysvaatteilla (tai sellaisiksi sopivilla) - kävin ostamassa mm. tunikoita, toppeja ja vielä kolmannet äitiysfarkut, ja lainasin kaverilta kunnon säkillisen just kesäaikaan sopivia äitiysvaatteita. Maha alkaa olla sen kokoinen että tavalliset housut ei tosiaankaan enää mene jalkaan, ja paidoissakin olen joutunut siirtymään pidempiin malleihin...

Arminen 14+2
 
Vastustuskyky raskausaikana tosiaankin laskee. Puhuin siitä juuri lääkärin kanssa lauantaina :D Vastustutkyky laskee jottei elimistö ala hylkiä alkiota. Tätä jatkuu sitten jonkin aikaa ja parantuu kyllä normaalille tasolle. Mutta varsinkin alkuraskaus on oikeeta sairastamisen aikaa!
 
Kiitos kaikille tsempistä, ootte ihania :)
Neurootikko kävi töiden jälkeen neuvolassa, jossa heti löytyi reipas sydänääni ja kaverilla taisi olla kova touhu päällä neuvolatädin mukaan :) Lisäksi kotona odotti kirje veriseuloista, joissa ei ole ollut riskiä eikä jatkotutkimuksiin siten ole tarvetta :heart:

Sairastamisesta, ihme kyllä, olen täysin säästynyt, vaikka ympärillä on vellonut mahatautia ja flunssaa...Omaa lenssua odotellessa...
 
Tänää oli sitten se kaauuan odotettu nt-ultra. Nyt on pakko jo itsekkin uskoa tähän raskauteen. =) Pikkuinen vastasi hyvin viikkoja 62mm ja 12+4. Nt vain 0,7mm ja riskilukukin ihan mitätön. :heart:
Tätillekkin sillä mainitsin, että ollut aika skeptinen olo koko raskauteen, niin tuumas vaan että nauti, jos olo on normaali. :D Jos sitä nyt jo hieman uskaltaisi uskoa. Istukka kuulemma takaseinässä.

Mutta myöhemmin lisää, nyt nukkumaan.

Miranna- ja möykky 12+4 :heart:
 
Hienoja uutisia täällä taas! :) Huippua! :)

Flunssaa tai muutakaan ei oo täällä näkynyt, vaikka olin ennen raskautta lähes joka toinen kuukaus kipeenä! No, ehkä se tulee sitten, kun tää pahoinvointi helpottaa! Ei kaikkea kerralla ;)

Ihanaa, kun nämä viikot vaan menee :heart:

innoM + Pulla 15+0 :heart:
 
Onpa taas tullut paljon suru-uutisia! :( Iso :hug: teille kaikille.

Onneksi hyviä uutisiakin on saanut lukea. :heart:

Mulla on np-ultra tänään iltapäivällä. En oo varmaan koskaan ollut näin hermona. : / Eilen illalla ei uni meinannut tulla millään, mutta sain sitten kuitenkin nukutuksi. Tän päivän olen pyytänyt töistä kokonaan vapaaksi, kun tiesin, ettei työnteosta tulis mitään ja toisaalta reissu tekis vähintään kolmen tunnin loven työpäivään, joka pitäis sitte tehdä sisään, eikä tällä väsymyksellä jaksa ylitöitä painaa. Nyt vain toivon, että kaikki olis hyvin. Tää on kuitenkin ihka ensimmäinen kurkistus, että onko tuolla edes elämää. Pitkään tätä onkin saanut odottaa. :)

Pahoinvointi on nyt tullut aivan uudessa iskussa. Selvisin ensimmäisistä viikoista ilman minkäänlaisia oksenteluja ja ehdin jo riemuita, että pääsinpä helpolla. Niinpä niin! Joka aamu saan polvistua vessan lattialle. Mahtavaa! :x Menee varmaan rattoisasti tänään pari tuntia autossa. Mies-parka saa varmaan kurvailla tien sivuun alvariinsa. :D

Ehkäpä mä kaivan hetkeksi kutimet esiin, jos saisi ajatukset muualle ja voisi rentoutua.

Liinukka (ja mahallinen perhosia) 11+3
 
Huomenta =) Ja ihania uutisia ultrasta Mirannalla =)

Tänne tuli eilen illalla yskä ihan puskista :( En olis kyllä yhtään kaivannut moista!
Nyt alkaa jo kävelemisessäkin tuntua että raskaana ollaan! Mun kroppa alkaa temppuilemaan aikas nopeasti ja loppu aika onkin tuskaa! Mutta sen arvoista!

Nyt valmistelemaan työpäivään!

Hippunen 13+2
 
jeeni
Mahan kasvusta Täällä menee vielä hyvin omat vaatteet päälle. Jopa farkut, jos on matalavyötäröiset. korkeemmalla vyötäröllä ei mene. Ja siis jopa tiukat farkut menevät päälle. Paidoistakin kaikki menee, mutta tiukemmissa paidoissa mahan huomaa. löysemmissä paidoissa jää vielä täysin piiloon. Äitiysvaateostoksia harkitsin, mutta päädyin siihen, että omia käytän niin pitkään kun voin. Ja jos tämä talvi tästä hellittää ja kelit lämpenee niin sitten helpottuu entisestään: omistan paljon tunikoita ja mekkoja, joihin varmasti mahtuu isompikin masu.

toisaalta olisihan se kiva, jos tämä jo vähän kasvaisi. välillä tuntuu siltä, että miksei se kasva ollenkaan?

jeeni ja tyyppi 14+2
 
Maha on kasvanut täälläkin vaikka toivoiskin, että olis jo vähän isompi. Osa omista vaatteista ei mahdu enää päälle. Paidat onneks mahtuu kun on käytössä jo imetyspaidat. Äitiyshousuja on muutamat mutta en pysty niitä pitämään kun painavat haavaan, olohousuissa siis kuljetaan.

Pahoinvointi on ajoittaista. Välillä on päiviä, ettei ole mitään ja välillä niin pahana että ei tiedä miten päin olisi. Oksentanut en kuitenkaan ole kertaakaan.

Flunssa täällä iski taas päälle. Olen koko alkuvuoden ollut enenmmän tai vähemmän kipeä. Nyt kärsin kolmatta päivää päänsärystä. ja huono puoli on se, että multa kiellettiin lääkkeet joten on vaan pakko kärsiä.

Täällä odottelen kovasti, että alkaisi liikkeet tuntumaan mutta ei. En kyllä muista millä viikoilla esikoisestakaan tunsin kun on tota pehmikettä tossa edessä. Istukan paikasta ei ole tietoa, eli voi sekin niitä vaimentaa.

Mutta nyt takas makuulle, jos sais itsensä kuntoon.

15+3
 
Lähinnä äitiysvaatteita käytän nykyään :) Housut tosin on leggingsejä (kotona) ja ulkona sitten muita löysempiä. Farkkuja tai muita kireitä housuja en edes enää jalkaani laittaisi ja kuva kertoo syyn :D



Esikoismasu 15+0 ja tosiaan lähtöpainosta noin -7kg :whistle:

Liikkeitä täälläkin odotellaan kovasti, mutta eiköhän ne sieltä joku päivä :) Esikoinen kuitenkin, niin en niitä odota tuntevani ainakaan vielä pariin viikkoon.

innoM + Pulla 15+0
 
Komppaan kyllä Miuskia ton innoM masun kanssa! Jokohan munkin pitäis kohta kuva ottaa, alkaa itsestä tuntuu jo aika piilottelemattomalta ;) Omat housut ei mene päälle ja paidat alkaa olla sen verran tiukkaa ettei kenelläkään jää enään arvailujen varaan olenko lihonnut vai jotain muuta. Itse en vaan taida kuvaa saada otettua :(
Rapun hississä olisi kyllä peili :D

Olo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan ja tänä aamuna tuntui että ehkä elämä voittaa tän sairastelun vielä :)

Oli kiva kuulla taas hyvä ultrakuulumisia :heart:

Santtu ja Pikkunen 10+6
 
kaz
:hug: Kaikille huonoja uutisia saaneille tasapuolisesti. Tiedän miltä tuntuu, kun ultrassa ei enää sydän syki. Kkm selvisi viime syksynä 9+2 :hug:

Tänään oli kuitenkin ultrassa kaikki täydellisesti. Nt -ultrassa pikkuinen vastasi täysin viikkoja eli oli 54 mm pitkä ja niskaturvotus 1.3 mm. Katsottiin ensin vatsan päältä niin jalat suorana siellä pojotti :rolleyes:. Ikää minulla on 25 vuotta, esikoinen olisi tulossa ja laskettu aika 22.9. 2,5 vuoden lapsettomuus taustalla ja hoitotauolla plussa ilmestyi testiin.

kaz 12+0 *poks*
 

Yhteistyössä